Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130: Ολοκληρωμένο!

Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή της ανανεωμένης Citroen C5 Aircross πιστοποιεί όλους τους λόγους που η συγκεκριμένη τεχνολογία εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρη.

  • -
  • -
Ισχύς131 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)145,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Αναβαθμισμένη σχεδιαστικά, με προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο και κορυφαίο επίπεδο άνεσης, στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή της, η C5 Aircross προσθέτει επιπλέον σε όλα τα παραπάνω τα στοιχεία της οικονομίας και της αποδοτικότητας.

Η ανανεωμένη εκδοχή της Citroen C5 Aircross αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς, αποκτώντας ένα σαφώς πιο σύγχρονο προφίλ. Η διαφοροποίηση της δεν περιορίστηκε σε μικρές –αλλά πετυχημένες- στιλιστικές παρεμβάσεις, αλλά και στο τεχνολογικό του υπόβαθρο, με τη γαλλική εταιρεία να το εφοδιάζει με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα στα ράφια της. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του επιβλητικού SUV είναι η πολυσυλλεκτική γκάμα στην οποία προσφέρεται, αφού είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και σε plug-in εκδοχή. Με δεδομένο το γεγονός πως η Citroen έχει σπουδαία παράδοση στους αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες, η έκδοση με τον 1.500άρη BlueHDi στο αμάξωμα της C5 Aircross συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικότερα για όσους πραγματοποιούν σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων μέσα στο χρόνο.

Στη λεπτομέρεια

Οι παρεμβάσεις του σχεδιαστικού τμήματος της Citroen στο αμάξωμα του C5 Aircross ήταν στοχευμένες και μελετημένες. Ο εκσυγχρονισμός και η αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου, συνδυάστηκε με την υιοθέτηση στοιχείων που συναντάμε στη νεότερη φιλοσοφία του γαλλικού εργοστασίου. Το εμπρός μέρος έχει αποκτήσει περισσότερες ακμές και γωνίες, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED διαθέτουν πιο επιθετική σχεδίαση, ενώ διαφοροποιημένος είναι και ο προφυλακτήρας με τους κάθετα τοποθετημένους αεραγωγούς. Στο πίσω μέρος τα φώτα έχουν παρόμοια σχεδίαση, αλλά τρισδιάστατη απεικόνιση, ενώ τα χαρακτηριστικά air-bumbs της σειράς Aircross, εξακολουθούν να κοσμούν το πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι ζάντες αλουμινίου έχουν νέα σχεδίαση, την ώρα που στην off road αισθητική συμβάλλει και η σημαντική απόσταση από το έδαφος, που σύμφωνα με το γαλλικό εργοστάσιο αγγίζει τα 230 mm.

Σύγχρονο και άνετο

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, άμεσα διαπιστώνεις την αναβάθμιση της καμπίνας που εντοπίζεται σε μία σειρά από αλλαγές ουσίας. Η σημαντικότερη από αυτές βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, και συγκεκριμένα στη νέα οθόνη αφής με διάσταση 10’’. Είναι αιωρούμενη, πιο ψηλά τοποθετημένη και την έχουμε γνωρίσει στα νεότερα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Σε σχέση με το παρελθόν, το νέο σύστημα πολυμέσων αποδεικνύεται το ίδιο εύχρηστο, αλλά ταχύτερο. Διαφορετικός είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3’’, όντας ευχάριστος σε όψη και ευανάγνωστος. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε ο συνδυασμός των κουμπιών αφής και φυσικών διακόπτων, στοιχείο που αυξάνει το βαθμό χρηστικότητας.

Μπορεί στο μεγαλύτερο μέρος να συναντάμε σκληρά πλαστικά, αλλά η επιλογή των υλικών, η συναρμογή και το φινίρισμα εγγυώνται την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα άνεσης και συνδεσιμότητας, ενώ για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουν 20 συστήματα υποβοήθησης. Σε επίπεδο άνεσης και χώρων, το C5 Aircross τοποθετείται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Η δεύτερη γενιά καθισμάτων Citroen Advanced Comfort προσφέρει απαράμιλλη άνεση που συναντάς σε αυτοκίνητα πολυτελείας και μετατρέπουν τη διαβίωση στο εσωτερικό του σε μία πραγματικά απολαυστική εμπειρία. Χωροταξικά, το γαλλικό C-SUV τοποθετείται στο άνω άκρος της κατηγορίας, με τρεις ενήλικες να μπορούν με άνεση να βολευτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι πως τα τρία ξεχωριστά καθίσματα είναι συρόμενα, ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 580 lt μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τις αποσκευές των επιβατών.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 130 PS EAT8

Του ταιριάζει γάντι!

Η πληθώρα εκδόσεων και κινητήριων συνόλων αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά του C5 Aircross, το οποίο και διατίθεται σε μία υπερπλήρη γκάμα. Δίπλα σε αυτές με κινητήρα βενζίνης και plug-in τεχνολογίας, η Citroen τοποθετεί και μία πετρελαιοκίνητη εκδοχή. Συγκεκριμένα, το γαλλικό C-SUV προσφέρεται με τον 1.500άρη BlueHDi με απόδοση 130 ίππων και 300 Nm ροπή, ο οποίος και συνδυάζεται πλέον αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων EAT8. Το συγκεκριμένο σύνολο το έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα του Group, με κύριο στοιχείο τον πολιτισμένο χαρακτήρα και λειτουργία του. Από τα πρώτα μέτρα σε κερδίζει με την απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές και τη δύναμη του στις μεσαίες. Η ροπή των 300 Nm του προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα και ουσιαστικά δεν αισθάνεσαι πως του λείπει δύναμη, ενώ επιταχύνει θετικά έως και λίγο πάνω από τις 4.000 rpm.

Επιπλέον, η λειτουργία του είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένη, ενώ με εξαίρεση τις πολύ υψηλές στροφές, το επίπεδο του θορύβου στο εσωτερικό είναι πολύ χαμηλό, χωρίς μάλιστα να γίνονται αντιληπτοί κραδασμοί από τον πετρελαιοκινητήρα. Η παραπάνω πολιτισμένη, αλλά και εύρυθμη λειτουργία του συνόλου, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εξαιρετική συνεργασία ανάμεσα σε κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο. Μπορεί το οκτάρι σασμάν να μην προσφέρει τις πλέον άμεσες και γρήγορες αλλαγές, αλλά η πυκνή του κλιμάκωση αναδεικνύει τις αρετές του μοτέρ με την άφθονη ροπή. Του χαρίζει ζωντάνια και καλές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 10,6 sec και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 189 km/h.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Κλίσεις στο όριο

Βέβαια, σε ένα μοντέλο που είναι εφοδιασμένο με diesel κινητήρα, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η κατανάλωση καυσίμου. Και το C5 Aircross αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομικό. Σε χαλαρό ρυθμό η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 lt/100 km, ενώ σε συνθήκες πίεσης έφτασε τα 7 lt/100 km, προσφέροντας σημαντική χιλιομετρική αυτονομία. Σε επίπεδο άνεσης, το C5 Aircross εξακολουθεί να αποσπά εξαιρετικά υψηλό βαθμό, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να του χαρίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η λύση των αμορτισέρ τεχνολογίας Progressive Hydraulic Cushions αποδεικνύεται ιδανική, μετατρέποντας τη μετακίνηση με το C5 Aircross σε μία εξαιρετικά άνετη εμπειρία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πετρελαιοκίνητη εκδοχή διαθέτει πίσω ημιάκαμπτο άξονα, αντί των πολλαπλών συνδέσμων που έχει επιλεχθεί για την plug-in έκδοση. Κάτι που δεν αναιρεί το γεγονός ότι καταφέρνει να αποσβαίνει με αντίστοιχη ευκολία τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων (με εξαίρεση τις εγκάρσιες ανωμαλίες), όντας μίας από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία σε επίπεδο άνεσης.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την plug-in εκδοχή της Citroen C5 Aircross των 225 ίππων!

Στον επαρχιακό δρόμο, η ισορροπημένη και φιλική συμπεριφορά του C5 Aircross παραμένει αναλλοίωτη. Το γαλλικό C-SUV καταφέρνει να κινηθεί πολύ γρήγορα εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το όριο είναι αρκετά ψηλά και μόνο αν το παρακάνεις στην είσοδο θα δεις το εμπρός μέρος να ανοίγει την τροχιά του. Τάση που είναι εύκολα ελεγχόμενη με το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Μπορεί να μην ξεχωρίζει για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και στο όριο να κάνουν την εμφάνιση τους μικρές κλίσεις του αμαξώματος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα SUV με σημαντική απόσταση από το έδαφος. Σε κάθε περίπτωση είναι ασφαλές και υπό συνθήκες μπορεί να αποδεχθεί ευχάριστο σε μία επαρχιακή διαδρομή.

συμπέρασμα

Η ανανεωμένη εκδοχή του C5 Aircross έχει βελτιωθεί στα σημεία, παραμένοντας επίκαιρη σε μία από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες. Η νέα σχεδίαση φρόντισε για την αισθητική ανανέωση, ενώ εφοδιάστηκε με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η Citroen στα ράφια της. Διατηρώντας όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, όπως το κορυφαίο επίπεδο άνεσης, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, προσφέρει σε υψηλό βαθμό ό,τι ζητάει κάποιος από ένα C-SUV. Στην περίπτωση της έκδοσης με τον κινητήρα πετρελαίου, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα σύγχρονο ντίζελ σύνολο, που διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και τη χαμηλή κατανάλωση. Στοιχεία που στην εποχή του εξηλεκτρισμού, παραμένουν επίκαιρα και σημαντικά για το αγοραστικό κοινό.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...