Δοκιμή Volvo XC40 T2 129 PS: Ο πορτιέρης!

Στην είσοδο της γκάμας Volvo στέκεται το XC40 στην έκδοση T2 με τον turbo βενζινοκινητήρα των 129 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και όλη την ουσία της σουηδικής φιλοσοφίας!

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή245 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)166,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Volvo XC40 καταφέρνει να διατηρήσει τα βασικότερα πλεονεκτήματά του, ακόμη και στη βασική έκδοση T2. Παραμένει αριστοκρατικά άνετο, ευρύχωρο και με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, η οποία πιστοποιείται από την προσοχή στις λεπτομέρειες. Με 129 ίππους δεν εντυπωσιάζει σε επιδόσεις, όμως το στάνταρ αυτόματο οκτάρι κιβώτιο βοηθάει την κατάσταση και βελτιώνει σημαντικά την ευκολία χρήσης εντός πόλης.

Με την παρουσίαση του XC40, η Volvo είχε σαν στόχο να αποσπάσει μεγάλο μερίδιο πωλήσεων από την δημοφιλή κατηγορία των premium compact SUV. Μετά από περίπου πέντε χρόνια, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι τα κατάφερε. Η επιτυχία του συγκεκριμένου μοντέλου ήταν μεγάλη και κυριάρχησε χάρη στο σύγχρονο design, τις πολλές επιλογές κινητήρα (βενζίνη, diesel, plug-in hybrid, αμιγώς ηλεκτρικό) και την κορυφαία ασφάλεια που «κουβαλάνε» όλα τα Volvo. Η στιγμή της ανανέωσης έφτασε και το XC40 δέχθηκε μικρές, διακριτικές αλλά στοχευμένες επεμβάσεις.

Botox!

Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα νέα φωτιστικά σώματα και το τεχνολογικό update που δέχτηκε, είναι οι μεγαλύτερες διαφορές στο ανανεωμένο Volvo XC40. Θα πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός για να διαπιστώσεις ότι κοιτάς τη facelift εκδοχή, με το σημείο που «μαρτυράει» πιο εύκολα το ποιόν αυτού του XC40 να είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Κατά τα λοιπά, το μικρότερο SUV στην γκάμα δεν είχε ιδιαίτερη ανάγκη φρεσκαρίσματος. Το design του παραμένει θελκτικό και επίκαιρο. Η επιτυχία του facelift είναι ότι διατηρήθηκε σχεδόν η ίδια εικόνα, αλλά πλέον δείχνει πολύ πιο φρέσκο.

Τρικύλινδρος πρωταγωνιστής

Στην έκδοση T2 πάντως, αξίζει περισσότερο να ασχοληθούμε με τον κινητήρα. Είναι το βασικό μοτέρ της γκάμας και πρόκειται για ένα turbo τρικύλινδρο σύνολο 1.5 λίτρων με 129 ίππους και 245 Nm ροπή. Το αυτόματο οκτάρι σασμάν είναι… perfect match για τον συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα, αναδεικνύοντας όλα τα καλά χαρακτηριστικά του και κρύβοντας επιμελώς τις αδυναμίες του. Το κιβώτιο αντιδρά γρήγορα, καταλαβαίνει τι ζητά ο οδηγός και πράττει αναλόγως. Οι 129 ίπποι σαν απόλυτη τιμή μπορεί να αφήνει περιθώριο αμφιβολιών, όμως η ικανή ροπή σώζει την παρτίδα και τελικά, το σύνολο δεν υπολείπεται σε αίσθηση. Τουλάχιστον, όσο δεν ζητάς πλήρη επιτάχυνση.

Στην καθημερινή κίνηση, εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι ο κινητήρας οριακά ακούγεται στην καμπίνα. Θα πρέπει να ανέβουν οι στροφές του για να «προδωθεί» ηχητικά η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, ωστόσο τα σημάδια μόνο τα ακούς και δεν τα… νιώθεις. Όσο κι αν πιέσεις, δεν μεταφέρονται δονήσεις από το μοτέρ, κάτι που δείχνει ότι οι Σουηδοί πρόσεξαν πολύ το ραφινάρισμα του τρικύλινδρου. Φτάνοντας σε ένα σημείο μερικού απολογισμού για τον κινητήρα, θα λέγαμε ότι όποιος δεν ενδιαφέρεται για επιδόσεις, είναι τέλεια επιλογή. Όσο οδηγείς ήρεμα, ποτέ δεν θα νιώσεις ότι λείπει δύναμη και το XC40 κινείται με άνεση και… χάρη. Αν πατήσεις τέρμα το γκάζι όμως, αποκαλύπτεται ότι το σύνολο των 1.5 λίτρων δεν έχει πολλά να δώσει.

Απόδειξη, ο χρόνος των 10,9 δευτερολέπτων για τα 0-100 km/h που ανακοινώνεται από τη Volvo. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h (όπως σε όλα τα Volvo πλέον, ανεξάρτητα από την ιπποδύναμη) και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 167 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Η απουσία της υβριδικής τεχνολογίας (έστω και στη μορφή της ήπιας υβριδικής) φαίνεται στο κομμάτι των ρύπων. Θα λέγαμε και στην κατανάλωση, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτή χρήση σταθεροποιήθηκε στα 9,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 km. Όταν κινηθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό δίκτυο, καταφέραμε να την περιορίσουμε στα 7,5 λίτρα ανά 100 km, όμως δύσκολα θα έπεφτε παρακάτω.

ΑΑ: Αδιαπραγμάτευτη Άνεση!

Φεύγοντας από το κομμάτι του κινητήρα, αυτό το Volvo XC40 δεν έχει και πολλές διαφορές με τα υπόλοιπα. Η οδική συμπεριφορά του είναι συγκροτημένη, εμφανώς προσανατολισμένη στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Στο γρήγορο τέμπο παίρνει κλίσεις αλλά χωρίς περεταίρω δράματα ή άτσαλες αντιδράσεις, ενώ στο πρόγραμμα οδήγησης Dynamic αλλάζει ελαφρώς η χαρτογράφηση και το μοτέρ δείχνει πιο πρόθυμο, με την πολύτιμη συμβολή του κιβωτίου που κρατά ψηλότερα τις σ.α.λ.. Αν ο οδηγός θελήσει να αλλάζει χειροκίνητα τότε θα… απογοητευτεί, καθώς δεν υπάρχουν paddles και ο μόνος τρόπος είναι από τον μικροσκοπικό λεβιέ στην κονσόλα, σπρώχνοντάς τον προς τα… δεξιά (ανέβασμα) ή αριστερά (κατέβασμα). Περίεργο!

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Άνεση
  • Πορτμπαγκάζ
  • Τεχνολογία
  • Λειτουργία κινητήρα
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Τιμή

Επίσης, η αίσθηση από το τιμόνι είναι μάλλον αδιάφορη. Αλλά, είπαμε! Το Volvo XC40 αριστεύει στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ήσυχα, σταθερά και με μια ανάλαφρη αίσθηση. Η ανάρτηση σιδερώνει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες και η ηχομόνωση είναι υψηλού επιπέδου, τιμώντας το «ταμπελάκι» premium που παραδοσιακά συνοδεύει τα Volvo. Όπως και για τον κινητήρα, έτσι και στην οδική συμπεριφορά, αν αφεθείς στους ρυθμούς του XC40 T2, τότε θα το απολαύσεις πολύ. Οι οδηγοί που ζητούν σπορ συμπεριφορά, καλύτερα να στραφούν αλλού. Εδώ, έχουμε ένα πολύ άνετο, στα όρια του… αγχολυτικού αυτοκινήτου, που απολαμβάνει την μετακίνηση σε «τουριστικούς» ρυθμούς. Όπως αρμόζει σε ένα premium SUV!

Απλότητα α λα Σκανδιναβία 

Το εσωτερικό του Volvo XC40 είναι ακόμη ένα δυνατό του σημείο. Αυτό ισχύει φυσικά και στην έκδοση T2. Καθαρό design, απλή και λειτουργική σχεδίαση. Το μάτι πέφτει πρώτα στην κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής, μέσω της οποίας λειτουργούν τα περισσότερα από τα συστήματα του αυτοκινήτου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει λίγες δυνατότητες διαμόρφωσης αλλά είναι όμορφος και ευανάγνωστος, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που βοηθούν στην καθημερινότητα. Εργονομικά φάουλ δεν υπάρχουν, μόνο μερικές… σπαζοκεφαλιές σχετικά με δευτερεύοντα συστήματα, όπως για παράδειγμα το reset στον υπολογιστή ταξιδίου. Ωστόσο, αν βρεις πως γίνεται τότε το πρόβλημα λύθηκε και δεν θα σε απασχολήσει ξανά.

Οι χώροι είναι πολύ άνετοι για τέσσερα άτομα και οι πίσω, έχουν πολύ διαθέσιμο «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Η ψηλή οροφή ευνοεί τη φιλοξενία υψηλόσωμων επιβατών στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, με το μεταξόνιο των 2.702 χιλιοστών να εξασφαλίζει μπόλικη ευρυχωρία. Επίσης, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 452 λίτρα. Στο κομμάτι της θέσης οδήγησης, κάθεσαι αρκετά ψηλά, ψηλότερα από ότι συνήθως στα μοντέλα της κατηγορίας. Αυτό λειτουργεί θετικά για την πλειοψηφία αγοραστών των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Η ορατότητα πάντως, είναι πολύ καλή προς πάσα κατεύθυνση. Και αυτό είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία.

Αναφορικά με την ποιότητα, η Volvo θέτει πολύ ψηλά τον πήχη στη συγκεκριμένη κλάση και βάζει δύσκολα στους ανταγωνιστές, κυρίως από… Γερμανία μεριά. Τα υλικά είναι πάρα πολύ ποιοτικά και η συναρμογή τους εξαιρετική. Στην καμπίνα δεν ακούγεται κανένας τριγμός, όλα είναι γερά μονταρισμένα και βγάζουν αίσθηση «αλεξίσφαιρου» στο χρόνο. Ακόμη και στα χαμηλότερα τμήματα του εσωτερικού, που εκ των πραγμάτων θα χρησιμοποιούνται σκληρότερα και λιγότερο ποιοτικά υλικά για εξοικονόμηση κόστους (δεν μιλάμε και για… XC90!), η Volvo έχει βρει τον τρόπο της. Τα εξωτερικά τμήματα της κεντρικής κονσόλας χαμηλά, έχουν καλυφθεί με παχιά μοκέτα και δεν προδίδεται η χαμηλότερης ποιότητας «καταγωγή» τους. Well done!

συμπέρασμα

Το Volvo XC40 T2 εκτελεί με επιτυχία τον ρόλο του ως την βασική έκδοση ολόκληρης της γκάμας. Δεν έχει ουσιαστικά μειονεκτήματα και υπερασπίζεται τον τίτλο “premium” σε απόλυτο βαθμό. Το κόστος πάντως, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και αμελητέο. Η αρχική τιμή για την έκδοση Core είναι 38.947 € με πλήρη εξοπλισμό μεν και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων στάνταρ, όμως και πάλι είναι «τσιμπημένη». Η πλουσιότερη εκδοχή “Plus Dark” που είχαμε στη διάθεσή μας, ξεκινάει από τις 44.302 €.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...