Δοκιμή Dacia Sandero Streetway 1.0 LPG: Διπλά οικονομικό

Μικρό, οικονομικό, προσιτό και ευκολοδήγητο. Μόλις μερικά από τα προτερήματα του πιο value for money LPG μοντέλου της αγοράς.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)106,0 gr/km
με μια ματιά

Ένας χιλιομετροφάγος με μηδαμινό κόστος απόκτησης, το οποίο όμως δεν αντικατοπτρίζεται ούτε στον εξοπλισμό, ούτε στην συνολική εμφάνιση.

Πριν από 14 χρόνια περίπου, μέσα από την αναβίωση της Dacia γεννήθηκε και το Sandero. Ένα μοντέλο που έμελλε να γίνει το πιο επιτυχημένο της μάρκας στην Ευρώπη, ενώ συνολικά έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 2,1 εκατομμύρια πωλήσεις. Εν έτη 2021 ανανεώνεται πλήρως καθώς μπαίνει στην 3η του γενιά, χωρίς όμως να σταματά να προσφέρει την απόλυτη αναλογία κόστους απόκτησης/ παροχών. Με την κωδική ονομασία Streetway (υπάρχει και το πιο περιπετειώδες Stepway) το φρέσκο Sandero αναβαθμίστηκε ολοκληρωτικά, πατώντας σε νέα πλατφόρμα η οποία δίνει την δυνατότητα χρήσης μοντέρνων τεχνολογιών, όπως αυτή του διπλού καυσίμου που οδηγούμε σήμερα. Το κόστος αυτής; Μόλις 13.820 ευρώ!

front

Από την πρώτη κιόλας ματιά, καταλαβαίνεις πως πρόκειται για νέο μοντέλο. Το design έχει εκμοντερνιστεί, με τις διαστάσεις να έχουν αλλάξει σε μικρό βαθμό - 19 mm πιο μακρύ, 115 mm πιο πλατύ και 10 mm πιο χαμηλό – αλλά να χαρίζουν μια πιο στιβαρή και αθλητική εικόνα. Το εμπρός μέρος του νέου Sandero αποτελεί αδιαμφησβήτητα το σχεδιαστικό highlight όλου το αυτοκινήτου με το μοτίβο της μάσκας να είναι πλέον μέρος της ταυτότητας όλων των νέων Dacia. Παράλληλα, τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED κεντρίζουν τα βλέμματα σε βαθμό που κάνεις δεν θα περίμενε από ένα κατά τα άλλα συντηρητικό όχημα σαν το Sandero. Η αύρα από το μυώδες καπό περνά και στο πλάι του αυτοκινήτου χάρη στους θόλους, τόσο των εμπρός όσο και των πίσω τροχών, ενώ την εικόνα στο πίσω μέρος ολοκληρώνουν τα επίσης νέα, διακριτικά φωτιστικά σώματα.

Πρακτικό και λειτουργικό. Αυτές είναι οι δύο λέξεις που «φωνάζουν» εντός της καμπίνας του νέου Streetway. Όπως θα περίμενε κανείς, το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από σκληρά πλαστικά. Η προσοχή που έχει δοθεί όμως στην συναρμογή σε συνδυασμό με την υφασμάτινη επένδυση και την οθόνη 8’’ της έκδοσης Style που οδηγούμε, σίγουρα αναβαθμίζουν την εμπειρία μετακίνησης. Οι premium παροχές δεν σταματούν εκεί, καθώς το Sandero εξοπλίζεται με αναβαθμισμένο ESP, cruise control, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης για εμπόδιο στο “τυφλό” σημείο, Hill start assist και Park assist.

interior

Εφοδιασμένο με τον 1.000άρη TCe βενζινοκινητήρα ο οποίος συνδυάζει και κιτ υγραεριοκίνησης – μια ευγενική χορηγία της μαμάς-Renault – το Dacia υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία που αγγίζει τα 1.300 km. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή και κρίνοντας από τις τιμές κατανάλωσης που είδαμε τις μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στην διάθεση μας, το συγκεκριμένο νούμερο δεν μας κάνει εντύπωση. Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων κολακεύει τον κινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος όπως είναι φυσικό, μοιάζει ζωηρότερος όταν χρησιμοποιεί βενζίνη. Όμως ακόμα και με το υγραέριο θα διαπιστώσεις ότι δεν θα σε απογοητεύσει στην καθημερινότητα. Η γραμμική απόδοση και η γεμάτη αίσθηση που προσφέρει με τη χαμηλά διαθέσιμη διευκολύνουν τον κινητήρα που λειτουργεί εύρυθμα σε όλο το εύρος στροφών. Με ένα μπουτόν επιλέγεις το καύσιμο που θες να χρησιμοποιήσεις, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Eco που γαληνεύει την απόκριση για επιπλέον οικονομία.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Απόσβεση κραδασμών
  • Αναλογία κόστους/ παροχών
ξυνά
  • Βαθμολογία EuroNCAP
  • Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης

Στο δρόμο, η άνεση έχει τον πρώτο λόγο. Η πλατφόρμα CMF-B πάνω στην οποία βασίζεται είναι στιβαρή, αλλά δεν θα εντυπωσιάσει με το πως ανταποκρίνεται στην πιο σβέλτη οδήγηση. Άλλωστε ποτέ δεν ήταν αυτός ο σκοπός του Sandero. Στόχος είναι μία ξεκούραστη και κυρίως εύκολη μετακίνηση, με το ελαφρύ τιμόνι να βοηθά στα στενά της πόλης. Η μαλακή ανάρτηση αποσβένει με μαεστρία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ αναπαυτικά είναι και τα καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων, αλλά και αυτός των επιβατών, επωφελείται από το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία, ενώ δεν χάνει ούτε εκατοστό από το έξτρα ντεπόζιτο υγραερίου που κρύβεται από κάτω.

Η έμφαση που έχει δοθεί σε λειτουργικότητα και πρακτικότητα ξεχειλίζει από κάθε πτυχή του μικρού hatchback, με τους αμέτρητους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό της καμπίνας να μην αφήνουν κανένα παραπονεμένο. Η ξεχωριστή βάση για το κινητό του οδηγού δίπλα στην οθόνη του infotainment θα εκτιμηθεί από όσους καταλαβαίνουν το πραγματικό νόημα αυτού του μοντέλου, ενώ τα χειριστήρια στο τιμόνι επιτρέπουν τον έλεγχο μεγάλου μέρους των λειτουργιών με ασφάλεια χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Το ολοκαίνουργιο Dacia Sandero Streetway θα μπορούσε εύκολα να θεωρηθεί ήδη ένα επιτυχημένο project και ας παρουσιάστηκε πριν από μικρό χρονικό διάστημα. Εκμοντερνίστηκε, επαναπροσδιόρισε τον όρο value for money για ακόμη μία φορά με πληθώρα παροχών που συναντάμε συνήθως σε ακριβότερα και μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ στην έκδοση LPG υπόσχεται απροβλημάτιστα ταξίδια πολλών χιλιομέτρων. Και όλα αυτά με κόστος που ξεκινάει κάτω από τις 14.000 ευρώ. Χρειάζεται κάτι άλλο;

συμπέρασμα

Παλαιότερα, όταν μιλούσαμε για το Sanderο, πολλές φορές χρειαζόταν να δεις την ουσία του μοντέλου για να καταλάβεις τον στόχο του αλλά και τα προτερήματα του. Πλέον, ακόμη κι αν είσαι κάποιος που θα σταθεί στην επιφάνεια, το Sandero Streetway LPG έχει όλα τα εφόδια για να σε εντυπωσιάσει, ενώ αν καταφέρει να σε πείσει, δεν θα χρειαστεί να βάλεις πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το αποκτήσεις.


front

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...