Δοκιμή: Seat Leon 1.5 eTSI DSG - Το Multitasking υβριδικό χάτσμπακ

Το αγαπημένο παιδί της SEAT στην ήπια υβριδική του έκδοση, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέρει περισσότερα απ’ όσα υπόσχεται

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2112 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νεότερη γενιά του Seat Leon διακρίνεται για τη δυναμική του σχεδίαση, την ποιότητα της κατασκευής και τις σύγχρονες τεχνολογίες που το διακρίνουν, ενώ στην ήπια υβριδική του εκδοχή όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας.


Το Leon είναι το καλό παιδί της οικογένειας SEAT. Πάντα διαβασμένο, επιμελείται την εμφάνισή του και φέρνει μόνο επιτυχίες και χαρές στο... σπίτι. Στις τρεις γενιές του έχει ξεπεράσει τα 2,2 εκατομμύρια σε πωλήσεις, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του Ισπανού κατασκευαστή, που επένδυσε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στην εξέλιξη της νέας γενιάς του.

Το αποτέλεσμα φαίνεται με την πρώτη ματιά, όσον αφορά το αισθητικό κομμάτι. Δεν αποτελεί απλώς συνέχεια της προηγούμενης γενιάς, αλλά είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, με ξεχωριστή και έντονη προσωπικότητα. Οι ακμές ανταγωνίζονται τις καμπύλες, συνθέτοντας ένα σύνολο στιβαρό και επιθετικό.

Η νέα οκτάγωνη μάσκα στο εμπρός μέρος αποτελεί την ταυτότητα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας του. Το καπό, με τα δύο νεύρα που το διατρέχουν, κατεβαίνει χαμηλά για να τη συναντήσει και “σπρώχνει” τα φωτιστικά σώματα που τώρα έχουν γίνει πιο λεπτά και πιο εκφραστικά. Το νεύρο που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα του Leon αποτελεί σύνδεσμο με την προηγούμενη γενιά, ενώ το πίσω μέρος, με τους φουσκωμένους ώμους και τα τριγωνικά φώτα που ενώνονται, προσδίδουν στο δυναμισμό του μοντέλου. Ο νέος προφυλακτήρας φιλοξενεί δύο ψευδοεξατμίσεις, κάνοντας πιο σπορ την εικόνα του.

 

Big and better!

Με μήκος 4.368 mm, το Leon μάκρυνε κατά 86 mm, ενώ αντιθέτως έχασε 16 mm πέφτοντας στα 1.800 mm όσον αφορά το πλάτος του και ελάχιστο, μόλις 3 mm από το ύψος του, που είναι 1.456 mm. Σημαντική όμως είναι η αύξηση (50 mm) που έχει δεχθεί το μεταξόνιο που φτάνει τώρα στα 2.686 mm και προϊδεάζει για την ευρυχωρία που προσφέρει η νέα καμπίνα. Εντελώς αλλαγμένη είναι η καμπίνα επιβατών των νέου Leon. Δίνει έμφαση στην απλότητα της σχεδίασης, με την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί να σε κερδίζουν, τόσο στο μάτι όσο και στην αφή. Η οκτάγωνη μάσκα βρίσκει τον αντικατοπτρισμό της στην κονσόλα και τους κεντρικούς αεραγωγούς, ενώ οι ευθείες γραμμές φαίνεται να κυριαρχούν. Η οθόνη 8,25 ιντσών (10’’ προαιρετικά) του συστήματος πολυμέσων βρίσκεται ψηλά τοποθετημένη, στο οπτικό πεδίο του οδηγού και παρέχει όλες τις ευκολίες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, με εύκολο χειρισμό. Προαιρετικά διαθέσιμος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αναβαθμίζει το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου.

 

Υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας

Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον τούρμπο 4κύλινδρο κινητήρα 1.5 eTSI που διαθέτει λειτουργία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Για τη μετάδοση, που περνάει στους εμπρός τροχούς, φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Ο κινητήρας υποστηρίζεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης του κινητήρα εν κινήσει και υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου, έχοντας ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής, είδαμε τιμές κοντά στα 6 lt/100 km, όταν οι συνθήκες ευνοούσαν και με το πρόγραμμα Normal, ενώ ανεβήκαμε και πάνω από τα 8 στο Sport. Επιπλέον, υπάρχουν δυο ακόμα προγράμματα οδήγησης, Eco και Comfort, με το πρώτο να κάνει τη λειτουργία του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων πιο ήπια.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση


ξινά
  • Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Σε κάθε άλλη περίπτωση, το κιβώτιο, με το μικρό λεβιεδάκι στην κεντρική κονσόλα, είναι σβέλτο στις αλλαγές του, τόσο επάνω όσο και κάτω. Το τιμόνι έχει θετική αίσθηση, με σωστό βάρος, ενώ η ανάρτηση δείχνει έναν πιο πολυδιάστατο χαρακτήρα σε σχέση με αυτή του απερχόμενου μοντέλου. Προσφέρει ακρίβεια στις κινήσεις, χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Μόνο σε δύσκολες κακοτεχνίες ενδέχεται να αντιδράσει πιο άτσαλα ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής διαθέσιμα από χαμηλά, μόλις από τις 1.500 rpm, έχουν για παιχνιδάκι τα 1.361 κιλά του αμαξώματος. Το Leon επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 8,4 sec, συνεχίζοντας δυνατά και πιο πάνω, με τη βελόνα του ταχύμετρου να σταματά στα 221 km/h της τελικής του ταχύτητας.

συμπέρασμα
Ευχάριστο στον ανοιχτό αλλά και σε φιδωτό δρόμο, το νέο Leon σε κερδίζει με την ομοιογένειά του και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του συνδυάζοντας τις επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...