Δοκιμή FIAT 500 RED Edition 42 kWh: Όλα στο κόκκινο

Θέλεις το ηλεκτρικό 500 αλλά δεν έχει αρκετά έντονο ταπεραμέντο για σένα; Η νέα έκδοση RED Edition μάλλον είναι αυτή που ταιριάζει στις επιθυμίες σου

  • -
  • -
Ισχύς118 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,00 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η πιο ξεχωριστή έκδοση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου FIAT 500 έρχεται με κατακόκκινο χρώμα και καλό σκοπό! Θες να ξεχωρίζεις; Διαλέγεις αυτή και τελείωσες!

Δύσκολα θα δει κάποιος το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο FIAT 500 και δεν θα το συμπαθήσει. Οι λιλιπούτειες διαστάσεις του σε συνδυασμό με τον μοντέρνο σχεδιασμό, το κάνουν να ξεχωρίζει μέσα στο πλήθος οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις ανθρώπων που η minimal και σύγχρονη φιλοσοφία στην εμφάνιση δεν τους είναι αρκετή και θέλουν πραγματικά να ξεχωρίζουν. Ποια είναι η λύση; To 500 RED Edition.

front

Για καλό σκοπό

Τι εστί RED; Πρόκειται για μία μοναδική συνεργασία της Fiat που βοηθά στην αντιμετώπιση της πανδημίας, με κάθε αγορά ενός οχήματος του RED Family. Ο RED είναι ένας οργανισμός που καταπολεμά καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το AIDS και ο COVID. Ουσιαστικά με κάθε αγορά ενός οχήματος RED, ενεργοποιείται μια δωρεά στο Παγκόσμιο Ταμείο για την υποστήριξη μιας σειράς πρόληψης, θεραπείας, συμβουλευτικής, δοκιμών, εκπαίδευσης και υπηρεσίες φροντίδας στις κοινότητες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Οι προσπάθειες καταπολέμησης της πανδημίας όμως δεν τελειώνουν εκεί, αλλά συνεχίζουν και εντός κάθε Fiat 500 RED. Βλέπετε το χαριτωμένο ιταλικό μοντέλο, παρέχεται με το ολοκαίνουργιο ομώνυμο kit, το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα που προσφέρουν υγιέστερη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Αρχικά, το φίλτρο του συστήματος κλιματισμού είναι επεξεργασμένο με βιοκτόνα ουσία υψηλής αποτελεσματικότητας, που επιδρά κατά των βακτηριδίων, αποτρέποντας την επανακυκλοφορία τους στην καμπίνα. Μία αντίστοιχη λογική έχει ακολουθηθεί και για το ύφασμα των καθισμάτων, το τιμόνι, αλλά και τη μοκέτα του χώρου αποσκευών. Όλα είναι επεξεργασμένα με την ίδια βιοκτόνα ουσία, επιδρώντας κατά των ιών, αυξάνοντας παράλληλα την αντοχή τους στο χρόνο.

interior

Κερασάκι στην τούρτα υγιεινής αποτελεί το ντουλαπάκι απολύμανσης μπροστά από τον συνοδηγό. Εκεί που σε όλα τα αυτοκίνητα βρίσκουμε έναν απλό χώρο αποθήκευσης μικροαντικειμένων, στο κατακόκκινο «500-αράκι» έχουμε έναν προσωπικό θάλαμο καθαρισμού. Απλά τοποθετείς μέσα σε αυτόν αντικείμενα όπως το κινητό σου ή τα κλειδιά σου, και αφού τον κλείσεις και πατήσεις το ειδικό κουμπί που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, ξεκινά ένας «κύκλος υγιεινής» όπως τον ονομάζει η ιταλική μάρκα, ο οποίος διαρκεί 3 λεπτά. Αφού ολοκληρωθεί, μία οπτική και ακουστική ειδοποίηση ενημερώνει τους επιβάτες για την λήξη της διαδικασίας. Η Fiat ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται για λειτουργία που προσφέρει πλήρη αποστείρωση, αλλά αυξάνει την υγιεινή στις επιφάνειες των μικροαντικειμένων που χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Δείτε ακόμη: Όλη η γκάμα της FIAT γίνεται RED για καλό σκοπό

Φωτιά στα κόκκινα

Αφού βγάλαμε τα περί καθαριότητας από την μέση, πάμε να δούμε και τι αλλαγές προσφέρει η έκδοση RED στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Ναι, πολύ σωστά μαντέψατε, το 500 RED προσφέρετε αποκλειστικά σε κόκκινη απόχρωση, αυτό όμως μάλλον δεν ήταν αρκετό για τους σχεδιαστές της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκτός του αμαξώματος, στην ίδια κόκκινη απόχρωση έρχονται και όλες οι υπόλοιπες λεπτομέρειες που μπορούμε να εντοπίσουμε περιμετρικά του αυτοκινήτου, όπως τα σήματα εμπρός και πίσω, τα καλύμματα των καθρεπτών, η γρίλια του εμπρός προφυλακτήρα, ακόμα και το σήμα 500 στα κέντρα των τροχών αλουμινίου των 16 ιντσών.

detail

Η ίδια λογική συνεχίζει και εντός της καμπίνας, με τα διαφορετικής απόχρωσης εμπρός καθίσματα (διατίθενται και με ίδια απόχρωση) να είναι τα πρώτα που τραβούν την προσοχή όσων εισέρχονται σε αυτή. Η κόκκινη γυαλιστερή επιφάνεια που υπάρχει κατά μήκος του ταμπλό φέρνει πίσω λίγη από την ζωντάνια που χάριζαν τα έντονα χρώματα στα οποία μας έμαθε η FIAT όταν παρουσίασε την αναβίωση του 500, ενώ το κόκκινο σήμα στο τιμόνι έρχεται να ολοκληρώσει την εικόνα. Ίδιου χρώματος λεπτομέρειες συναντάμε και στα πατάκια, αλλά και στο πεντάλ του γκαζιού.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το eScooter FIAT 500 Iride: Γεμίζει το μάτι!

Ποιότητα και στιλ

Από πλευράς άνεσης, τα καθίσματα από Seaqual Marine Plastic, φινιρισμένα με το μονόγραμμα Fiat, μαύρο ή κόκκινο ρέλι και το ειδικό λογότυπο είναι εξαιρετικά αναπαυτικά, τουλάχιστον για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αν και θα θέλαμε να είναι τοποθετημένα λίγο πιο χαμηλά. Πίσω δυσκολεύουν τα πράγματα, με τις θέσεις να προορίζονται περισσότερο για χρήση από παιδιά, κυρίως σε ότι αφορά το χώρο για τα γόνατα, ενώ με όγκο 185 lt το πορτμπαγκάζ θα φιλοξενήσει τα ψώνια του σουπερμάρκετ ή τα απολύτως απαραίτητα για μια μικρή εκδρομή. Με μήκος μόλις 3,63 μέτρα άλλωστε, δεν περιμένεις πολλά περισσότερα.

seats

Στο σύνολο της, η εικόνα του εσωτερικού είναι εξαιρετικά μοντέρνα και ποιοτική, με άψογη συναρμογή και μηδενικούς τριγμούς, όσο κι αν η απόλυτη ησυχία από το ηλεκτρικό μοτέρ προσπαθεί να τους αποκαλύψει. Δύο οθόνες παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, μία 7 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία 10,25 ιντσών για το infotainment. Το λογισμικό Uconnect 5ης γενιάς που φιλοξενεί, προσφέρει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay ή Android Auto και συμβατότητα με δίκτυα 5G.

γλυκά
  • Αισθητική μέσα – έξω
  • Απόδοση – επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Χώροι πίσω

Η minimal προσέγγιση στην χωροταξία έχει περιορίσει τους φυσικούς διακόπτες στο ελάχιστο, με τα μόνα κουμπιά που βρίσκουμε στην καμπίνα να αφορούν την επιλογή κίνησης, το ηλεκτρικό χειρόφρενα και την ένταση του ήχου. Η πληθώρα πρακτικών αποθηκευτικών χώρων κάνει την καθημερινότητα ευκολότερη, ενώ η δυνατότητα ανοίγματος των θυρών με κουμπί αναβαθμίζει την αίσθηση τεχνολογίας που παρέχει το εσωτερικό, ακόμη περισσότερο.

 

front

Σου φτιάχνει την διάθεση

Πολλές φορές, κυρίως στο παρελθόν, τέτοιου μεγέθους μοντέλα συνοδεύονταν από «ασθματικά» μοτέρ, με πλήρη έλλειψη ζωντάνιας και σπιρτάδας. Το φαινόμενο αυτό εξαλείφθηκε με τα χρόνια και πλέον, στην ηλεκτρική εποχή μοιάζει μακρινή ανάμνηση. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm ροπής τα καταφέρνει μια χαρά σε επιδόσεις, εκτοξεύοντας προς τα εμπρός το κόκκινο «500-αρακι» σε κάθε φανάρι. Το κλασικό 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h για να μην επηρεάζεται αρνητικά η αυτονομία.

Διαβάστε ακόμη: FIAT 500: Ένας θρύλος της αυτοκίνησης στο ηλεκτρικό μέλλον

Η ανάρτηση, αν και σφιχτή, προσφέρει μία στιβαρή αίσθηση, απορροφώντας ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Αντίστοιχη σιγουριά παρέχει και στον αυτοκινητόδρομο, παρά το μικρό του μέγεθος, ενώ οι περιορισμένες κλίσεις που παίρνει στις στροφές σε συνδυασμό με ένα άμεσο σύστημα διεύθυνσης χαρίζουν μια ευχάριστη αίσθηση στον οδηγό. Τα ηλεκτρονικά είναι πάντα εκεί για να σε προφυλάξουν από την υπερβολή, ενώ το ικανοποιητικό κράτημα οφείλεται και στο χαμηλό κέντρο βάρους που προσφέρει η τοποθέτηση των μπαταριών. Ανάλογα με τη διαδρομή και το στυλ οδήγησης που θες να ακολουθήσεις, μπορείς να επιλέξεις το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης. Το Normal προσφέρει άμεση επιτάχυνση, ενώ με το Range ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, η οποία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο εξαίρετο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία. Στην συνέχεια υπάρχει και το πρόγραμμα Sherpa, το οποίο μεγιστοποιεί την αυτονομία περιορίζοντας την ανώτατη ταχύτητα στα 80 km/h, καθώς και την κατανάλωση ενέργειας σε άλλα συστήματα του αυτοκινήτου.

driving

Ρεύμα για όλες τις δουλειές

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 42 kWh που εξόπλιζε το όχημα που είχαμε στα χέρια μας (υπάρχει και μικρότερη 23,65 kWh) χαρίζει θεωρητική αυτονομία 320 km σε κύκλο WLTP, η οποία μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 460 km με μετακινήσεις αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον. Σε πραγματικές συνθήκες, το ηλεκτρικό 500 διανύει κοντά στα 300 km χωρίς καμία παραχώρηση στον τρόπο οδήγησης. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης με 85 kW λύνει τα χέρια σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν με το ηλεκτρικό 500 μακριά από την πόλη, καθώς προσφέρει αυτονομία 50 km μέσα σε μόλις 5 λεπτά ή φόρτιση από το 0 στο 80% εντός 35 λεπτών. Σε μία απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW χρειάζονται περίπου 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως, ενώ με wallbox (δυνατότητα φόρτισης με 11 kW) ο χρόνος υποχωρεί στις 4 ώρες και 15 λεπτά. Η Fiat προσφέρει και τη λύση του easyWallbox (7,4 kW), το οποίο εγκαθίσταται εύκολα και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς τον κίνδυνο να υπερφορτωθεί το δίκτυο του σπιτιού. Στην περίπτωση της μικρής μπαταρίας η αυτονομία φτάνει τα 180 km σε μεικτό κύκλο και 240 km για οδήγηση μέσα στην πόλη, ενώ η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε απλή οικιακή πρίζα, σε λιγότερο από 9 ώρες.

συμπέρασμα

Κόκκινο της φωτιάς σε απόχρωση, «φωτιά» και το ηλεκτρικό 500 σαν σύνολο. Έχει όλα όσα θα ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο πόλης και ακόμη περισσότερα. Το στιλ του το κάνει να ξεχωρίζει, ενώ το εξαιρετικό σύστημα ηλεκτροκίνησης παρέχει εντυπωσιακές επιδόσεις και έναν πανεύκολο τρόπο για αβίαστη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή. Όχι μόνο δεν θα σε αγχώσει με την κατανάλωση και την αυτονομία του, αλλά θα γίνει και πανεύκολα δικό σου με τις τιμές για το 500 RED με την μπαταρία των 23,65 kWh να ξεκινούν από τις 20.900 ευρώ μετά και την εφαρμογή της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...