Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe LPG: Οικονομική περιπέτεια

Χάρη στο χαμηλό κόστος κτήσης και κίνησης, καταφέρνει και ξεχωρίζει στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Sandero Stepway έπαψε να είναι ένα ακόμη crossover. Απέκτησε χαρακτήρα και ταυτότητα, διατηρώντας την value for money νοοτροπία και έγινε μία εκ των ελκυστικότερων επιλογών της B-SUV κατηγορίας.

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Dacia, έχει μπει πλέον στην 3η του γενιά, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τις 2,1 εκατομμύρια μονάδες. Έχοντας οδηγήσει πριν από λίγο καιρό την πιο «απλή», αλλά άκρως συμφέρουσα έκδοση Streetway, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε το περιπετειώδες Sandero Stepway. Πρόκειται για το ελαφρώς ψηλότερο (174 mm απόστασης από το έδαφος με φορτίο) – εμπλουτισμένο με crossover χαρακτηριστικά – αδερφάκι του, το οποίο καταφέρνει να διατηρήσει την άψογη αναλογία μεταξύ κόστους απόκτησης και παροχών, ενώ παράλληλα κάνει την εκτός δρόμου διαδρομή παιχνιδάκι. Μάλιστα, η έκδοση διπλού καυσίμου που είχαμε στα χέρια μας, του χαρίζει επιπλέον το προνόμιο της συνολικής αυτονομίας που αγγίζει τα 1.300 km!

front

Εφοδιασμένο με τον 1.000άρη TCe βενζινοκινητήρα ο οποίος συνδυάζει και κιτ υγραεριοκίνησης – ευγενική χορηγία της Renault – το Dacia υπόσχεται ξέγνοιαστα χιλιόμετρα, με τον οδηγό πραγματικά να ξεχνά τον ανεφοδιασμό σε συνθήκες ταξιδιού. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή και κρίνοντας από τις τιμές κατανάλωσης που είδαμε τις μέρες που είχαμε το Stepway στη διάθεση μας, το τετραψήφιο νούμερο αυτονομίας που προκύπτει από τα ντεπόζιτα βενζίνης και υγραερίου των 50 και 40 lt, αντίστοιχα, δεν μας κάνει εντύπωση. Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με την καλή αίσθηση, κολακεύει τον κινητήρα των 100 ίππων, ενώ η επιλογή του προγράμματος Eco μειώνει την απόκριση για επιπλέον οικονομία. Η γραμμική απόδοση και η γεμάτη αίσθηση που προσφέρει από χαμηλά, διευκολύνουν τον κινητήρα που λειτουργεί πρόθυμα σε όλο το εύρος στροφών.

Στο δρόμο, η μελετημένη ανάρτηση του Sandero Stepway δίνει τον πρώτο λόγο στην άνεση. Συνδυάζει την αποτελεσματικότητα στις στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να μην είναι σημαντικές, με την άνεση σε κακοτράχαλες διαδρομές. Τομέας στον οποίο βοηθούν τα ελαστικά της Continental με το 60άρι προφίλ, φιλτράροντας μεγάλο μέρος των ανωμαλιών. Παράλληλα προσφέρει ασφάλεια στο ταξίδι, αλλά και μια συνολικά ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Σίγουρα η πλατφόρμα CMF-B, πάνω στην οποία βασίζεται, αν και στιβαρή δεν θα εντυπωσιάσει με το πως ανταποκρίνεται στην πιο σβέλτη οδήγηση. Άλλωστε, ποτέ δεν ήταν αυτός ο σκοπός του Sandero. Στόχος είναι μία ξεκούραστη και κυρίως άνετη μετακίνηση, με το ελαφρύ τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής να βοηθούν στα στενά της πόλης, αλλά και τα σοκάκια του χωριού. Εάν κάτι μας έλειψε από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς είναι η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, κάτι λογικό βέβαια, εάν υπολογίσουμε τα ενισχυμένα crossover χαρακτηριστικά. 

front

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Απόσβεση κραδασμών
  • Αναλογία κόστους/ παροχών
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Εμφάνιση
ξινά
  • Βαθμολογία EuroNCAP
  • Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης

Εμφανισιακά, τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, τα οποία φέρουν την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, αδιαμφησβήτητα είναι τα πρώτα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον, με τα φώτα αντίστοιχης τεχνολογίας να βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την ορατότητα τις βραδινές ώρες. Τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα και τις ράγες οροφής (οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν αποσκευές βάρους έως και 80 κιλών) φροντίζουν, ώστε το πιο «αθλητικό» Sandero της οικογένειας να ξεχωρίζει, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την επιβλητική και μυώδη εμφάνιση της νέας γενιάς. Η έμφαση που έχει δοθεί σε λειτουργικότητα και πρακτικότητα ξεχειλίζει από κάθε πτυχή του μικρού crossover, με τους αμέτρητους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό της καμπίνας να μην αφήνουν κανένα παραπονεμένο.

interior

Ο χώρος αποσκευών των 410 lt 
μένει ανεπηρέαστος από το ντεπόζιτο υγραερίου που βρίσκεται ακριβώς από κάτω, ενώ ο χώρος επιβατών επωφελείται από το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία. Ένα άνετο κι ευχάριστο ταξίδι όμως προϋποθέτει και ευκολίες από ένα σύγχρονο σύστημα infotainment. Εδώ υπάρχουν τρεις επιλογές σε συστήματα πολυμέσων, με το κορυφαίο Media Nav να παρέχει ενσωματωμένη λειτουργία δορυφορικής πλοήγησης και ασύρματη σύνδεση smartphone, μέσω των λογισμικών Apple CarPlay και Android Auto, με πύλη πρόσβασης τη μεγάλη οθόνη αφής 8’’. Τέλος, από πλευράς τεχνολογιών ασφαλείας, το μικρό μοντέλο της Dacia εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης όπως Emergency Brake Assist, Hill start assist, αλλά και οι νέοι προβολείς full LED, με αυτόματη ενεργοποίηση, από τον στάνταρ κιόλας εξοπλισμό. Παράλληλα, μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, αλλά και υποβοήθησης στάθμευσης με 4 αισθητήρες ραντάρ, εμπρός και πίσω, και κάμερα οπισθοπορείας.

 

συμπέρασμα

Το νέο Dacia Sandero Stepway έχει όλα τα εφόδια για να σε εντυπωσιάσει, ενώ αν καταφέρει να σε πείσει, δεν θα χρειαστεί να βάλεις πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το αποκτήσεις, με την έκδοση LPG, την οποία και προτιμάμε, να ξεκινά κάτω από τις 15.000 ευρώ (14.780). Εκμοντερνίστηκε και επαναπροσδιόρισε τον όρο value for money για ακόμη μία φορά με πληθώρα παροχών που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα ακριβότερα και μεγαλύτερης κατηγορίας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...