Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 250 e - Πανίσχυρη και οικονομική

Η νέα GLA Plug-in Hybrid και δίνει έμφαση στην απόδοση, με τους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής, αλλά και κατανάλωση 1,8 lt/100 km

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,1 sec
Μέση κατανάλωση1,7 lt/100km
Εκπομπές CO239 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Plug-in υβριδική έκδοση της νέας Mercedes-Benz GLA που συνδυάζει το οικολογικό προφίλ με τη δυναμική ενός συνόλου με απόδοση που αγγίζει τους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής!


Στη δεύτερη γενιά της πλέον, η Mercedes-Benz GLA δείχνει πιο ώριμη και πιο εστιασμένη. Με εντονότερα τα Crossover χαρακτηριστικά της, διευρύνει το πεδίο δράσης της, αλλά και το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Είναι εντελώς νέα και πατάει στη σύγχρονη πλατφόρμα MFA. Εκτός από το προφανές που αφορά την αισθητική της, ριζικές αλλαγές έχουν γίνει και στις διαστάσεις, με το ύψος τώρα, όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, να είναι μεγαλύτερο κατά 104 mm.

Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο (+30 mm), με ευεργετική επίδραση στους διαθέσιμους χώρους. Για την ενίσχυση της αίσθησης SUV που αναζητά ο δυνητικός αγοραστής της κατηγορίας, η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει μια ψηλότερη θέση οδήγησης, που φέρνει τον οδηγό 14 cm πιο πάνω, σε σχέση με το αδελφό μοντέλο A-Class. Στο εσωτερικό, πέρα από την υψηλή ποιότητα που χαρακτηρίζει την κατασκευή, αυτό που κυριαρχεί είναι οι δύο στη σειρά τοποθετημένες ψηφιακές οθόνες. Δένουν αρμονικά με τους αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας και δημιουργούν ένα φουτουριστικό περιβάλλον.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η νέα GLA 250 e με Plug-in Hybrid τεχνολογία που μπαίνει στην πρίζα και παρέχει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Αποτελεί την απόρροια της Mercedes-Benz στο μεγάλο στόχο που θέλει τη γκάμα της να εξηλεκτρίζεται μέχρι το 2030, με μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά.

Έτσι η GLA 250 e εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει τον εξαιρετικό θερμικό κινητήρα 1,33 λίτρων και έναν ακόμα ηλεκτρικό. Πιο αναλυτικά, κάτω από το εμπρός καπό βρίσκουμε τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.332 cc που αποδίδει στη συγκεκριμένη περίπτωση 160 ίππους. Το ηλεκτρικό μοτέρ που εφοδιάζει το μοντέλο αποδίδει 102 ίππους, με τη συνδυαστική ισχύ να είναι 218 ίππους και 450 Nm ροπής!

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 15,6 kWh που χρησιμοποιείται, είναι τοποθετημένη πίσω και χαμηλά, με τα 129 κιλά που ζυγίζει να είναι σωστά κατανεμημένα και να μην επηρεάζουν την ισορροπία του αυτοκινήτου. Η μπαταρία καταλαμβάνει χώρο στο διαμέρισμα των αποσκευών, ωστόσο, με προσεγμένες κινήσεις από την πλευρά των μηχανικών που μετέφεραν πιο μπροστά το τελικό τμήμα της εξάτμισης, στο τούνελ μετάδοσης και πιο κάτω το ρεζερβουάρ καυσίμου, ο όγκος για τις αποσκευές σε σχέση με την απλή GLA είναι 385 λίτρα έναντι 435.

Στο δρόμο η νέα GLA διακρίνεται για την ποιότητά της. Η προσεγμένη δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση που αποτελείται από Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά και την ήπια ρύθμιση που έχει επιλεγεί από τους μηχανικούς της Mercedes-Benz, παρουσιάζεται ισοπεδωτική. Ισιώνει τα κατσαρά του οδοστρώματος με χαρακτηριστική ευκολία, κρατώντας ατσαλάκωτους οδηγό και επιβάτες.

γλυκά
  • Υβριδικό σύστημα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Εσωτερικό
  • Εργονομία
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Τιμή (με απόλυτα κριτήρια)

Είναι εν γένει ευχάριστη και χάρη στα 143 mm καθαρής απόστασης από το έδαφος δεν θα διστάσει να πάει πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Tα 1.775 κιλά που ζυγίζει η GLA 250 e δεν αποτελούν τροχοπέδη στις επιδόσεις. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 7,1 sec, έχοντας  μέγιστη ταχύτητα 220 km/h. Οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 39 gr/km γεγονός που μεταφράζεται σε απαλλαγή από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας, ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 1,7 lt/100 km. Στην υβριδική της λειτουργία η GLA 250 e επιλέγει να κινηθεί ηλεκτρικά και με αυτονομία που φτάνει τα 63 χιλιόμετρα, είναι ικανή να καλύψει, στις περισσότερες των περιπτώσεων τις καθημερινές μετακινήσεις του ιδιοκτήτη της μόνο με ρεύμα και καθόλου ή ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου.

Τα προγράμματα οδήγησης που είναι διαθέσιμα είναι τα: Individual, Sport, Comfort Eco, ενώ η υβριδική GLA έχει επιπλέον, το electric mode για ηλεκτρική κίνηση και το battery level που δεν κάνει χρήση της μπαταρίας, διατηρώντας την ενέργεια για κάποια άλλη στιγμή που θα τη ζητήσει ο οδηγός. Η GLA 250 e στοιχίζει 45.316 €, έχοντας τιμή προ φόρων 34.454 € που αφορά εταιρικούς χρήστες, οι οποίοι δεν επιβαρύνονται με φόρο.

συμπέρασμα

Πρόκειται για μια εξαιρετική επιλογή αν οι βλέψεις είναι σε μοντέλα Plug-in Hybrid. Σίγουρα θα είναι ψηλά στις επιλογές εταιρικών χρηστών, αφού απαλλάσσεται και από το σχετικό φόρο, ενώ είναι ένα σωστό βήμα πριν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Έχει αξιόλογη ηλεκτρική αυτονομία για την κατηγορία του, που του επιτρέπει να καλύπτει τις ημερήσιες μετακινήσεις, σπίτι – γραφείο και πέριξ, αποκλειστικά με ρεύμα. Γεγονός που αθροιστικά λειτουργεί και υπέρ της κατανάλωσης. Στο σύνολό της η GLA παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένη και πιο εστιασμένη, με πλούσια τεχνολογία και υψηλή ποιότητα στα γνωστά πρότυπα της Mercedes-Benz.

 

Η νέα Mercedes-Benz GLA 2020

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...