Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper S: Μόνιμο χαμόγελο

Το MINI Cooper S στην ανανεωμένη του έκδοση εκτελεί καλύτερα από ποτέ τις υποχρεώσεις του, με πρώτη και κύρια να παραμένει η ευχαρίστηση του οδηγού.

  • -
  • -
Ισχύς178 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)133,0 gr/km
με μια ματιά

Μικρές και διακριτικές αλλαγές στο Mini Cooper S, παραμένοντας όμως σε κάθε περίπτωση μία premium, αλλά fun to drive κατασκευή.


Ποιο άλλο μοντέλο στην αγορά καταφέρνει με τόσο μεγάλη επιτυχία να συνδυάσει τον κόσμο των μικρών αυτοκινήτων με το lifestyle, την πολυτέλεια και τον έντονο χαρακτήρα; Το MINI ανέκαθεν σηματοδοτούσε τη διαφορετικότητα στο αυτοκινητιστικό στερέωμα, αλλά από την εποχή που αναγεννήθηκε μέσα από τα ταμεία της BMW άλλαξε γραμμή πλεύσης. Η νέα εποχή δεν οφείλεται μόνο στην αλλαγή ιδιοκτησίας αλλά και στην εξέλιξη της αυτοκίνησης.

Το MINI, με το όνομα, την ιστορία και την προβολή που είχε δεχτεί στην κλασική μορφή του, είχε όλα τα εφόδια για να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο icon. Αρκετοί ενοχλήθηκαν από τη δραματική αλλαγή προσέγγισης, αλλά πολλοί περισσότεροι το αγκάλιασαν, το πόθησαν και τελικά, το λάτρεψαν. Η έκδοση S από την άλλη, φρόντιζε όλο το πνεύμα του MINI και το στυλ, να συνδυαστεί με επιδόσεις, αλλά και πραγματικά σπορ συμπεριφορά που το καθιστά μοναδικό.

Πρόσφατα το MINI δέχτηκε ένα μικρής έκτασης update με σκοπό να μη… φύγει από τη μόδα. Βλέπετε, ένα μοντέλο με τόσο έντονο lifestyle δεν έχει περιθώρια να παλιώνει και η μάρκα πάντα φροντίζει να το επικαιροποιεί όποτε το κρίνει απαραίτητο, με πολύ μικρές αλλά άκρως επιτυχημένες παρεμβάσεις. Τι άλλαξε λοιπόν;



Εύστοχα ανανεωμένο

Η εξάγωνη μάσκα μεγάλωσε. Οι ποδιές εμπρός και πίσω ανασχεδιάστηκαν, οι προβολείς LED βρίσκονται στο στάνταρ εξοπλισμό από τη βασική έκδοση και οι προφυλακτήρες έχουν διαφορετικό σχεδιασμό με ακόμη περισσότερες ακμές. Αν ψάξουμε ακόμη περισσότερο θα βρούμε νέα χρώματα στη διαθέσιμη παλέτα και περισσότερα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Δυναμικό «παρών» δίνουν τα πίσω LED φωτιστικά σώματα σε μοτίβο Union Jack (αγγλική σημαία) που γνωρίσαμε από το προηγούμενο facelift του μοντέλου και απέσπασαν πολλά θετικά σχόλια.

Να αναφέρουμε επίσης ότι το σήμα κατατεθέν των γρήγορων εκδόσεων του MINI, ο αεραγωγός στο καπό, συνεχίζει να βρίσκεται στη θέση του. Βέβαια πλέον είναι ψεύτικος και δεν έχει άνοιγμα, οπότε εξυπηρετεί μόνο στυλιστικούς σκοπούς. Άλλωστε έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή του MINI R53 και το top mount intercooler του κομπρεσοράτου μοτέρ.



Παραμένει MINI αλλά με περισσότερη τεχνολογία

Μπορεί η εξωτερική σχεδίαση να παρέμεινε κατά βάση η ίδια, ωστόσο αυτό δεν ισχύει και για την καμπίνα. Η λογική της MINI δεν έχει επηρεαστεί (αυτό έλειπε!), όμως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό, το νέο τιμόνι με ανασχεδιασμένους διακόπτες και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα, δίνουν την αύρα του καινούργιου. Η κεντρική οθόνη του infotainment λειτουργεί μέσω της αφής, αλλά και μέσω των χειριστηρίων κάτω από το χειρόφρενο, στοιχείο που βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό στην ευχρηστία, ενώ πολύ σημαντικό είναι ότι το Apple CarPlay μπορεί να λειτουργεί ασύρματα, χωρίς ανάγκη σύνδεσης με USB.

Ας δούμε τώρα και τι δεν άλλαξε. Η σχεδίαση με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου που πάντα μας άρεσαν, το γενικότερο στυλ MINI που αποτελεί από μόνο του έναν λόγο για να το αγαπήσεις, η συνηθισμένη, ελαφρώς περίεργη εργονομία που βελτιώνεται με τα χρόνια αλλά συνεχίζει να υφίσταται και τα πολύ ποιοτικά υλικά με την εξαιρετική συναρμογή που δίνουν μια ξεκάθαρα premium αίσθηση στους εμπρός επιβάτες.



Μιλάμε συνειδητά μόνο για τους εμπρός επιβάτες, αφού οι πίσω, αν τολμήσουν να κάτσουν μάλλον δεν θα έχουν τόση όρεξη να εκτιμήσουν την αύρα της καμπίνας. Προορίζονται αποκλειστικά για παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικες, ειδικά αν στις εμπρός θέσεις κάθονται άτομα με ανάστημα άνω του μέσου όρου. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκουμε και το πορτμπαγκάζ των 211 λίτρων. Μπορεί να καλύψει μόνο εκδρομικές ανάγκες για 2-3 σακβουαγιάζ. Το καλό με τις μικρές πίσω θέσεις του MINI είναι ότι δύσκολα κάποιος θα θελήσει να ταξιδέψει εκεί, οπότε οι δύο εμπρός έχουν πολύ περισσότερο χώρο για τις αποσκευές τους (έως 731 λίτρα), ακόμη και για ταξίδι πολλών ημερών. Problem solved!



Δύο λίτρα με ψυχή

Τα σπουδαία στην περίπτωση του MINI Cooper S έρχονται όταν περάσουμε στο κομμάτι κινητήρα-οδικής συμπεριφοράς. Στην τρίτη γενιά του σύγχρονου MINI, η έκδοση S εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων. Πλέον, η απόδοσή του δεν είναι 192 ίπποι αλλά 178 ίπποι (με 280 Nm ροπή), λόγω των αναπροσαρμογών που έγιναν στο μοτέρ για να συμμορφωθεί με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς ρύπων. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι παρόμοιες με εκείνες πριν τις αλλαγές στον κινητήρα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 235 χλμ./ώρα.

Η πράξη επιβεβαιώνει τα πολύ καλά νούμερα και πάντα νιώθεις ότι ο δίλιτρος έχει υψηλά αποθέματα ισχύος. Πραγματικά καταπίνει τις ενδείξεις του κοντέρ και συνεχίζει να ανεβάζει πολύ αποτελεσματικά ακόμη και μετά τα 180 χλμ./ώρα! Το επτάρι αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη από τη δική του πλευρά, εκτελεί τις υποχρεώσεις του με συνέπεια και ταχύτητα. Στη χειροκίνητη λειτουργία μπορεί να φανεί διστακτικό σε οριακό κατέβασμα, αλλά ανταποκρίνεται στις εντολές αλλαγών (μέσα από paddles πίσω από το τιμόνι) ακαριαία. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για την κατανάλωση, να πούμε ότι σε χρήση φυσιολογική θα βλέπει περίπου 8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Σε συνθήκες πίεσης το σχετικό νούμερο περνάει με άνεση το 11, ενώ οι ισχυρισμοί της MINI για 6,5 λίτρα / 100 χλμ επιβεβαιώνονται μόνο με ευλαβική προσοχή στο δεξί πεντάλ.



Let’s get this party started!

Όποιος έχει οδηγήσει MINI ξέρει ότι η εταιρεία «προσέχει» τον οδηγό και του παρέχει όλα τα εφόδια για να διασκεδάσει πίσω από το τιμόνι. Οι εκδόσεις S πήγαιναν τη συγκεκριμένη παράδοση, λίγα βήματα παρακάτω και πλέον έχουν χτίσει το δικό τους φανατικό κοινό, που δεν θέλει απλώς να μετακινείται αλλά να ευχαριστιέται με το αυτοκίνητό του. Το MINI Cooper S στην τρέχουσα γενιά του (F56) έχασε λίγο από τον ανόθευτο χαρακτήρα των R56 και -ακόμα περισσότερο- των R53, αυτό όμως δεν το καθιστά χειρότερο. Κάθε άλλο!

Η δύναμη του κινητήρα είναι περισσότερη και πολύ πιο γεμάτη σε όλο το φάσμα στροφών. Το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο με τις επτά σχέσεις αντιδρά εξαιρετικά μόλις εγκλιματιστείς μαζί του και το πολύ γρήγορο τιμόνι σε βοηθά να σημαδέψεις εκεί ακριβώς που θες να πας. Με σύμμαχο το πρόθυμο μπροστινό, θα ακολουθήσεις την τροχιά που σκέφτεσαι και η υποστροφή δεν θα εμφανιστεί, όσο η άσφαλτος το επιτρέπει, αλλά και όσο δεν κάνεις λάθη. Με τα ηλεκτρονικά στο off και την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι (στο πρόγραμμα Sport) μπορείς να ανοίξεις ελαφρώς την τροχιά του πίσω μέρους πριν στρίψεις με αποτέλεσμα το Cooper S να «επιτίθεται» καλύτερα στη στροφή που ακολουθεί.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χαρακτήρας
  • Επιδόσεις
  • Κινητήρας-κιβώτιο
  • Premium αίσθηση
  • Εύστοχες αλλαγές στο facelift
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Άνεση ανάρτησης

Η προθυμία της ουράς ελέγχεται με μικρές κινήσεις στο γκάζι και οι αντιδράσεις της έρχονται πολύ πιο φιλικά σε σχέση με τα παλαιότερα Cooper S που αναφέρουμε παραπάνω. Επίσης, λόγω του πολύ πιο ραφιναρισμένου (και δεμένου) πλαισίου αλλά και της λίγο μεγαλύτερης διαδρομής που έχει η ανάρτηση, ίσως να είναι και πιο αποτελεσματικό στους ελληνικούς δρόμους, με το απαιτητικό ανάγλυφο που διαμορφώνεται από σπασίματα της ασφάλτου και πολλών ειδών κακοτεχνίες. Σε κάθε περίπτωση, το MINI έχει χάσει λίγο σε απόλυτη αίσθηση, όμως παραμένει άκρως συμμετοχικό, έγινε πολύ πιο φιλικό και τελικά, ακόμη γρηγορότερο σε απαιτητικές διαδρομές.

Μη ξεχνάμε ότι το MINI είναι και το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί του πολύ πιο απλού (και σημαντικά φθηνότερου) ημιάκαμπτου άξονα. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η θέση οδήγησης χαρακτηρίζεται από εξαιρετική γεωμετρία. Σε τοποθετεί μέσα στο αυτοκίνητο, έχοντας το τιμόνι μπροστά σου σε κάθετη θέση και πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Οι μόνες μας γκρίνιες έχουν να κάνουν με το τεχνητό βάρος που αποκτά το τιμόνι στο πρόγραμμα Sport (παραμένει ακριβές και αρκετά καλό σε αίσθηση) και τα φρένα που είναι μεν αποτελεσματικά, αλλά… για λίγο. Αν παρασυρθείς από τον εξαιρετικό τρόπο που στρίβει το Cooper S, δεν θα αργήσει να έρθει η στιγμή που θα νιώσεις ότι ξεπέρασαν την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους. Αλλά στο απολαυστικό MINI δεν μπορείς να κρατήσεις κακίες. Κόβεις λίγο ρυθμό να κρυώσουν και μετά συνεχίζεις από εκεί που είχες μείνει! Σε ο,τι αφορά τον ήχο, έχει χάσει τα σκασίματα που έκανε το Cooper S προ ανανέωσης, αλλά έχει κρατήσει τη μελωδική, μπάσα χροιά που σου φτιάχνει το κέφι όταν το βάζεις μπροστά το πρωί ή όταν πιέζεις τον κινητήρα στο βουνό.

συμπέρασμα

Δεν είναι μόνο ο απολαυστικός του χαρακτήρας, αλλά η γενικότερη προσέγγιση του αυτοκινήτου. Κάθε μέρα συνειδητοποιείς ότι μερικές παραχωρήσεις σε άνεση και εργονομία γίνονται στο βωμό του στυλ και δεν σε ενοχλεί καθόλου. Το ξέρεις ότι αυτή είναι η φιλοσοφία του αυτοκινήτου, μαθαίνεις να ζεις με τα ελαττώματά του και τα αποδέχεσαι. Εμφάνιση που σε κερδίζει αμέσως, οδική συμπεριφορά για σεμινάριο, fun to drive μέχρι την τελευταία βίδα και premium αίσθηση στην καμπίνα, είναι ένας συνδυασμός που δεν προσφέρεται εύκολα. Πλέον, το MINI Cooper S δεν έχει και μεγάλη διαφορά τιμής από τα υπόλοιπα hot hatches της supermini κατηγορίας. Η αρχική έκδοση έρχεται στις 26.560€, ένα ποσό που δικαιολογείται από τη διαφορετικότητα και την lifestyle προσέγγιση της μάρκας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...