Skoda Fabia 1.2 TSI 105 PS

Με «οδηγό» τον 1.2 TSI, το υπερτροφοδοτούμενο Fabia ξεδιπλώνει τα χαρίσματά του σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.

  • - views
  • - comments
Ισχύς105 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με υπερτροφοδοτούμενες αρετές που θα το οδηγήσουν επιτέλους ψηλότερα στην λίστα των πωλήσεων.

γλυκά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Τιμή
ξυνά
  • Υστέρηση χαμηλά
  • Κατανάλωση
απόψεις

Ο αποτελεσματικός 1.2 TSI δίνει το χαρακτήρα που έλλειπε στο αξιόμαχο Fabia. Πρακτικό και ευχάριστό στην καθημερινότητα, προσφέρει πολλά, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερους συμβιβασμούς σε κανένα τομέα. Η συνετή τιμή, δίνει το επιπλέον κίνητρο, ώστε αν σου «κάτσει» στο μάτι, να το επιλέξεις ανάμεσα στο «θίασο» του VW Group.

Δημήτρης Παππάς

 

Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας, το Fabia, συνδυάζει όλα όσα αναζητά ο ενδιαφερόμενος της κατηγορίας. Ποιοτική κατασκευή και σύγχρονη εμφάνιση, άνετους χώρους και πρακτικότητα, συνδυασμένους με απόλυτη φιλικότητα στο δρόμο και ευχάριστη συμπεριφορά. Το δελεαστικό πακέτο, έβρισκε εμπόδιο τους κινητήρες που δεν το άφηναν να αναπνεύσει όπως του άξιζε και να ανέβει τα σκαλοπάτια της κλάσης του. Η τύχη του χαμογέλασε και η πρόσφατη ανανέωση εκτός από φρεσκάρισμα στην εμφάνιση και στο εσωτερικό, περιλαμβάνει το κερασάκι που αναζητούσε. Ο μικρότερος 1.2 TSI, στρογγυλοκάθεται στο supermini της Skoda και γεμίζει με κέφι τον χαρακτήρα του.

 

Roadrunner

Ο 8βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος των 105 ίππων και των 175 Nm ροπής, προσφέρει τις επιδόσεις ενός καλού κινητήρα 1.6 λίτρων, χωρίς να φορτώνεται κανείς τα πάγια έξοδά του. Παράλληλα η ροπή και η αίσθηση επιτάχυνσης κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί πεντάλ, σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση για τις ικανότητες του Fabia σε ανοιχτό δρόμο. Αν εξαιρέσει κανείς την ελαφριά υστέρηση χαμηλά, χαρακτηριστικό που συναντήσαμε και στο Polo με τον ίδιο κινητήρα, η απόδοση του μικρού TSI είναι ιδανική για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Επιταχύνει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,9’’ και στέλνει εύκολα την βελόνα στο ταχύμετρο, πάνω από τα 191 km/h που είναι η επίσημη τελική ταχύτητα. Τέτοιες επιδόσεις πριν από ελάχιστα χρόνια ούτε που θα φανταζόταν κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, ενώ δύσκολα συναντάς ακόμα και σήμερα σε μικρό αυτοκίνητο κάτω των € 15.000. Και αν βιαστήκατε να το χαρακτηρίσετε άγριο και ατίθασο, το Fabia «δηλώνει» απλά πρόθυμο για επιδόσεις. Δεν επιδιώκει ούτε σπορ ταμπέλες, ούτε ψάχνει ανάλογους οδηγούς. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας είναι πολιτισμένα και προσανατολισμένα σε κάθε χρήστη, ακόμα και αν δεν έχει σε προτεραιότητα τις απόλυτες επιδόσεις. Δεν είναι ανάγκη να κυνηγάς την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο, ασχέτως αν αισθάνεται άνετα και εκεί. Λίγο μετά τις 1.800 σ.α.λ., ο 1.2 TSI προσφέρει απλόχερα την πληθωρική ροπή του, κάτι που μεταφράζεται σε αμεσότητα επιτάχυνσης και εξασφαλισμένες ρεπρίζ ακόμα και φορτωμένο. Μπορεί να μην διαθέτει το μακρύ 6άρι κιβώτιο του Polo, όμως οι απλωμένες σχέσεις δεν λείπουν από το 5άρι του Fabia. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί εύκολα, ήσυχα και οικονομικά την ταχύτητα ταξιδίου μεταξύ 140-160 km/h, και αρκεί να τεντώσεις το πόδι σου στο γκάζι για να ανεβάσεις την ταχύτητα προς ενδείξεις τελικής. Φυσικά και η κατανάλωση είναι ανάλογη του ρυθμού, όμως δύσκολα θα ξεπεράσει τα 10 lt/100 km ακόμα και με βαρύ πόδι, ενώ η μέση τιμή σταθεροποιείται λίγο κάτω από τα 8 lt/100 km. Αν αναλογιστεί κανείς την αντιστοιχία επιδόσεων κατανάλωσης, τέτοιες τιμές προσφέρουν χαμόγελα, ενώ παράλληλα οι χαμηλές εκπομπές ρύπων (CO2: 139 gr/km), προστατεύουν την τσέπη(χαμηλά τέλη κυκλοφορίας) και τον πλανήτη.

 

Τσέχικη κουζίνα

Στο εσωτερικό το νεανικό ύφος συνδυάζεται με μεγάλους χώρους για επιβάτες κι αποσκευές και η εκτεταμένη αναβάθμιση βελτιώνει στα σημεία τον βασικό σχεδιασμό. Κάποιες από τις ουσιαστικές αλλαγές και εργονομικές διορθώσεις είναι ορατές στον πίνακα οργάνων(ένδειξη αλλαγής σχέσης), στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, στο ηχοσύστημα και στο σύστημα κλιματισμού, ενώ ο εξοπλισμός πλουτίζει ανάλογα με την έκδοση προσφέροντας κάθε σύγχρονη απαίτηση(Hill Hold Control, πλήρες σετ αερόσακων,7άρι DSG και ESP).

Αυτό όμως που απολαμβάνεις είναι η γεύση που σου αφήνει πίσω από το τιμόνι. Παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, χάρη στο πολύ καλό πλαίσιο και την σχετικά σφιχτή ανάρτηση, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας εκμεταλλευόμενο τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το σύγχρονο πάτημα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και με καλή πληροφόρηση, ορίζοντας ικανοποιητικά την κατευθυντικότητα ενώ σε δρόμο με στροφές γίνεται ουσιαστικό και ευχάριστο, διατηρώντας την ταχύτητά του. Με λίγα λόγια, συγκεντρώνει όλα τα χαρίσματα για να γνωρίσει την δεύτερη νιότη του και να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Το Fabia απέκτησε ότι του έλειπε. Ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας, ζούσε στην σκιά του ανταγωνισμού εξαιτίας ανιαρών κινητήρων που προμήθευε την Skoda η μαμά Volkswagen. Η κατάσταση δείχνει να αλλάζει από την στιγμή που ο 1.2 TSI αναλαμβάνει θέση στο Fabia, όπως και σε άλλα αυτοκίνητα της φίρμας. Έννοιες όπως απόδοση και επιδόσεις, σπιρτάδα και ταχύτητα, πλέον είναι αντιπροσωπευτικές και συμπληρώνει το εξαιρετικό πακέτο πλαισίου ανάρτησης με τον καλύτερο τρόπο ώστε να εμφανίζεται στα supermini σαλόνια, ως ένας εκ των πρωταγωνιστών της εποχής. Και μάλιστα με δελεαστική τιμή που ξεκινά κάτω από τα € 13.000 και αποτελεί τον φθηνότερο 1.2 TSI εκπρόσωπο, του ομίλου VW.

  • Skoda Fabia
    CATEGORYSkoda Fabia
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID