Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDi 7DCT: Με 120 ίππους και 7άρι αυτόματο κιβώτιο

Η Hyundai με την ανανέωση του Kona κάνει το καλό, καλύτερο, αναβαθμίζοντάς το σε καίριους τομείς για να ενισχύσει την ηγετική του θέση στις πωλήσεις.

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ανανεωμένο Hyundai Kona διατίθεται στην πλέον πολυσυλλεκτική γκάμα της κορεατικής εταιρίας και εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα των 120 ίππων, που για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.


Το πόσο πολύ έχει αναβαθμιστεί η Hyundai την τελευταία δεκαετία είναι κάτι που έχει… χιλιογραφτεί και πλέον το έχουμε εμπεδώσει. Δεν έχει νόημα πλέον να μιλάμε για εξέλιξη συγκριτικά με τα Accent, Atos, Matrix και λοιπών προτάσεων του παρελθόντος καθώς σήμερα θεωρούμε δεδομένη την ύπαρξη της κορεάτικης μάρκας ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κάθε κατηγορίας. Το Kona παρουσιάστηκε αφού η Hyundai είχε περάσει στη νέα της εποχή. Δεν ήταν μέσα στα μοντέλα που έπαιξαν κομβικό ρόλο για τη μεταμόρφωσή της, απλώς συνέχισε με τον καλύτερο τρόπο την επιτυχία που ξεκίνησαν τα i10, i20, i30, Tucson κλπ. Το επίπεδο είχε ήδη ανέβει, οπότε οι προσδοκίες μας ήταν υψηλές. Και τις ξεπέρασε.

Ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του αμέσως αποτυπώθηκε στις πωλήσεις και μάλιστα, στην κατηγορία των μικρών SUV, μέσα στην οποία γίνεται πραγματική σφαγή. Με το πιασάρικο σχεδιαστικό του ταπεραμέντο, την πλήρη γκάμα εκδόσεων και την προσφορά ακόμη και τετρακίνητων επιλογών (δεν εννοείται στη συγκεκριμένη κατηγορία) κατάφερε να κερδίσει περισσότερους από 228.000 πελάτες και η λίστα συνεχώς μεγαλώνει.

Για να αυξήσει το ρυθμό άφιξης των υποψήφιων αγοραστών στις εκθέσεις της η Hyundai αποφάσισε να λάβει μερικά μέτρα και να ανανεώσει το Kona, να του δώσει ένα boost που θα μεγαλώσει την επιτυχία του. Το βελτίωσε στα σημεία, εκεί που πραγματικά χρειαζόταν και πλέον δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι εξαλείφθηκαν τα αδύναμα σημεία του.

 

Χορταίνει το μάτι

Η εξωτερική εμφάνιση του Hyundai Kona σίγουρα ανήκει στα υπέρ του. Το μοντέλο προ ανανέωσης είχε ορίσει συγκεκριμένες αναλογίες και γραμμές, οι οποίες διατηρήθηκαν στο facelift, απλώς άλλαξε ο επί μέρους σχεδιασμός. Αυτός ήταν ο πιο σωστός τρόπος για να ανανεωθεί το μικρό SUV της Hyundai. Το ζητούμενο ήταν να κρατήσει τη μοναδική αισθητική του και να εκσυγχρονιστεί, άρα οι όποιες κινήσεις κρίνονται ως απόλυτα επιτυχημένες, κρίνοντας από τα δικά μας μάτια.

Τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω με highlight τη… διώροφη δομή φτιάχνουν μια δική του ταυτότητα και το DNA του SUV βγαίνει στην επιφάνεια από τα μαύρα (άβαφα) προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά στα χαμηλότερα σημεία του αμαξώματος, τις ράγες οροφής και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

 

«Βράχος» ο T-GDi

120 ίπποι και 200 Nm ροπής από έναν τούρμπο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου T-GDi. Τα νούμερα επαρκούν στη θεωρία και μένει να δούμε αν ανταποκρίνονται αντίστοιχα καλά και στην πράξη. Σίγουρα ναι, είναι η απάντηση. Με αρωγό το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων διαχειρίζεται τέλεια το αμάξωμα του Kona και η σοφή κλιμάκωση φροντίζει για σβέλτες επιδόσεις στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και χαμηλό ρυθμό περιστροφής του μοτέρ στις υψηλότερες, ευνοώντας τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και διευρύνοντας το πεδίο δράσης του.

Σύμφωνα με τη Hyundai τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 182 km/h. Η κατανάλωση στις μετρήσεις του εργοστασίου σταθεροποιήθηκε στα 6,0 lt βενζίνης για κάθε 100 km, με βάση τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Στις συνθήκες της δοκιμής μας είδαμε τη σχετική ένδειξη να κάθεται στα 7,0 lt ανά 100 km και σε αμιγώς αστικές συνθήκες, ανέβαινε κατά περίπου ένα λίτρο. Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τρικύλινδρου, υπολογίστε ότι ποτέ του δεν γίνεται ενοχλητικά θορυβώδης, ούτε μεταφέρει δονήσεις στην καμπίνα.

 

Με το βλέμμα στις οθόνες

Το εσωτερικό του ανανεωμένου Hyundai Kona δεν άλλαξε τόσο όσο η εξωτερική εμφάνιση. Τα πλαστικά έχουν καλή ποιότητα και η συναρμογή σου αποπνέει το αίσθημα στιβαρότητας που περιμένεις από ένα Hyundai, μια μάρκα που έχει χτίσει πολύ καλά τη φήμη της γύρω από την αξιοπιστία και την αντοχή στο χρόνο. Οι χώροι παραμένουν πολύ καλοί για τέσσερις επιβάτες, το πορτμπαγκάζ πλέον έχει αυξημένη χωρητικότητα στα 374 λίτρα και οι πρακτικές θήκες στην καμπίνα σου λύνουν τα χέρια.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που μας κέρδισε με τα κομψά, καθόλου υπερβολικά γραφικά του και τα εφέ όταν αλλάζεις τις ρυθμίσεις του ή το πρόγραμμα οδήγησης. Για να προβάλλει μερικές ενδείξεις εξαφανίζει με έναν περίτεχνο τρόπο το στροφόμετρο, πάντα για μικρό χρονικό διάστημα και γενικότερα ο τρόπος που λειτουργεί είναι έξυπνος, δίνοντας προτεραιότητα στην καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχει μια οθόνη αφής 8 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας για το σύστημα πολυμέσων, ενώ προαιρετικά, αναβαθμίζεται σε μια αντίστοιχη των 10,25 ιντσών. Το καλό είναι ότι η μικρότερη επιλογή δεν δείχνει καθόλου φτωχή, όπως συμβαίνει μερικές φορές αν δεν έχεις επιλέξει τη μεγάλη από τη λίστα των έξτρα.

 

Εκδρομικός τύπος

Εξ ορισμού, τα SUV αποτελούν τον ιδανικό σύντροφο για εκτός πόλης εξορμήσεις. Το Hyundai Kona ανήκει σε αυτή ακριβώς την κατηγορία αυτοκινήτων και στο ταξίδι παρουσιάζει το ίδιο ώριμο πρόσωπο με αυτό που αντικρίζεις σε οποιαδήποτε άλλη συνθήκη. Το επτάρι σασμάν κρατά χαμηλά τις στροφές (μαζί με την κατανάλωση), η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει (χάρη και στις 16άρες ζάντες του «δικού μας» Kona) και οι ενοχλητικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν.

Το ψηλό προφίλ των ελαστικών από την άλλη δεν βοηθάει στη γρήγορη οδήγηση, όπως και το τιμόνι που παρά την ικανοποιητική του ακρίβεια, μένει ελαφρύ και χωρίς αίσθηση ακόμη και στο πρόγραμμα Sport. Αν ψάχνεις για αδυναμίες θα εντοπίσεις και την ξερή αντίδραση του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, οι οποίες όμως έρχονται μόνο σε συγκεκριμένου τύπου κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, άρα θα λέγαμε ότι έχει ρυθμιστεί αρκετά καλά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός - Τεχνολογίες
  • Κατανάλωση
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Σχέση τιμής - αξίας
ξινά
  • Αντιδράσεις πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Πάντως, κατά την πραγματική συμβίωση με ένα Hyundai Kona δεν θα σε απασχολήσει η μέτρια εικόνα του στην απαιτητική οδήγηση. Αντίθετα, θα εκτιμήσεις τα 170 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος που του δίνουν μια ελευθερία κίνησης εκτός δρόμου, όσο οι συνθήκες πρόσφυσης το επιτρέπουν. Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι στο συγκεκριμένο Kona δεν έχουμε σύστημα τετρακίνησης, οπότε κάθε επιλογή μας εκτός ασφάλτου πρέπει να γίνεται με σύνεση και κατόπιν προσεκτικής εκτίμησης. Τα αυτόματα Kona συνοδεύονται και από τρία επιπλέον προγράμματα για κίνηση εκτός δρόμου που επιλέγονται μέσω του διακόπτη εναλλαγής των προγραμμάτων οδήγησης δίπλα στο μοχλό του κιβωτίου. Στην πραγματικότητα παραμετροποιούν τα ηλεκτρονικά και αλλάζουν την απόκριση στο γκάζι για πιο αποτελεσματική κίνηση σε άμμο, λάσπη, χιόνι κλπ. Βοηθάνε, αλλά δεν κάνουν θαύματα.

Πάνω από όλα με ασφάλεια!

Επιστρέφοντας στην… άσφαλτο, το Hyundai Kona δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες του. Η «ομπρέλα» SmartSense περιλαμβάνει πολλά συστήματα ασφαλείας από το βασικό πακέτο εξοπλισμού, με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθηση διατήρησης αυτής, σύστημα παρακολούθησης της κούρασης του οδηγού, υποβοήθηση εξόδου από κάθετη θέση στάθμευσης με ενημέρωση για την κυκλοφορία και αυτόματη πέδηση αν χρειαστεί (μόνο σε αυτόματες εκδόσεις) και πολλά πολλά ακόμη.

συμπέρασμα

Το πολύ δυνατό χαρτί της Hyundai είναι ότι ενώ έχει εξελιχθεί σε έναν κορυφαίο κατασκευαστή, δεν ξεχνά το value for money χαρακτηριστικό που την έκανε να επιτύχει. Το ανανεωμένο Hyundai Kona βαδίζει σε αυτό το μονοπάτι και προσφέρεται με τον πολύ καλό τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 120 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού Premium στην τιμή των 20.790€! Κερασάκι στην τούρτα η εργοστασιακή εγγύηση των πέντε ετών χωρίς κανένα απολύτως όριο χιλιομέτρων, για ξέγνοιαστη οδήγηση.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...