Δοκιμή: Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 PS DCT - Σειρά του!

Tο ταλαντούχο μικρότερο SUV-Crossover σταδιακά χτίζει την γκάμα του με πρόσφατη προσθήκη το αυτόματο 7ταχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με πρόσφατο όφελος το 7άρι DCT, το Puma θα κερδίσει όσους είχαν πειστεί από την πρόταση της Ford στα Β-SUV, αλλά έστρεφαν αλλού στην αναζήτηση αυτόματου.


Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 PS DCT
- Η ζήτηση είναι αυτή που καθορίζει την προσφορά και κάπως έτσι σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εκεί έξω, διαθέτουν αυτόματα κιβώτια. Υπάρχει κόσμος που δεν έχει οδηγήσει ποτέ του χειροκίνητο - και ενδεχομένως να μην οδηγήσει ποτέ. Και αυτό το ποσοστό του κοινού δεν είναι μικρό, ενώ δείχνει αναπτυσσόμενο. Αν κάποτε τα αυτόματα κιβώτια ήταν μειονότητα και προνόμιο λίγων κατασκευαστών και μοντέλων, σήμερα η κατάσταση αντιστρέφεται. Και το Puma δεν γινόταν να λείπει από την σημαντική υποκατηγορία: Αυτόματο.


Ευκολία και αποτέλεσμα

Σταδιακά η γκάμα της Ford κερδίζει την αποτελεσματική ευκολία του αυτόματου κιβωτίου με τα Fiesta, Focus Active, Ecosport και Kuga να εχουν κάνει την αρχή και το Puma να είναι το πρόσφατο στην …επετηρίδα που το καρπώνεται. Το νέο Dual Clutch Transmission - DCT, είναι ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που προέκυψε από τη συνεργασία της Ford με την Getrag και εφαρμόζεται αποκλειστικά στην 3κύλινδρη εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου χιλιάρη EcoBoost. Στην περίπτωση αυτή, ο 1.0 EcoBoost χάνει την mild hybrid συνοδεία και προσφέρεται αποκλειστικά σε έκδοση 125 ίππων. Τα 200 Nm είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm και οι επιταχύνσεις γίνονται πάντα εντός της καλής περιοχής απόδοσης.

Όλα είναι απλά θέμα βύθισης του δεξιού πεντάλ. Απλοποιημένη διαδικασία που μεταφράζεται σε αμεσότητα αλλαγών και εύκολες επιδόσεις. Η μια σχέση διαδέχεται την άλλη με ραφιναρισμένη λογική, προσφέροντας μια ποιοτική λειτουργεία, έτσι όπως οφείλει να έχει ένα διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο σήμερα. Ακόμα και αν επιλέξεις δυναμικότερο τρόπο έκφρασης με ενεργοποιημένο το Sport πρόγραμμα, οι αλλαγές αποκτούν ζωηρή εικόνα αλλά ταυτόχρονα δεν χαλούν την καλή διαγωγή του κιβωτίου, όσον αφορά τη συμπεριφορά. Μπορείς να το απολαμβάνεις αυτόματο, μπορείς όμως να επιλέξεις και manual λειτουργία χρησιμοποιώντας παραδοσιακά το λεβιέ σειριακά ή ακόμα πιο αποτελεσματικά, να αλλάζεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Στην χειροκίνητη και Sport επιλογή, διαπιστώνεις μάλιστα ότι είναι πιο δεκτικό στα κατεβάσματα όταν εσύ το θέλεις, σε σχέση με αντίστοιχα κιβώτια του ανταγωνισμού.  

Όπως και να έχει, οι 125 ίπποι σε συνεργασία με το 7άρι DCT, δείχνουν μια χαρά συνδυασμός για ευχάριστες οδηγικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του Puma.

Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές ως αίσθηση, ενώ τα σχεδόν 50 επιπλέον κιλά που αντιστοιχούν στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι η κύρια αιτία που οι αριθμολάγνοι θα βρουν τα νούμερα επιδόσεων ελαφρώς ανεβασμένα (σε σχέση με το αντίστοιχης απόδοσης mild hybrid που είχαμε δοκιμάσει). Είναι όμως πταίσμα μπροστά στην ταχύτητα και ευκολία που σου σερβίρει.

Παραμένει γρήγορο και εκφράζει το 0-100 km/h σε 10,2 sec και την τελική ταχύτητα με 187 km/h. Η κατανάλωση δύσκολα προσεγγίζει διψήφιο νούμερο ακόμα και σε γρήγορη οδήγηση. Τα 7,0 lt/100km είναι μέσα στο ρεπερτόριο του, ενώ αν απλωθείς στην αναζήτηση της απόδοσης, τιμές λίγο πάνω από τα 8 λίτρα αντιπροσωπεύουν την μέση κατανάλωση. Όπως και να έχει οι μακρύτερες σχέσεις στο 7άρι DCT, κάνουν το Puma να ταξιδεύει ακόμα πιο ήσυχα και οικονομικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και το χειροκίνητο εμφάνιζε σημεία υστέρησης σε ίδιες συνθήκες. Πρακτικά ότι χάνει από την υποβοήθηση του ήπιου υβριδικού συστήματος στις χαμηλές στροφές, το εξισορροπεί με kick down, ενώ ανάλογα με το πρόγραμμα επιλογής στα 5 συνολικά driving modes (Normal, Sport, Eco, Slippery, Trail), αλλάζει η χαρτογράφηση και κατά συνέπεια η συμπεριφορά έκφρασης του DCT.  

Όλα αυτά συμβάλουν σε μια εξαιρετική εικόνα απόδοσης και συμπεριφοράς που βάζουν τον οδηγό σε θέση ισχύος. Άλλωστε, ακόμα και αν υπάρχουν μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση, δεν ξεχνάμε ότι το Puma προκύπτει από DNA Fiesta και τα δυο τους έχουν ταμπέλα Ford. Πρακτικά λοιπόν η απελευθερωτική αίσθηση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνδυάζεται με μια αίσθηση φιλικότητας και άνεσης στη λογική του στησίματος. Διαθέτει όμοια μετατρόχια με ένα Focus και διατηρεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός Fiesta. Και όλα αυτά με τη δυνατότητα να βγεις με φόρα από την άσφαλτο στο χώμα, χάρις το μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος (166 mm). Δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα στον οδηγό και δεν αργεί να αποδείξει την σπορ ευελιξία του. Η προσεκτική ρύθμιση της ανάρτησης είναι ταλέντο της φίρμας άλλωστε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι η μοναδική προτεραιότητα. Μια στιβαρή ενδοτικότητα φτάνει στα αισθητήρια του οδηγού και ισορροπεί άνεση και ουσία, χωρίς να εγκλωβίζεται αποκλειστικά στο σπορ αποτέλεσμα.

Στα όπλα του Puma και τα 5 προαναφερθέντα συνολικά driving modes ώστε να επιλέγει ο οδηγός το προφίλ που ταιριάζει στις συνθήκες και τη διάθεση. Τα ηλεκτρονικά προσαρμόζουν τα δεδομένα σε κινητήρα, τιμόνι, κιβώτιο και βαθμό παρεμβατικότητας του συστήματος ευστάθειας και το Puma προσφέρει το ιδανικό ευχάριστο αποτέλεσμα. Το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα και η ποιοτική κύλιση, είναι στα ευχάριστα που αναζητά κανείς για ταξιδιωτική αναζήτηση.

 

Κατά τα άλλα, Puma

Ξεχωρίζει είτε το δεις με σπορ γυαλιά, είτε ξεψαχνίσεις τομείς που αφορούν τεχνολογίες, πρακτικότητα και ασφάλεια. Δυναμικό και με μυώδη σιλουέτα, εκπέμπει ένα αθλητικό και δραστήριο πνεύμα. Είναι προφανές οπτικά ότι το σχεδιαστικό μοτίβο δεν είναι αδιάφορο. Συνολικά το αιλουροειδές της Ford σερβίρεται με κάτι λιγότερο από 4,2 μέτρα μήκους, όπως ορίζει άλλωστε ο μέσος όρος των B-SUV, αλλά με αισθητική που εκπροσωπεί επάξια το δυναμικό στιλ.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αθλητικό στιλ
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Προγράμματα οδήγησης
  • Ευκολία αυτόματου κιβωτίου
  • Εξοπλισμός άνεσης - ασφάλειας
  • Έξυπνοι χώροι
ξινά
  • Τιμή
  • Απουσία εφεδρικού τροχού

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη ως βασική φιλοσοφία έμπνευσης από το mainstream supermini της εταιρείας. Σύνθημά του η ποιοτική εικόνα, αλλά και το εμπνευσμένο επίπεδο έξυπνων λύσεων, ευρυχωρίας, στιλ και εξοπλισμού. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι υπαρκτές και άφθονες, ενώ ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” με ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέπει την απεικόνιση των πληροφοριών ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού. Η κλασική οθόνη 8” του συστήματος infotainment SYNC 3, βρίσκεται στην γνώριμη από το Fiesta θέση με το ρεπερτόριο συνδεσιμότητας να προσφέρει Apple CarPlay και Android Auto. Η σχέση του με την τεχνολογία και τις παροχές υποβοήθησης του οδηγού είναι επίκαιρη και διαθέσιμη χάρη στη γνωστή ομπρέλα συστημάτων της Ford. Στάνταρ εξοπλισμένο με συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώριση κόπωσης και οδικών σημάτων το Puma, απλώνει ακόμα περισσότερο το ρεπερτόριό του, αν χρειαστεί και επιθυμεί η τσέπη του ενδιαφερόμενου.

Οι χώροι είναι καλοί για 4 ενήλικους με τις μεγάλες πίσω πόρτες να διευκολύνουν την είσοδο - έξοδο. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει τοπ χωρητικότητα (456 lt) για την κατηγορία του και δέχεται αντικείμενα πλάτους ενός μέτρου. Η εύκαμπτη εταζέρα δεν χρειάζεται να αφαιρείται και μένει μόνιμα επάνω στην πόρτα όταν ανοίγει η 5η πόρτα, ενώ κερασάκι παραμένει το Megabox, ένας έξτρα σημείο αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Ένας παραλληλόγραμμος βαθύς χώρος που φτάνει χαμηλά, διαθέτει πλαστικοποιημένη επένδυση και απορροή (σφραγίζει με τάπα) ώστε να δίνει λύση σε οτιδήποτε λερώνει και πρέπει να μεταφερθεί. Θεωρητικά αντέχει έως 50 κιλά βάρους και η χωρητικότητα του είναι 80 lt. Η ύπαρξη Megabox σε όλες τις εκδόσεις Puma αυτομάτως κάνει σαφές ότι ακόμα και ο τροχός ανάγκης είναι όνειρο απατηλής νυκτός. Στη λίστα επιλογών βέβαια υπάρχει ο προαιρετικός εφεδρικός τροχός, καταργώντας όμως τα προνόμιο του Megabox. Συνολικά το τεχνολογικά επίκαιρο Puma δείχνει την ευφυΐα του σε κάθε τομέα και εμφανίζεται πρόθυμο να χωρέσει καθημερινότητα, στιλ και απόλαυση. Δοκιμάστε το!

συμπέρασμα
Το Puma τηρεί την παράδοση που γεννιέται μέσα από ένα Fiesta, ενσαρκώνοντας αυτή τη φορά B-SUV ρόλο. Καταφέρνει να συνδυάσει αθλητικότητα σε στιλ, άρωμα περιπέτειας, ευρυχωρία και ευφάνταστες λύσεις, με κερασάκι φυσικά το σπορ χαρακτήρα που χαρακτηρίζει ένα Ford. Φυσικά με την επικαιρότητα της τεχνολογικής αρτιότητας για τα δεδομένα της εποχής του και κατηγορίας που ανήκει. Στην περίπτωση DCT, όχι μόνο δεν χάνει με το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη, αλλά ωφελείται ποικιλοτρόπως. Μπορεί να μην πορεύεται αγκαζέ με το υβριδικό σύστημα όμως ξεχωρίζει ως ξέγνοιαστο στην αστική καθημερινότητα, ακόμα πιο εύστοχο στην σχέση του με τον οδηγό, ακόμα πιο αποτελεσματικό σε κάθε χρήση και απαίτηση. Η σημαντική διαφορά τιμής σε σχέση με τις χειροκίνητες εκδόσεις, κάνει την περίπτωση με το DCT κομματάκι αλμυρή υπόθεση αγοράς, όμως το αξίζει.

 

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...