Δοκιμή Kia Stonic 1.0T 120PS 48V 7DCT: Εύκολα και οικονομικά

Το Stonic στην ανανεωμένη του εκδοχή προσφέρει περισσότερη άνεση και με την προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος, μεγαλύτερη οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)116,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στη δεύτερη φάση της ζωής του το Stonic εστιάζει περισσότερο στην ουσία, παρά στην αισθητική, ενώ στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας παντρεύει τη σύγχρονη τεχνολογία με την οικονομία καυσίμου.


Η κατηγορία των B-SUV βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού και κατά συνέπεια, των κατασκευαστών. Η Kia, ως πρωταγωνιστής, δεν θα μπορούσε να αδιαφορήσει για το μερίδιο αυτής, το οποίο διόλου ευκαταφρόνητο είναι. Έτσι, δημιούργησε το Stonic, ένα compact SUV με δυναμική εμφάνιση και πολλά καλούδια που μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον των αγοραστών.

Αυτό έγινε περίπου τρία χρόνια πριν, με το μικρό SUV να περνάει τις εξετάσεις και να εδραιώνεται στη συνείδηση του κόσμου, με την απήχησή του, όπως αυτή αποτυπώνεται σε αριθμούς, να φτάνει στις 150.000 μονάδες. Σήμερα, η κορεατική φίρμα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και φυσικά τη βάση στη Γερμανία, κάνει το επόμενο βήμα, ανανεώνοντας το Stonic.



Πιο συγκεκριμένα, στη δεύτερη φάση της ζωής του εστιάζει περισσότερο στην ουσία, παρά στην αισθητική, με τις αλλαγές που έγιναν εκεί να σε υποβάλουν σε τεστ παρατηρητικότητας για να τις ανακαλύψεις. Τα φώτα full LED, μια σειρά τροχών αλουμινίου νέας σχεδίασης και μια πιο πλούσια χρωματική παλέτα, με αρκετές διχρωμίες, είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά, όσον αφορά την εικόνα της ανανεωμένης εκδοχής του Stonic.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν στη νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων να παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το νέο σύστημα τηλεματικής Phase II UVO Connect, που παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την κίνηση στους δρόμους, τον καιρό, τα πρατήρια καυσίμων και τις τιμές τους, ενώ πλέον ο οδηγός έχει επιπλέον δυνατότητα ελέγχου του συστήματος με φωνητικές εντολές.



Στα σπουδαιότερα… το ανανεωμένο Kia Stonic απόκτησε ένα ήπια υβριδικό σύστημα με μίζα γεννήτρια 48V, το οποίο συναντάμε στις εκδόσεις EcoDynamics+. Η νέα γενιά κινητήρων Smartstream αντικατέστησε αυτούς της οικογένειας Kappa, εστιάζοντας τώρα ακόμα περισσότερο στην απόδοση. Διαθέτει σύστημα CVVD (Continuously Variable Valve Duration), έχοντας την ίδια απόδοση ίππων, 100 και 120 αντίστοιχα, ανάλογα με την έκδοση, αλλά έχουν πλέον σημαντικά καλύτερη ροπή.

Πιο συγκεκριμένα, η ροπή του 1.000άρη με τους 120 ίππος, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αποδίδει πλέον 16% περισσότερη ροπή, φτάνοντας τώρα στα 200 Nm. Για τη μετάδοση φροντίζει αποκλειστικά ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων, που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Με βάρος λίγο κάτω από τα 1.200 κιλά, το mild hybrid Stonic επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 10,6 sec, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 185 km/h.



Οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP είναι 129 gr/km, που μεταφράζονται σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (83 €), με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια τη δοκιμής μας να παραμένει χαμηλά και κοντά στα 7 lt/100 km. Αξιόλογη είναι η συμπεριφορά του συστήματος Stop & Start που γίνεται γρήγορα και αποτελεσματικά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Χαμηλά τέλη
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Στο δρόμο το ήπια υβριδικό Stonic δεν παρουσιάζει αλλαγές σε σχέση με τις απλές γνωστές εκδόσεις. Το σύστημα είναι τοποθετημένο στον χώρο αποσκευών, στη θέση της ρεζέρβας, χωρίς να κλέβει από το διαθέσιμο όγκο που είναι 352 λίτρα. Η οδική συμπεριφορά είναι σπορτίφ, θυμίζοντας μικρό, ευέλικτο hatchback. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή προάγοντας την αμεσότητα των αντιδράσεων έναντι της άνεσης. Δεν προβληματίζει εν γένει, με τις όποια παράπονα να αφορούν κυρίως σε δύσκολες συνθήκες, έντονες κακοτεχνίες μόνο τον πίσω άξονα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με το κιβώτιο να διακρίνεται για την ταχύτητά του στις αλλαγές, τις οποίες πραγματοποιεί χωρίς να γίνονται αισθητές. Αξιοσημείωτη είναι η καλή λειτουργία του coasting ή sailing όπως την ονομάζει η Kia που απενεργοποιεί τον κινητήρα εν κινήσει σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, με στόχο την περεταίρω μείωση της κατανάλωσης.

Η έκδοση GL Optimum των 20.190 € είναι η βασική για το mild hybrid Stonic των 120 ίππων, διαθέτει όλες τις ευκολίες άνεσης και τα βασικά ασφάλειας, αλλά αν θέλεις όλο το πακέτο βοηθημάτων οδηγού θα πρέπει να ανέβεις στην κορυφαία GLS Platinum (21.690 €).

συμπέρασμα

Το Stonic εξακολουθεί να παραμένει μοντέρνο και νεανικό σχεδιαστικά, συνδυάζοντας πλέον και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που συναντάμε στα μοντέλα της Κia. Η πρακτικότητα και η άνεση που το διακρίνει, ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τον αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα, ενώ η τιμή του εξακολουθεί να παραμένει δελεαστική και άκρως ανταγωνιστική.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...