Δοκιμή: Kia e-Niro - Με σούπερ αυτονομία

Οι μπαταρίες και η διαχείριση ενέργειας του e-Niro σε κάνουν να ξεπεράσεις όποιες αμφιβολίες έχεις για τη χρηστικότητα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλάζοντας παράλληλα… το παιχνίδι στην κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή395 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,8 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο με αυτονομία ανάλογη αυτών που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάνει τις μετακινήσεις παιχνίδι απαλλάσσοντας τον οδηγό από το άγχος της αυτονομίας. Το e-Niro όμως δεν στέκεται μόνο εκεί, αφού με περιτύλιγμα crossover, είναι ικανό και στις μεταφορικές του… υποχρεώσεις.


Η Kia κάνει ολομέτωπη επίθεση στην αγορά των εξηλεκτρισμένων αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, με μια πλούσια γκάμα για όλα τα γούστα. Στην κορυφή βρίσκεται το e-Niro, ένα κραταιό μοντέλο στις αγορές της Ευρώπης, το οποίο όμως δεν έβλεπε κάποια χαραμάδα για να μπει στη δική μας. Αυτή άνοιξε με τη γενναία κρατική επιδότηση για τα ηλεκτροκίνητα, που το καθιστά πλέον πιο προσιτό και σίγουρα επίκαιρο.

Το Kia e-Niro με τη μεγάλη αυτονομία που αγγίζει σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα 455 χιλιόμετρα, σε απαλλάσσει από το άγχος της φόρτισης, καλύπτοντας με άνεση το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων. Έτσι, σου επιτρέπει να δεις σφαιρικά τον χαρακτήρα του, χωρίς να εστιάζεις μόνο στην… ηλεκτρική του φύση. Όσον αφορά την κατηγορία του λοιπόν, το e-Niro τοποθετείται σε αυτή των μικρομεσαίων crossover, με συνολικό μήκος 4.375 mm και μεταξονίου 2.700 mm.΄


Έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, για την οποία φροντίζει ένα κιβώτιο μίας σχέσης. Σχεδιαστικά, αποποιείται την εταιρική του ταυτότητα, έχοντας στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστό, όχι μόνο από την υπόλοιπη γκάμα της κορεατικής φόρμας, αλλά από το σύνολο των crossover. Ακόμα και από τις αδελφές εκδόσεις διαφοροποιείται, όχι δραστικά, αλλά αισθητά. Το γεγονός ότι απευθύνεται και σε κοινό άλλης ηπείρου, έχει διαδραματίσει το ρόλο του αισθητικά.

Οι γραμμές του σε κάθε περίπτωση είναι μοντέρνες, με τις καμπύλες να κυριαρχούν. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του δίνουν αέρα και φως στο εσωτερικό του. Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του, το e-Niro διακρίνεται για την ανασχεδιασμένη μάσκα του χωρίς εισαγωγές αέρα, όπου και είναι τοποθετημένη διακριτικά η υποδοχή φόρτισης, τα φωτιστικά σώματα LED, τις μπλε λεπτομέρειες και τις νέες ζάντες. Αλλαγές που έγιναν με γνώμονα τη αναβάθμιση της αεροδυναμικής και τη βελτίωση της αποδοτικότητας.


Αυτό που σε κερδίζει, μόλις ανοίξεις την πόρτα για να επιβιβαστείς στο εσωτερικό του e-Niro, είναι η εικόνα. Η μεγάλη 10,25 ιντσών κεντρική οθόνης αφής που παρέχει δυνατότητα σύνδεσης του smartphone με πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay, δεσπόζει στο ταμπλό, αναβαθμίζοντας τεχνολογικά το μοντέλο. Δένει με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη LCD επτά ιντσών, ενώ την αίσθηση ποιότητα που αποκομίζεις ενισχύουν τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή. Μαλακά πλαστικά, συνδυάζονται με γυαλιστερές επιφάνειες και ντύνουν από άκρη σε άκρη το ηλεκτροκίνητο Niro δημιουργώντας μια premium εικόνα.

Για τη διαμόρφωση της ατμόσφαιρας φροντίζει ο φωτισμός καμπίνας, με επτά διαφορετικές αποχρώσεις. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας αρκετό πλάτος στη διάθεσή του. Η κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει για την χρηστικότητά της, με μεγάλες θήκες διαθέσιμες. Βλέπετε, ο κλασικός επιλογέας απουσιάζει από το e-Niro, με τη θέση του να έχει πάρει ένας περιστροφικός διακόπτης, απελευθερώνοντας έτσι και αρκετό χώρο. Τα 2,7 m μεταξονίου εξαργυρώνονται στο ακέραιο από τους επιβαίνοντες, με τις ανέσεις να είναι ανάλογες των διαστάσεων.


Πέρα από τις δεδομένη ευρυχωρία που απολαμβάνουν οι εμπρός, πίσω υπάρχει περισσότερο από ικανοποιητικός χώρος για το κεφάλι, αλλά και τα πόδια, ενώ μεγάλο είναι και το διαθέσιμο πλάτος. Ανάλογα και παρά την τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 451 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.405 λίτρα, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα για ανεξάρτητη αναδίπλωση κατά 60:40.

Πως όμως είναι στο δρόμο το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Kia e-Niro. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η ισχυρότερη με την ονομασία Long Range των 64 kWh και όπως μαρτυρά και η ονομασία, με τη μεγάλη αυτονομία. Η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα είναι 204 ίπποι και 395 Nm ροπής! Εντυπωσιακά νούμερα ακόμα και στην ανάγνωση, που γίνονται ακόμα περισσότερο στο δρόμο, αφού είναι διαθέσιμα στο σύνολό τους από μηδέν στροφές και άμεσα με το πάτημα του γκαζιού.


Η μετάδοση, όπως προαναφέραμε περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Έτσι, το βάρους 1.791 κιλών e-Niro επιταχύνει δυναμικά και πιο συγκεκριμένα κάνει το σπριντ 0-100 km/h σε 7,8 sec, ενώ έχει μέγιστη ταχύτητα 167 km/h, τα οποία είδαμε με χαρακτηριστική ευκολία. Στην πράξη, επιταχύνει δυναμικά και άμεσα, χωρίς καμία είδους υστέρηση. Η επιτάχυνση είναι ανάλογη της πίεσης του δεξιού πεντάλ, αλλά και του προγράμματος που έχει επιλεγεί.

Τέσσερα είναι τα προγράμματα, Eco, Eco+, Comfort και Sport. Το τελευταίο δίνει το μέγιστο των δυνατοτήτων του κινητήρα, με το e-Niro σε αυτή την περίπτωση να βάζει την απόδοση πάνω από την άνεση. Πιο ήπιο και ξεκούραστο γίνεται στο Comfort, το οποίο συνδυάζει επιδόσεις και απόδοση. Η επιτάχυνση εδώ είναι δυνατή, ενώ η παροχή ισχύος δεν είναι τόσο απότομη, όσο στο Sport. Η κατανάλωση πέφτει και η αυτονομία αυξάνεται, ανάλογα με την πίεση που θα ασκήσει ο οδηγός.


Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα, μέσω paddles πίσω από το τιμόνι, της ρύθμισης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Τραβώντας το αριστερό ενισχύεται, με το αυτοκίνητο κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι να φρενάρει και να ανακτά ενέργεια. Ακόμα πιο αποδοτικό γίνεται το συγκεκριμένο σύστημα στο Eco, όπου το πρόγραμμα ρυθμίζεται με γνώμονα την οικονομία και την βελτίωση της αυτονομίας. Πατώντας παρατεταμένα το πλήκτρο προγραμμάτων πηγαίνει στο Eco+ όπου η ταχύτητα του e-Niro περιορίζεται στα 90 km/h αυστηρά μάλιστα, χωρίς να επιτρέπει την επιτάχυνση ακόμα και αν πιέζεις το γκάζι.

Αναμφίβολα, σ’ αυτή την περίπτωση δίνεται προτεραιότητα στην οικονομία, με την αυτονομία ακόμα και να αυξάνεται, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν και ο οδηγός προσέξει με το γκάζι. Θεωρητικά, η Kia δίνει αυτονομία 615 μέσα στην πόλη και 455 σε μικτές συνθήκες. Κατά τη δοκιμή μας επιβεβαιώσαμε τη θεωρία και μάλιστα χωρίς κόπο. Κινηθήκαμε μέχρι και το Σούνιο για τους σκοπούς της φωτογράφισης, πιέζοντας κατά διαστήματα, χωρίς ωστόσο να ανησυχήσουμε σε καμία περίπτωση για την αυτονομία.


Αν τώρα χρειαστεί φόρτιση, το e-Niro με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh μπορεί να γεμίσει σε wallbox των 7,2 kW σε λιγότερο από 9,5 ώρες, ενώ σε έναν ταχυφροτιστή DC άνω των 80 kW απαιτεί μόλις 40 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80% της φόρτισης.

γλυκά
  • Αυτονομία
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Χρηστικότητα
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Τιμή
  • Διάρκεια φόρτισης (οικιακή πρίζα)

Όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο, το Kia e-Niro δείχνει ισορροπημένο, με έμφαση στην άνεση και παρά τη σχετικά σφιχτή λόγω βάρους ρύθμιση της ανάρτησης. Την αίσθηση αυτή θα διαταράξουν μόνο κάποιες έντονες κακοτεχνίες και πάλι χωρίς να φτάνουν οι ενοχλήσεις στους επιβαίνοντες. Εν γένει είναι ευχάριστο, σε κάθε είδους διαδρομή και αποτελεσματικό. Μόνο στο πρόγραμμα Sport και λόγω της άμεσης επιτάχυνσης το e-Niro θα ανοίξει την πορεία του, υποστρέφοντας σε δρόμους με στροφές. Ωστόσο, τα ηλεκτρονικά είναι εκεί για να παρεμβαίνουν γρήγορα και αποτελεσματικά, παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Τα φρένα, όπως και σε όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα με ανάκτηση ενέργειας, έχουν περίεργη αίσθηση, η οποία απαιτεί εξοικείωση, αλλά μέχρι εκεί, αφού η αποτελεσματικότητά τους σε κάθε περίπτωση ικανοποιεί.

Επιπλέον, το e-Niro διαθέτει πλούσιο γκάμα βοηθημάτων για τον οδηγό που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του Kia Drive WiSE. Σε αυτή περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τα συστήματα: υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ελέγχου “τυφλού” σημείου, αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης και έξυπνο Cruise Control.

συμπέρασμα

Το Kia e-Niro είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και ειδικά σε αυτή τη μεγάλη του έκδοση, που είναι ικανό να σε απαλλάξει από το άγχος της αυτονομίας, ενώ παράλληλα καλύπτει με άνεση όλες τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η τιμή του είναι 46.990 ευρώ αλλά με την επιδότηση πέφτει κοντά στα 41.000 ευρώ, δεν είναι από τα πλεονεκτήματά του, αν τη δεις με απόλυτα κριτήρια, αλλά αναλογικά και βάζοντας στην εξίσωση την τεχνολογία που διαθέτει μπορείς ακόμα και να πεις ότι δεν είναι πολλά…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

Kia e-Niro - Go Electric

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...