Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS: Απλά μαθηματικά

Ο συνδυασμός του ολοκληρωμένου Skoda Octavia με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 13 kWh, έχει σαν αποτέλεσμα τον εκμηδενισμό του κόστους χρήσης στην καθημερινότητα.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,00 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)23,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Περίπου 45 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας αρκούν για τον περισσότερο κόσμο για να το χρησιμοποιεί σαν ηλεκτρικό στην καθημερινότητα, δίχως να υπάρχει εξάρτηση από πρίζες στο ταξίδι. Το Plug-In Hybrid Skoda Octavia iV διαθέτει δύο πρόσωπα, χωρίς να θυσιάζονται οι παραδοσιακές αξίες που έκαναν τόσο δημοφιλές το τσέχικο μοντέλο. Οικογενειακό, άνετο και ασφαλές, αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή στην κατηγορία του, προσφέροντας παράλληλα ακόμη περισσότερη πρακτικότητα από πολλά αντίστοιχα SUV.

Το Skoda Octavia, είναι το μοντέλο που βοήθησε όσο κανένα την τσεχική φίρμα να φτάσει εκεί που είναι σήμερα. Καταφέρνοντας να αποδειχθεί μια ξεκάθαρη εμπορική επιτυχία από την πρώτη του γενιά, έφερε χρήμα στο ταμείο, αλλά κυρίως, έδωσε ταυτότητα στην εταιρεία χάρη στους τεράστιους χώρους, την πρακτικότητα και το εξαιρετικό value for money. Στην τέταρτη γενιά του, το Octavia διαθέτει πλήθος εκδόσεων, από βενζινοκίνητες και diesel, έως CNG φυσικού αερίου ή υβριδικές, με τεχνολογία Plug-In Hybrid. Η τελευταία, αποτελεί το αντικείμενο της δοκιμής μας, με έναν turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα, με συνολική απόδοση 204 ίππους.

Οικογενειακές αναλογίες

Με μήκος 4.689 mm, πλάτος 1.829 mm και ύψος 1.486 mm, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η ονομασία “Gran Coupe” αφήνει υπόνοιες για ένα δυναμικό σχήμα, κάτι που αποτυπώνεται στην πράξη από την κουπέ γραμμή οροφής και τη αθλητική σιλουέτα. Εμπρός, οι προβολείς LED και η μεγάλη, τραπεζοειδής μάσκα κερδίζουν τις εντυπώσεις, μαζί με τις μπόλικες λεπτομέρειες χρωμίου. Όποιος ψάχνει για διαφορές στην Plug-In Hybrid έκδοση iV, όμως, θα απογοητευτεί. Μόνο το σηματάκι “iV και η δεύτερη τάπα που καλύπτει τη θύρα φόρτισης διαφοροποιούν αυτό το Octavia σε επίπεδο εμφάνισης. Να αναφέρουμε επίσης, ότι αν και το σχήμα παραπέμπει σε sedan, στην πραγματικότητα το Octavia είναι ένα hatchback (ή liftback, αν θέλετε) καθώς ανοίγει ολόκληρο το πίσω τμήμα μαζί με το τζάμι για να δώσουν άνετη πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.

Χώροι για όλους

Στο εσωτερικό του Skoda Octavia, απόλυτος πρωταγωνιστής είναι η ευρυχωρία. Ακόμη και πέντε ενήλικες βολεύονται χωρίς προβλήματα, ενώ τέσσερις κάθονται… βασιλικά, με τους πίσω να απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Αντίστοιχα θετικό κλίμα φτιάχνει και η πρακτικότητα, χάρη στις θήκες και τους χώρους αποθήκευσης που υπάρχουν σε κεντρική κονσόλα, πόρτες κλπ. Η ποιότητα κατασκευής κρίνεται ως πολύ καλή, με ευχάριστα στην υφή υλικά, μαλακά πλαστικά και γερή συναρμογή. Στα θετικά ανήκει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, που δίνει high tech αύρα στην καμπίνα. Επίσης, η μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, διαθέτει πλήθος λειτουργιών, υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay και αντιδρά γρήγορα στις εντολές.

Αν κάτι μας ξένισε, αυτό ήταν η ενσωμάτωση πολλών συστημάτων στην οθόνη, όπως αυτό του κλιματισμού για παράδειγμα. Ευτυχώς, στη σειρά διακοπτών κάτω από το infotainment, υπάρχουν διακόπτες ταχείας πρόσβασης στις βασικότερες λειτουργίες του. Επίσης, το λογισμικό μερικές φορές γίνεται κάπως περίπλοκο, απαιτώντας κάποιο χρόνο προσαρμογής. Τέλος, ο χώρος αποσκευών, μίκρυνε στην έκδοση Plug-In Hybrid, καθώς η ύπαρξη μπαταρίας υψηλής τάσης απαίτησε μια αναδιοργάνωση στο πάτωμα του Octavia. Σε άλλα μοντέλα, η μείωση κατά 150 λίτρα θα ήταν καταστροφική. Στο τσέχικο μοντέλο όμως, η χωρητικότητα διατηρείται στα πολύ ικανοποιητικά 450 λίτρα (από 600 lt), έχοντας σαν επιπλέον ατού το τεράστιο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του χώρου.

Ρεύμα και βενζίνη σε ένα σώμα

Το Skoda Octavia iV συνδυάζει με άκρως επιτυχημένο τρόπο έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος, αποδίδει 150 ίππους με 250 Nm ροπή και ο δεύτερος, 116 ίππους με 330 Nm. Συνολικά, η μέγιστη ισχύς που προκύπτει από τον συνδυασμό τους, είναι 204 ίπποι και 350 Nm, χαρίζοντας γρήγορες επιδόσεις στο Octavia. Συγκεκριμένα, τα 7,7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα των 220 km/h, δίνουν μια σαφή εικόνα των δυνατοτήτων του, παρά το αυξημένο βάρος κατά περίπου 240 κιλά συγκριτικά με ένα Octavia 1.5 TSI των 150 ίππων. Εδώ να τονίσουμε ότι στις Plug-In εκδόσεις, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG έχει έξι σχέσεις, αλλά το ίδιο αστραπιαίες και ανεπαίσθητες αλλαγές.

γλυκά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογία
  • Συνδυασμός κινητήρων
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Πολυπλοκότητα infotainment
  • Μικρό ντεπόζιτο βενζίνης
  • Ισχύς φόρτισης μπαταρίας (3,6 kW)

Το σημαντικότερο στοιχείο στο Octavia iV πάντως, είναι η κατανάλωση. Σε πραγματικές συνθήκες, με την μπαταρία φορτισμένη, βλέπεις εύκολα 3,5 lt για τα πρώτα 100 km. Όταν αυτή αδειάσει, σταθεροποιείται κάπου στα 6,5 lt / 100 km εντός πόλης, αφού το σύστημα συνεχίζει να κάνει ανάκτηση από το φρενάρισμα και να λειτουργεί σαν αυτοφορτιζόμενο υβριδικό. Στο ταξίδι από την άλλη, η μέση κατανάλωση ανεβαίνει κάπου στα 8 lt / 100 km. Στη διάρκεια της δοκιμής μας, διαπιστώσαμε ότι η κάλυψη 45 χιλιομέτρων με μια φόρτιση, είναι απολύτως ρεαλιστική με κανονικές συνθήκες αστικής κίνησης και χρήση κλιματισμού. Η χωρητικότητα του σετ είναι 13 kWh και φορτίζει από κανονική πρίζα μέσα σε 5 ώρες. Από wallbox των 3,6 kW, υπολογίστε 3 ώρες και 33 λεπτά.

Να αναφέρουμε ότι με το πρόγραμμα E-Mode, το υβριδικό Octavia λειτουργεί μόνο με την μπαταρία, όσο αυτό επιτρέπεται από την κατάσταση φόρτισης. Η τελική με τον ηλεκτροκινητήρα είναι 140 km/h και χάρη στην πλούσια ροπή του των 330 Nm, το αμάξωμα κινείται άνετα και με ευχάριστη σπιρτάδα. Επίσης, υπάρχει και το Hybrid Auto, το πρόγραμμα που αφήνει τη διαχείριση των δύο κινητήρων στην κρίση του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας το πιο αποδοτικό σενάριο, ενώ υπάρχει και το Hybrid Charge, με τον βενζινοκινητήρα να φορτίζει την μπαταρία. Το τίμημα σε αυτή την περίπτωση είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

Όπως πρέπει

Φτάνοντας στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αποκαλύπτεται ένα αρμονικό και ταιριαστό προφίλ. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει ελαφρώς πιο σφικτή ρύθμιση για την αποτελεσματική διαχείριση του επιπλέον βάρους, όμως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, υπήρχαν και τα extra ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Skoda Kodiaq RS των 245 ίππων

Με το συγκεκριμένο στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού, το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 50 mm. Όλα αυτά, δεν έχουν πλήξει την άνεση που παρέχει το Octavia, αφού αυτή διατηρείται σε εξαιρετικό επίπεδο.

Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες, τα φρένα αποτελεσματικά και η συμπεριφορά του συνόλου, δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Ταξιδεύοντας, η προσεγμένη ηχομόνωση και το ραφινάρισμα του πλαισίου χαρίζει αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης στο Octavia, τόση που αν σου κλείσουν τα μάτια και σου πουν ότι είσαι σε Audi, θα το πιστέψεις. Στα αρνητικά πάντως, θα συμπεριλάβουμε το μικρό ντεπόζιτο βενζίνης των 39 λίτρων που χαρίζει περιορισμένη αυτονομία στο ταξίδι. Αυτή η θυσία γίνεται για να χωρέσει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

Μέση λύση

Ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα, άρα ησυχία, μηδενικοί ρύποι και ελάχιστο κόστος χρήσης. Βενζινοκινητήρας στο ταξίδι, άρα αυτονομία, καθόλου άγχος και γρήγορος ανεφοδιασμός, χωρίς πονοκεφάλους για την ιδανική ταχύτητα κίνησης. Το Skoda Octavia iV είναι μια εξαιρετική περίπτωση για αυτόν που καλύπτεται από τα περίπου 45 km πραγματικής ηλεκτρικής αυτονομίας και δεν θέλει να βιώσει τους (λίγους) περιορισμούς ενός αμιγώς ηλεκτρικού στα ταξίδια και τις εκτός πόλης μετακινήσεις. Επίσης, διατηρεί τα κλασικά πλεονεκτήματα του μοντέλου, όπως τους τεράστιους χώρους, την ποιότητα και την άνεση. 

συμπέρασμα

Πρόκειται για ένα σύνολο με πραγματικά πολλά πλεονεκτήματα, το οποίο θα εξοικονομήσει και πολλά χρήματα στην καθημερινότητα. Η τιμή αγοράς του, πάντως, δεν είναι και αμελητέα, καθώς απαιτούνται 41.200 € για την πληρέστατη από κάθε άποψη έκδοση Style. Στα επιπλέον συν υπολογίστε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, την ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας, αλλά και την χαμηλή ΛΤΠΦ που δίνει πλεονέκτημα στη χρήση του ως εταιρικό αυτοκίνητο μέσω leasing.




ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...