Δοκιμή: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - Thunderstruck!

Η Mercedes-Benz EQC δεν είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Αποτελεί δείγμα γραφής και ένα μέσο επίδειξης τεχνογνωσίας του αρχαιότερου κατασκευαστή αυτοκινήτων.

  • -
  • -
Ισχύς408 PS
Ροπή760 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,1 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η είσοδος της Mercedes-Benz στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων πραγματοποιείται με ένα πολυτελές SUV, κορυφαίο σε επίπεδο τεχνολογίας, άνεσης και επιδόσεων.


Τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν την ηλεκτροκίνηση με ραγδαίους ρυθμούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, μοντέλα του είδους να μην αποτελούν σήμερα ένα μέσο μεταφοράς με χιλιομετρικούς περιορισμούς, που περιορίζεται για χρήση στον αστικό κύκλο. Όπως αναμενόταν, μετά από ένα εύλογο διάστημα, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και για τον αρχαιότερο κατασκευαστή αυτοκινήτων να παρουσιάσει τη δική του ηλεκτρική εκδοχή.

Στο πνεύμα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της η Mercedes-Benz θα προσφέρει μέχρι το 2022 φιλικές προς το περιβάλλον εκδόσεις για όλα τα μοντέλα τη γκάμας της. Είτε πρόκειται για υβριδικές, ήπια υβριδικές, αλλά και ηλεκτρικές εκδόσεις. Σήμερα το πρώτο δείγμα γραφής αποτελεί η νέα EQC. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές SUV, με πληθωρικό χαρακτήρα, κορυφαία τεχνολογία και επίπεδο άνεσης, προπομπό της σειράς EQ. Των μοντέλων που εκφράζουν τη φιλοσοφία και αντίληψη της Mercedes-Benz για την κινητικότητα στη σημερινή εποχή. 

 

In house!

Δεν πρόκειται για… «παρθενογένεση». Σε αντίθεση με τη Jaguar (βλ. i-Pace) στη Mercedes-Βenz αποφάσισαν να χτίσουν την EQC επάνω σε μία ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα της GLC, αντί να δημιουργήσουν μία νέα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ένα ηλεκτρικό όχημα. Μία σειρά από τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν για να χωρέσει η συστοιχία μπαταριών με τα 384 στοιχεία, όπως και για να προσαρμοστούν οι δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα. H μπαταρία που έχει κατασκευαστεί από τη Mercedes-Benz προσφέρει τη θηριώδη χωρητικότητα των 80 kWh, αλλά προσθέτει επιπλέον βάρος 625 κιλών. Στοιχείο που εκτοξεύει το συνολικό της βάρος στα 2.495 κιλά! Συνεχίζοντας με το… πρακτικό σκέλος, η φόρτιση σε οικιακό wallbox μπορεί να φτάσει τα 7,4 kWh, κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να γεμίσει σε 11 ώρες, ενώ η ίδια διαδικασία σε ταχυφορτιστή DC απαιτεί 40 λεπτά για το 80%. Όσοι σκέφτεστε το ενδεχόμενο φόρτισης σε οικιακή πρίζα, καλύτερα να το ξεχάσετε, αφού μία ολονύκτια φόρτιση μπορεί να προσθέσει περί τα 100 χιλιόμετρα… Πάντως, το γερμανικό εργοστάσιο υπόσχεται αυτονομία από 374 έως και 417 σε μικτό κύκλο, ανάλογα την οδήγηση και τις συνθήκες.

 

Τεχνικά μιλώντας

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η EQC διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στον κάθε άξονα, κάτι που σημαίνει ότι η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Μία σημαντική λεπτομέρεια είναι το γεγονός πως σε κανονικές συνθήκες η ηλεκτρική Mercedes-Benz κινείται με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, ενώ ο πίσω ενεργοποιείται σε συνθήκες επιτάχυνσης ή πίεσης. Όπως φυσικά και κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας, όταν αμφότεροι έχουν ρόλο… γεννήτριας φορτίζοντας τη μπαταρία.

Το κοινό μεταξόνιο με την GLC έχει σαν αποτέλεσμα οι διαστάσεις ανάμεσα στα δύο μοντέλα να είναι αντίστοιχες. Το μήκος της EQC είναι ελαφρώς αυξημένο αγγίζοντας τα 4.760 mm, ενώ η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στην μειωμένη απόσταση από το έδαφος. Κάτι για το οποίο αυτό ευθύνεται το μέγεθος και η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αμαξώματος. Επιλογή, όμως, που βελτιώνει το κέντρο βάρους του ηλεκτρικού SUV.

Περνώντας στους δύο ηλεκτροκινητήρες, η συνδυαστική τους ισχύ μάλλον προκαλεί… ζάλη! Και αν οι 408 ίπποι δεν σας εντυπωσιάζουν, σημειώστε την τιμή της ροπής: 765 Nm! Νούμερο που υπό φυσιολογικές συνθήκες συναντάμε σε supercar. Χαρακτηριστικό στοιχείο της δύναμης του ηλεκτρικού συνόλου, είναι το γεγονός ότι για τα πρώτα 100km από στάση απαιτούνται μόλις 5,1 sec! Επίδοση συγκλονιστική αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα SUV που αγγίζει τους 2,5 τόνους…

 

Back to the future

Ο ηλεκτρικός χαρακτήρας της EQC φυσικά και δεν μπορεί να κρυφτεί. Η φουτουριστική της σχεδίαση, με τις λιτές καθαρές γραμμές, εκτός από κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή της χαρίζει μοναδικότητα και χαρακτήρα. Στο δρόμο οι περισσότεροι την παρατηρούν με βλέμμα θαυμασμού. Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά λεπτά φωτιστικά σώματα σε σχήμα λωρίδας την διαφοροποιούν και τονίζουν την ηλεκτρική της ταυτότητα, διατηρώντας όμως μέρος της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Mercedes-Benz. Παράλληλα, το αυξημένο φάρδος και το χαμηλό τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος τη καθιστούν μυώδη, εντυπωσιακή και αθλητική. Χωρίς φυσικά να χάνει μέρος του premium στοιχείου που διακρίνει όλα τα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Digital εποχή

Ο premium χαρακτήρας και η πολυτέλεια που συναντάμε στο εσωτερικό όλων των μοντέλων της Mercedes, δεν θα μπορούσε να λείπει από την EQC. Η high tech φιλοσοφία και σχεδίαση είναι εμφανής, με το σύστημα πολυμέσων και επικοινωνίας MBUX να ξεχωρίζει. Η μεγάλη παραλληλεπίπεδη επιφάνεια με τις δύο ευμεγέθεις ψηφιακές οθόνες, μας καλωσορίζει στην digital εποχή, προσφέροντας πλήρη πληροφόρηση, αλλά και εντυπωσιακή εικόνα.

Χωροταξικά, άνετα μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες, αν και αυτός που θα βρεθεί στη μέση των πίσω καθισμάτων θα δυσκολευτεί από το σχετικά υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 500 lt, μέγεθος άκρως ικανοποιητικό, με δεδομένη την ύπαρξη της μπαταρίας. 
 

Τεχνολογικό… αστέρι!

Η EQC δεν χαρακτηρίζεται high tech μόνο λόγω σχεδίασης, αλλά και ελέω της πληθώρας των συστημάτων με τα οποία εφοδιάζεται. Καταρχήν, αυτό των πολυμέσων προσφέρει μία σειρά από επιπλέον λειτουργίες που αφορούν το χρόνο φόρτισης, την κατανομή της ενέργειας, την απεικόνιση του συστήματος ανάκτησης και όχι μόνο! Την ίδια ώρα, μέσα από το σύστημα πλοήγησης, μπορούμε να υπολογίσουμε την κατανάλωση του ρεύματος και την αυτονομία σύμφωνα με τη διαδρομή που έχουμε επιλέξει. Το σύστημα φωνητικών εντολών «Hi Mercedes» και η εφαρμογή Mercedes me για έλεγχο λειτουργιών από το κινητό προσφέρονται και στην EQC, διαθέτοντας γενικότερα ό,τι πιο σύγχρονο έχει η γερμανική εταιρία στη φαρέτρα της σήμερα.

Όσον αφορά τα προγράμματα οδήγησης, δίπλα στα γνωστά Eco, Comfort, Sport και Individual, συναντάμε το Max Range. Με αυτόν τον τρόπο, το γερμανικό SUV λειτουργεί αυτόματα εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή οικονομία. Στην καλύτερη αποδοτικότητα συμβάλλει και το σύστημα ανάκτησης, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει αυτόματα ή χειροκίνητα! Οι δύο μικρές πεταλούδες πίσω από το τιμόνι, προσφέρουν τρία επίπεδα ανάκτησης (D+, D- και D- - ), επιτρέποντας την οδήγηση αποκλειστικά με το πεντάλ του γκαζιού. Στην αυτόματη λειτουργία, διαβάζει τη διαδρομή σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και ανάλογα κάνει χρήση του συστήματος ανάκτησης, επιβραδύνοντας!

 

Σε μαγικό χαλί

Αν η οδήγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μία διαφορετική εμπειρία, η πραγματικότητα είναι πως η EQC την αναβαθμίζει σε… άλλο επίπεδο. Καταρχήν, η θέση οδήγησης είναι ιδανική, προσφέροντας πληθώρα ρυθμίσεων. Η εργονομία είναι κορυφαία, ενώ η ποιότητα κατασκευής υπεράνω κριτικής. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος, με μικρές πινελιές όπως οι μπλε ραφές (σήμα κατατεθέν των ηλεκτρικών εκδόσεων) σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, να παίζουν το ρόλο τους σε αυτό.

Η αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτροκινητήρα και η απουσία κραδασμών είναι ένα στοιχείο αναμενόμενο σε κατασκευές του είδους. Όμως, στην EQC η εμπειρία είναι ανώτερη σε κάθε επίπεδο. Η ηχομόνωση του γερμανικού SUV σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου ενός ηλεκτρικού οχήματος, δημιουργούν μία… κάψουλα, που θαρρείς πως είναι αποκομμένη από το υπόλοιπο φυσικό περιβάλλον. Δεν είναι υπερβολή, πως σε συνδυασμό με την παντελή απουσία κραδασμών, πρέπει να ρίχνεις κλεφτές ματιές στο ταχύμετρο για να αποκτήσεις εικόνα της ταχύτητας με την οποία κινείσαι. Φυσικά, σε αυτό συμβάλλει και η ανάρτηση, η οποία αν και δεν είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη, «ισοπεδώνει» στην κυριολεξία ό,τι και αν βρεθεί μπροστά της, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το επίπεδο άνεσης. Σε ήπιος ρυθμούς, εκτός από την μοναδική ποιότητα κύλισης, απολαμβάνεις και την αποδοτικότητα το ηλεκτρικού συνόλου. Στην πόλη εκμεταλλευόμενος το σύστημα ανάκτησης μπορείς να κινηθείς καταναλώνοντας μικρές ποσότητες ενέργειας, ενώ με τους κατάλληλους χειρισμούς και το σύστημα ανάκτησης είναι εφικτό να αυξήσεις την αυτονομία! Η κατάσταση διαφοροποιείται ελαφρώς στον αυτοκινητόδρομο και στον επαρχιακό. Στην πράξη και ρεαλιστικά μιλώντας, έχοντας δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην οικονομία ενέργειας, καταφέραμε να καλύψουμε κοντά στα 400 χιλιόμετρα. Επειδή, όμως, το γκάζι είναι… γλυκό, μία τιμή της τάξεως των 350 χιλιομέτρων είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Παράλληλα, εξαιρετικά βολικό αποδείχθηκε το πρόγραμμα Eco, που σε συνδυασμό με την επιλογή της ανάκτησης στο Auto, καθιστούν τη μετακίνηση στην πόλη εξαιρετικά εύκολη. Απλά, χαϊδεύεις το πεντάλ του γκαζιού και μόλις το σύστημα εντοπίσει το προπορευόμενο αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτομάτως μέσω της ανάκτησης. Ευκολία και οικονομία συγχρόνως!

 

Η… άλλη πλευρά του νομίσματος

Όμως, ένα λίγο πιο βίαιο πάτημα του γκαζιού είναι αρκετό για να φανερώσει μία διαφορετική πτυχή του χαρακτήρα της EQC. Απλά, την πρώτη φορά που θα το δοκιμάσει κανείς θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος για… εκτόξευση. Η ροπή είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά μόλις «ελευθερώσεις» τους 408 ίππους και τα 765 Nm της EQC αυτό που ακολουθεί είναι πρωτόγνωρο. Έχοντας πάντα στην άκρη του μυαλού μας πως πρόκειται για ένα SUV που αγγίζει τους 2,5 τόνους. Η θηριώδης ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και αισθάνεσαι μπαλάκι του πινγκ-πονγκ σε σφεντόνα. Τα 5,1 sec που αναφέρει το γερμανικό εργοστάσιο για τα πρώτα 100 km από στάση δεν είναι καθόλου αισιόδοξο νούμερο. Και δεν είναι υπερβολή πως η πλειονότητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Αττική, δύσκολα θα ακολουθήσουν την EQC στην εκκίνηση από στάση. Τουλάχιστον για τα πρώτα μέτρα… Επίσης, για τους λάτρεις των αριθμών και των επιδόσεων, να σημειώσουμε ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Πολυτέλεια
  • Τεχνολογία
  • Αυτονομία
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Διαχείριση ενέργειας
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου
  • Διάρκεια φόρτισης σε οικιακή πρίζα

Όσο εύκολα κρύβει το βάρος της κατά τη διάρκεια των επιταχύνσεων, άλλο τόσο επιτυχημένα το καταφέρνει και σε δρόμους με διαδοχικές στροφές. Ειδικότερα σε ανοικτό οδικό δίκτυο, με μέτριες στροφές, προκαλεί έκπληξη με το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης που προσφέρει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και γενικότερα εμφανίζει έναν προβλέψιμο χαρακτήρα. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το σωστό βάρος και σχετικά καλή πληροφόρηση, ενώ προσαρμογή απαιτούν τα φρένα. Μπορεί να αποδίδουν πολύ καλά, αλλά θέλουν συνήθεια όσον αφορά τη χρήση τους, αφού το πεντάλ είναι σχετικά μαλακό και με μεγάλη διαδρομή. Κάτι για το οποίο ευθύνεται το σύστημα ανάκτησης.

Όμως, δεν παύει να είναι ένα ισχυρό μοντέλο, με αυξημένο βάρος, το οποίο κάνει αισθητή την παρουσία του στις πιο κλειστές στροφές. Το σημαντικότερο είναι πως η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 765 Nm απαιτεί ειδική διαχείριση και υπομονή. Ο οδηγός πρέπει να είναι προσεκτικός στη χρήση του πεντάλ του γκαζιού και να προτιμά τη σταδιακή επιτάχυνση έχοντας πλέον μπροστά του την έξοδο της στροφής. Η ήρεμη και χωρίς απότομες αυξομειώσεις στο πεντάλ του γκαζιού οδήγηση, αποτελεί τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο για να κινηθεί κανείς γρήγορα με την EQC.

συμπέρασμα

Δεν είναι μυστικό, ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και οι περισσότεροι από εμάς καλούμαστε να αλλάξουμε τρόπο σκέψης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα μέρος της καθημερινότητας μας και ουσιαστικά ένα πρακτικό μέσο μετακίνησης. Η EQC δεν είναι ακόμα μία κατασκευή του είδους. Αποτελεί δείγμα γραφής της τεχνογνωσίας της γερμανικής εταιρίας, συνδυάζοντας πολυτέλεια, άνεση, σύγχρονες τεχνολογίες και ό,τι άλλο θα ζητήσει κανείς από ένα πρωτοκλασάτο SUV. Μία πραγματική Mercedes-Benz της νέας εποχής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


GOCAR TEST - Mercedes Benz EQC

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...