Δοκιμή MINI Cooper S 5d: Πιο πρακτικό, το ίδιο διασκεδαστικό;

Με αφορμή την ανανέωση που υπέστη το ΜΙΝΙ, δοκιμάζουμε την 5πορτη εκδοχή του ισχυρότερου Cooper S. Επηρέασε τον σπορ χαρακτήρα του η επιπλέον πρακτικότητα;

  • -
  • -
Ισχύς178 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)134,0 gr/km
με μια ματιά
Η γνωστή, οδηγοκεντρική MINI συνταγή σε ένα ελαφρώς πιο ώριμο, άνετο και πρακτικό πακέτο.

Ελάχιστα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν αντίστοιχη αναγνωρισιμότητα με αυτή του MINI Cooper. Το βρετανικής καταγωγής, πρώην λιλιπούτειο hatchback, έχει μεταμορφωθεί σε icon και όχι άδικα. Μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να κατακτά τις καρδιές αγοραστών, ακόμη κι αν η φιλοσοφία του έχει διαφοροποιηθεί ελαφρώς στην σύγχρονη εποχή. Μετά και την υιοθέτηση της MINI από την μαμά BMW, μπορεί οι πιστοί φίλοι της κλασσικής εκδοχής να μην ήταν ιδιαίτερα χαρούμενοι, αλλά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί πως η μάρκα από εκείνο το σημείο και έπειτα γνώρισε τεράστια επιτυχία.

front

Αυτό συνέβη διότι η ΜΙΝΙ ναι μεν εκσυγχρονίστηκε, αλλά κατάφερε να διατηρήσει ανέπαφη την φιλοσοφία του Cooper. Ένα μικρό (σχετικά) αυτοκίνητο, με έντονη προσωπικότητα και fun to drive χαρακτήρα. Ασχέτως αν προέκυψαν διάφορες εκδόσεις και αμαξώματα, που φρόντισαν να μεγαλώσουν τη διαθέσιμη γκάμα του. Σε κάθε περίπτωση, αυτά είναι χαρακτηριστικά που ακολουθούν το διάσημο μοντέλο μέχρι και σήμερα. Όμως, πόσο ικανή είναι η 5-θυρη έκδοση του μοντέλου να παραμείνει πιστή σε αυτή την κλασσική συνταγή; Σε αυτό το ερώτημα καλούμαστε να απαντήσουμε…

back

Stylish and lifestylish

Το MINI πριν λίγο καιρό δέχθηκε μία μικρής έκτασης ανανέωση, έτσι ώστε να παραμείνει επίκαιρο με τον κόσμο της αυτοκίνησης, αλλά και… της μόδας. Βλέπετε, ένα μοντέλο με τόσο έντονο lifestyle δεν έχει περιθώρια να μένει πίσω! Και η μάρκα πάντα φροντίζει να το επικαιροποιεί εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, με πολύ μικρές, αλλά άκρως επιτυχημένες παρεμβάσεις. Το 5-θύρο S δεν αποτελεί εξαίρεση, υιοθετώντας τα σχεδιαστικά update όλης της υπόλοιπης γκάμας. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, το πρώτο που παρατηρούμε είναι η μεγαλύτερη σε διαστάσεις εξάγωνη μάσκα. Ανασχεδιασμένες είναι και οι ποδιές, τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ οι προβολείς LED αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. Ο νέος προφυλακτήρας με τις κάθετες εισαγωγές αέρα στην θέση που εντοπίζονταν παλαιότερα τα οι προβολείς ομίχλης, του χαρίζει μία πιο επιθετική εμφάνιση, με ακόμα περισσότερες ακμές. Περνώντας στο πίσω μέρος, τα δύο σημεία που κλέβουν την προσοχή, είναι τα φωτιστικά σώματα τύπου LED σε μοτίβο Union Jack (αγγλική σημαία) και η κεντρική διπλή εξάτμιση στο κέντρο του προφυλακτήρα. Χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των Cooper S εδώ και αρκετές γενιές.

 side

Σήμα κατατεθέν των γρήγορων εκδόσεων του MINI παραμένει μέχρι και σήμερα ο αεραγωγός στο καπό. Βέβαια, από την δεύτερη κιόλας γενιά του μοντέλου, ο λόγος ύπαρξης του είναι αποκλειστικά στιλιστικός... Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση που έχει το 5-θυρο σε σχέση με το 3-θυρο φυσικά οι δύο παραπάνω πόρτες. Εάν παρατηρήσει κανείς το αυτοκίνητο από μπροστά ή πίσω δεν πρόκειται να καταλάβει τη διαφορά. Το 5-θυρο MINI δείχνει το πρώτο δείγμα ωρίμανσης μόλις το κοιτάξεις από το πλάι. Θυσίασε το κοντό μήκος (σε αυτή την διάταξη ξεπερνά τα 4 m) και την πιο νεανική δίπορτη εμφάνιση για ένα μεγαλύτερο κατά 72 mm μεταξόνιο και πιο πρακτική είσοδο στις πίσω θέσεις. Αρχικά, το αυξημένο μήκος μπορεί να ξενίσει στο μάτι, αλλά μόλις το συνηθίσεις απλά εκτιμάς το προσεγμένο styling που κάνει το συγκεκριμένο μοντέλο να ξεχωρίζει μέσα στο πλήθος.

front

Τελευταία λέξη της… τεχνολογίας

Περνώντας στο εσωτερικό, είναι ευδιάκριτο το μεγαλύτερο μέρος της σύγχρονης επιρροής. Η διάταξη που εξακολουθεί να μένει πιστή στην παράδοση της MINI, εξακολουθεί να υφίσταται, αλλά φυσικά με μία τεχνολογικά προηγμένη υλοποίηση. Μπροστά από τον οδηγό έχουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα, αλλά και το ανασχεδιασμένο τιμόνι. Παράλληλα, αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα του infotainment, με την κεντρική οθόνη να βρίσκεται στο κέντρο, εκεί που κάποτε συναντάγαμε το αναλογικό ταχύμετρο. Η πλοήγηση στο μενού μπορεί γίνει είτε μέσω αφής, είτε μέσω των εύχρηστων χειριστηρίων κάτω από το χειρόφρενο. Τέλος, η καθημερινότητα γίνεται ακόμη πιο εύκολη χάρη στο Apple CarPlay, το οποίο μάλιστα συνδέεται ασύρματα.

interior

Πηγαίνοντας τώρα στην δεύτερη σειρά καθισμάτων, η εικόνα είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με την 3-θυρη έκδοση. Στην τελευταία, οι πίσω θέσεις προσφέρουν περιορισμένο χώρο και ουσιαστικά αποτελούν ένα από τα μειονεκτήματα του τρίθυρου Cooper. Στην 5θυρη εκδοχή, το μακρύτερο μεταξόνιο εμφανίζει το πρώτο του πλεονέκτημα, επιτρέποντας σε ενήλικες επιβάτες να ολοκληρώσουν μία διαδρομή καθισμένοι άνετα στις πίσω θέσεις. Σίγουρα, δεν έχουμε να κάνουμε με το πιο πρακτικό 5-θυρο της αγοράς, με το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών να δυσκολεύει την είσοδο και την έξοδο, αλλά σίγουρα το Cooper 5d κερδίζει πολλούς πόντους άνεσης σε σχέση με το 3d. Αντίστοιχα, είναι τα προνόμια του χώρου αποσκευών, με την χωρητικότητα να έχει σκαρφαλώσει από τα 211 lt στα 278. Βέβαια, και πάλι υστερεί σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές, αλλά τουλάχιστον τώρα μία εξόρμηση ολίγον ημερών δεν θεωρείτε απαγορευτική για τρία άτομα. Πάντως, αξίζει να σημειώσετε, πως με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, τότε ο εκμεταλλεύσιμος χώρος φτάνει τα 941 lt.

interior

Άνετα, στιλάτα και… αεράτα!

Με την 3η γενιά του Cooper S να χρησιμοποιεί μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα, έχουμε ένα σύνολο πιο γεμάτο σε όλο το φάσμα στροφών, το οποίο ταιριάζει ιδανικά στον ώριμο χαρακτήρα του μοντέλου. Η απόδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα φτάνει τους 178 ίππους και τα 280 Nm ροπή, νούμερα που σίγουρα αρκούν για να κινήσουν με ζωντάνια το αμάξωμα των 1.355 kg. Το τετρακύλινδρο μοτέρ συνδυάζεται με ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επιτρέποντας έτσι στο 5-θυρο Cooper S να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 6,7 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h.

side

Στην πράξη, αυτό που νιώθει ο οδηγός καθώς βυθίζει το πόδι του στο γκάζι είναι μεστή αδιάκοπη δύναμη από χαμηλά, με το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο να ξεδιπλώνει τις αρετές του στις μεσαίες στροφές περιστροφής. Το κιβώτιο αποδεικνύεται ταχύτατο, ασχέτως με το πρόγραμμα οδήγησης, ενώ στο Sport προσθέτει το δικό του «αλατοπίπερο» χάρη στην χαρακτηριστική «κλωτσιά» που συνοδεύει την επιλογή μεγαλύτερης σχέσης. Μοναδικό μειονέκτημα αποτελεί ένας μικρός δισταγμός στα οριακά κατεβάσματα μέσω των paddles στην χειροκίνητη επιλογή, αν και η αυτόματη Sport λειτουργία μοιάζει υπέρ-αρκετή για πιο σβέλτο ρυθμό. Τώρα, αν κάποιος επιλέξει να κινηθεί στο όριο, οι χειροκίνητες αλλαγές είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, προσφέροντας ακαριαίες αλλαγές.

interior

Από πλευράς κατανάλωσης, το Cooper S μπορεί να κινηθεί σε λογικά πλαίσια, αρκεί ο οδηγός να μην παρασυρθεί από την αμεσότητα του πεντάλ της βενζίνης. Ειδικά στην λειτουργία Green, το μοτέρ έχει την τάση να αποδεσμεύεται σε κάθε ευκαιρία, κάνοντας έτσι coasting χωρίς να καίει στάλα καυσίμου. Αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε καταναλώσεις που μπορούν να πέσουν έως και τα 6 lt/100 km! Τώρα, εάν ο ρυθμός ανέβει, η κατανάλωση θα αυξηθεί με ανάλογο ρυθμό, με τη σχετική ένδειξη να σκαρφαλώνει κοντά στα 9-10 lt/100 km.

front

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χαρακτήρας
  • Επιδόσεις
  • Κινητήρας-κιβώτιο
  • Ποιότητα κατασκευής-υλικών
  • Εμφάνιση
ξινά
  • Μικρό άνοιγμα πίσω πορτών
  • Αποθηκευτικοί χώροι για αντικείμενα

Παιχνίδια με την παρέα

Ο τομέας που παραδοσιακά ένα MINI δεν απογοητεύει, είναι αυτός της οδικής συμπεριφοράς. Τα μοντέλα της μάρκας φημίζονται για τον οδηγοκεντρικό τους χαρακτήρα, με το 5-θυρο S να μην αποτελεί εξαίρεση. Η συγκεκριμένη εκδοχή αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της εξέλιξης που έχει γίνει σταδιακά, προς μία πιο ώριμη προσέγγιση. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη γενιά ήταν ελαφρώς λιγότερο σκληροπυρηνική σε σχέση με τις προηγούμενες, είναι κάτι που γνωρίζαμε ήδη. Όμως, το πιο άνετο πεντάθυρο Cooper πάει αυτή τη φιλοσοφία ένα βήμα πιο πέρα.

back

Εξακολουθεί να είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, με όλα τα στοιχεία που χαρακτήριζαν διαχρονικά τα Cooper S να παραμένουν αναλλοίωτα, απλά σήμερα σε μία πιο ήπια και φιλική μορφή. Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη είναι τοποθετημένο ιδανικά στην εξαιρετική θέση οδήγησης, παρέχοντας επαρκή πληροφόρηση για το που σημαδεύουν οι εμπρός τροχοί, ενώ προσφέρει πολύ καλή αμεσότητα. Απλά, όχι στον ίδιο βαθμό με την πιο compact σε διαστάσεις τρίθυρη εκδοχή. Οι αντιδράσεις του συνόλου έχουν γίνει πιο προοδευτικές, αποκτώντας έναν ελαφρώς υποστροφικό χαρακτήρα που το καθιστά πιο φιλικό προς τον λιγότερο μυημένο. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως έχει χαθεί κάθε ίχνος παιχνιδιού! Με το ESP απενεργοποιημένο, το Cooper S 5d συνεχίζει να θέλει να τοποθετηθεί ιδανικά στην είσοδο, με την ουρά να ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού, χωρίς όμως να έχει την τάση να τον «δαγκώσει» στην υπερβολή.

front

Με σύμμαχο το αποτελεσματικό κινητήριο σύνολο, σημαδεύεις στην κορυφή της στροφής και στην συνέχεια στρίβεις, απλά ζυγίζοντας το γκάζι. Η ανάρτηση δείχνει εξαιρετικά ρυθμισμένη, απορροφώντας μεγάλο μέρος των κακοτεχνιών, τόσο σε χαλαρό όσο και σε γρήγορο ρυθμό, δίνοντας σου εμπιστοσύνη πως το στιβαρό πλαίσιο θα μείνει σταθερό, απαλλαγμένο από νευρικές αντιδράσεις. Μπορεί το MINI να θυσίασε μέρος από την απόλυτη αίσθηση που προσέφεραν οι παλιότερες γενιές, αλλά αυτό συνέβη στο βωμό της πιο άνετης καθημερινής συμβίωσης και της πιο φιλικής προσέγγισης στο όριο.

back

Μοναδικό παράπονο ίσως να αποτελούν τα φρένα, τα οποία είναι αποτελεσματικά, αλλά δεν έχουν διάρκεια. Σταματούν αποφασιστικά το αυτοκίνητο, αλλά όσο πιέζεις και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διαπιστώνεις πως η διαδρομή του πεντάλ μεγαλώνει ελαφρώς. Κινούμενος ένα κλικ κάτω από το όριο, το Cooper S 5d είναι απολαυστικό, κρύβοντας αποτελεσματικά τις όποιες αδυναμίες μπορεί να έφεραν μαζί τους οι δύο επιπλέον πόρτες.

συμπέρασμα

Σήμερα, μπορεί η έκδοση S να μην απευθύνεται στον σκληροπυρηνικό μαχητή τον δρόμων -γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει και το JCW- αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχασε την αίγλη που παραδοσιακά το συνόδευε. Παραμένει ένα ικανότατο hatchback, με περίσσια αποθέματα χαρακτήρα τόσο σε επίπεδο lifestyle, όσο και οδηγικού ενδιαφέροντος. Πλέον, έχει γίνει πιο πρακτικό από ποτέ (σε λογικά πλαίσια), ενώ παράλληλα προσφέρει κι αυτές τις μικρές ή μεγάλες δόσεις αδρεναλίνης που χρειάζεσαι μέσα στην καθημερινότητα. Από την στιγμή που θα πάρει μπρος κάτω από το σπίτι με τον μπάσο ήχο της ξερογκαζιάς θα σου χαρίζει το πρώτο χαμόγελο της ημέρας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...