Δοκιμή: Dacia Duster 1.0 TCe - New Entry

Οι βάσεις κατέβηκαν και το Duster έγινε πιο προσιτό, αλλά παράλληλα, με τον νέο 1.0 TCe και πιο αποτελεσματικό

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,5 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2122 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η προσθήκη του τούρμπο κινητήρα κάνει το Duster πιο σύγχρονο και πιο ανταγωνιστικό, έχοντας πάντα στη φαρέτρα του αρκετά όπλα που το κάνουν ελκυστικό.


Η Dacia αναβαθμίζει τη γκάμα κινητήρων του πολυσχιδούς Duster με την προσθήκη ενός νέου 1.000άρη τούρμπο βενζίνης. Αυτός αντικαθιστά τον μέχρι πρότινος βασικό 1.6 ατμοσφαιρικό βενζίνης των 115 ίππων, από τον οποίο είναι πιο οικονομικός και πιο καθαρός σε ποσοστό που πλησιάζει το 20%, όπως διατείνεται η Dacia. Πιο συγκεκριμένα, ο νέος  1.0 TCe είναι ένα 3κύλινδρο σύνολο έμμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων με χωρητικότητα 999 cc που αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 rpm και 160 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα στο σύνολο τους από τις 2.750 rpm.

Στην πράξη το “μικρό” τούρμπο Duster δείχνει πρόθυμο από χαμηλά, τραβάει δυνατά από στάση, με νεύρο και ανεβάζει στροφές χωρίς κομπιάσματα. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο έχει τη γνωστή… γαλλική αίσθηση, με τις διαδρομές του να είναι μεγάλες. Κουμπώνει σωστά και είναι κοντό για να αξιοποιεί τη ροπή. Το βάρους 1.191 κιλά Duster επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 12,5 sec, ενώ σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή φτάνει στο πρώτο χιλιόμετρο σε 34,3 sec.

Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 km/h, με το Duster στον ανοιχτό δρόμο να παρουσιάζει ένα δισταγμό με πέμπτη σχέση και όταν οι στροφές πέσουν χαμηλά. Σε αυτή την περίπτωση ο 3κύλινδρος κινητήρας δείχνει τη φύση του, βγάζοντας κάποιους κραδασμούς όταν πιέσεις παραπάνω το δεξί πεντάλ. Ωστόσο, ταξιδεύει ήσυχα και άνετα, ενώ παραμένει οικονομικό σε κατανάλωση, με τη μέση τιμή της δοκιμής σε μικτές διαδρομές να περιορίζεται στα 7,2 sec. Ο νέος κινητήρας πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6D TEMP με τις εκπομπές CO2 να είναι 121 gr/km σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC.

Τα 21 εκατοστά καθαρής απόστασης από το έδαφος χαρίζουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στο Duster, για να πατήσει και πέρα από την άσφαλτο με αξιοσημείωτη αυτοπεποίθηση. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι η σκληροπυρηνική, με σύστημα τετρακίνησης, αλλά μια πιο… lifestyle, με κίνηση στους εμπρός τροχούς μόνο, που προάγει περισσότερο ένα πιο χαλαρό προφίλ κίνησης. Έναν χαρακτήρα που εν γένει επιδιώκει η Dacia να δώσει στο Duster νέας γενιάς και εδώ μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το καταφέρνει.

Στο δρόμο το Dacia Duster 1.0 TCe δίνει προβάδισμα στην άνεση, κάτι που διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του. Περνάει με χαρακτηριστική ευκολία και αποτελεσματικότητα κάθε είδους κακοτεχνία, που υπάρχουν αναρίθμητες στους ελληνικούς δρόμους, κρατώντας έξω από την καμπίνα θορύβους και άσχημες αντιδράσεις από την ανάρτηση. Χάρη φυσικά στην ήπια ρύθμιση της τελευταίας, αλλά και σε συνδυασμό με τα μεγάλου προφίλ ελαστικά.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εκδρομικός χαρακτήρας
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Κραδασμοί (σε χαμηλές στροφές)

Αυτό από την άλλη επηρεάζει την ποσότητα των πληροφοριών που φτάνουν στα χέρια του οδηγού, αλλά από την άλλη το Duster όπως προαναφέραμε δεν είναι μια μηχανή οδήγησης, αλλά ένα lifestyle μοντέλο για άνετες εξορμήσεις και ξεκούραστη καθημερινότητα.Στο εσωτερικό το Duster ακολουθεί τη μινιμαλιστική λογική, με απλές καθαρές γραμμές. Για την κατασκευή έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως έχουν καλή συναρμογή. Οι πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί στο πάνω μέρος του ταμπλό κυριαρχούν στο μάτι, ενισχύοντας τη σύγχρονη εικόνα του μοντέλου. Η οθόνη αφής επτά ιντσών είναι εύκολη στην περιήγηση και παρέχει δυνατότητες συνδεσιμότητας με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέσιμο είναι και σύστημα πλοήγησης με ελληνικούς χάρτες και οδηγίες. Στα συν και οι τέσσερις κάμερες θέασης (Multi-view) που σου επιτρέπουν να δεις περιμετρικά του αυτοκινήτου.

Φυσικά, αυτό που καθιστά πρακτικό στην καθημερινότητα το Duster, είναι οι χώροι για πέντε άτομα, αλλά και όλα τα μικροαντικείμενα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 445 λίτρα, ενώ φτάνει στα 1.487 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Το Duster είναι διαθέσιμα σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: Ambience, Sportive και Prestige, με τιμές που ξεκινούν από 13.580 €, με τη μεσαία έκδοση να στοιχίζει 15.650 € και την κορυφαία να φτάνει στα 16.450 €.

συμπέρασμα

Νέα πνοή αποκτά η “βάση” του Duster, με τον μικρό τούρμπο κινητήρα. Τραβάει δυνατά με πλούσια ροπή και οικονομία καυσίμου. Αναβαθμίστηκε ο καθημερινός του χαρακτήρας, ενώ μπορεί να ταξιδέψει χωρίς κόπο και θόρυβο. Η τιμή του είναι σίγουρα ένα δέλεαρ, και το καθιστά value for money επιλογή.

 

Dacia Duster - Day after day

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...