Δοκιμή Audi S3 Sportback: Χρονομηχανή

Ένα premium μικρομεσαίο με βαθιά τεχνολογική προσέγγιση, διακριτικό δυναμισμό και απογειωτικό αποτέλεσμα.

  • -
  • -
Ισχύς310 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)182,0 gr/km
με μια ματιά

Διαχρονικά γρήγορο και εντυπωσιακά αποτελεσματικό, ορίζει τον πήχη της κατηγορίας των σπορ hatchback με σύνθημα του την ισορροπία ανάμεσα στο σπορ και στο premium.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Φινέτσα
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Αποτελεσματικότητα
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Τιμή

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα τελευταία χρόνια, το Audi S3 ζει υπό το φως του μεγάλου αδελφού με το πρόθεμα R. Ότι δεν καρπώνεται την αίγλη των ικανοτήτων του και ότι χάνει μερίδιο του κοινού του. Όμως η περίπτωση S3, είναι αυτόφωτη. Σαφώς και το RS3 είναι ο Γολιάθ της απόδοσης και της υποσχόμενης σπορ αποτύπωσης, όμως πόσοι πραγματικά το χρειάζονται; Πόσο χρήσιμο είναι το πάρα πολύ, ασχέτως αν το επιθυμούν; Πόσοι επίσης είναι έτοιμοι να διαχειριστούν την υπερβολή; Ελάχιστοι είναι η επίσημη απάντηση, ασχέτως αν δεν πιάνει μια στην αποτύπωση της πραγματικότητας. Αν όμως ζήσεις τα κατορθώματα του S3, ίσως καταλάβεις ότι η σπορ ανταπόδοση είναι πληθωρική και η συνολική ισορροπία του, άκρως ρεαλιστική για καθημερινή χρήση.

Πόρτες!

Το υποστηρίζουν άλλωστε και οι αποκλειστικά 5 πόρτες που συναντάς στο αμάξωμα του S3, με τις 3θυρες εκδόσεις να αφορούν απλά ιστορική αναδρομή. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η οπτική μαγιά ξενέρωσε, όμως η μαγεία των σχεδιαστών κατάφερε να προσφέρει ένα δυναμικό αμάξωμα που ουδόλως επηρεάζει αρνητικά την εικόνα. Συμβάλει δε στην πρακτικότητα, αν και ο απώτερος στόχος είναι το αποτέλεσμα στην παρτίδα «δρόμος - οδηγός». Μέχρι να φτάσουμε όμως εκεί, το νεότερο S3 βασισμένο σε Sportback πρότυπο παραμένει αναγνωρίσιμο σαν ένα μυώδες αμάξωμα που δηλώνει την αθλητική του παρουσία με γράμμωση και όχι με όγκο. Εν ολίγοις δεν υπερβάλει και καρπώνεται ένα κλικ παραπάνω το S-Line προτέρημα.

Οι χουβαρντάδικες καμπύλες είναι ορατές, το μακρύ καπό χαμηλώνει προς μια πληθωρική, κυψελοειδή μάσκα και οι μικρές γρίλιες ανάμεσα σε αυτή και το καπό είναι ένας φόρος τιμής στο θρυλικό Audi Sport Quattro του 1984. Τα ξεχωριστά μαρσπιέ και οι 19" τροχοί, προσφέρουν ένα αναγνωρίσιμο σημάδι της ιδιαίτερης ταυτότητας S3, κάτι που γίνεται σαφέστερο πίσω από έναν ουσιαστικό διαχύτη και στις άκρες του από ένα ζεύγος εξατμίσεων. Μαζί με το διαχύτη, το ολοκληρωτικά ντυμένο με πάνελ  πάτωμα, είναι συνδυασμός που συμβάλλει στην αεροδυναμική ποιότητα συμπεριφοράς. Είναι και το χρώμα Python Yellow που δίνει ακόμα πιο πολύ εξωστρέφεια στην εικόνα του, γιατί με ένα σκούρο χρωματισμό θα διατηρούσε σαφώς πιο διακριτικό στιλ. Ο δυναμισμός βέβαια είναι υπαρκτός, όπως και η προσοχή στη λεπτομέρεια, την ποιοτική συναρμογή και το φινίρισμα, κάτι αντιληπτό με το πέρασμα στο εσωτερικό.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα δερμάτινα μπάκετ με την ουσιαστική στήριξη, το σπορ τιμόνι και οι κίτρινες ραφές, είναι σημεία που τονίζουν την διαφορετικότητα της έκδοσης σε σχέση με ένα πλούσιο A3 με το πακέτο S-Line. Στο σαλόνι η φινέτσα, η υψηλή ποιότητα και η προσεγμένη λεπτομέρεια ξεχωρίζει, κάτι αναμενόμενο για Audi. Άλλωστε η premium ταυτότητα δεν προκύπτει τυχαία. Το πιλοτήριο διαχωρίζει τη θέση του από την πλευρά του συνοδηγού με τον οδηγό να απολαμβάνει την αποκλειστικότητα δυο αεραγωγών για προσωπική χρήση. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός από τη βασική έκδοση, με την ανάλογη παραμετροποίηση που προστάζει η εποχή και η σπορ οντότητά του, ενώ το γνωστό Audi virtual cockpit πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες προσθέτοντας διάφορες λειτουργίες. Πέραν της πληροφορίας που φτάνει πλούσια στον ενδιαφερόμενο, η εργονομία είναι λόγος για να απολαμβάνεις την S3 καθημερινότητα.

Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις και αρκετοί για πέντε ενήλικες, με τον μεσαίο να έχει συγκεκριμένη θέση για τα πόδια του λόγω του υπαρκτού τούνελ, που χρειάζεται το quattro. Τα 380 lt του χώρου αποσκευών σε ένα Α3 δεν έκαναν έτσι και αλλιώς πρωταθλητισμό, τώρα εκπροσωπούνται από 325 lt και το S3 αποκτά μεταφορικό ντεζαβαντάζ, αλλά ποιος νοιάζεται; H ασφάλεια είναι φυσικά σε τοπ επίπεδο, με το αυτοκίνητο να προστατεύει οδηγό και επιβάτες με προηγμένες τεχνολογίες, πριν ακόμα δημιουργηθεί κάποιος κίνδυνος, χάρη στο πλήθος προνοητικών συστημάτων που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.

Υπερταχεία

Μέχρι την εμφάνιση του επίκαιρου RS 3 Sportback στα χέρια μας, το S3 διατηρεί τον ρόλο του ταχύτερου hatchback κάτι που υλοποιεί με απροκάλυπτη ευκολία για τον οδηγό. Το δεμένο αμάξωμα με την αυξημένη ακαμψία πλαισίου, οι 310 ίπποι και η τετρακίνηση κάνουν θαύματα, χωρίς να αναζητούν Θεϊκά οδηγικά χέρια. Ο 2.0 TFSI με τον άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες (και του βυθίσματος στις εισαγωγής), έχει το pick της ροπής του στα 400 Nm, διατηρήσιμο από τις 2.000 έως τις 5.450 rpm, ενώ για τις επόμενες χίλιες στροφές συγκεντρώνονται οι ίπποι σε πλήρη αρίθμηση.

Πρακτικά με το αποκλειστικά διαθέσιμο 7αρι S Tronic, το S3 ακόμη και στις νορμάλ ρυθμίσεις του Audi Drive Select παρουσιάζει άμεση απόκριση και δυνατό τράβηγμα με το καλημέρα, ενώ με την επιλογή του Dynamic ο ήχος προσθέτει το sport soundtrack και η αμεσότητα γίνεται ακόμα πιο επιθετική στις συνθήκες. Σε απόλυτα νούμερα οι επιδόσεις μεταφράζονται από τα 250 km/h τελικής ταχύτητας (περιορισμένη ηλεκτρονικά), ενώ τα 0-100 km/h από στάση ολοκληρώνονται σε 4,8", που με χρήση του launch control είναι υπόθεση ρουτίνας.

Διαβάστε ακόμα Audi SQ2 & BMW M135i XDrive: Διαφορετικοί δρόμοι, ίδιος προορισμός

Μπορεί να έχει γλυκάνει τις αλλαγές του από σχέση σε σχέση, να μην νιώθεις την αγριάδα στην διαδοχή όπως στο προγενέστερο, όμως τα νούμερα είναι με το μέρος του επίκαιρου S3, ακόμα και αν η αίσθηση δεν είναι τόσο ξέφρενη. Η ποιότητα στην συμπεριφορά όμως δεν μεταφράζεται σε τσαμπουκάδες και η τεχνολογία-τεχνογνωσία της Audi στην υπόθεση γρήγορο hatchback πάει πακέτο φυσικά με μια εξελιγμένη τετρακίνηση που ξεχωρίζει για τον νέο ελαφρύτερο κατά κιλό ηλεκτρουδραυλικό συμπλέκτη Haldex 6 της Borg Wagner και αξιοποιεί με καλύτερο ηλεκτρονικό έλεγχο την πρόσφυση. Όλα αυτά μεταφράζονται σε αποτελεσματικότητα κάτι που για την Audi είναι έτσι και αλλιώς προτεραιότητα σε σχέση με τη fun to drive συμπεριφορά. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση προσφέρει ρεαλιστικές αποσβέσεις για την καθημερινότητα στη θέση Comfort και σφιχτές και σταράτες σε σπορ πληροφορία στην Dynamic.

Πακέτο με την εξαιρετική πλατφόρμα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, αλλά και την τετρακίνηση, το S3 γραπώνει και εξαφανίζεται. Διαχειρίζεται ακόμα και την πιο απαιτητική διαδρομή με μαεστρία και παρεχόμενη αίσθηση, κάτι εναρκτήριο από τη θέση οδήγησης. Το τιμόνι έρχεται κερδισμένο σε βάρος και πληροφορία και αναλόγως το πρόγραμμα επιλογής ικανοποιεί τρυφερά και δουλεμένα χέρια.

Διαβάστε ακόμα τη Δοκιμή της Mercedes-AMG A 35

Στη θέση Dynamic πρωταγωνιστικό ρόλο εχει η ανάγνωση του δρόμου, με την ποιότητα κύλισης να περνάει στο παρασκήνιο, ως είθισται σε ένα σπορ αυτοκίνητο, λογικό άλλωστε για τροχούς 19" και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Ο ήχος αποκτά σπορ βραχνάδα και 6κύλινδρη ψευδαίσθηση και έχεις στα χέρια σου ένα ετοιμοπόλεμο σύνολο, για ανώτερες σπορ στιγμές. Στιβαρότητα και ακαμψία, σταθερότητα και ευελιξία το χαρακτηρίζουν, με το μπροστινό να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και η λειτουργία torque vectoring να αποτελεί το ιδανικό χαλινάρι στην διαχείριση της ροπής, εντός του τόξου της στροφής. Η τετρακίνηση δεν είναι εδώ για να προσφέρει γωνίες σε στιλ WRC, αλλά αποτελεσματικότητα στην απώλεια πρόσφυσης και το πετυχαίνει εξαιρετικά. Δεν θα σε στείλει απέναντι αν οδηγείς μυαλωμένα, θα σε βοηθήσει να χαράξεις την πορεία της στροφής ακόμα και αν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο είναι εξωπραγματικά και όλα αυτά θα τα κάνει με την ψυχολογία του οδηγού αγκαζέ με στιγμές ηρεμίας και αυτοπεποίθησης - κάτι στο οποίο συμβάλουν και τα ποιοτικά φρένα. Για οτιδήποτε παραπάνω άλλωστε υπάρχει το RS3 το οποίο θα προσφέρει έναν πληθωρικό χαρακτήρα που θεωρητικά καλύπτει το επίπεδο fun to drive (πρακτικά θα το διαπιστώσουμε με τη δοκιμή του).

Το πιο σύγχρονο, ελκυστικό, αποδοτικό και ευπροσάρμοστο S3 λοιπόν είναι εδώ σερβιρισμένο για το πιστό ευρύ κοινό του, αλλά και όσους θέλουν επιτέλους να γνωριστούν με τα κατορθώματά του.

συμπέρασμα

Πρωτοπόρο στην κλάση του από το 2001 που εμφανίστηκε και έκανε αίσθηση. Έφερε premium συνήθειες στα sport hatchback, κέρασε και μια τετρακίνηση για να κερδίσει τον τίτλο του λαγωνικού πρόσφυσης. Ακόμα και στην 4η γενιά του, προσαρμοσμένο στα τεχνολογικά θαύματα της εποχής, το S3 παραμένει πιστό στις αρχές του και εμφανίζεται πιο σπουδαγμένο από ποτέ στην κλάση του. Και βέβαια ένα από τα αυτοκίνητα που κάθε ανταγωνιστής εχει ως σημείο αναφοράς στην προσπάθεια να διεκδικήσει την κορυφή. Μια υπόθεση που δικαίως του ανήκει.   

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...