Δοκιμή: Ford Focus Active X 155 PS mHEV - Με περιπετειώδη και οικολογικό χαρακτήρα

Η crossover εκδοχή του Focus ενισχύεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, μειώνοντας το οικολογικό της αποτύπωμα και αποκτώντας σημαντικό όφελος σε επίπεδο αποδοτικότητας.

  • -
  • -
Ισχύς155 PS
Ροπή235 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO293 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

O περιπετειώδης χαρακτήρας του Ford Focus Active συνδυάζεται με τον 1.000άρη κινητήρα των 155 ίππων, ο οποίος εκτός από αποδοτικότητα υπόσχεται καλές επιδόσεις

Το στρατηγικό πλάνο της Ford έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, με όλα τα μοντέλα της να έχουν αποκτήσει τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη εκδοχή. Ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και το Ford Focus, το οποίο διατίθεται πλέον και με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Στοιχείο που σύμφωνα με τη Ford το καθιστά κατά 17% πιο αποδοτικό! Η πρώτη μας επαφή με την εξηλεκτρισμένη εκδοχή του Focus έγινε με την έκδοση Active, η οποία και προσφέρεται αποκλειστικά με τον κινητήρα απόδοσης 155 ίππων. Το μηχανικό σύνολο είναι γνωστό, αφού πρόκειται αυτό των 1.000 cc που προσφέρονται και τα Puma, Fiesta.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με ένα σύστημα μίζα/γεννήτρια να ανακτά ενέργεια την οποία και αποθηκεύει σε μία μπαταρία Li-Ion 10 Ah. Το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V μπορεί και συνεισφέρει ροπή της τάξεως των 50 Nm, με ιδιαίτερη έμφαση στις χαμηλές στροφές. Η ροπή του κινητήρα αγγίζει τα 190 Nm από τις 1.900 έως και τις 5.500 rpm, ενώ σε πλήρη επιτάχυνση μπορεί να φτάσει τα 240 Nm αποκομίζοντας τη μέγιστη συνδυαστική ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα. Αξίζει να σημειώσουμε, πως για ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα, διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων να είναι μόλις 93 gr/km CO2, ενώ σύμφωνα με τη Ford η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 4,1 lt/100 km. Από την πλευρά μας, η μέγιστη τιμή που είδαμε σε συνθήκες πίεσης άγγιξε τα 7 lt/100 km, με τη μέση κατανάλωση τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση μας να κυμαίνεται κάτω από τα 6 lt/100 km.

 

Adventure!

Η έκδοση Active ξεχωρίζει για τα crossover χαρακτηριστικά της και για να διαπιστώσεις ότι πρόκειται για την υβριδική εκδοχή πρέπει να κοιτάξεις προσεκτικά τη σχετική ένδειξη στο πίσω μέρος. Όπως και στις… «απλές» εκδόσεις, ξεχωρίζει από τα πλαστικά προστατευτικά, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις ράγες οροφής. Aκόμα ένα στοιχείο διαφοροποίησης αποτελούν τα σκούρα φωτιστικά σώματα.

 

Στο εσωτερικό η ειδοποιός διαφορά για την υβριδική έκδοση εντοπίζεται στον νέο ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από τα εμπρός καθίσματα, έχει σαν αποτέλεσμα να μην επηρεαστούν οι χώροι του εσωτερικού, οι οποίοι και παραμένουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί για την κατηγορία. Σε επίπεδο μηχανικών μερών, να θυμίσουμε ότι η έκδοση Active διαθέτει διαφοροποιημένα ελατήρια και αμορτισέρ, νέες αντιστρεπτικές ράβδους, ενώ φαρδύτερα είναι τα μετατρόχια εμπρός και πίσω. Εκτός από τις εκτός δρόμου δυνατότητες του, αυτό έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο το επίπεδο άνεσης, αφού η ανάρτηση απορροφά ό,τι και αν βρεθεί στο δρόμο της με χαρακτηριστική ευκολία. Και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση στην καμπίνα του εσωτερικού, το υβριδικό Focus προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

γλυκά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Κλίσεις αμαξώματος

Ford as usual

Στο δρόμο και στην πράξη η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι ανεπαίσθητη . Ουσιαστικά δεν διαπιστώνεις να συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο και μένεις να απολαμβάνεις τη ζωντάνια των 155 ίππων, με τα 9,4 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km από στάση να πιστοποιούν του λόγου το αληθές. Η ελαστικότητα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του, αφού αποδίδει άκρως ικανοποιητικά από τις 1.500 rpm και πάνω. Στις μεσαίες στροφές ξεδιπλώνει τις αρετές του, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα προσφέροντας πολύ καλή απόκριση στο γκάζι. Και όλα αυτά, με την κατανάλωση να μην ξεφεύγει ακόμα και με το πόδι στο πάτωμα. Βέβαια, όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, η διαφοροποιημένη ανάρτηση μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται ελαφρώς μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά αυτό δεν διαταράσσει τον ευχάριστο χαρακτήρα του, όντας γρήγορο και διασκεδαστικό. Όπως εξάλλου κάθε Ford τα τελευταία χρόνια, διατηρώντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της εταιρείας. 

συμπέρασμα

Στη Ford η χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας δεν αλλοιώνει το χαρακτήρα των μοντέλων της. Το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα είναι δεδομένο, ενώ η αποδοτικότητα και η οικονομία καυσίμου εμφανής. Και στην περίπτωση του Focus Active συνδυάζονται με τον εκδρομικό και νεανικό χαρακτήρα, διατηρώντας την οδηγοκεντρική συμπεριφορά που παραδοσιακά το χαρακτηρίζει.



POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...