Δοκιμή: SEAT Leon 1.5 TSI 150 PS FR - New face

Με την δυναμική εικόνα που του αρμόζει, τεχνολογίες και digital τρόπους, το νέο Leon βάζει δύσκολα στους αντιπάλους του

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 4η γενιά Leon, έρχεται με επίκαιρο το τεχνολογικό καλάθι, χωρίς να ξεχνάει τους λόγους που πέτυχε στο μικρομεσαίο στερέωμα.

Seat Leon 1.5 TSI FR - Είναι το πιο πετυχημένο μοντέλο της Seat και έχει ξεπεράσει τα 2.2 εκατομμύρια πωλήσεων στις τρεις γενιές που προηγήθηκαν, από το 1998 που έκανε την εμφάνισή του στα φώτα της δημοσιότητας. Παραμένει λόγος ύπαρξης γενναίων επενδύσεων για τη ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, που φέτος κλείνει τα 70 χρόνια παραγωγής, με τα τελευταία 30 ολοκληρωτικά υπό την ομπρέλα του ομίλου Volkswagen. Η γεωμετρική πρόοδος που χαρακτήριζε τις τρεις προγενέστερες περιπτώσεις όσον αφορά τις πωλήσεις είναι και ένας καλός λόγος για τους Ισπανούς ώστε να ελπίζουν σε αντίστοιχη πορεία και για την 4η νέα γενιά. Αυτός είναι και ο λόγος που ξεπέρασαν το δισεκατομμύριο ευρώ επένδυσης επάνω του. Το νέο Leon έχει λοιπόν κάθε λόγο να έρχεται φορτσάτο για να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από την θέση που του ανήκει στα μικρομεσαία.

 

 

Ματιές στο μέλλον

Φυσικό επακόλουθο της επένδυσης, το νεότερο Leon να βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να καυχιέται για τον εκσυγχρονισμό του. Όχι ότι υπήρξε ποτέ στην καριέρα του, αδικημένο, αλλά τώρα έρχεται με την κεκτημένη ταχύτητα της φήμης του και με φορτωμένο το καλάθι. Στο πνεύμα της εποχής του ακολουθεί τη ρότα του καινοτόμου συνολικά χωρίς να αφήνει μοντέρνο πεδίο απάτητο. Έρχεται λοιπόν προχωρημένο σε κάθε πιθανό τομέα που πάει το μυαλό. Εξηλεκτρισμένο και πιο πλήρες από ποτέ, με κάθε διαθέσιμη τεχνολογία σε γκάμα κινητήρων. Βενζίνη, ντίζελ, φυσικό αέριο CNG και για πρώτη φορά σε SEAT ήπια υβριδικα και επαναφορτιζόμενα είναι εδώ.
Σε επίπεδο επικαιρότητας κερδίζει με το σπαθί του το άριστα, κάτι που αποδεικνύει τόσο όσον αφορά την ασφάλεια όσο και την συνδεσιμότητα.  Για την τελευταία δηλαδή αρκεί η διαχείριση μέσω του τηλεφώνου και της εφαρμογής SEAT CONNECT. Η νέα αυτή πλατφόρμα φέρνει το μέλλον, με υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης ώστε να είστε πάντα σε επαφή με το όχημα. Για παράδειγμα, μπορεί κάνεις να κλειδώσει/ξεκλειδώσει το Leon του, να το εντοπίσει ανάμεσα σε πλήθος παρκαρισμένων ή να θυμηθεί που το έχει παρκάρει. Να ενημερώνεται αν έχει ξεχάσει ανοιχτά τα φώτα ή το πορτμπαγκάζ ή ακόμα και εάν κάποιος προσπαθεί να το παραβιάσει. Μπορεί ακόμα να μαθαίνει εάν κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που έχει ορίσει, όταν το οδηγεί κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας. Εν ολίγοις ο οδηγός - κύριος διαχειριστής, βρίσκεται σε επικοινωνία με το αυτοκίνητο ακόμα και αν βρίσκεται μακριά του. 

Στον τομέα της ασφάλειας ένας πλούσιος από τη βασική του έκδοση συνδυασμός συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, είναι μέρος του εξοπλισμού και αποτελεί τη σύγχρονη προστατευτική ομπρέλα στην ενδεχόμενη κακοτοπιά. Το ραντάρ του ACC σαρώνει το δρόμο εμπρός και προβλέπει τον κίνδυνο, το σύστημα Blind Spot Detection εντοπίζει αυτοκίνητα που σας προσεγγίζουν και βρίσκονται έξω από το πεδίο όρασής σας και το Travel Assist βοηθάει με υπηρεσίες ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Υπάρχει φυσικά και το Pre-Crash Assist για τη στιγμή της σύγκρουσης που προετοιμάζει το όχημα και τους επιβάτες τεντώνοντας τις ζώνες ασφαλείας, κλείνοντας παράθυρα και πολλά άλλα. Οπτικές και ακουστικές ειδοποιήσεις για οχήματα που σας προσεγγίζουν είναι διαθέσιμες ενώ στην περίπτωση που δεν υπάρχει αντίδραση από τον οδηγό, το αυτοκίνητο λαμβάνει αυτόνομα τον έλεγχο: Ενεργοποιεί τα αλάρμ, διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και το φρενάρει μέχρι πλήρους ακινητοποίησης. Για το απευκταίο, το σύστημα αερόσακων του νέου SEAT Leon είναι σχεδιασμένο να σας προστατεύει από κάθε γωνία σύγκρουσης.   

 

Με το πάτωμα, τα μηχανικά μέρη και τις τεχνολογίες της τελευταίας γενιάς του δημοφιλούς μικρομεσαίου της Volkswagen, το Leon δείχνει έτοιμο για πρωταθλητισμό στην απαιτητική του κλάση. Άλλωστε ο Ισπανός εκπρόσωπος δεν ήταν ποτέ αδικημένος, αλλά τώρα είναι πιο δημιουργικός από ποτέ στο κομμάτι του εντυπωσιασμού.

Πάνω απ’ όλα όμως φροντίζει να σε κερδίσει με το καλημέρα κοιτώντας το. Το νέο Leon είναι δημιουργικά αλλαγμένο σε εικόνα, αλλά παραμένει πάντα αναγνωρίσιμο. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της SEAT περιλαμβάνει την κάθετη μάσκα, δυναμικές λεπτομέρειες και LED φώτα που είναι τραβηγμένα πιο μέσα, στοιχεία που ωφελούν την σπορ γραμμή του. Η σχεδιαστική έμπνευση προκύπτει και στο προφίλ του αυτοκινήτου, με την αίσθηση της κίνησης να είναι εμφανής, ακόμα και όταν το Leon είναι σταματημένο.  Διακριτικά φουσκώματα το τονώνουν μυϊκά, η οροφή χαμηλώνει διακριτικά προς τα πίσω και το κέρδος στην αεροδυναμική έρχεται χωρίς θυσία στην πρακτικότητα.
Πίσω οι χρωμιωμένες απολήξεις και οι νευρώσεις πρωταγωνιστούν, ενώ ο επίλογος στην δημιουργικότητά του είναι η καλλιτεχνική υπογραφή Leon, αλλά και τα τριγωνικά LED φώτα που τα χαρακτηρίζει η ενοποίησή τους. Διατηρεί την εικόνα του ελκυστικά τολμηρού και ωφελημένου κατά 8% στον αεροδυναμικό συντελεστή του.

 Τα σχεδιαστικά σεμινάρια συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με τις μοντέρνες γραμμές, την αισθητική και τον διάκοσμο να κερδίζουν τον επισκέπτη. Προσεγμένο στην λεπτομέρεια και στα υλικά του, το ισπανικό μικρομεσαίο ικανοποιεί με την κομψότητά του, την σπορ απλότητα της έκφρασής του και την πρακτικότητα της καμπίνας. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, σε όποια θέση και αν κάθεσαι και οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά σημεία του νέου Leon, μετά και την αύξηση του μεταξονίου κατά 50 mm στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB, φτάνοντας πλέον τα 2.686 mm.
Tα 380 lt του χώρου αποσκευών παραμένουν ασφαλώς ο εκδρομικός σύμμαχος για τους τέσσερις ενήλικες που θα φιλοξενήσει με περίσσια άνεση το ισπανικό μικρομεσαίο. Ο μεσαίος επιβάτης πίσω όταν προκύψει, θα συμβιβαστεί έχοντας και το τούνελ στα πόδια του, ενώ για μεγαλύτερες απαιτήσεις χώρου αποσκευών ή θα επιστρατεύσετε την ανάκληση των καθισμάτων (1.301 lt) ή αν δεν θέλετε ακύρωση θέσεων θα στραφείτε στην Sportstourer έκδοση (χώρος αποσκευών 620 lt - 1.600 lt με ανάκληση καθισμάτων).   

 Εκτός από την παραμετροποίηση του στάνταρτ ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών, σε όλες τις εκδόσεις υπάρχει και η νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών στην κεντρική κονσόλα ως κέντρο ελέγχου, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Στο πλήρως digital εσωτερικό, το νέο Leon προσφέρει κάθε σύγχρονη απαίτηση από ένα δημιουργικό infotainment, με εύκολο χειρισμό και δυνατότητα φωνητικών εντολών.
Οι διακόπτες αφής, η διαβάθμιση του εσωτερικού φωτισμού για ατμόσφαιρα, η επάρκεια σε θύρες USB και USB-C εμπρός και πίσω, το Bluetooth και το Connectivity Box για ασύρματη φόρτιση του smartphone σας, αλλά και η ξεχωριστή ρύθμιση για τη θερμοκρασία στους πίσω επιβάτες, είναι μικρές λεπτομέρειες της σημασίας που έδωσαν οι άνθρωποι της SEAT, στο κυνήγι της τελειότητας.

Εξπρές, σε ευθείες και στροφές!

Ο 1.5 TSI εδώ απέχει από υβριδική βοήθεια, όμως ακόμα και έτσι νιώθεις ζωντάνια, αμεσότητα και πολιτισμένη λειτουργεία, το σύγχρονο πακέτο που οφείλει ένας κινητήρας της εποχής. Με θετικές κριτικές όσον αφορά την απόδοσή του, όπου έχει χρησιμοποιηθεί και με σύνεση στην απαίτηση για καύσιμο, ακολουθεί και στο νέο Leon τις εντυπώσεις και δίνει στο ισπανικό αυτοκίνητο την ταχύτητα που αναζητά η έκδοση FR. Τεχνολογικά ο άμεσος ψεκασμός και η τουρμπίνα δηλώνουν το παρόν, ενώ η δυνατότητα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων όταν το φορτίο ενεργειακής απαίτησης είναι χαμηλό, αποτελεί ένα έξτρα όπλο για χαμηλές καταναλώσεις.
Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής είναι λόγοι που εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις στα σχεδόν 1.300 κιλά της κατασκευής, που σύμφωνα με το κατασκευαστή εκπροσωπούνται από 221 km/h τελικής ταχύτητας και 0-100 km/h σε 8,4’’. Νούμερα που δεν απέχουν από την πραγματικότητα, όπως και οι κολακευτικές καταναλώσεις αν του φερθείς ανθρώπινα, εκμεταλλευόμενος την πλούσια ροπή. Μια συνηθισμένη τιμή κατανάλωσης γυροφέρνει τα 8 λίτρα, ενώ με ελαφρύτερο πόδι τα 7 lt/100 km είναι στις δυνατότητες του. Αν βέβαια αναζητάς επιβεβαίωση στα νούμερα επιδόσεων, η βάση της διψήφιας τιμής στο trip computer είναι αναμενόμενη.     

Όσοι νιώθουν ανησυχίες για τον τρόπο συμπεριφοράς και τον βαθμό της σπορ αποτελεσματικότητας, τα νέα παραμένουν ευχάριστα! Η ζωντάνια του κινητήρα συνδέεται με ένα ανάλογα ικανό 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο για να απλώσει τα χαρίσματα του, καθώς και ένα συνολικό πακέτο για να απολαύσεις οδήγηση. Ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, γεμίζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού για εμπειρίες σε υψηλές ταχύτητες κάτι που δεν αρνείται να συνεχίσει και εκεί που τελειώνουν οι ευθείες. Φυσικά τα ηλεκτρονικά παραμένουν alert σε κάθε προσπάθεια να υπερνικήσεις τους νόμους της φυσικής, ακόμα και όταν τα απενεργοποιήσεις.

 Μέσω του Dynamic Chassis Control έχεις την επιλογή μέσα από 3 προεπιλεγμένα προγράμματα (Eco, Normal και Sport), ώστε να προσαρμόσεις τα δεδομένα (απόκριση κινητήρα - τιμονιού και παρεμβατικότητα ηλεκτρονικών) είτε για οικολογική χαλαρή οδήγηση, είτε για δυναμική, με την ανάρτηση του FR να είναι έτσι κι αλλιώς εστιασμένη στη σφιχτή συμπεριφορά. Με τους τροχούς των 18’’ σε 40άρι προφίλ ελαστικών, διαβάζει με επιμέλεια το ανάγλυφο του δρόμου με ένα στιβαρό τέμπο που ναι μεν κοπανάει στις ανωμαλίες, αλλά χωρίς να νιώθεις ότι σκορπάει.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Φινέτσα
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Κατανάλωση 
ξινά
  • Άνεση ανάρτησης (έκδοση FR)

Τα McPherson εμπρός διαβάζουν εξαιρετικά και προσφέρουν ένα μπροστινό σύστημα με σωστή κατευθυντικότητα και εύστοχο turn in. Το τιμόνι ακούει χωρίς να είναι πλούσιο σε βάρος και όλα αυτά συνδυάζονται με ημιάκαμπτο άξονα που ως αδυναμία μπορείς να του χρεώσεις την ευαισθησία στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που γίνονται αντιληπτές στο κοινό του πίσω καθίσματος.

Αν ψάχνεις όμως να προκαλέσεις το παιχνίδι της ουράς είσαι γελασμένος. Συνολικά θα στρίψεις ορμητικά με χαρακτηριστική ουδετερότητα. Μια υποστροφική υποψία επικρατεί αλλά ποτέ δεν επεκτείνεται, ενώ η ουρά παραμένει βιδωμένη στο σκοπό της, δηλαδή στην ανάγνωση της ιδανικής γραμμής. Οποιαδήποτε τάση για άνοιγμα τροχιάς δύσκολα προκύπτει ειδικά σε καλής ποιότητας άσφαλτο και όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα ρυθμό εξαιρετικά γρήγορο, εφάμιλλο της ταυτότητας FR. Δεν νιώθεις ότι οδηγείς πολεμική μηχανή, όμως νιώθεις την ορχηστρική συνεργασία του συνόλου, ένα στιβαρό πλαίσιο, μια ευχάριστα ανάλαφρη αίσθηση και μια χορευτική ευελιξία που βοηθά στο δυναμικό στιλ οδήγησης. Και μέσα σε όλα αυτά την εξαιρετική εικόνα της ταχύτητας διαχειρίζονται εξαιρετικά τα φρένα με αίσθηση και αντοχή στην επαναληπτική απαίτηση επιβράδυνσης

Ισπανικό ταμπεραμέντο και δυναμική μεσογειακή αύρα σε ένα αυτοκίνητο που καλύπτει όλες τις μικρομεσαίες ανάγκες. Υποδειγματικά μοντέρνο, πλήρες και τεχνολογικά προχωρημένο, το νέο Leon συνεχίζει την δυναμική ιστορία του στα μικρομεσαία, διατηρώντας το συνολικό πακέτο προσφοράς και τιμής παραδοσιακά δελεαστικό.

συμπέρασμα

Μπορεί επισήμως να μην συγκαταλέγεται στα premium μικρομεσαία, όμως δεν απέχει και πολύ, ακόμα και αν δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Δυναμισμός σχεδίασης μέσα έξω, ποιοτικά χαρακτηριστικά ανώτατου επιπέδου, φινετσάτη έμπνευση και διάκοσμος, χώροι, εξοπλισμός, τεχνολογίες και digital αύρα είναι η κεντρική ιδέα με την πρώτη ματιά. Και φυσικά το μεσογειακό ταμπεραμέντο επικρατεί όχι μόνο σε εικόνα αλλά και σε χαρακτήρα που προκύπτει από την απόδοση, τη συμπεριφορά και την αίσθηση που σου αφήνει πίσω από το τιμόνι. Το μικρομεσαίο SEAT έρχεται με γενναίο επίπεδο προσφοράς και παραδοσιακά με ελκυστικές τιμές.  



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

 

GOCAR TEST - Seat Leon 1.5 TSI 150 PS FR

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...