Δοκιμή Mercedes-Benz CLE 200 204 PS: Life coach

Τα υλικά αγαθά δεν φέρνουν την ευτυχία, όμως το αυθόρμητο χαμόγελο μόλις αντικρίσεις μια Mercedes-Benz CLE, διαφωνεί. Ένα κλασικό, δίθυρο coupe που σπάει τη μονοτονία των SUV!

  • -
  • -
Ισχύς227 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)145,0 gr/km
με μια ματιά

Η Mercedes-Benz συνεχίζει τη μακρά παράδοσή στα σπορ, κομψά αυτοκίνητα με τη νέα CLE Coupé να αξιοποιεί σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες της C-Class και της E Class. Κύρια χαρακτηριστικά της η εκφραστική σχεδίαση, ο πολυτελής εξοπλισμός και οι σπορ διάθεση. Δοκιμάζουμε την έκδοση που τοποθετείται στη βάση της γκάμας με τον κινητήρα βενζίνης απόδοσης 204 ίππων, ο οποίος ενισχύεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

Η Mercedes-Benz ανήκει στις εταιρείες που πάντα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Ακολουθεί πιστά τις τάσεις της αγοράς και ορίζει τα standards, όταν η συζήτηση φτάνει στις premium κατηγορίες. Το ευτύχημα όμως, είναι ότι δεν σταματάει να επενδύει στο συναίσθημα. Στους αγοραστές που επιλέγουν το επόμενο αυτοκίνητό τους χρησιμοποιώντας σχεδόν όλες τις αισθήσεις τους: την όραση, την ακοή, την αφή, ακόμη και την όσφρηση. Και αν θέλετε να καταλάβετε αμέσως τι εννοούμε, απλώς κοιτάξτε τη νέα CLE, το μεγάλο coupe της δοκιμής μας. Δίθυρο αμάξωμα, εκπληκτικές αναλογίες, κλασικές γραμμές και όλα τα assets της Mercedes, όπως την ποιότητα και τις τεχνολογίες. Όλα όσα χρειάζεσαι για να χαμογελάς κάθε φορά που την ξεκλειδώνεις, αλλά και να κοντοσταθείς μερικά δευτερόλεπτα για να την κοιτάξεις, όταν την κλειδώνεις. Ένα τετράτροχο που συμβάλλει το μέγιστο στο… well-being του οδηγού του! 

Go with the flow

Ο τομέας της αισθητικής, είναι ένας από τους βασικότερους στην περίπτωση της Mercedes-Benz CLE. Σίγουρα η ομορφιά είναι υποκειμενικό ζήτημα, όμως ας συμφωνήσουμε ότι υπάρχουν και κάποια αντικειμενικά κριτήρια. Μια χαμηλή, φαρδιά σιλουέτα με ρέουσες γραμμές, πετυχημένα φουσκώματα, δυναμική «ματιά» από τα φωτιστικά σώματα, τη μάσκα και τον προφυλακτήρα, με αρχοντικό στυλ και premium προσέγγιση, είναι δύσκολο να θεωρηθεί αποτυχημένη. Στην περίπτωση του γερμανικού coupe, αδύνατο! Η Mercedes-Benz CLE ενεργοποιεί τους σωστούς νευρώνες του οπτικού μας συστήματος και αδιαμφισβήτητα, είναι σαγηνευτικά όμορφη. Στο λευκό χρώμα της δοκιμής μας με τις μαύρες αντιθέσεις και τις πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου, κυριολεκτικά μαγνήτιζε τα βλέμματα στον δρόμο. Το επιβλητικό ίχνος που αφήνει στην άσφαλτο, συνεπικουρείται και από τις μεγάλες διαστάσεις: 4,85 μέτρα για το μήκος, 1,86 μέτρα για το πλάτος και ύψος μόλις 1,43 μέτρα. 

The place to be

Ανοίγοντας τη μεγάλη -και βαριά- πόρτα χωρίς πλαίσιο γύρω από το τζάμι, έρχεσαι αντιμέτωπος με μια high-tech και όμορφη καμπίνα. Προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από την C-Class, με την χαρακτηριστική οθόνη που ουσιαστικά, είναι η προέκταση της κεντρικής κονσόλας. Η μονάδα των 11,9 ιντσών έχει χορταστικό μέγεθος και στρέφεται 6 μοίρες προς τα αριστερά, κοιτάζοντας ελαφρώς τον οδηγό. Φιλοξενεί το κλασικό MBUX με τις πάρα πολλές λειτουργίες, έχει τάχιστη απόκριση στις εντολές, αλλά η επιφάνεια είναι επιρρεπής στις δαχτυλιές και μαζεύει εύκολα σκόνη, άρα απαιτεί τακτικό καθάρισμα. Στα συν είναι η ασύρματη υποστήριξη του Apple CarPlay, όπως και τα όμορφα γραφικά που αναβαθμίζουν την εμπειρία χρήσης. Στη θέση του πίνακα οργάνων βρίσκεται μια οθόνη των 12,3 ιντσών που παρέχει άφθονη πληροφόρηση και όπως συνηθίζει η Mercedes, διαθέτει πάρα πολλές επιλογές εξατομίκευσης, τόσο ως προς τα δεδομένα που εμφανίζονται, όσο και στο στυλ, αλλάζοντας γραφικά σύμφωνα με τις εκάστοτε προτιμήσεις. Επίσης υπάρχει και Head-Up Display ώστε ο οδηγός να βλέπει όλα τα απαραίτητα, χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο. Αν θα έπρεπε να αλλάξουμε κάτι, αυτό θα ήταν σίγουρα οι διακόπτες αφής στο τιμόνι που περιπλέκουν την εργονομία και συχνά… παίρνουν πρωτοβουλίες, αλλάζοντας για παράδειγμα σταθμό ή ανεβάζοντας την ένταση στην περίπτωση που τα «μάγουλα» από τους αντίχειρες ακουμπήσουν πάνω τους κατά την περιστροφή του τιμονιού. 

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για τη νέα Mercedes-Benz EQA 250+

Η θέση οδήγησης από την άλλη διαθέτει άριστη γεωμετρία, τοποθετώντας το σώμα όπως περιμένεις σε ένα coupe. Χαμηλά, με τα πόδια σε έκταση προς τα εμπρός και το τιμόνι να έρχεται στο ιδανικό σημείο μπροστά στα χέρια, τονίζει την επικοινωνία του ανθρώπου με το πλαίσιο, αλλά χωρίς να θυσιάζεται η άνεση ή η ορατότητα. Εντάξει, λοξά προς τα πίσω δεν βλέπεις τόσο καλά, όμως αυτό οφείλεται περισσότερο στη γραμμή της οροφής και τις κολόνες παρά στη θέση οδήγησης. Σε γενικές γραμμές αυτά είναι τα δεδομένα και στη C-Class, όμως στη CLE ο σώμα βρίσκεται λίγο πιο «ξαπλωτό», όπως συνηθίζεται στα coupe. Ο μηχανισμός που σου φέρνει τη ζώνη ασφαλείας στον ώμο σου θυμίζει ότι κάθεσαι σε ένα δίθυρο μοντέλο με μεγάλες διαστάσεις, άρα και τεράστιες πόρτες, οπότε δεν χρειάζεται να τεντωθείς προς τα πίσω για να πιάσεις τη ζώνη. Η premium προσέγγιση, κρύβεται και στις λεπτομέρειες! 

Σχετικά με την πρακτικότητα, η κονσόλα μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσια από την C-Class οπότε υπάρχουν οι δύο ποτηροθήκες με το αναδιπλούμενο κάλυμμα, όπως και η σχετικά δυσπρόσιτη θήκη λίγο πιο μπροστά, ειδικά αν υπάρχουν ποτήρια στις προβλεπόμενες θέσεις. Ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο βοηθάει την κατάσταση, μαζί με τις πρακτικές «τσέπες» χαμηλά στις πόρτες. H εικόνα στην ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με ωραία υλικά να καλύπτουν τις περισσότερες επιφάνειες και σωστή, γερή συναρμογή, όπως αρμόζει σε αυτοκίνητο τέτοιας τιμής. Στο κομμάτι των χώρων, μην περιμένετε θαύματα! Η 2+2 διαμόρφωση του εσωτερικού είναι μεν ρεαλιστική, εννοώντας ότι θα κάτσουν δύο ενήλικοι πίσω χωρίς να αισθάνονται πως… τιμωρούνται, όμως με κάποιες προϋποθέσεις. Η πρώτη, είναι ότι δεν θα πρέπει να έχουν μεγάλο ύψος. Ο χώρος για το κεφάλι καλύπτει αναστήματα μέχρι περίπου 1,75 m. Η δεύτερη, είναι ότι θα έχουν μια σχετική ευλυγισία, καθώς η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι ελαφρώς δύσκολη. Παρά το μεγάλο άνοιγμα στις πόρτες, η οροφή είναι χαμηλή και απαιτείται μια στιγμιαία «βουτιά» για να βρεθείς πίσω. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 420 λίτρων και σχετικά μικρό άνοιγμα, όμως θα χωρέσει εύκολα βαλίτσες και τσάντες ταξιδιών. Δεν νομίζουμε ότι ενδιαφέρει κανέναν η μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων. Κανείς δεν θα κάνει… μετακόμιση με μια CLE

Base, not basic

Αντικείμενο της δοκιμής μας ήταν η Mercedes-Benz CLE 200, δηλαδή η entry-level έκδοση του μοντέλου αλλά σε καμία περίπτωση… ανεπαρκής. Τροφοδοτείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με απόδοση 204 ίππους και 320 Nm ροπή, που καταλήγουν στους πίσω τροχούς (υπάρχει και τετρακίνητη εκδοχή 4MATIC) μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ο κινητήρας είναι το γνωστό σύνολο M254, κατασκευής Mercedes-Benz φυσικά και τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα, με πολλές «περιποιήσεις» που συνεισφέρουν στην αποδοτικότητα. Για παράδειγμα οι κύλινδροι έχουν την επίστρωση NANOSLIDE της γερμανικής μάρκας, ένα πολύ λεπτό φιλμ με ιδιότητα να συγκρατεί καλύτερα το λάδι στην επιφάνειά του και έτσι, προσφέρεται καλύτερη λίπανση μεταξύ των πιστονιών, των ελατηρίων των πιστονιών και τα τοιχώματα των κυλίνδρων. Επίσης, στο ίδιο το έμβολο, η τεχνολογία CONICSHAPE δίνει ένα κωνικό σχήμα (trumpet honing το λέει η Mercedes) και μεγαλώνει η διάμετρος στο κατώτερο τμήμα του, περιορίζοντας τις τριβές, άρα και τις θερμοκρασίες.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG A35 4MATIC

Παράλληλα έχει προστεθεί και mild hybrid τεχνολογία με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ να βοηθάει, προσφέροντας 23 ίππους και 205 Nm ροπή, με την αμεσότητα που χαρακτηρίζει τους ηλεκτροκινητήρες. Υποβοηθά στις χαμηλές rpm βοηθώντας τον βενζινοκινητήρα να δείχνει «ζωντανός» σχεδόν από το ρελαντί, ενώ προσφέρει και επιπλέον δύναμη αφαιρώντας ένα μέρος από το φορτίο του, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου. Για να εκμεταλλευτούν όσο το δυνατόν περισσότερο την ύπαρξη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, οι μηχανικοί της μάρκας επέλεξαν τον κύκλο Miller για το εν λόγω μοτέρ, αν και το μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων δύο σταδίων (CAMTRONIC) είναι διαθέσιμο μόνο στην ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου με τους 258 ίππους (CLE 300).

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Τεχνολογίες
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κύρος
  • Πολυτέλεια
  • Φρένα
  • Απόδοση φώτων
  • Θέση οδήγησης
ξινά
  • Πρόσβαση στις πίσω θέσεις
  • Εργονομία χειριστηρίων αφής
  • Έλλειψη σπορ χαρακτήρα

Ποια είναι τα αποτελέσματα όλων των παραπάνω; Η αξιοσημείωτη ελαστικότητα με τράβηγμα από χαμηλά και η αξιοπρεπέστατη επιτάχυνση, με 0-100 km/h σε 7,4 sec και τελική ταχύτητα 240 km/h. Μέρος της ζωντάνιας που αισθάνεται ο οδηγός στο πάτημα οφείλεται και στο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση των εννέα σχέσεων, αλλά και το σωστά καλιμπραρισμένο λογισμικό που δεν «χάνεται» μέσα στις πολλές επιλογές και διαλέγει πάντα την ιδανική σχέση. Η κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται περίπου στα 9 λίτρα ανά 100 km, με βάση τη δική μας επίδοση στη διάρκεια της δοκιμής, όμως σε συνθήκες ταξιδιού πέφτει εύκολα κοντά στα 7 λίτρα ανά 100 km χάρη στη μακριά 9η σχέση και το αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος που ανταπεξέρχεται καλύτερα στον αυτοκινητόδρομο. Ιδανικά θα θέλαμε το μοτέρ λίγο πιο ήσυχο κοντά στο όριο περιστροφής του, καθώς στην έντονη πίεση βγάζει μια τραχύτητα. Η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση όμως δεν επιτρέπει σε αυτό το χαρακτηριστικό να εξελιχθεί σε ενοχλητικό, οπότε το καταγράφουμε απλώς σαν μια υποσημείωση. 

Cruising vibes!

Αν και μιλάμε για ένα δίθυρο coupe, στοιχεία που υποσυνείδητα φτιάχνουν σκέψεις για σπορ οδήγηση και αδρεναλίνη, η περίπτωση της Mercedes-Benz CLE είναι διαφορετική. Πρόκειται για ένα μεγάλο GT (Grand Tourer), αυτοκίνητο το οποίο κατά βάση εστιάζει στην άνεση και την ποιότητα κύλισης και λιγότερο στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση με τη διάταξη των τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πέντε συνδέσμων πίσω προέρχεται από την C-Class, με ειδοποιό διαφορά το ύψος, το οποίο έχει μειωθεί κατά 15 mm. Η ρύθμιση εστιάζει στην άνεση και τον περιορισμό του λεγόμενου «διαβάσματος» από το ανάγλυφο του δρόμου, πετυχαίνοντας αξιοσημείωτα καλή ποιότητα κύλισης, εφόδιο για μεγάλα ταξίδια χωρίς ανάγκη για στάσεις… ξεμουδιάσματος. Στην πίεση η CLE επιδεικνύει ένα πολύ υψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Παρά το γεγονός ότι η μετάδοση της κίνησης γίνεται από τον πίσω άξονα, παραμένει πεισματικά ουδέτερη και μόνο ύστερα από σπουδαία υπερβολή θα νιώσεις υποστροφικές τάσεις, οι οποίες εκδηλώνονται προοδευτικά και διορθώνονται εύκολα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάμε και το πακέτο DYNAMIC BODY CONTROL το οποίο περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση σε κάθε τροχό ξεχωριστά, τετραδιεύθυνση, όπως και μεταβλητή κρεμαγιέρα που αλλάζει το βήμα με βάση τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα του οχήματος. Όμως, ειδικά στην έκδοση CLE 200 που οδηγήσαμε, οι επιδόσεις και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν επιτρέπει τη δημιουργία σπορ ανησυχιών, άρα θα προτιμούσαμε την πιο άνετη και χαλαρή στάνταρ επιλογή για να απολαμβάνουμε ταξίδια και ήρεμες μετακινήσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι το τιμόνι παρέχει πολύ καλή ακρίβεια στα χέρια και ικανοποιητική πληροφόρηση. Σε συνδυασμό με τα πολύ καλά σε απόδοση και αντοχή φρένα, μιλάμε για ένα σύνολο που συμπαθεί τον σβέλτο ρυθμό σε μια επαρχιακή διαδρομή. Τέλος, ο αυτοκινητόδρομος είναι το ιδανικό τερέν για την Mercedes CLE, με την ηχομόνωση και την ομαλή κύλιση να ξεχωρίζουν.

Η μακριά σε κλιμάκωση 9η σχέση του σασμάν, βοηθάει τον κινητήρα να γυρίζει σε χαμηλές rpm, άρα ο ήχος που φτάνει στα αφτιά των επιβατών είναι σχεδόν μηδενικός. Πριν κλείσουμε, ειδική μνεία αξίζουν οι προβολείς DIGITAL LIGHT που προσφέρουν εκπληκτικό φωτισμό κατά τη βραδινή οδήγηση, βοηθώντας τόσο στο να διατηρηθεί ξεκούραστος ο οδηγός, όσο και στην ασφάλεια. Καλύπτουν τέλεια με πυκνό φως όλη την επιφάνεια του δρόμου (και πέρα από αυτόν) ενώ χάρη στη λειτουργία Matrix ανιχνεύει τα προπορευόμενα ή τα αντίθετα διερχόμενα οχήματα και απενεργοποιεί τα κομμάτια της δέσμης που θα «τυφλώσουν» τον οδηγό τους, χωρίς να κλείνει τη μεγάλη σκάλα.

συμπέρασμα

Ακολουθώντας πλήρως την τάση της ηλεκτροκίνησης και των SUV, η Mercedes-Benz έχει την ευχέρεια να προσφέρει όλα όσα πουλάνε, αλλά και όσα… αρέσουν. Αυτά τα δύο δεν πάνε πάντα μαζί, καθώς κάποια μοντέλα -αν και εντυπωσιακά- αποτελούν πιο εξεζητημένες επιλογές. Εκεί ακριβώς συναντάμε και την Mercedes-Benz CLE. Η αρχική τιμή της έκδοσης που οδηγήσαμε στην coupe εκδοχή (υπάρχει και cabriolet) στοιχίζει από 64.630 €, ενώ η τετρακίνηση CLE 200 4MATIC στοιχίζει 67.150 €. Πού καταλήγουμε, λοιπόν; Ότι τα αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz CLE δεν επιλέγονται με ορθολογικά κριτήρια. Είναι αυτό που λέμε… I see it, I like it, I want it, I got it, οπότε μικρή σημασία έχουν τελικά οι λεπτομέρειες όπως η τιμή ή το κόστος χρήσης, λαμβάνοντας υπόψη και το κοινό που απευθύνεται ένα τέτοιο μοντέλο. Πανέμορφη, αριστοκρατική, άνετη και υπό συνθήκες ευχάριστη στην οδήγηση, η Mercedes-Benz CLE πατάει πάνω στον συναισθηματισμό και το στοίχημα της πρώτης ματιάς για να γίνει ποθητή. Και κρίνοντας από τις αντιδράσεις όσων την είδαν από κοντά, το πετυχαίνει!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...