Δοκιμή Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid 2WD - Νέα τάξη πραγμάτων

Το Vitara Strong Hybrid ισχυροποιεί το διάσημο μοντέλο της Suzuki στον κόσμο της υβριδικής τεχνολογίας περισσότερο από ποτέ.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)121,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η Suzuki παίρνει ένα επιτυχημένο μοντέλο και το προσαρμόζει στις ανάγκες του σήμερα, δημιουργώντας μία φρέσκια πρόταση που δεν γίνεται να μην εξετάσεις.

Η Suzuki θα λέγαμε πως είχε χτυπήσει διάνα στα ήπια υβριδικά σύνολα με τον γνωστό 1.4 BoosterJet των 129 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Πρόκειται για ένα άκρως αποδοτικό σύνολο-πασπαρτού που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και οικονομία, δένοντας με όποιο αμάξωμα κι αν συνδυαστεί. Είτε βρίσκεται κάτω από το καπό του supermini Swift Sport, είτε στα SUV της μάρκας Vitara και S-Cross, ταιριάζει γάντι σε όλες τις περιστάσεις. Παρόλα αυτά, η Suzuki δεν επαναπαύθηκε και τώρα έρχεται με μία ολοκαίνουργια και πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για το ήδη επιτυχημένο Vitara. Με την αποχώρηση όλων των αυτόματων εκδόσεων του μοντέλου από τον τιμοκατάλογο, η νέα πλήρως υβριδική έκδοση Strong Hybrid έρχεται να καλύψει αυτό το κενό.

front

Εμφανισιακά αν περιμένετε να δείτε κάποια διαφοροποίηση σε σχέση με το mild hybrid, μάλλον θα απογοητευτείτε. Την μοναδική αλλαγή εξωτερικά θα διαπιστώσουν μόνο οι εξαιρετικά παρατηρητικοί, καθώς το σηματάκι Hybrid στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών, βάφτηκε για την περίσταση μαύρο. Οι αλλαγές στο νέο Vitara είναι ουσιαστικές και κρύβονται κάτω από το αμάξωμα. Την θέση του 1,4T έχει πάρει ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,5 lt, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ για να φτάσει την συνολική απόδοση των 116 PS. Η μέγιστη ροπή του θερμικού κινητήρα φτάνει τα 138 Nm, με επιπλέον 60 Nm να προστίθενται από τον ηλεκτροκινητήρα. Πολλοί, έχοντας στο μυαλό τους την ισχύουσα συνεργασία της Suzuki με την Toyota, θα υποθέσουν πως πρόκειται για το γνωστό σύνολο που συναντάμε στον βασικό ανταγωνιστή του, το Yaris Cross, αλλά κάνουν λάθος. 

engine

Πρόκειται για προϊόν της ίδιας της Suzuki, χρησιμοποιώντας μία αναβαθμισμένη έκδοση του μοτέρ που βρίσκουμε στο Jimny και μία ηλεκτρική υποβοήθηση 33 PS. Η ισχύς περνά στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς στην έκδοση Allgrip, μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων AGS. Ουσιαστικά αυτό που κάνει το υβριδικό σύστημα είναι να επιτρέπει στον οδηγό όταν είναι ήρεμος με το γκάζι, να εκκινεί από στάση, αλλά και να κινείται με χαμηλή ή απλά σταθερή ταχύτητα και ο θερμικός κινητήρας να είναι σβηστός. Μία τεχνική λεπτομέρεια που βοηθάει σε όλα τα παραπάνω με μεγάλη συχνότητα, είναι η τοποθέτηση του ηλεκτρικού μοτέρ. Εντοπίζεται στην έξοδο του κιβωτίου και όλη ισχύς του φτάνει άμεσα στον κινητήριο άξονα, γεμίζοντας τα κενά ροπής κατά την διάρκεια αλλαγής σχέσης. Σαν αποτέλεσμα αυτό που νιώθεις είναι η ομαλή λειτουργία που συνήθως βρίσκουμε σε μοντέλα με CVT κιβώτιο, χωρίς το μειονέκτημα του μονότονου ήχου.

interior

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
  • Χαμηλή κατανάλωση
ξινά
  • Ηχομόνωση καμπίνας
  • Οθόνη infotainment

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα: Standard και Eco. Στην πρώτη περίπτωση, το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί ως υποβοήθηση του θερμικού, ενώ το κιβώτιο έχει την τάση να διατηρεί μία σχέση κάτω, παρέχοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί πιο σβέλτα στο δρόμο. Αντίθετα, η λειτουργία Eco εστιάζει στη μείωση της κατανάλωσης και στον περιορισμό της χρήσης του βενζινοκινητήρα, κάτι που αντικειμενικά ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Εντός πόλης, επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco, το Vitara έχει μία ευχάριστη και ξεκούραστη αίσθηση, ενώ βλέπεις στην πράξη πόσο συχνά μπορεί να χρησιμοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας. Ακόμη και με ταχύτητες κοντά στα 90 km/h! Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η κατανάλωση να παραμένει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία κοντά στα 5,3 lt/100km, όσο δηλώνει και η Suzuki. Εάν τώρα γίνεις πιο απαιτητικός με το γκάζι, το υβριδικό σύστημα θα εκφράσει την δυσφορία του, με τις αλλαγές του κιβωτίου να μοιάζουν νωχελικές μπροστά στα μοντέρνα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Κάτι που βελτιώνεται ελαφρώς αν επιλέξεις την χειροκίνητη αλλαγή με τα paddles πίσω απ’ το τιμόνι. Το ίδιο ισχύει και στο ταξίδι, όπου η έλλειψη turbo ίσως ξενίσει, ιδιαίτερα αν είναι φορτωμένο το αμάξι. Εκεί η κατανάλωση, με το ACC κλειδωμένο στα 120 km/h θα φτάσει τα 7 lt/100km και μπορεί και να τα ξεπεράσει. 

side

Με μήκος 4.175 mm διατηρεί υψηλό δείκτη ευελιξίας, ενώ με μεταξόνιο 2.500 mm προσφέρει αξιόλογους χώρους για τέσσερις και πέντε με κάποιες παραχωρήσεις. Το μόνο μειονέκτημα της έκδοσης Strong Hybrid όσον αφορά την χωροταξία είναι ο μειωμένος χώρος αποσκευών, από τα 362 lt στα 289 lt.  Το θετικό είναι πως το Vitara πάντα κατάφερνε να «σιδερώνει» με μαεστρία όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, προσφέροντας άνετες μετακινήσεις, ασχέτως οδικού δικτύου, ακόμη και εκτός δρόμου. Η σιγουριά που προσφέρει η στιβαρότητα του πλαισίου στην εθνική, ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τις άμεσες αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές του επαρχιακού, παρά την υπερυψωμένη φύση του. 

συμπέρασμα

Το νέο πλήρως υβριδικό Vitara, πήρε μία ήδη «καλομαγειρεμένη» συνταγή και την προσάρμοσε στις νόρμες της εποχής. Η ηλεκτρική λειτουργία κάνει τις αστικές μετακινήσεις οικονομικότερες και πιο απολαυστικές, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει τον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου. Που ξέρεις; Μπορεί το συγκεκριμένο σύνολο να αποτελέσει και το "εισητήριο επιστροφής"  του πολυαγαπημένου Jimny ως επιβατικό στην ευρωπαϊκή αγορά. Προς το παρόν το Vitara Strong Hybrid αποτελεί μία εντυπωσιακή είσοδο της Suzuki στην full hybrid οικογένεια!


back

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...