Δοκιμή Kia Stonic 1.0 100 PS 48V GT-Line: Με άλλο αέρα!

Το Stonic υποκύπτει στην νόρμα των πακέτων εξοπλισμού με σπορτίφ χαρακτηριστικά υιοθετώντας το διακριτικό “GT Line”

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)129,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το νεανικό και θελκτικό αμάξωμα του Stonic ενισχύει το δυναμικό του χαρακτήρα, διατηρώντας τα προτερήματα της ήπιας υβριδικής εκδοχής των 100 ίππων.


Η Kia πατάει στην –έως τώρα– αδιαμφισβήτητα επιτυχημένη εμπορική πορεία του B-SUV μοντέλου της και ακολουθώντας την νόρμα των πακέτων εξοπλισμού με σπορ χαρακτήρα –κάτι που συναντάμε σχεδόν σε όλες τις επιλογές της κατηγορίας– προσθέτει το διακριτικό “GT Line” στο Stonic με σκοπό να χτυπήσει τα N/ST/R Line της αγοράς. Το νέο πακέτο είναι διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση των 120 ίππων, η οποία εξοπλίζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, με το κόστος αυτής να ορίζεται στις 23.190 ευρώ, αλλά και στην έκδοση των 100 ίππων, όπου εκεί οι επιλογές όσον αφορά την υβριδική τεχνολογία όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι διευρυμένες.



Εμείς δοκιμάζουμε την δεύτερη εκδοχή με τους 100 ίππους και το σύστημα mild-hybrid των 48V, η οποία στέλνει την ισχύ στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων τεχνολογίας iMT. Το κόστος αυτής διαμορφώνεται στις 20.990 ευρώ και συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει στοιχεία όπως αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, οθόνη αφής 8” για το infotainment, αυτόνομο φρενάρισμα αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και πολλά ακόμη. Εκτός αυτών όμως, τι νέο φέρνει στο τραπέζι η έκδοση GT Line; Κατ’ αρχάς στυλ! Το πιο σπορ μοντέλο της οικογένειας φροντίζει να διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη γκάμα με πληθώρα λεπτομερειών περιμετρικά του αμαξώματος, αλλά και εντός της καμπίνας.



Ξεκινώντας απ’ έξω και με highlight το εμπρός μέρος, το Stonic GT Line έρχεται πιο επιθετικό, με νέα σχεδιαστική ταυτότητα στα Full LED φώτα, 3 νέους αεραγωγούς με πλαίσιο στο ίδιο χρώμα με αυτό της οροφής. Χρωμιωμένο είναι το κάτω μέρος του προφυλακτήρα, στο οποίο ενσωματώνονται οι προβολείς ομίχλης. Στο πλάι του αυτοκινήτου την παράσταση κλέβουν οι ζάντες των 17 ιντσών, ενώ πίσω ο νέος χρωμιωμένος διαχύτης περιλαμβάνει δύο – δυστυχώς ψεύτικες – νίκελ απολήξεις εξάτμισης. Στο εσωτερικό ο αέρας ανανέωσης δεν «φύσηξε» τόσο δυνατά, καθώς αν εξαιρέσουμε τα διακριτικά GT Line και το ανάγλυφο design του ταμπλό, η καμπίνα παραμένει ως είχε. Βέβαια, αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, μιας και η οθόνη των 8” για το σύστημα πολυμέσων είναι άκρως ικανοποιητική, ενώ το προσεγμένο φινίρισμα και η καλή συναρμογή αποτελούσαν πάντα μέρος των αρετών του Stonic. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους, με τις compact διαστάσεις να μην επηρεάζουν τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες.



Tέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών των 352 lt δεν θα απογοητεύσει, παρά το γεγονός πως ακριβώς από κάτω κρύβεται η μπαταρία για το υβριδικό σύστημα. Τι αίσθηση έχει όμως στο δρόμο; Αυτή που περιμένεις από το ήδη επιτυχημένο Kia. Είναι μάλιστα ελαφρώς πιο άνετο από το «απλό», παρά την σφιχτότερη ανάρτηση, περιορίζοντας τυχόν αναπηδήσεις του πίσω άξονα σε ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι που είχε παρατηρηθεί στα μη-GT Line μοντέλα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Ελαστικότητα κινητήρα
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Η σπορτίφ οδική συμπεριφορά που θυμίζει ευέλικτο hatchback διατηρείται, ενώ η αμεσότητα του ελαφρώς βαρύτερου τιμονιού παραμένει ικανοποιητική, αν και με τεχνητή αίσθηση. Το κιβώτιο με την λειτουργία Rev matching – είναι ενεργοποιημένη μόνο στο Sport Mode – που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα, έρχεται να ταιριάξει στο σπορ χαρακτήρα που προσδίδει το μοντέλο. Παράλληλα, το 6άρι αναδεικνύει το μικρό 3κύλινδρο σύνολο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το ισχυρότερο 120άρι. Το ίδιο ικανοποιητικά είναι και τα φρένα, τα οποία όχι μόνο εμπνέουν σιγουριά, αλλά έδειξαν να αντέχουν και υπό συνθήκες πίεσης χωρίς να κουράζονται. Τα 183 mm απόστασης από το έδαφος δεν θα προβληματίσουν στην άσφαλτο, με το ταξίδι να είναι άνετο, ενώ θα χαρίσουν και τον απαραίτητο «αέρα» για κίνηση σε ομαλό χωματόδρομο. Από πλευράς αριθμών, για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,7”,  ενώ η τελική του αγγίζει τα 183 km/h. Η κατανάλωση στα πλαίσια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,2 lt/100km, ενώ σε αρκετά πιο σβέλτο ρυθμό άγγιξε και τα 8,5 lt/100km. Σε κάθε περίπτωση, η εντύπωση που θα αφήσει το μοτέρ είναι σίγουρα θετική, όντας ελαστικό, ενώ ακόμη και στην λειτουργία Eco το γκάζι δεν θα σε κουράσει με την πιο «τεμπέλικη» απόκριση. Στο ταξίδι η 6η σχέση διατηρεί στροφές και κατανάλωση χαμηλά, ενώ στη δεύτερη συνδράμει και η άψογα ρυθμισμένη λειτουργία Sailing, η οποία σβήνει τον κινητήρα εν κινήσει μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει το γκάζι.

συμπέρασμα

Τόσο γενικά, όσο και ειδικά, η προσθήκη της GT Line έκδοσης στην γκάμα του Stonic χαρίζει στο κορεάτικο crossover τον χαρακτήρα που μπορεί να έλειπε για μερικούς. Από εκεί και πέρα, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, οι χώροι το ίδιο, ενώ τεχνολογία και ποιότητα συνεχίζουν να δίνουν το «παρών».


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ - ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΠΑΣ


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...