Οδοιπορικό στην ορεινή Αρκαδία με MINI Cooper Cabrio

Μέσα στον Οκτώβριο βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα ταξίδι στα πανέμορφα, βροχερά και φθινοπωρινά χωριά της Αρκαδίας. Υπάρχει λοιπόν καλύτερη συντροφιά από το ανανεωμένο «ανοιχτό» MINI Cooper;

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)135,0 gr/km
με μια ματιά
Ένα ανοιχτό supermini που ξεχειλίζει από στιλ και πολυτέλεια, τιμώντας πάντα τις "καρτ-ίστικες" ρίζες του, ενώ πλέον κινείται σε ρυθμούς MY2021.

Πάει τρελάθηκαν θα λέτε αυτοί στο GOCAR. Πριν προτρέξετε να βγάλετε συμπεράσματα όμως, διαβάστε την εμπειρία μας με το – όχι και τόσο – διακριτικού χρώματος MINI Cooper Cabrio και ίσως αναθεωρήσετε για το αν θα επιλέγατε ένα Cabrio έναντι του κλασικού hatchback. Η ιδέα έπεσε στο τραπέζι Παρασκευή απόγευμα, με τα κλειδιά του MINI πάνω στο γραφείο. Που θα μπορούσαμε να πάμε για ένα τριήμερο-αστραπή με το ιδιαίτερο MINI; Ορεινή Αρκαδία λέει κάποιος και το γέλιο ήταν ομόφωνο. Μετά από όχι και πολύ σκέψη το επόμενο πρωί το MINI, απόχρωσης Zesty Yellow παρακαλώ, ξεκινούσε για Στεμνίτσα.

back

Όποιος δεν έχει επισκεφτεί μέρη όπως η Βυτίνα, η Δημητσάνα, ή το Ελληνικό, είναι σίγουρο ότι έχει χάσει. Πρόκειται για μερικές από τις ομορφότερες ορεινές περιοχές της Πελοποννήσου. Χωριά τα οποία βρίσκονται στο Νομό Αρκαδίας, σε υψόμετρο άνω των 1000 μέτρων. Η περιοχή αποτελεί άψογη επιλογή ασχέτως εποχής, αλλά θεωρούμε πως οι βροχερές μέρες του φθινοπώρου με τις σποραδικές ηλιοφάνειες αποτελούν την ιδανική περίοδο. Άλλωστε ποιος περίμενε ένα τόσο ιδιαίτερο MINI να ταιριάξει τόσο πολύ χρωματικά με τις αποχρώσεις των τοπίων.

Μιας και το αναφέραμε, το μοντέλο που είχαμε την τύχη να μας συνοδέψει είναι το MY2021. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα εκτεταμένο facelift, το οποίο σε συνδυασμό με το ελαφρώς ανανεωμένο εσωτερικό και την νέα απόχρωση, έκανε το Cooper να εκπέμπει την αίσθηση ενός πραγματικά καινούργιου αυτοκινήτου. Στην έκδοση Cooper κάτω από το καπό συνεχίζει να βρίσκεται ο 1.500άρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 136 ίππων και 220 Nm ροπής, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου που είχαμε στα χέρια μας συνδυαζόταν με το αυτόματο Steptronic των 7 σχέσεων.

interior

Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο από το οποίο ποτέ δεν νιώσαμε να μας λείπει η δύναμη. Το ελαστικό μοτέρ ταιριάζει άψογα με το 7άρι αυτόματο και μαζί  λειτουργούσαν σαν καλολαδωμένη μηχανή στα ορεινά επαρχιακά κομμάτια της Πελοποννήσου, ασχέτως των προθέσεων του οδηγού. Εάν στόχος ήταν μία χαλαρή βόλτα με σκοπό τον θαυμασμό του μαγευτικού τοπίου, τότε το MINI, ειδικά με την οροφή ανοιχτή εάν ο καιρός το επέτρεπε, δεν θα σε προβλημάτιζε ποτέ. Αν πάλι οι ρυθμοί ανέβαιναν, το Cooper Cabrio θυμόταν τις «καρτ-ίστικες» ρίζες του και έβρισκε τρόπο να αξιοποιήσει μέχρι και τον τελευταίο ίππο, με το κιβώτιο στην λειτουργία “S” να πραγματοποίει τις αλλαγές εκεί ακριβώς που θέλει ο οδηγός και την ροπή που είναι διαθέσιμη από τις 1.500 rpm να μην σε αφήνει ποτέ «κρεμασμένο».

Μιας και πιάσαμε τα περί οδηγικής συμπεριφοράς να πούμε πως εντός πόλης το Cooper είναι πιο ξεκούραστο από ποτέ, μιας και το αυτόματο κιβώτιο κάνει όλη την δουλειά για σένα. Κάτι που δεν υπήρχε στις «κλειστές» εκδόσεις είναι μερικοί κραδασμοί και τριγμοί που παρατηρήσαμε, μιας και η μαλακή οροφή φαίνεται πως κόστισε στην ακαμψία του αυτοκινήτου ή οποία μοιάζει ελαφρώς χειρότερη σε σχέση με το κλασικό 3-θυρο. Σε συνθήκες πίεσης το Cooper Cabrio όπως είπαμε δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο, χαρίζοντας εξαιρετική αμεσότητα και αίσθηση τόσο μέσω των χειριστηρίων όσο και μέσα από το ίδιο το κάθισμα, με την προσέγγιση όμως να είναι ελαφρώς πιο φιλική προς τον χρήστη, χωρίς απότομες αντιδράσεις και πιο «προστατευτικό» set-up στην ανάρτηση. Έχοντας πει αυτό, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως η κατάβαση προς Τρίπολη την τελευταία μέρα του ταξιδιού, με στεγνό οδόστρωμα, ηλιοφάνεια, την οροφή ανοιχτή και τον – προς έκπληξη μας – μπάσο θόρυβο από την εξάτμιση του μικρού 3-κύλινδρου, αποτέλεσε σίγουρα ένα από τα highlight του Σαββατοκύριακου, καθώς το μικρό MINI «κεντούσε» στο στροφιλίκι χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

front

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ηχομόνωση
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Μειωμένη ακαμψία
  • Ορατότητα πίσω
  • Κατανάλωση
  • Χώροι

Η έλλειψη σκληρής οροφής, πρέπει να πούμε πως δεν αποτέλεσε ποτέ πρόβλημα  ούτε από πλευράς στεγανοποίησης, ούτε από πλευράς θορύβου, με τους μηχανικούς της MINI να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και το Cooper Cabrio να διανύει ακούραστα εκατοντάδες χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο. Το μόνο που θα λέγαμε πως μπορεί να ξενίσει στην συγκεκριμένη έκδοση είναι η περιορισμένη ορατότητα πίσω, είτε η οροφή είναι κάτω, είτε όχι. Κατά την διάρκεια της συμβίωσης μας με το MINI κινηθήκαμε με όλους τους ρυθμούς και σε όλες τις συνθήκες. Η κατανάλωση φάνηκε να μην δείχνει ιδιαίτερη προθυμία να πέσει κάτω από τα 8 lt/100km, μόνο όταν το δεξί πόδι πατούσε το πεντάλ της βενζίνης λες και από κάτω υπήρχε αυγό. Εάν πάλι ο ρυθμός ανέβαινε τα 9+lt/100km ήταν θέμα χρόνου.

Εμφανισιακά, το ανανεωμένο μοντέλο σίγουρα θα τραβήξει τα βλέμματα – ειδικά σε αυτή την απόχρωση – η οποία πρέπει να πούμε πως άρχισε να μας αρέσει όσο περισσότερο το κοιτούσαμε. Στο μπροστινό μέρος έχουμε μεγαλύτερη γρίλια, ενώ τα φώτα ομίχλης έχουν αντικατασταθεί από κάθετες εισαγωγές αέρα. Το κεντρικό μέρος του προφυλακτήρα έχει αλλάξει από την κλασική μαύρη απόχρωση, στο χρώμα του αμαξώματος. Συνεχίζοντας κατά μήκος, βλέπουμε τους ανασχεδιασμένους θόλους να συνδυάζονται με τα νέα φλας, τα οποία είναι τεχνολογίας LED ως στάνταρ. Παρόμοιες αλλαγές συναντάμε και στο πίσω μέρος, όπου εκεί βλέπουμε να έχει αφαιρεθεί το κεντρικό φανάρι ομίχλης, ενώ έχει ανασχεδιαστεί και όλος ο προφυλακτήρας. Στις διαθέσιμες αποχρώσεις να αναφέρουμε πως η ανανέωση έφερε και 3 νέους χρωματισμούς με τον ένα να είναι το Zesty Yellow που βλέπουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Οι άλλοι δύο είναι οι Rooftop Grey και Island Blue.

interior

Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε και εδώ μία ανανεωμένη αισθητικά καμπίνα με ανασχεδιασμένα κουμπιά κάτω από την οθόνη του infotainment των 8,8 ιντσών, ενώ στάνταρ έχουν γίνει η επένδυση σε Piano Black γυαλιστερή απόχρωση, το δερμάτινο τιμόνι με πλήκτρα ελέγχου και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών, στην θέση του αναλογικού. Για το τέλος αφήσαμε τους χώρους, έναν τομέα στον οποίο το MINI είναι… MINI. Η απλή μετακίνηση ή το ταξίδι απευθύνεται αυστηρά σε 2 επιβάτες, με τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος. Τα προβλήματα συνεχίζουν και στον χώρο αποσκευών με το πορτάκι που ανοίγει ανάποδα κάτω από την οροφή να προκαλεί τρόμο σε όποιον πιστεύει πως θα χωρέσει πάνω από 2 χειραποσκευές. Το καλό με την έλλειψη ατόμων στην δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εναλλακτική για τις περισσευούμενες αποσκευές, πράγμα που έγινε. Τελικά ο ορεινός προορισμός με ένα αυτοκίνητο τόσο "καλοκαιρινό" δεν ήταν και τόσο κακή ιδέα, αρκεί να μπορείς να ανταπεξέλθεις στους περιορισμούς του. Αν θα το ξανακάναμε; Παραδόξως με μεγάλη μας χαρά!

συμπέρασμα

Το MINI Cooper Cabrio MY2021 απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό, με το οποίο όμως θα τα πάει άψογα. Είναι για όσους βάζουν το στυλ πάνω απ’ όλα, χωρίς ιδιαίτερο άγχος για το κόστος, μιας και το συγκεκριμένο κοστίζει λίγο πάνω από 27.000 ευρώ. Εάν τυχαίνει να είστε και θαυμαστής των συγκινήσεων πίσω απ’ το τιμόνι τότε το Cooper θα τσεκάρει και αυτό το κουτάκι, αρκεί η ελευθερία της ανοιχτής οροφής να υπερκαλύπτει το ζήτημα της ελαφρώς μειωμένης ακαμψίας. Εάν μας άρεσε στις βροχερές συνθήκες της ορεινής Αρκαδίας; Παραδόξως παραπάνω απ’ όσο περιμέναμε! Έκανε ότι του ζητήθηκε και σίγουρα μας μετέφερε με απαράμιλλη φινέτσα. Θα προσπαθήσουμε επόμενες αντίστοιχες εξορμήσεις να γίνουν και με περισσότερη… Zesty!

 



front

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...