Δοκιμή Mercedes-Benz EQA 250: A new star is born

Κόμπακτ διαστάσεις, SUV χαρακτήρας και αμιγώς ηλεκτρική καρδιά. Πιο απλά, ο τρόπος με τον οποίο η Mercedes-Benz προσπαθεί να κάνει… ματ με τη νέα EQA.

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή375 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,70 kWh/100 km
με μια ματιά

Η νέα Mercedes-Benz EQA τοποθετείται στη βάση της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της GLA ενισχυμένα με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης.


Όταν ξεκίνησε η έκρηξη του φαινομένου της ηλεκτροκίνησης, η Mercedes-Benz ακολούθησε συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο. Η γερμανική εταιρεία δεν έμεινε απλός παρατηρητής απέναντι στη σημαντικότερη τάση της εποχής, χαρίζοντας ηλεκτρικό χαρακτήρα σε υπάρχοντα μοντέλα, αλλά δουλεύοντας παράλληλα σε μελλοντικές πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για κατασκευές του είδους. Σήμερα, η EQA αποτελεί δείγμα γραφής όσον αφορά τη μεταμόρφωση ενός συμβατικού μοντέλου σε ένα όχημα με μηδενικούς ρύπους, που δεν χάνει μέρος του χαρακτήρα του, αλλά τον ενισχύει με οικολογική συνείδηση.
Βασισμένη στην GLA δέχθηκε την απαραίτητη μεταμόσχευση των μηχανικών μερών και ουσιαστικά τοποθετήθηκε στη βάση της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-Benz. Στο crossover αμάξωμα της EQA συναντάμε όλες τις σημαντικότερες τάσεις της εποχής. Τις κόμπακτ διαστάσεις, τα crossover χαρακτηριστικά και φυσικά την παρουσία ενός ηλεκτρικού συστήματος με σημαντική αυτονομία. Αν σε αυτά προσθέσουμε το κόστος που με επιδότηση είναι αντίστοιχο με αυτό «συμβατικών» εκδόσεων της GLA, διαπιστώνουμε την κίνηση ματ των Γερμανών.



Σε γερές βάσεις

Η συνταγή για την EQA είναι απλή και εύγεστη. Ο θερμικός κινητήρας, μαζί με το κιβώτιο τοποθετήθηκαν στο ράφι και τη θέση τους πήρε ένας ηλεκτροκινητήρας, ένα κιβώτιο μονής σχέσης και μία μπαταρία. Για το λανσάρισμα του μοντέλου, η Mercedes-Benz επέλεξε την έκδοση 250, ενώ σήμερα διατίθεται και στις εκδόσεις 300 και 350 4MATIC. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις εκτός από ισχυρότερες και τετρακίνητες, προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία. Πίσω στην «εισαγωγική» 250, οι Γερμανοί τεχνικοί τοποθέτησαν τον ηλεκτροκινητήρα μαζί με το κιβώτιο, το διαφορικό και το σύστημα ψύξης ανάμεσα στους εμπρός τροχούς, από τους οποίους και μεταφέρεται η ισχύς στο δρόμο. Η απόδοση του συνόλου είναι 190 ίπποι και η ροπή αγγίζει τα 375 Nm. Το κινητήριο σύνολο αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5 kWh με 200 στοιχεία που είναι τοποθετημένη σε δύο επίπεδα στο πάτωμα του αμαξώματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση του κέντρου βάρους, αν και το αμάξωμα έχει κατά 7 mm μεγαλύτερο ύψος σε σχέση με τη GLA.

Με δεδομένο πως δεν πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, αλλά για μία παραλλαγή του… ίδιου θέματος, η EQA δεν διαφοροποιείται σημαντικά σχεδιαστικά με τις συμβατικές εκδόσεις. Οι πλέον ευδιάκριτες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό μέρος που χαρακτηρίζεται από τα νέα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στα μοντέλα της οικογένειας EQ. Παράλληλα, η τύπου black panel μάσκα και η απουσία των εισαγωγών αέρα από τον προφυλακτήρα που αποτελούν σήμα κατατεθέν των ηλεκτρικών της Mercedes-Benz, μαρτυρούν την ταυτότητα. Σημαντικές, αλλά ευδιάκριτες στους πιο μυημένους συναντάμε στο πίσω μέρος, αφού η πέμπτη πίσω πόρτα είναι τελείως καινούργια, με νέα φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους με μία φωτεινή εντυπωσιακή λωρίδα. Τέλος, μοναδική για την EQA σχεδίαση διακρίνει τις ζάντες αλουμινίου, οι οποίες για την περίσταση είχαν διάσταση 18 ιντσών. Το αποτέλεσμα αναμφίβολα δεν αλλοιώνει τη νεανική φιλοσοφία του αμαξώματος, διατηρώντας χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή της τάξεως του Cd 0,28.

Premium και σύγχρονο περιβάλλον

Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί η σχεδίαση του εσωτερικού. Ο ηλεκτρικός χαρακτήρας δεν αναιρεί το γεγονός ότι πρόκειται για μία Mercedes-Benz, κάτι που μεταφράζεται σε κορυφαία ποιότητα κατασκευής και premium περιβάλλον που συναντάς μόνο σε μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Όπως έχουμε συνηθίσει στη Mercedes η digital αύρα κυριαρχεί με το σύστημα πολυμέσων MBUX να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο οδηγός έχει απέναντι του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ ακριβώς δίπλα τον ακολουθεί η οθόνη αφής των 7’’, με την αντίστοιχη των 10,25’’ να περιλαμβάνεται στον επιπλέον εξοπλισμό. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν μειωθεί, και φιλοξενεί πέντε ενήλικες στο εσωτερικό της. Δεν είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, αλλά σίγουρα την τοποθετούν πάνω από το μέσο όρο. Αντίθετα, μειωμένος είναι ο χώρος αποσκευών, με την παρουσία των μπαταριών να τον περιορίζει στα 340 lt, αντί των 435 lt που προσφέρει η GLA.

 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX φιλοξενεί όλες τις λειτουργίες και τις σύγχρονες τεχνολογίες που προσφέρει η EQA. Καταρχήν, η χρήση του είναι εξαιρετικά εύκολη και απλή, ενώ σε επίπεδο συνδεσιμότητας προσφέρει όλες τις εφαρμογές που θεωρούνται σήμερα δεδομένες. Επιπλέον, διαθέτει το γνωστό σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes», αλλά και το σύστημα πλοήγησης με ηλεκτρική νοημοσύνη! Αυτό υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, λαμβάνοντας υπόψη πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και παράγοντες, όπως η τοπογραφία της διαδρομής και οι καιρικές συνθήκες. Στο πακέτο ασφάλειας, περιλαμβάνεται μία ευρεία σειρά συστημάτων που υποστηρίζουν τον οδηγό και τους επιβαίνοντες.

Κρυμμένος άσσος της EQA σε επίπεδο τεχνολογίας αποτελεί η συστοιχία μπαταριών που φιλοξενείται στο πάτωμα της. Το ενεργειακό περιεχόμενο των 66,5 kWh της προσφέρει αυτονομία της τάξεως των 426 km. Σε συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 100 Kw μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% σε μισή ώρα, ενώ σε εναλλασσόμενο έως και 11 kWh, απαιτούνται λιγότερο από έξι ώρες για να γεμίσει πλήρως. Αν επιλέξετε την οικιακή πρίζα, τότε θα πρέπει να περιμένετε σχεδόν 30 ώρες για να φορτιστεί πλήρως! Η γερμανική εταιρεία αναφέρει πως η μέση κατανάλωση πλησιάζει τις 17,70 kWh/100 km. Τη περίοδο που την είχαμε στη διάθεση μας, είδαμε περισσότερες από 20 kWh και χρειάστηκε σύνεση με το γκάζι για να δούμε το εργοστασιακό νούμερο. Στην πράξη και εκμεταλλευόμενος το σύστημα ανάκτησης με τα 4 επίπεδα, εύκολα ξεπερνάς τα 350 km, ενώ με προσπάθεια τα 400 km είναι εφικτά.

 

Smooth and shiny!

Ένα κόμπακτ SUV εκτός από την πρακτικότητα επιβάλλεται να ξεχωρίζει και για το υψηλό επίπεδο άνεσης. Αυτό είναι κάτι που διαπιστώνεις μόλις βρεθείς στο εσωτερικό της. Μπορεί η θέση οδήγησης να είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, αλλά αποδεικνύεται βολική προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Η εργονομία είναι εξαιρετική, ενώ η πληθώρα θηκών στο εσωτερικό αυξάνει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα της. Η πολύ καλή ηχομόνωση, και φυσικά η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, είναι τα δύο πρώτα στοιχεία που διαπιστώνεις οδηγώντας. Όμως, η λειτουργία της ανάρτησης είναι αυτή που εκτοξεύει την ποιότητα κύλισης της EQA. Ο συνδυασμός γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω λειτουργεί υποδειγματικά και της προσφέρει κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά. Και μάλιστα με τη ρύθμιση της ανάρτησης να είναι πιο σφικτή σε σχέση με την αντίστοιχη της GLA, λόγω του επιπλέον βάρους του αμαξώματος που αγγίζει τα 2.040 κιλά!

Αντίστοιχα στοιχεία είχαμε διακρίνει στη GLA, αλλά στην περίπτωση της αμιγώς ηλεκτρικής EQA η κύλιση μοιάζει και είναι ακόμα πιο ραφιναρισμένη. Μάλιστα, η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα, μπορεί να αυξάνει το βάρος, αλλά της χαρίζει καλύτερο κέντρο βάρους, με αποτέλεσμα να είναι πιο ισορροπημένη. Μοναδική παρατήρηση στον τομέα της ανάρτησης αποτελεί η αδυναμία της να διαβάσει συνεχόμενες ανωμαλίες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος, διαταράσσοντας την ισορροπία που αναφέραμε προηγουμένως.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Premium χαρακτήρας
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι εσωτερικού
  • Επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Σύστημα ανάκτησης
ξινά
  • Χώρος αποσκευών

Δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι ευχάριστη. Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης προσφέρουν σιγουριά στον οδηγό, ενώ οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη συγκεκριμένη αίσθηση. Μάλιστα, σε ολισθηρό οδόστρωμα σε αφήνει να «παίξεις» γλιστρώντας ελαφρά, όσο βέβαια σου επιτρέπει το σύστημα ευστάθειας. Οι 190 ίπποι δεν της χαρίζουν εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά της επιτρέπουν να κινηθεί σβέλτα. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, ενώ τα άμεσα διαθέσιμα 375 Nm ροπής την κάνουν να ξεχωρίζει στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ συνήθεια απαιτεί το πεντάλ του φρένου, αν και η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι καλή. Ιδιαίτερα βολική αποδεικνύεται η χρήση των επιπέδων της ανάκτησης, που επιτρέπει την οδήγηση αποκλειστικά με το πεντάλ του γκαζιού.

συμπέρασμα

Στη Mercedes-Benz έκαναν κίνηση ματ με την EQA. «Πάντρεψαν» τις δύο μεγαλύτερες τάσεις της εποχής δημιουργώντας το ιδανικό κόμπακτ ηλεκτρικό crossover. Η αυτονομία είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ το σημαντικότερο είναι πως με επιδότηση η τιμή των 43.600 ευρώ την τοποθετεί απέναντι στις συμβατικές GLA! Και όλα αυτά ενώ διατηρεί τα ποιοτικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις premium κατασκευές της Mercedes-Benz.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

GOCAR TEST Mercedes-Benz EQA 250

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...