Δοκιμή Audi Q8 3.0 V6 TFSI: Στον πληθυντικό

Η αποστομωτική προσοχή στη λεπτομέρεια και ο υπερθετικός βαθμός που συνοδεύει τις αισθήσεις όταν μετακινείσαι μαζί του, καθιστούν το Audi Q8 ένα μεγάλο SUV που απαιτεί σεβασμό.

  • -
  • -
Ισχύς340 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)10,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)243,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το εντυπωσιακό Audi Q8 ξεχωρίζει για την κορυφαία πολυτέλεια και τις τεχνολογικές καινοτομίες. Δοκιμάζουμε την βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3λιτρο, εξακύλινδρο κινητήρα των 340 ίππων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Στον premium κόσμο της αυτοκίνησης, υπάρχουν μερικές μάρκες που έχουν εδραιώσει τη θέση τους και αποτελούν σύμβολα τεχνολογίας, κύρους και ποιότητας. Κατά κανόνα, οι ναυαρχίδες της γκάμας είναι εκείνες που σηκώνουν το βάρος της εξέλιξης, με δεδομένο ότι οι σημαντικότερες καινοτομίες παρουσιάζονται στα ακριβότερα, πιο εντυπωσιακά και πολυτελέστερα μοντέλα. Το Audi Q8 είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αποτελεί την κορύφωση της SUV γκάμας και παρότι μικρότερο σε διαστάσεις από το Q7, τοποθετείται σε σημαντικότερη θέση. Διαπρέποντας σε εμφάνιση, δυναμικά χαρακτηριστικά και κύρος, είναι ό,τι πιο μοναδικό μπορεί να αποκτήσει κάποιος με το σήμα των τεσσάρων δακτυλιδιών στη μάσκα. 

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται από το γεγονός ότι το Audi Q8 δεν είναι ένα νέο μοντέλο, ωστόσο συνεχίζει να κεντρίζει τα βλέμματα. Επίσης, στην καμπίνα του αισθανθήκαμε το ίδιο εντυπωσιασμένοι όσο πέντε χρόνια πριν, το 2018, όπου και μπήκαμε για πρώτη φορά. Και τα πέντε χρόνια είναι μεγάλο διάστημα για τα δεδομένα της πολυτελούς κατηγορίας αυτοκινήτων. Αφορμή για αυτή τη δοκιμή ήταν η διαθεσιμότητα της βενζινοκίνητης έκδοσης, με τον V6 3.0 TFSI των 340 ίππων. Παρά το γεγονός ότι ήδη κυκλοφορεί η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Q8 με το σηματάκι e-tron, θελήσαμε να θυμηθούμε τις αρετές ενός κορυφαίου SUV με μεγάλο θερμικό μοτέρ και δυνατό χαρακτήρα. Και ας υπάρχει mild hybrid σύστημα για… τα μάτια του κόσμου. 

Δείτε ακόμη: Πέντε Audi χωρίς τέλη κυκλοφορίας! 

Σχεδίαση: Αρνητής διακριτικότητας

Το Audi Q8 ανήκει σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που είναι ακριβά και πρέπει να το δείχνουν. Το μήκος του αγγίζει τα 5 μέτρα (4.986 mm), το πλάτος του φτάνει τα 2 μέτρα (1.995 mm)  και το ύψος του, ξεπερνά τα 1,7 μέτρα (1.705 mm). Ο σχεδιασμός όμως, είναι εκείνος που προσδίδει τα υπερθετικά χαρακτηριστικά στην εικόνα του μεγάλου SUV. Οι εντυπωσιακές γραμμές ξεκινούν από τη μεγάλη, singleframe μάσκα και εκτείνονται σε όλο το μπροστινό τμήμα. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix δίνουν μια αγριεμένη «ματιά» και οι μεγάλες εισαγωγές χαμηλότερα, τροφοδοτούν με ψυχρό αέρα intercooler και διάφορα ψυγεία (νερού, λαδιού) που χρειάζεται ο V6 TFSI και το κιβώτιο Tiptronic. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται έχουν δυναμικά, τρισδιάστατα γραφικά, ενώ η κεκλιμένη γραμμή της οροφής ακολουθεί το trend των μεγάλων coupe SUV με τον πιο επιτυχημένο τρόπο, σύμφωνα με την προσωπική μας άποψη. 

Εσωτερικό - Χώροι: Luxury lounge

Ο σπορ χαρακτήρας του Audi Q8 τονίζεται από λεπτομέρειες, όπως η πόρτα χωρίς πλαίσιο που δείχνει πανέμορφη όταν την ανοίγεις. Μπαίνοντας στο εσωτερικό είναι πραγματικά δύσκολο να μη σταθείς ώστε να περιεργαστείς τα υλικά, τις οθόνες και τον σχεδιασμό, επαινώντας τη δουλειά που έκανε η φίρμα. Μοιραία, θα παρατηρήσεις ότι υπάρχουν ελάχιστα φυσικά πλήκτρα. Τα απολύτως απαραίτητα προκειμένου η καθημερινότητα να μη γίνεται… Γολγοθάς. Δύο μεγάλες, πολύ ευκρινείς και ευανάγνωστες οθόνες φιλοξενούν όλες τις λειτουργίες του οχήματος. Εκείνη του infotainment με διαγώνιο 10,1 ίντσες, αντιδρά ακαριαία και υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay. Το λογισμικό MMI δίνει ξεκάθαρες κατευθυντήριες γραμμές για να το χειρίζεσαι χωρίς πονοκεφάλους και το διαδραστικό πάτημα, με μία διακριτική δόνηση να συνοδεύει το άγγιγμα, βοηθάει στη συνολική εμπειρία. Παρακάτω υπάρχει και μια δεύτερη οθόνη 8,6 ιντσών, μέσα από την οποία ελέγχεται ο κλιματισμός, μαζί με κάποια συστήματα του αυτοκινήτου, όπως το Hill Descent Control, το Stop/Start ή το σβήσιμο των οθονών για πιο ξεκούραστη οδήγηση το βράδυ. Η τρίτη οθόνη στη… «σύνθεση» αναλαμβάνει ρόλο πίνακα οργάνων και ξεχωρίζει για τις πληροφορίες που προσφέρει, όπως και για τις αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης στην εμφάνιση και τις ενδείξεις. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το εκρηκτικό Audi RS Q3 Sportback

Bασισμένο στην πλατφόρμα MLB-Evo του Volkswagen Group, το Audi Q8 εκμεταλλεύεται εξαιρετικά τις μεγάλες διαστάσεις του και το αντίκτυπο είναι σαφές σε χωροταξικό επίπεδο. Με μεταξόνιο στα 2.995 mm, είναι βέβαιο ότι ο χώρος για τα γόνατα δεν θα λείψει στη δεύτερη σειρά. Για την ακρίβεια, είναι άπλετος, όσο κι αν είναι το ύψος του εμπρός ή του πίσω επιβάτη. Η χαμηλή γραμμή της οροφής δεν δίνει τον ίδιο αέρα για το κεφάλι, όμως το πρόβλημα θα εντοπιστεί μόνο σε ενήλικες άνω των 1,9 m. Το μοναδικό στοιχείο που δείχνει να περιορίζει κάπως τον χώρο είναι το ογκώδες τούνελ της μετάδοσης, θέτοντας όρια στη μετακίνηση ενός πέμπτου επιβάτη. Κατά τα λοιπά, πρόβλημα δεν θα υπήρχε, καθώς το πλάτος της καμπίνας είναι μεγάλο.

Επίσης, θα θέλαμε μια-δύο θύρες USB για φόρτιση πίσω, εκτός από τις στάνταρ πρίζες 12V. Από την άλλη, κανένα παράπονο δεν προκύπτει από τον χώρο αποσκευών των 605 lt. Είναι βαθύς, με εκμεταλλεύσιμο σχήμα, σωστό κατώφλι και σημεία πρόσδεσης. Επιστρέφοντας στην καμπίνα, οι θέσεις για τους δύο εμπρός επιβάτες κρίνονται ως εξαιρετικές. Τα standard καθίσματα του αυτοκινήτου δοκιμής δεν είχαν δυνατότητα επέκτασης του εδράνου που βολεύει πολύ τους ψηλότερους επιβάτες, όμως δεν είναι τραγική έλλειψη. Αυτό που σίγουρα θα θέλαμε είναι περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, αφού εκτός από τις ποτηροθήκες και έναν μικρό, ρηχό χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο, δεν συναντάμε άλλα σημεία αποθήκευσης.

Σαν μια ναυαρχίδα που σέβεται τον εαυτό της, τα υλικά στην καμπίνα του Audi Q8 είναι προσεγμένα και ποιοτικά. Αφρώδες καλύπτει μεγάλο μέρος του ταμπλό, τα σκληρότερα πλαστικά αφήνουν εξαιρετική εντύπωση σε υφή και ανθεκτικότητα, ενώ το χέρι θα πρέπει να φτάσει σε… απόκρυφα σημεία για να εντοπίσει υλικό οικονομικότερης επιλογής. Η συναρμογή ανταποκρίνεται στα πολύ υψηλά επίπεδα της Audi, κάτι που λαμβάνεις σχεδόν σε όλα της τα αυτοκίνητα. Δεν χρειάζεται να φτάσεις στο Q8 για να λάβεις αυτή την αίσθηση «χρηματοκιβωτίου». Στο συγκεκριμένο που οδηγήσαμε πάντως, μερικοί ανεπαίσθητοι τριγμοί από τα υλικά της κολόνας του οδηγού… μας ξάφνιασαν λίγο. Μπορούμε να πούμε ότι είναι μεμονωμένο περιστατικό πάντως, καθώς δεν θυμόμαστε κάτι ανάλογο σε άλλα Q8 που έχουμε οδηγήσει παλαιότερα.

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του Audi Q8 e-tron 55

Τεχνικά - Κινητήρας: Smooth operator

Αν και αποτελεί τη βάση της βενζινοκίνητης γκάμας, ο turbo εξακύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας TFSI των 3.0 λίτρων είναι πληθωρικός, τόσο σε λειτουργία, όσο και σε απόδοση. Ξεχωρίζει για τον βελούδινο τρόπο λειτουργίας, όπως και τον διακριτικό ήχο που προδίδει τους έξι κυλίνδρους και σου φτιάχνουν τη διάθεση, κυρίως σε συνθήκες κρύας εκκίνησης το πρωί. Οι 340 ίπποι και τα 500 Nm ροπή καταλήγουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο Tiptronic 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής και μοιράζονται στους τέσσερις τροχούς, μέσα από το κλασικό σύστημα τετρακίνησης quattro. Εδώ, δεν έχουμε περίπτωση Haldex με πολύδισκο συμπλέκτη αλλά μόνιμη τετρακίνηση με ποσοστό 40:60 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, σε φυσιολογικές συνθήκες. Ανάλογα την περίσταση, το σύστημα μπορεί να δώσει έως και το 70% εμπρός ή το 85%, πίσω. Φυσικά, οι επιδόσεις δεν είναι πρόβλημα, παρά τα 2.095 kg του αυτοκινήτου. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h

Μοναδικός συμβιβασμός που απαιτείται από τον οδηγό είναι η… υπομονή στις χαμηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα, εκεί που ο TFSI ακόμα δεν έχει αποκτήσει τη δυναμική που χρειάζεται για να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα. Στο αρχικό πάτημα του δεξιού πεντάλ χαρακτηρίζεται από μια απροθυμία, που παραδόξως δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα ούτε με τη χρήση του προγράμματος οδήγησης Dynamic. Μόλις η βελόνα του ψηφιακού στροφόμετρου σημαδέψει τις 2.000 rpm, το μοτέρ μεταμορφώνεται και αποκτά τη δύναμη που θέλεις, η οποία διατηρείται σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Περνώντας στο ζήτημα της κατανάλωσης, ο 3.0 TFSI αποδεικνύεται και πάλι… πληθωρικός. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η ένδειξη του trip computer σταμάτησε στα 14,5 lt ανά 100 km, με μεικτή χρήση πόλης, επαρχιακού και αυτοκινητόδρομου. Ταξιδεύοντας με κανονικούς ρυθμούς το σχετικό νούμερο θα κατέβει κοντά στα 10 lt, ενώ πιέζοντας, δεν έχει κανένα πρόβλημα να ανέβει πάνω από τα 18 lt / 100 km. Από την άλλη, η mild hybrid ενίσχυση με σύστημα 48V μοιάζει σαν να έβαλε κάποιος… δύο κουπιά σε ένα κρουαζιερόπλοιο, για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Το μοναδικό ουσιαστικό όφελος από το ήπια υβριδικό σύστημα είναι η βελούδινη λειτουργία του Stop/Start, αλλά και η δυνατότητα να σβήνει το μοτέρ εν κινήσει, σε κατηφορικά κομμάτια. 

Οδική συμπεριφορά: World is not enough

Ανάμεσα στις βασικές απαιτήσεις κάποιου που αγοράζει ένα κορυφαίο πολυτελές SUV, είναι να ταξιδεύει ατσαλάκωτος από τη μια άκρη της χώρας, στην άλλη. Το Audi Q8 μπορεί να κάνει… διηπειρωτικά ταξίδια και οι επιβάτες του δεν θα αισθανθούν ούτε στιγμή ενοχλημένοι! Δεν είναι μόνο η χωροταξική άνεση, αλλά ο μοναδικός τρόπος που κινείται το μεγάλο SUV της μάρκας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με την ενεργή αερανάρτηση προσαρμόζεται στις συνθήκες του δρόμου και έχει τη δυνατότητα να… αλλάζει πρόσωπο, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Η βασική ρύθμιση ύψους είναι στα 205 mmαπό το έδαφος. Στο πρόγραμμα Dynamic οι αερόσουστες κατεβάζουν το αμάξωμα κατά 40 mm (γίνεται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 160 km/h) ενώ στο πρόγραμμα Offroad (διαθέσιμο μόνο στα αυτοκίνητα με αερανάρτηση) το ground clearance μεγαλώνει κατά 50 mm (έως τα 30 km/h) από τη συμβατική ρύθμιση. Το εύρος του ύψους λοιπόν μπορεί να μεταβληθεί κατά 9 cm, ανάλογα με την επιλογή του οδηγού. Εκτός από τη θέση του αμαξώματος, η ανάρτηση μεταβάλλει και τη σκληρότητά της. 

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Ηχομόνωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Φρένα
ξινά
  • Χώροι για μικροαντικείμενα
  • Απόκριση γκαζιού χαμηλά
  • Ογκώδες τούνελ μετάδοσης

Δεν είναι ποτέ ιδιαίτερα μαλακή, ακόμη και στη ρύθμιση Comfort, όμως η διαχείριση των κακοτεχνιών στην άσφαλτο γίνεται με τρόπο υποδειγματικό. Ταυτόχρονα, επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic, τη νιώθεις να σφίγγει πολύ, όντας ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που θυμόμαστε με τόσο έντονη διαφορά μεταξύ των ρυθμίσεων της ανάρτησης. Φυσικά, το Q8 δεν είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, ακόμα και αν επιλέξεις το πρόγραμμα Dynamic. Με τους τεράστιους τροχούς (διάσταση ελαστικών 285/45 σε ζάντες 21 ιντσών), τα φαρδιά μετατρόχια και την αρκετά σκληρή ανάρτηση, έχει απίστευτη πρόσφυση και μπορείς να κινηθείς αποστομωτικά γρήγορα. Όμως, η διαδικασία προσφέρει πιο πολύ άγχος, παρά ευχαρίστηση. Αντίθετα, στον απλώς σβέλτο ρυθμό χωρίς το κυνήγι του ορίου, απολαμβάνεις την πολύ καλή για SUV συμπεριφορά του πλαισίου, το καλό σε βάρος (αλλά μέτριο σε αίσθηση) τιμόνι με την κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος, το πρόθυμο σε δύναμη μοτέρ και τα αψεγάδιαστα φρένα. Τα τελευταία, αποτελούνται από δίσκους 375 mm εμπρός με αλουμινένιο κέντρο (350 mm πίσω) και εξαπίστονες fixed δαγκάνες, συνδυασμός που παραμένει ακούραστος ακόμη και ύστερα από υπερβολές σε ορεινό δίκτυο με στροφές. Αναφορικά με το κιβώτιο Tiptronic, προέρχεται από την ZF και αντιδρά αρκετά γρήγορα όταν επιλέξεις τη λειτουργία “S”.

Στη χειροκίνητη λειτουργία αποδεικνύεται πρόθυμο στις εντολές που του δίνεις από τα paddles, αρκεί να μη ζητήσεις ακραίο κατέβασμα. Η πλειονότητα των οδηγών ενός τέτοιου Audi Q8 όμως, δεν έχει τέτοιες απαιτήσεις. Για εκείνους, μεγαλύτερη σημασία έχει η αίσθηση… πολυκατοικίας στον αυτοκινητόδρομο, που δεν επηρεάζεται από τίποτα και προσφέρει απαράμιλλη σταθερότητα, ακόμη και στην τελική του ταχύτητα. Το σασμάν με την μακριά όγδοη εγγυάται ησυχία και -όσο γίνεται- συγκρατημένη κατανάλωση, με το στροφόμετρο να δείχνει κάτω από 3.000 rpm ακόμη και με περίπου 180 km/h. Επίσης, το ρεζερβουάρ των 85 lt εγγυάται αρκετά μεγάλη αυτονομία, που σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου προσεγγίζει τα 700 km. Γενικότερα, η φιλοσοφία του Q8 εξαργυρώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο ταξίδι, με την μοναδική ποιότητα κύλισης να κλέβει τις εντυπώσεις. Στις πολύ υψηλές ταχύτητες, οι μεγάλοι καθρέπτες παράγουν έναν αεροδυναμικό θόρυβο, όμως αυτή είναι και η μοναδική ατέλεια που καταφέρνει να σπάσει την κορυφαία ηχομόνωση.

συμπέρασμα

Η αναζήτηση ουσιαστικών μειονεκτημάτων είναι δύσκολη υπόθεση σε αυτοκίνητα όπως το Audi Q8. Το μεγάλο SUV της εταιρείας, εκτός από κύρος, ποιότητα, τεχνολογία και άνεση, προσφέρει πολλά περισσότερα, όπως χώρους, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και βέβαια, χαρακτήρα. Δεν είναι τυχαίο ότι βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με πολλά κορυφαία SUV, όπως η Porsche Cayenne ή η Lamborghini Urus! Στην έκδοση με τον βασικό βενζινοκινητήρα 3.0 TFSI δεν υπάρχουν παράπονα για τις επιδόσεις, ούτε για τις συνολικές ικανότητες του αυτοκινήτου. Ταιριάζει γάντι στο προφίλ του πολυτελούς SUV, με τη μεταξένια λειτουργία να τον καθιστά πιο αρμονικό ακόμη και από τον επίσης εξακύλινδρο diesel 3.0 TDI της γκάμας. Το τίμημα της κατανάλωσης άλλωστε, δεν είναι τόσο σημαντικό για εκείνους που έχουν τα χρήματα να το αγοράσουν.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...