Δοκιμή - Subaru Outback: Όλα όσα ξέραμε, επίκαιρα

Ο κινητήρας boxer, η πραγματική τετρακίνηση και η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια είναι εδώ, μαζί με τα σύγχρονα στοιχεία που απαιτεί η σημερινή εποχή.

  • -
  • -
Ισχύς169 PS
Ροπή252 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)193,0 gr/km
με μια ματιά
Το νέο Outback σημαίνει 100% Subaru αλλά και πρόοδος, συνδυάζοντας όλα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις να βρεις σε ένα μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, με τις απαραίτητες τεχνολογίες του σήμερα.



Προσπαθήστε να σκεφτείτε τι σημαίνει Subaru. Ποιες είναι οι πρώτες λέξεις που σας έρχονται στο μυαλό. Τετρακίνηση; Κινητήρας boxer; Αντοχή στο χρόνο; Μάλλον όλα αυτά μαζί! Οι μάρκες που συνδέονται στη συνείδησή μας με συγκεκριμένα πράγματα είναι εκείνες που παραμένουν πιστές στις αξίες τους μέσα στο πέρασμα των χρόνων, αλλά και στην εξέλιξη της αυτοκίνησης. Το τελευταίο δεν σημαίνει ότι χάνουν έδαφος μένοντας πίσω, αλλά ότι προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, διατηρώντας ακέραιη την ταυτότητά τους.

Αυτό ακριβώς γίνεται στην περίπτωση του Subaru Outback. Θα λέγαμε ότι αυτές ήταν οι πρώτες σκέψεις που γύρισαν στο κεφάλι μας διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής μάρκας. Αφορμή η εκκίνηση του κινητήρα με την χαρακτηριστική για Subaru, διακριτική παλινδρόμηση δεξιά-αριστερά, απόρροια της λειτουργίας του boxer. Δεν θα μπορούσαμε να είχαμε καλύτερο καλωσόρισμα!

Αυτή είναι η έκτη γενιά του Subaru Outback. Με τις ρίζες της πίσω στο 1995, μετρά 26 χρόνια πορείας και παραδοσιακά, απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα πραγματικά ικανό όχημα χωρίς… φλυαρίες, ενδιαφέρομενοι περισσότερο για την ουσία. Κλασική ιδεολογία Subaru, δηλαδή! Αισθητικά, δεν θα ενθουσιάσει κανέναν παρατηρητή. Στη νέα του γενιά έχει αποκτήσει τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας σε σχήμα “C”, τη μάσκα με το εξαγωνικό μοτίβο και το τεράστιο σήμα στο κέντρο της.

Στην έκδοση Adventure που είχαμε στη διάθεσή μας, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά χαμηλά στο αμάξωμα δίνουν τις απαραίτητες νότες περιπέτειας, αλλά προστατεύουν και από τυχόν επαφές. Στα δυναμικά στοιχεία μπορούν να μετρηθούν τα «νεύρα» που διατρέχουν το αμάξωμα, οι ράγες οροφής και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα. Μην μπερδευτείτε, εδώ δεν έχουμε scoop στο καπό, αφού δεν υπάρχει και intercooler πάνω από τον boxer.

Ποιότητα και χώροι εις σάρκα μιαν!

Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Subaru Outback, αυθόρμητα θα κοιτάξεις την κεντρική κονσόλα με την τεράστια, κάθετα τοποθετημένη οθόνη των 11,6 ιντσών. Τα μαλακά πλαστικά έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως στα περισσότερα τμήματα του εσωτερικού και παραδοσιακά, η ποιότητα συναρμογής τους αγγίζουν κορυφή, κάτι που σε γεμίζει σιγουριά ότι όλα θα αντέξουν για πολλά χρόνια ακόμη, χωρίς τριγμούς και φασαρίες. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί ακόμη και για πέντε ενήλικα άτομα, ενώ υπεράνω κριτικής είναι και ο χώρος αποσκευών με τη χωρητικότητα των 522 λίτρων.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε ένα πολύ αναπαυτικό κάθισμα που τον κρατά ξεκούραστο για πολλές ώρες και έχει καθαρή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Μπροστά στα μάτια του τοποθετείται ένας πίνακας οργάνων με παραδοσιακό για Subaru σχεδιασμό και μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο, με τον οδηγό να διαλέγει την πληροφόρηση που θα λάβει. Για να παραμείνουμε στο κομμάτι «οθόνη», η κάθετα τοποθετημένη του infotainment έχει ευδιάκριτες ενδείξεις λόγω του μεγέθους της και ένα αρκετά σαφές μενού που δεν απαιτεί περισσότερο από μερικές ώρες χρήσης για να το συνηθίσεις.

Επίπεδα και συμμετρικά

Το μακρύ εμπρός καπό κρύβει έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο boxer κινητήρα με απόδοση στους 169 ίππους και 252 Nm ροπής. Ενσωματώνει άμεσο ψεκασμό για καλύτερη κατανάλωση καυσίμου και έχει ιδιαίτερα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, με τον ήχο και τις δονήσεις του να μην ενοχλούν ποτέ, ακόμη και στις ψηλές rpm. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται και τους τέσσερις τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Σύμφωνα με τη μάρκα τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 193 km/h.

Από την άλλη, η κατανάλωση που ισχυρίζεται το εργοστάσιο, στα 8,6 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, δεν επιτυγχάνεται παρά μόνο με αυστηρή αυτοσυγκράτηση και… διαλογισμό πριν πατηθεί το δεξί πεντάλ. Μια φυσιολογική τιμή που μετρήσαμε εμείς με κανονική χρήση σε μεικτές συνθήκες ήταν 11 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ στο ταξίδι, πράγματι μπορεί να συγκρατηθεί κοντά στα 9 λίτρα. Απόλυτα φυσιολογικές τιμές για ένα αμάξωμα των περίπου 1.600 κιλών, με μόνιμη τετρακίνηση.

Μεταξύ ασφάλτου και χαράς

Μόλις γράψεις τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Subaru Outback παρατηρείς την άνετη ρύθμιση της ανάρτησης που «σιδερώνει» το ανάγλυφο της ασφάλτου, μαζί με τις κακοτεχνίες της. Προσδίδει μια εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης που δημιουργεί ιδανικές συνθήκες για μακρινά ταξίδια, αλλά και μετακινήσεις εντός πόλης χωρίς άγχος. Πού θα προβληματίσει; Πρακτικά πουθενά, όμως σε συνθήκες πίεσης στις στροφές, επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει αρκετά μεγάλες κλίσεις. Φυσικά ζήτημα πρόσφυσης δεν τίθεται αφού η μόνιμη τετρακίνηση και το πλαίσιο υπερκαλύπτουν τον FB25 των 169 ίππων, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το σύνολο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι με το Outback δεν μπορείς να ευχαριστηθείς μια ορεινή διαδρομή. Το τιμόνι αν και ελαφρύ, έχει ικανοποιητική αίσθηση, ενώ το γνώριμο για Subaru SI Drive στη ρύθμιση Sport, ζωντανεύει την απόκριση του πεντάλ, ρυθμίζει λίγο πιο επιθετικά το CVT κιβώτιο Lineartronic και αλλάζει τη χαρτογράφηση του μοτέρ. Στη θέση Intelligent, προτεραιότητα έχει η οικονομία καυσίμου και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ αν είστε μυημένοι στα Subaru, μη ψάξετε για την τρίτη θέση Sport Sharp, γιατί απλώς… δεν υπάρχει! Είπαμε, σε Outback είμαστε, όχι σε WRX STi!

γλυκά
Άνεση
Πρακτικότητα
Χώροι
Τετρακίνηση
Ανάρτηση
Εκτός δρόμου ικανότητες
Ποιότητα κατασκευής
Εξοπλισμός ασφαλείας
ξινά
Κατανάλωση
Τιμή 

Και ακριβώς επειδή είμαστε σε Outback, η ευχαρίστηση ξεκινά όταν η άσφαλτος τελειώσει. Με απόσταση από το έδαφος στα 213 χιλιοστά, γωνία προσέγγισης στις 19,7 μοίρες, ράμπας στις 21 μοίρες και διαφυγής στις 22,6 μοίρες, μπορείς να περάσεις πολύ καλά στο χώμα. Η τετρακίνηση Symmetrical AWD δεν θα σε προδώσει ποτέ και το X-Mode έχει επιλογή για κανονική οδήγηση, χιόνι / χώμα ή βαθύ χιόνι / λάσπη. Σε κάθε από αυτά τα προγράμματα προσαρμόζει ανάλογα μοτέρ και μετάδοση για βέλτιστη πρόσφυση. Με το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό η ροπή μοιράζεται σωστά ανάμεσα στους δύο άξονες και η συμπεριφορά της τετρακίνησης όταν κάποιος τροχός χάσει την επαφή του με το έδαφος, παραμένει υποδειγματική, χάρη και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Να τονίσουμε ότι το Subaru Outback χρησιμοποιεί αναρτήσεις με αρχιτεκτονική γονάτων McPherson εμπρός και διπλών ψαλιδιών πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. Το τελευταίο φαίνεται ύστερα από παρατεταμένη πίεση, με τα φρένα να μη χάνουν ποτέ την αίσθηση ή την απόδοσή τους.

Άλλωστε η Subaru έχει επενδύσει πολύ στην ασφάλεια του συγκεκριμένου μοντέλου, όπως και της υπόλοιπης γκάμας της. Το σύστημα EyeSight είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει όλα τα πιθανά ηλεκτρονικά συστήματα όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση οδικών σημάτων, Adaptive Cruise Control, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, όπως και ένα από τα πιο αποδοτικά συστήματα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού. Το Driver Monitoring System παρακολουθεί τον οδηγό και τον προειδοποιεί όταν είναι κουρασμένος, αφηρημένος, ή κοιτάει αλλού. Από τον αισθητήρα του ίδιου συστήματος, αναγνωρίζεται αυτόματα και ο οδηγός, σετάροντας τις προσωπικές του ρυθμίσεις μόλις κάτσει στο κάθισμά του (αν βέβαια το έχει επιλέξει). Ιδιοφυές!

συμπέρασμα

Μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι η Subaru έχει ένα τόσο φανατικό κοινό να την ακολουθεί. Οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της δηλώνουν στην πλειονότητά τους, υπερευχαριστημένοι και οι περισσότεροι, αναζητούν το επόμενο Subaru όταν πρόκειται να αποχωριστούν το δικό τους. Το νέο Outback εκπροσωπεί με συνέπεια τις αξίες της μάρκας. Επικεντρωμένο στην ουσία και όχι στον εντυπωσιασμό, κλείνει το μάτι προς εκείνους που αναζητούν ένα ικανό τετρακίνητο οικογενειακό με εξαιρετική ασφάλεια, πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες, τεράστιους χώρους και ποιότητα που εγγυάται απροβλημάτιστη, μακροχρόνια συμβίωση. Η τιμή του νέου Subaru Outback στην Ελλάδα ξεκινά από τις 57.750€ και διαμορφώνεται στις 60.750€ στην έκδοση Adventure που δοκιμάζουμε.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...