Δοκιμή Honda Civic e:HEV 184 PS: Plot twist

Διαθέσιμο για πρώτη φορά αποκλειστικά ως υβριδικό με 184 ίππους, το Honda Civic e:HEV διαπρέπει σε όλους τους σημαντικούς τομείς για αυτοκίνητο του είδους. Όμως, κρύβει και πολλά περισσότερα.

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή315 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)114,0 gr/km
με μια ματιά

Βάζοντας σαν προτεραιότητα τον υβριδικό του χαρακτήρα, πολλοί θα νομίζουν ότι το νέο Honda Civic μετατράπηκε σε ένα άχρωμο οικογενειακό. Η πραγματικότητα όμως, είναι ότι έγινε πιο διασκεδαστικό από ποτέ στην οδήγηση, έχει εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση και πολύ καλές επιδόσεις. Στα συν, η πολύ προσεγμένη ποιότητα που μπαίνει ξεκάθαρα σε premium μονοπάτια, ο κορυφαίος εξοπλισμός και η τεχνολογία.

Το όνομα Civic είναι από τα μακροβιότερα στον κόσμο της αυτοκίνησης. Βρίσκεται στους καταλόγους της Honda από το 1972, ενώ μετράει ήδη 10 απόλυτα επιτυχημένες γενιές. Πλέον, διανύει την 11η, με την παρουσία του στην Ελλάδα να χαρακτηρίζεται από μια βασική διαφορά: διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Η μεγάλη αυτή στροφή συνοδεύεται και από μια γενναία αύξηση των διαστάσεων. Με μήκος στα 4.551 χιλιοστά, εντάσσεται στην κατηγορία D, με ξεκάθαρα οικογενειακές προδιαγραφές και premium διάθεση.

Ισχυρή προσωπικότητα

Η οπτική του ταυτότητα έχει αλλάξει σημαντικά συγκριτικά με το προηγούμενο Honda Civic. Οι τόνοι έπεσαν και οι τάσεις εξωστρέφειας περιορίστηκαν, όμως κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως έγινε αδιάφορο. Ή ότι οι αλλαγές δεν ήταν επιτυχημένες. Για την ακρίβεια, το look του ταιριάζει με την premium υπόσταση που θέλει να προσδώσει η Honda. Οι λεπτοί προβολείς εκτείνονται σχεδόν μέχρι τα φτερά, ενώ η μάσκα του εμπρός μέρους, τους ενώνει.

Το ρύγχος του καπό κατεβαίνει χαμηλά, τονίζοντας τον δυναμισμό του αυτοκινήτου και το σήμα στέκεται σε περίοπτη θέση. Πίσω, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής είναι ένα από τα σχεδιαστικά highlights. Όποιος ψάχνει τους πλαστικούς ψεύτικους αεραγωγούς του προηγούμενου ή άλλα σημάδια εντυπωσιασμού, δεν θα τα εντοπίσει, παρά μόνο έναν διακριτικό διαχύτη στο κατώτερο μέρος του προφυλακτήρα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το έντονο μπλε χρώμα ταιριάζει απίστευτα με τις μαύρες, πολύ όμορφες ζάντες και τα σπορ ελαστικά χαμηλού προφίλ.

Κάτσε καλά!

Εκείνο που πραγματικά λατρέψαμε από την πρώτη στιγμή, ήταν η θέση οδήγησης. Έχοντας συνηθίσει σε τόσα SUV ή κοινά hatchback που κάθεσαι «πάνω» στο αυτοκίνητο, η υποδοχή στα ενδότερα του Honda Civic ήταν θερμή, σε ένα χαμηλό κάθισμα που σε τοποθετεί «μέσα» του. Νιώθεις ένα μαζί του και γρήγορα θα βρεις την ιδανική θέση στο (ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο) κάθισμα. Κοιτάζοντας την υπόλοιπη καμπίνα, εισπράττεις μια πολύ όμορφη και πραγματικά premium αίσθηση. Όχι μόνο στα… χαρτιά, αλλά και στην πραγματικότητα. Το Honda Civic πάντα είχε προσεγμένη καμπίνα, η ποιότητα στην 11η γενιά όμως είναι κλάσεις ανώτερη. Μαλακά υλικά, στιβαρά πλαστικά, διακόπτες με ποιοτική λειτουργία και μια γενικότερη αύρα πως όλα αυτά, θα αντέξουν για πάντα.

Αντίστοιχη προσοχή στη λεπτομέρεια εντοπίζεται και σε δευτερεύοντα σημεία, όπως το όμορφο μεταλλικό πλέγμα που «καμουφλάρει» τους αεραγωγούς του κλιματισμού και επιπροσθέτως, διαχέει ομοιόμορφα τον αέρα στην καμπίνα για να μη χτυπάει απευθείας πάνω στους επιβάτες. Αξίζει να τονίσουμε ότι στην κορυφαία έκδοση Advance που δοκιμάσαμε, υπάρχουν στοιχεία εξοπλισμού που παραπέμπουν απευθείας σε premium υλοποιήσεις, όπως το εξαιρετικό σε απόδοση ηχοσύστημα της Bose (με 12 ηχεία), τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα (και τιμόνι), την ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή και πολλά ακόμη. Η… ευεξία που νιώθεις στο εσωτερικό, τονίζεται ακόμη περισσότερο από την προσεγμένη πρακτικότητα. Υπάρχουν εύχρηστες ποτηροθήκες, θήκες αποθήκευσης, ασύρματη επιφάνεια φόρτισης κινητού τηλεφώνου και ευρύχωρα ντουλαπάκια.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους για τους επιβάτες, τα νέα είναι καλά σχεδόν σε όλα τα επίπεδα. Οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους αναπαυτικό κάθισμα που εξασφαλίζει αρκετή άνεση για τα γόνατά τους, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.734 χιλιοστά. Η γραμμή της οροφής όμως, περιορίζει ελαφρώς τον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια, αν είναι ψηλοί. Ευτυχώς, πίσω από την ηλιοροφή υπάρχει ένα «σκάψιμο» που εξασφαλίζει μερικά εκατοστά ακόμη για τους υψηλόσωμους. Σε γενικές γραμμές, τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν πολύ άνετα, ενώ η φιλοξενία ενός πέμπτου δεν είναι απαγορευτική παρά την ύπαρξη του κεντρικού τούνελ. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 409 λίτρων (στην έκδοση Advance, λόγω ύπαρξης του subwoofer για το ηχοσύστημα της Bose) κρίνεται επαρκής, όμως το σχήμα του δεν είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμο.

Αφήνοντας… τελευταίο το κομμάτι της τεχνολογίας, να πούμε ότι υπάρχει οθόνη αφής 9 ιντσών με το πολύ εύχρηστο λειτουργικό σύστημα Honda CONNECT. Υποστηρίζεται ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και μας άρεσε ότι το φινίρισμα της οθόνης είναι ματ, κάτι που σημαίνει ότι ελαχιστοποιεί τη συγκέντρωση δαχτυλιών ή σκόνης. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, με καλή ανάλυση και ωραία γραφικά. Αλλάζει ελαφρώς, ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης, όμως το βασικό μοτίβο είναι το ίδιο. Θα θέλαμε περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, καθώς το μόνο που αλλάζει είναι το περιεχόμενο και το είδος της πληροφορίας.

Κρατήστε σημειώσεις…

Όπως είπαμε, το νέο Honda Civic διατίθεται στη χώρα μας αποκλειστικά ως υβριδικό. Το e:HEV σύστημα αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με απόδοση 143 ίππους, 186 Nm ροπή και έναν ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων, με 315 Nm ροπή. Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, είναι άμεσου ψεκασμού και με σχέση συμπίεσης 13,9! Ωστόσο, η Honda διάλεξε έναν πολύ διαφορετικό δρόμο για το υβριδικό της σύστημα.

Δώστε προσοχή: η κίνηση στους τροχούς προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Για αυτό και οι τιμές ισχύος που ανακοινώνονται από τον κατασκευαστή είναι οι 184 ίπποι και τα 315 Nm του ηλεκτρικού μοτέρ. Ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί σταθερά ως γεννήτρια για να τροφοδοτεί με ενέργεια την μπαταρία (άρα να έχει ρεύμα ο ηλεκτροκινητήρας), όμως σε ένα συγκεκριμένο φάσμα ταχύτητας (περίπου από τα 80 km/h έως τα 130 km/h) ο βενζινοκινητήρας συνδέεται με τους τροχούς με σταθερή τελική σχέση μετάδοσης.

Αυτό συμβαίνει γιατί η Honda έκρινε ότι είναι πιο αποδοτικό σε αυτές τις συνθήκες η «βενζίνη» να αξιοποιηθεί προκειμένου να κινήσει απευθείας τους τροχούς, από ότι να φορτίζει την μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα. Με δεδομένο όμως ότι δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, το φάσμα που «επιτρέπεται» να γίνεται η συγκεκριμένη εναλλαγή ρόλων, είναι περιορισμένο. Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται περίπλοκα, όμως δεν πρέπει να αφορούν τον οδηγό. Ο τελευταίος, απλώς οδηγεί. Το εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος τα κάνει όλα και πραγματοποιεί τις αλλαγές που χρειάζονται, χωρίς να γίνονται αντιληπτές.

Το μόνο που έχει σημασία; Το τελικό αποτέλεσμα. Μετρήσαμε κατανάλωση εντός πόλης κάτω από τα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (4,3 lt/100 km για την ακρίβεια) σε ρεαλιστικές συνθήκες! Σε μεικτό κύκλο, ένα νούμερο κοντά στα 5,5 λίτρα για την ίδια απόσταση είναι απολύτως εφικτό, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, που ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί συνέχεια, μια συνηθισμένη ένδειξη είναι τα 7 λίτρα / 100 km με ταχύτητα περίπου 140 km/h. Για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας D, με 184 ίππους! Επίσης, με ρύπους μόλις 114 γραμμάρια CO2 ανά km (στην έκδοση Advance), το Honda Civic e:HEV αποκτά ακόμη ένα πλεονέκτημα: τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Φρένα
  • Ανάρτηση
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
ξινά
  • Σχήμα πορτμπαγκάζ
  • Παρεμβατικό ESP
  • Τιμή

Αναφορικά με τις επιδόσεις, η υβριδική έκδοση του Honda Civic τα καταφέρνει πολύ καλά. Σύμφωνα με τη μάρκα, τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,1 δευτερόλεπτα και -χάρη στον ηλεκτροκινητήρα- οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι άμεσες. Το ίδιο και η απόκριση στο γκάζι. Η τελική ταχύτητα των 180 km/h που ανακοινώνεται, είναι μικρή για ένα αυτοκίνητο 184 ίππων, όμως η συγκεκριμένη λεπτομέρεια μάλλον θα αφήσει παγερά αδιάφορους τους περισσότερους οδηγούς.

Αυτό που μας άρεσε πολύ ήταν ότι πατώντας το δεξί πεντάλ τέρμα, ο βενζινοκινητήρας δεν δουλεύει συνεχώς… στον κόφτη, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα υβριδικά. Μπορεί να μην υπάρχει κιβώτιο (άρα και αλλαγές σχέσεων) όμως το μοτέρ διακόπτει στιγμιαία το ανέβασμα στροφών, προσομοιώνοντας τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων. Σε συνδυασμό με τον ευχάριστο τεχνητό σπορ ήχο (σπάνια χαρακτηρίζουμε έναν τεχνητό θόρυβο ως ωραίο) δημιουργεί ωραίο κλίμα στην πιο γρήγορη οδήγηση. Αν… παρατηρήσεις λίγο καλύτερα πάντως, θα καταλάβεις ότι η εικονική διαδικασία «αλλαγής ταχυτήτων» συμβαίνει πολύ συχνά. Μπορεί να… αλλάζει ακόμη και 8-9 «σχέσεις» μέχρι τα 140 km/h. Ας είναι!

Ένα άλλο πρόσωπο

Έχοντας σαν δεδομένο ότι το νέο Honda Civic είναι αποκλειστικά υβριδικό, είναι λογικό να περιμένεις χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένους ρύπους. Επίσης, δεν θα ήταν παράλογο να πιστέψει κανείς ότι η οδική συμπεριφορά δεν έτυχε τόσης προσοχής από τους μηχανικούς. Υβριδικό είναι, ποιος νοιάζεται για γρήγορη οδήγηση κλπ; Αμ δε! Το Honda Civic e:HEV είναι πραγματική αποκάλυψη. Η εστιασμένη θέση οδήγησης είναι απλώς το πρώτο μήνυμα που λαμβάνεις για το τι ακολουθεί αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα μαζί του. Το δεύτερο, έρχεται όταν παρατηρήσεις ότι φοράει ελαστικά Michelin Pilot Sport 4. Εκεί αντιλαμβάνεσαι ότι η Honda «κάτι θέλει να σου πει».

Το τιμόνι έχει θετική αίσθηση, σωστό βάρος και καλή πληροφόρηση. Στο πρόγραμμα Sport βαραίνει λίγο περισσότερο, χωρίς να χαλάει τη συνταγή. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι σφιχτή αλλά ενδοτική, ποτέ δεν σε κουράζει. Στην πίεση συγκρατεί σωστά τις κλίσεις του αμαξώματος, με σύμμαχο τα μεγαλύτερα μετατρόχια (1.537 χιλιοστά και 1.576 χιλιοστά μπρος-πίσω αντίστοιχα) και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Το αμάξωμα έχει βελτιωμένη ακαμψία κατά 22% σύμφωνα με τη Honda, όμως και πάλι πριν «σπάσει» η πρόσφυση αντιλαμβάνεσαι μικρές ταλαντώσεις.

Το Honda Civic e:HEV κρατάει πάρα πολύ καλά, σε γεμίζει με σιγουριά και τελικά, σε κάνει να περνάς πολύ καλά μαζί του σε έναν δρόμο με στροφές. Τόσο, όσο ποτέ δεν περίμενες με ένα υβριδικό οικογενειακό! Το βάρος του δεν είναι αμελητέο (1.533 κιλά) αλλά δεν δημιουργεί προβλήματα και η ισορροπία του συνόλου σε εκπλήσσει! Το πίσω μέρος έχει την τάση να ξεκολλήσει για να σε βοηθήσει να σημαδέψεις, όμως το VSA (ESC στη γλώσσα της Honda) σου κόβει γρήγορα την όρεξη και διορθώνει την πορεία της. Ακόμη και αν έχεις απενεργοποιήσει το σύστημα. Το πεντάλ των φρένων δημιουργεί μια ακόμη θετική έκπληξη καθώς έχει καλή αίσθηση και είναι προοδευτικό, σημεία που πολλά υβριδικά αποτυγχάνουν.

Μιας και αναφερθήκαμε στην πέδηση, να πούμε ότι το σύστημα αντέχει την κακομεταχείριση και δεν κουράζεται εύκολα. Αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς δίσκους πίσω και αργούν πολύ να δείξουν σημάδια κόπωσης. Όποιος προτιμά να επιβραδύνει αξιοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας, υπάρχουν δύο paddles πίσω από το τιμόνι με το αριστερό να αυξάνει και το δεξί να χαλαρώνει την ανάκτηση. Αυτό που θα θέλαμε, είναι να «αποθηκεύεται» η ρύθμιση της ανάκτησης. Αν αλλάξεις το επίπεδο από κάποιο paddle, μετά από λίγο επιστρέφει στην default ρύθμιση. Εκτός αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Sport.

Όπως είπαμε παραπάνω, το νέο Honda Civic είναι εντυπωσιακά ευχάριστο στη γρήγορη οδήγηση, αλλά αυτό που θεωρούμε ακόμη πιο σημαντικό, είναι ότι καμία από τις κινήσεις αυτές δεν έγιναν εις βάρος της άνεσης. Η ανάρτηση μπορεί να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, αλλά εξασφαλίζει απροβλημάτιστη απόσβεση, ακόμη και με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της «δικής μας» έκδοσης. Η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, τόσο εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες, όσο και σε κακοσυντηρημένους επαρχιακούς με μεγαλύτερες ενδείξεις στο κοντέρ.

Τέλος, κινούμενο στον αυτοκινητόδρομο, το Honda Civic e:HEV ταξιδεύει σταθερά και με υποδειγματική κύλιση. «Κρύβει» πολύ καλά την ταχύτητα με την οποία κινείται, οπότε χρειάζεται προσοχή για να μη βρεθεί κανείς… χωρίς δίπλωμα. Σε σύγκριση με τα παλαιότερα υβριδικά συστήματα e:HEV της Honda, αυτό στο νέο Civic λειτουργεί πολύ πιο ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο και ο θόρυβος από τον κινητήρα δεν ενοχλεί. Αυτό οφείλεται και στην πιο προσεγμένη ηχομόνωση, όμως πιστεύουμε ότι δόθηκε περισσότερη έμφαση και από τους μηχανικούς για καλύτερη συμπεριφορά από το νέο σύνολο με τον βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων.

συμπέρασμα

Το νέο Honda Civic e:HEV είναι πολυτάλαντο, ακροβατεί ανάμεσα σε αντίθετες έννοιες με επιτυχία και καταφέρνει να αποδειχθεί εξαιρετικό στις «υβριδικές υποχρεώσεις» του, όπως και στην ικανοποίηση του οδηγού. Την ίδια ώρα παραμένει άνετο, ασφαλές και ευρύχωρο για μια οικογένεια, ενώ στην έκδοση Advance που δοκιμάσαμε, δεν υπάρχει τίποτα που να του λείπει. Κερασάκι στην τούρτα; Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα και η premium αύρα που επιβεβαιώνεται στην πράξη. Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν έρχεται… αναίμακτα. Η τιμή του είναι υψηλή, καθώς η βασική (αλλά και πάλι, πληρέστατη) έκδοση Elegance ξεκινάει από τις 41.500 €.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...