Δοκιμή: Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Hybrid - Υβριδικό… GTi

Η Ford προσθέτει για πρώτη φορά ένα ήπια υβριδικό σύστημα στο Fiesta προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση, ενώ παράλληλα αυξάνει την ισχύ και τη δυναμική του

  • -
  • -
Ισχύς155 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,0 lt/100km
Εκπομπές CO292 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η έκδοση mild-hybrid του Fiesta με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα στα καλύτερά της, με 155 ίππους και απόδοση… γεμάτη. Εστιάζει επιπλέον και στην οικονομία καυσίμου.

Η Ford πέρασε στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της και το Fiesta είναι το μοντέλο που ακολουθεί στη σειρά τη νέα της φιλοσοφία. Αυτό μάλιστα είναι το πρώτο υβριδικό Fiesta στην πολυετή του ιστορία, έχοντας ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Τι πρόσημο έχει άραγε το αποτέλεσμα, θετικό ή αρνητικό; Ας πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα.

Το supermini με σήμα το μπλε οβάλ ευεργετείται από την τεχνολογία που γνωρίζουμε ήδη από το Puma και πιο συγκεκριμένα τον 1.0 EcoBoost mHEV με το ήπια υβριδικό σύστημα που υπόσχεται 5% καλύτερη οικονομία καυσίμου. Αυτός είναι διαθέσιμος με 125 ίππους, όσους έχει και στην απλή μη υβριδική του έκδοση, αλλά και με 155 ίππους.

Δηλαδή 15 PS επιπλέον, από την ισχυρότερη μέχρι σήμερα εκδοχή του τούρμπο βενζίνης 1.0 EcoBoost. Αυτή είναι και η έκδοση που θα εισαχθεί στην Ελλάδα -η μικρή δεν θα έρθει- αλλά και αυτή που δοκιμάζουμε.

Σε τι διαφέρει όμως το υβριδικό Fiesta σε σχέση με τις συμβατικές βενζινοκίνητες εκδόσεις; Διαθέτει ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη, που του επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος σε μία αερόψυκτη μπαταρία Lithium-Ion των 48V.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής μέχρι και +24 Nm ροπής και 50% περισσότερη στις χαμηλές στροφές, υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Επιπλέον αυτών, το σύστημα BISG έδωσε την ελευθερία στους μηχανικούς να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα, τοποθετώντας ένα μεγαλύτερο τούρμπο. Να λοιπόν πως προκύπτει η αυξημένη ισχύς, η οποία είναι μάλιστα σημαντική. Από την άλλη, η υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα και πιο συγκεκριμένα με τη ροπή που παρέχει κρατά “ζωντανή” την τουρμπίνα, μειώνοντας την υστέρηση στις χαμηλές στροφές.

Διαφορετική είναι και η λειτουργία του συστήματος Stop & Start, που τώρα δείχνει μεγαλύτερη εγρήγορση και απενεργοποιεί τον κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες, κάτω των 25 km/h, αν ο οδηγός πατάει το συμπλέκτη, ακόμα και αν έχει επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο. Επιπλέον οικονομία καυσίμου προσφέρει το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου που διαθέτει ο EcoBoost και αξιοποιεί συνθήκες χαμηλού φορτίου. Κάτι που γίνεται σε χρόνο όσο το ανοιγόκλεισμα των βλεφάρων και ανεπαίσθητα από τον οδηγό.

Αθροιστικά λοιπόν, με τις κινήσεις αυτές η Ford έκανε το Fiesta Hybrid να αποδίδει 155 ίππους και 240 Nm ροπής, με ιδιαίτερα δυνατό τράβηγμα στις χαμηλές στροφές που θυμίζει… ηλεκτρικό. Οι απόλυτες επιδόσεις -σύμφωνα με τις τυπικές μετρήσεις- εντυπωσιάζουν.

Έτσι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 8,9 sec και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 219 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,0 lt/100 km, με τις εκπομπές CO2 να είναι 92 gr/km (NEDC). Στην πράξη το υβριδικό Fiesta καταναλώνει περίπου 7 lt/100 km, αλλά εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο, με τη γεμάτη λειτουργία του, από χαμηλά.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Υβριδικό σύστημα
  • Επιδόσεις
  • Οικονομία
  • Stop & Start
  • Θέση οδήγησης
  • Τιμόνι
  • Κατανάλωση
  • Προγράμματα οδήγησης
ξινά
  • Ρηχές ποτηροθήκες

Ο πολυβραβευμένος 1.0 EcoBoost σε αυτή τη μορφή του παραπέμπει σε κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού, που δεν θα κομπιάσει ποτέ και θα ανεβάσει με χαρακτηριστική ευκολία μέχρι το όριο περιστροφής του λίγο πάνω από τις 6.000 rpm. Η δύναμη έρχεται αβίαστα, σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, αξιοποιώντας στο έπακρο το καλοδουλεμένο πλαίσιο. Σφιχτό σε κάθε περίπτωση και ακόμα καλύτερο στην έκδοση ST Line της δοκιμής μας, με τους μεγάλους τροχούς 17 ιντσών που, σε συνδυασμό με την ανάρτηση -για σεμινάριο- να διαβάζουν την άσφαλτο και να μεταφέρουν στα χέρια του οδηγού ακέραιες όλες τις πληροφορίες. Αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση, σε προκαλεί να το πιέσεις και να στρίψεις, διαγράφοντας στα κλειστά κομμάτια τόξα που λες και τα έκανες με διαβήτη. Στο Sport, το πιο hardcore πρόγραμμα εκ των τριών (Normal και Eco) που διαθέτει το Fiesta, γίνεται ακόμα πιο άμεσο. Ακούει ακόμα καλύτερα στο γκάζι, χωρίς να χαζεύει και σου επιτρέπει να διατηρήσεις το όριο περιστροφής του κινητήρα ψηλά, χωρίς να λαχανιάζει.

Σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις ακόμα περισσότερο το καλορυθμισμένο πλαίσιο, με τη σφιχτή και ποιοτική σε λειτουργία ανάρτηση και να κινηθείς πιο σβέλτα με την οδική συμπεριφορά να γίνεται ακόμα πιο σπορ. Αυτό λοιπόν θα λέγαμε είναι το GTi της νέας εποχής, που συνδυάζει οικονομία και οδική συμπεριφορά που συναρπάζει.

συμπέρασμα

Στη θεωρία η έκδοση mild-hybrid του Ford Fiesta έρχεται να εκπληρώσει ως κύριο στόχο της οικονομία καυσίμου και τη μείωση των ρύπων. Στην πράξη τα καταφέρνει μια χαρά, έχοντας το καλύτερο σύστημα Stop & Start που λειτουργεί υποδειγματικά, άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά. Επιπλέον όμως, ο κινητήρας αποδίδει εξαιρετικά σε όλο το φάσμα στροφών, χωρίς να λαχανιάζει ψηλά, ούτε να αδυνατεί χαμηλά. Κάνει την έκδοση ST Line της δοκιμής μας ακόμα πιο σπορ και την φέρνει πιο κοντά στην κορυφαία ST, παρά στις “μικρές”. Άριστα! Μπράβο Ford!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ / ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

VIDEOS

Πώς λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία στο Ford Fiesta

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...