Mazda 3 5d 1.6 - 2010

Σχεδίαση, δυναμισμός και έμφαση στην ικανοποίηση του οδηγού, είναι ο κανόνας στο Mazda 3

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,2 sec
Μέση κατανάλωση6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα ακόμα Mazda φιλοσοφίας zoom zoom που δεν συμβιβάζει τις μικρομεσαίες ανέσεις και την εξαιρετική σχέση με τον οδηγό του.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Σπορ αίσθηση και αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Ποιοτικός αέρας
ξυνά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Επιδόσεις
  • Ροπή
απόψεις

Μόλις 105 ίπποι από 1.600 κυβικά, έστω και ατμοσφαιρικά; OK, η απόδοση του Mazda3 1.6 δεν συμπεριλαμβάνεται στα ατού του. Ξεπερνώντας τα νούμερα όμως και περνώντας στην ουσία, στην οδήγηση δηλαδή, ανακαλύπτεις πως σε μια διαδρομή το 3άρι δεν μένει πίσω από τον ανταγωνισμό. Ίσα ίσα, πατάει γερά πάνω στο καλοκουρδισμένο πλαίσιο και στίβει τις δυνατότητες του μοτέρ προσφέροντας μια αξιοζήλευτη οδηγική εμπειρία. Μετά από αυτό, οι 105 ίπποι δεν σου φαίνονται πια και τόσο λίγοι.

Γιάννης Λημναίος

Η Mazda με τη φιλοσοφία Zoom Zoom ουσιαστικά εκφράζει την έμφαση στα τονισμένα οδικά χαρακτηριστικά, κάτι που επιβεβαιώνει όλη η επιβατική γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μικρομεσαίο Mazda που ξεχωρίζει από μακριά χάρις την πικάντικη σχεδίαση και την προσεκτική αεροδυναμική του.

 

 

Σπορ εικόνα

Η δεύτερη γενιά του μικρομεσαίου Mazda, έχει σαφώς πιο σύγχρονο σχεδιασμό. Το συνολικό αισθητικό φρεσκάρισμα οφείλεται στα νέα φώτα, και τον πιο μυώδη προφυλακτήρα που ενσωματώνει μεγάλους αεραγωγούς στην χαμηλότερα τοποθετημένη μάσκα. Στο πλάι, οι ακμές είναι πλέον πιο έντονες, ενώ τα πίσω φώτα είναι πλήρως ανασχεδιασμένα και στις δύο εκδόσεις (σεντάν και 5θυρη), με το μήκος να είναι αυξημένο κατά 45 mm (στα 4.460 mm) στο χάτσμπακ της δοκιμής μας. Ωστόσο η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει ενισχύσει την ακαμψία του πλαισίου, περιορίζοντας ταυτόχρονα το βάρος του συνόλου κατά 15 περίπου κιλά. Παρότι φυσικά πρόκειται για ολοκαίνουριο μοντέλο, το πάτωμα αποτελεί μετεξέλιξη του παλιότερου, με το 90% των μερών του να είναι εντελώς καινούρια. Φυσικά το όφελος από την δίαιτα περνάει στις επιδόσεις στην κατανάλωση και στους ρύπους και φυσικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Στο εσωτερικό διατηρείται ο σπορτίφ τόνος του παλιού μοντέλου, ενώ στην έκδοση Exclusive ξεχωρίζουν ο νέος πίνακας οργάνων, το διπλό σύστημα κλιματισμού και η ευδιάκριτη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στην κορυφή του ταμπλό και ακριβώς μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Στην πλειονότητά τους τα υλικά είναι ποιοτικά, αν και στην κεντρική κονσόλα, θα περίμενες κάτι καλύτερο. Η εργονομία, με τη σειρά της, έχει επίσης βελτιωθεί, οι επιβάτες έχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, με το τιμόνι να ρυθμίζεται και σε ύψος και σε βάθος. Ο εξοπλισμός παραμένει εξαιρετικός ακόμα και από την βασική έκδοση Touring (6 αερόσακοι, ABS, DSC και TCS, Α/C, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-cd με MP3 και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός). Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει ουσιαστική διαφοροποίηση μιας και το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο. Σε γενικές γραμμές οι πέντε επιβάτες κάθονται και ταξιδεύουν άνετα, χωρίς ουσιαστικά παράπονα ακόμα και από τον χώρο για τις αποσκευές που παρέμεινε στα 340 λίτρα (στα μοντέλα με το εξαιρετικό ηχοσύστημα BOSE χάνονται 40 λίτρα).

 

Οδηγοκεντρισμός

Στα μηχανικά μέρη οι Ιάπωνες εμπιστεύτηκαν τις γνώριμα αποτελεσματικές λύσεις του παρελθόντος, επεμβαίνοντας σε καίρια μόνο σημεία. Η αφετηρία της γκάμας είναι ο γνωστός ατμοσφαιρικός 1.600άρης της γενιάς MZR, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 105 ίππους και 144 Nm ροπής, και σίγουρα δεν προκαλεί τρόμο στον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον οι σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο είναι κοντά η μια στην άλλη και το ελαφρύ αμάξωμα δεν δυσχεραίνει το έργο του, όταν θέλεις να κινηθείς σβέλτα. Απλά κρατάς τις στροφές ψηλά και στρίβεις …όπως έρχεσαι! Αν ρίξεις μια ματιά στον ατμοσφαιρικό ανταγωνισμό της κλάσης, θα διαπιστώσεις ότι το μοτέρ της Mazda διεκδικεί τον τίτλο του αδύναμου κρίκου. Παρόλα αυτά η σωστή κλιμάκωση ενός εξαιρετικού σε αίσθηση κιβωτίου και η αμεσότητα στο γκάζι επιτρέπουν στο βάρους κάτω από 1.200 κιλά αμάξωμα, επιδόσεις οριακά ανταγωνιστικές. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 12,2’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 km/h.

Στο δρόμο το Mazda3 είναι σαφώς βελτιωμένο και σύγχρονο, με την ανάρτηση να έχει νέες ρυθμίσεις σε ελατήρια και αμορτισέρ, με γνώμονα την βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης, χωρίς φυσικά να γίνονται εκπτώσεις στην αμεσότητα της συμπεριφοράς. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει πολύ καλό κράτημα και σταθερότητα, την στιγμή που το ακριβές τιμόνι αποτυπώνει πιστά στο δρόμο τις εντολές του οδηγού. Το μικρομεσαίο της Mazda παραμένει «πικάντικο» οδηγικά, με ρυθμίσιμη συμπεριφορά, καλό κράτημα, προοδευτικές αντιδράσεις και δυνατά φρένα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το σύστημα διεύθυνσης το οποίο παρέχει καλή πληροφόρηση. Αν ψάχνει κανείς για αρνητικά, θα σταθεί στην ζωντάνια του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 105 ίππων, και μόνο εκεί!

συμπέρασμα
Πικάντικο οδηγικά, με ρυθμίσιμη συμπεριφορά, καλό κράτημα, προοδευτικές αντιδράσεις και δυναμικά φρένα. Αυτό είναι το πρώτο μέρος του χαρακτήρα Mazda 3, που γεύεσαι πίσω από το τιμόνι. Με την ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα να υπερκαλύπτει τις μικρομεσαίες απαιτήσεις και τα οικογενειακά θέλω, εισπράττεις και το επόμενο σκέλος του χαρακτήρα. Στην εποχή του downsizing όμως, ζητάς κάτι παραπάνω από έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη με μόλις 105 ίππους και επιδόσεις υποδεέστερες του συνόλου και φυσικά ολόκληρου του ατμοσφαιρικού ανταγωνισμού. 

Mazda 3 (2)

Mazda 3 (1)

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...