Δοκιμή: Volvo XC40 T5 Recharge – 262 ίπποι, κατανάλωση 1,8 lt/100 km και 50 km μόνο με ρεύμα!

Με την προσθήκη του XC40 Recharge, η Volvo συμπληρώνει το παζλ των plug-in μοντέλων της γκάμας της

  • -
  • -
Ισχύς262 PS
Ροπή425 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.1,8 lt/100km
Κατανάλωση ενέργειας15,70 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)2,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)45,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Τ5 Recharge δεν είναι απλά μία plug-in εκδοχή του XC40, αλλά ουσιαστικά σηματοδοτεί την ισχυρότερη έκδοση του premium σουηδικού SUV.


Βιώνουμε την εποχή του… εξηλεκτρισμού και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες χορεύουν στο ρυθμό της plug-in τεχνολογίας. Ο αυστηρός μέσος όρος εκπομπών καυσίμων που έχει επιβληθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει σαν αποτέλεσμα να έρθουν τα PHEV στο προσκήνιο. Η Volvo είναι μία από τις εταιρείες που έχει επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια στη συγκεκριμένη τεχνολογία, διαθέτοντας σχετική έκδοση για την πλειονότητα των μοντέλων της.
Μάλιστα, ήταν απορίας άξιο μέχρι προσφάτως το γεγονός ότι δεν διέθετε σχετική έκδοση για το πλέον προσιτό SUV της γκάμας της, το XC40! Αυτό, όμως, έχει αλλάξει και το σουηδικό μοντέλο που είχε ανακηρυχθεί Αυτοκίνητο τη Χρονιάς για το 2018, προσφέρεται πλέον και σε έκδοση plug-in, συμπληρώνοντας το τελευταίο κομμάτι που έλειπε από το… πράσινο και φιλικό προς το περιβάλλον παζλ της Volvo. Είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με τον ίδιο κινητήρα των 1.500 cc, αλλά απόδοσης 211 και 262 ίππων αντίστοιχα. Το λευκό XC40 τεχνολογίας plug-in που είχαμε στη διάθεση μας συνοδευόταν από τον κωδικό Τ5, στοιχείο που μαρτυρά ότι πρόκειται για το ισχυρότερο της σειράς.

 


Ισχύς εν τη ενώσει

Το ισχυρότερο XC40 παίρνει ζωή από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.500 cc, ο οποίος αποδίδει 181 ίππους. Οι 262 ίπποι προκύπτουν με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 81 ίππων, ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 10,7 kWh. Η συνδυαστική ροπή των δύο κινητήριων μονάδων εκτοξεύεται στα 425 Nm, με το XC40 T5 Recharge να προσφέρει εν τέλει πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία. Η τελική ταχύτητα μπορεί να περιορίζεται στα 180 km/h, αλλά για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 7,3 sec. Τιμή διόλου ευκαταφρόνητη. Μάλιστα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της σουηδικής εταιρείας, στοιχείο που το καθιστά ευχάριστο στην οδήγηση στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα, το XC40 μπορεί να προσφέρει 50 χιλιόμετρα με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, επιτρέποντας τη μετακίνηση για τις καθημερινές μας ανάγκες, τουλάχιστον στον αστικό κύκλο.

 


Spot the difference

Ο εξηλεκτρισμένος χαρακτήρας του XC40 Τ5 δεν είναι άμεσα ευδιάκριτος. Σχεδιαστικά, τίποτα δεν μαρτυρά την παράλληλη συμβίωση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα. Για να διαπιστώσεις πως πρόκειται για το ισχυρότερο XC40 ολόκληρης της γκάμας, πρέπει να εστιάσεις την προσοχή σου στο πίσω μέρος. Και συγκεκριμένα στην ένδειξη Twin Engine, δίπλα στους κωδικούς T5 και R Design. Ο τελευταίος μαρτυρά και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού της Volvo, με τα σπορ χαρακτηριστικά. Δεν μιλάμε για προσθήκη έντονων αεροδυναμικών βοηθημάτων, αλλά για μικρές σχεδιαστικές πινελιές που ενισχύουν τα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος. Σε αυτές περιλαμβάνονται και οι μεγάλοι τροχοί διάστασης 19 ιντσών, αλλά και ο πίσω προφυλακτήρας με τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης. Επιπλέον, η διχρωμία με την μαύρη οροφή κάνει όμορφη αντίθεση με το λευκό αμάξωμα. Πάντως, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τρία χρόνια από την παρουσίαση του, εξακολουθεί να παραμένει σύγχρονο και θελκτικό σχεδιαστικά.

 


Στο 
ίδιο πνεύμα

Όπως και στη σχεδίαση του αμαξώματος, έτσι και στο εσωτερικό δεν θα συναντήσεις διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Για να εξακριβώσεις πως πρόκειται για την έκδοση plug-in θα πρέπει να δώσεις ζωή στον κινητήρα και να παρατηρήσεις τον πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά και τη διαθέσιμη αυτονομία. Τίποτα άλλο δεν το διαφοροποιεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι απαραιτήτως κακό! Το XC40 ξεχωρίζει για την πολυτελή και premium ατμόσφαιρα που προσφέρει στο εσωτερικό του. Χωρίς υπερβολές, με τη γοητεία της απλότητας να το καθιστά ξεχωριστό. Η γνωστή πλέον κεντρική οθόνη αφής τύπου tablet εξακολουθεί να δεσπόζει στο κέντρο, παραμένοντας το ίδιο πρακτική και λειτουργική. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα κατασκευής και η επιλογή υλικών είναι κορυφαία, όπως εξάλλου μας έχει συνηθίσει η Volvo με όλα της τα μοντέλα τα τελευταία χρόνια.  


Η έκδοση
Design, δεν αναβαθμίζει μόνο την εικόνα του XC40, αλλά και τον εξοπλισμό, περιλαμβάνοντας σχεδόν τα πάντα σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Μάλιστα, στην Volvo ισχυρίζονται πως η plug-in έκδοση μετά τις ενισχύσεις που έχει δεχθεί το αμάξωμα για την προστασία των μπαταριών, αποτελεί το ασφαλέστερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η σουηδική εταιρεία! Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και συγκεκριμένα στο κεντρικό τούνελ, στοιχείο που βελτιώνει το κέντρο βάρους, αν και φροντίζει να αυξήσει το βάρος του στα 1.750 κιλά. Σημαντικό είναι το γεγονός πως η τοποθέτηση τους δεν επηρεάζει το χώρο των επιβατών, όπως και των αποσκευών, διατηρώντας τα χωροταξικά του πλεονεκτήματα, όντας ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους.

 


Κινούμενοι αθόρυβα και αποδοτικά

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα των plug-in μοντέλων είναι η δυνατότητα κίνησης με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας για ένα σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων, με το XC40 να προσφέρει περίπου 50 km. Για να συμβεί αυτό, χρειάζεται να επιλέξει κανείς το πρόγραμμα οδήγησης Puremode και εν συνεχεία να απολαύσει τις αρετές της οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με τους κατάλληλους χειρισμούς και παραμένοντας ιδιαίτερα προσεκτικοί στον τρόπο που πατάμε το πεντάλ του γκαζιού, το νούμερο των 50 χιλιομέτρων δεν είναι ουτοπικό, αλλά ρεαλιστικό. Και αν ξεμείνετε από ρεύμα, η πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα διαρκεί 5 ώρες, ενώ σε wallbox μόλις τρεις! Στοιχείο που αυξάνει ακόμα περισσότερο την ευκολία και την πρακτικότητα του XC40 Plug-in.


Επιλέγοντας να κινηθείτε αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο η εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει το XC40. Μάλιστα, το γεγονός ότι το πακέτο R Design διαθέτει πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, δεν διαταράσσει την ισορροπία και την αποτελεσματικότητα της. Ένα στοιχείο που αξίζει να σημειώσουμε, είναι πως το σύστημα ανάκτησης αποδεικνύεται πιο αποδοτικό αν επιλέξουμε το πρόγραμμα «Β» στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Μάλιστα, σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να ρυθμίσετε και το βαθμό ανάκτησης που πραγματοποιείται μέσω της επιβράδυνσης και το φρενάρισμα.
 


Ελευθερώνοντας τα… άλογα!

Βέβαια, η γοητεία των κατασκευών του είδους, έγκειται στην ελευθερία που προσφέρει η παρουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην υβριδική λειτουργία και σε ήρεμους ρυθμούς, το XC40 διακρίνεται για την εξαιρετική άνεση που προσφέρει. Εκτός από την ανάρτηση, σε αυτό συμβάλλει το χαμηλό επίπεδο θορύβου του κινητήρα, αλλά και οι βελούδινες αλλαγές σχέσεων που χαρακτηρίζουν το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Εξαίρεση αποτελούν οι υψηλές στροφές περιστροφής, αφού σε αυτή την περίπτωση ο θόρυβος στην καμπίνα είναι έντονος. Πάντως, κύριο χαρακτηριστικό του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου είναι η ελαστικότητα που το διακρίνει στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας πολύ καλή απόκριση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Αποδοτικότητα κινητήρα
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Επιλέγοντας το Power Mode το XC40 εμφανίζει ένα πιο δυναμικό πρόσωπο. Ο κινητήρας αποδεικνύεται γεμάτος στο μεγαλύτερο εύρος στροφών, με τις όποιες εκρήξεις να λάμπουν δια της απουσίας τους. Δεν είναι υπερβολή, πως περισσότερο θυμίζει δυνατό ατμοσφαιρικό, παρά υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή πληροφόρηση, αν και σχετικά ελαφρύ, ενώ συνήθεια απαιτεί το φρένο. Μπορεί να έχει καλή απόδοση, αλλά το σύστημα ανάκτησης επηρεάζει την αίσθηση. Στο δρόμο, παρά τα 100 κιλά επιπλέον, το XC40 παραμένει φιλικό. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ η οδική συμπεριφορά του προσθιοκίνητου SUV αποδεικνύεται προβλέψιμη. Αν το παρακάνεις στην είσοδο θα υποστρέψει, ενώ αν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι θα γλιστρήσει ελαφρώς περισσότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά προοδευτικά και σίγουρα όχι απότομα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές με δεδομένο το γεγονός ότι πρόκειται για όχημα ελεύθερου χρόνου, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη στα καθίσματα. Ευχάριστο αποδεικνύεται και το επτάρι κιβώτιο, το οποίο στο Power Mode διατηρεί περισσότερη ώρα την επιλεγμένη σχέση σε ψηλές στροφές, μένοντας έτσι στο ωφέλιμο εύρος.

συμπέρασμα

Η Volvo διαθέτει σημαντική εμπειρία από την plug-in τεχνολογία και στο XC40 την αξιοποιεί στο έπακρο. Το σουηδικό SUV δεν είχε αναδειχθεί τυχαία Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, όντας πρακτικό, ευρύχωρο, προηγμένο τεχνολογικά, συνδυάζοντας premium αισθητική και πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Στην εξηλεκτρισμένη εκδοχή του παντρεύει όλα τα παραπάνω με την αποδοτικότητα και την οικονομία καυσίμου που προτάσσει η σημερινή εποχή.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Volvo XC40 T5 Recharge Plug-In

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...