Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 300 d 4MATIC Coupe

Ο καρπός του ζευγαρώματος δύο πολύ διαφορετικών μεταξύ τους κατηγοριών, δέχεται λίγες αλλά μεγάλες αλλαγές, κυρίως κάτω από το καπό και στο ταμπλό

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2169 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όταν δημιουργήθηκε αυτή η τόσο ιδιαίτερη κατηγορία των Sport Activity Coupe, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα είχε απήχηση. Πώς παντρεύονται στο ίδιο αμάξωμα ένα ψηλό SUV και ένα κουπέ πίσω μέρος; Και όμως, υπάρχει κοινό για τέτοιου είδους κατασκευές, χάρη σε μοντέλα όπως η Mercedes-Benz GLC Coupe που με τη συνολική τους ποιότητα δίνουν ισχυρά επιχειρήματα σε αυτό τον ιδιόμορφο συνδυασμό δύο κόσμων. Όσο καλό και να είναι ένα μοντέλο ωστόσο, ένα μικρό ρετούς είναι πάντα χρήσιμο. Νέα μάσκα με πιο σπορ γραμμές, ανασχεδιασμένα φώτα και αλλαγές στους προφυλακτήρες δίνουν το σύνθημα ανανέωσης στο γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, που δείχνει κομψό αλλά και ελαφρώς αγριεμένο πάνω στους μεγάλους τροχούς 19’’, στοιχείο του πακέτου AMG Line που διαθέτει η δική μας GLC Coupe. Η χαμηλωμένη ουρά με την έντονα κεκλιμένη οροφή δημιουργούν μια ιδιαίτερα σέξι πίσω όψη που ανταγωνίζεται επάξια την προσοχή σου από το δυναμικό εμπρός μέρος.

Οι γενναιόδωρες διαστάσεις (μήκος 4.731 mm, ύψος 1.600 mm, πλάτος 1.890 mm) υπόσχονται αντίστοιχη ευρυχωρία στο εσωτερικό, όπου συναντάμε καινούριο τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και το εντυπωσιακό infotainment.

Ο λόγος για το MBUX που ελέγχεται ποικιλοτρόπως: είτε με την αφή, είτε μέσω του touchpad στην κονσόλα, είτε από τους διακόπτες στο τιμόνι, είτε φωνητικά. Και δεν εννοούμε με απλές φωνητικές εντολές, αλλά με διάλογο, μεταξύ του οδηγού και του διαδραστικού Mercedes-Benz User Experience. Απλά λες “Hey Mercedes” και το σύστημα σε ρωτάει σε τι θα μπορούσε να βοηθήσει, ξεκινώντας την επικοινωνία μεταξύ σας, στην αγγλική γλώσσα. Μπορείς για παράδειγμα να ρωτήσεις αν θα χρειαστείς ομπρέλα αύριο και το MBUX να σου πει το δελτίο καιρού για την περιοχή που βρίσκεσαι.

Η γνωστή ποιότητα και πολυτέλεια που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz φυσικά δεν αποτελεί είδηση και ισχύει και στην περίπτωση της GLC Coupe. Οι χώροι παραμένουν καλοί για τους πίσω και μόνο αν υπερβαίνουν το 1,80 m σε ύψος θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος για τις αποσκευές, αν και δείχνει ρηχός και με ψηλό κατώφλι, διαθέτει επαρκέστατο όγκο 500 lt. Πρακτική τέλος είναι και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα.

Η εικόνα από τη θέση του οδηγού διατηρεί το αριστοκρατικό στυλ ενός SUV της Mercedes-Benz. Οι φαρδιές κολόνες εμπρός και πίσω περιορίζουν την ορατότητα (ειδικά εμπρός αριστερά), με την κάμερα 360 μοιρών να βοηθά πολύ στο παρκάρισμα. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλούσιος τόσο σε ανέσεις, όσο και σε τεχνολογία αιχμής που αφορά συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία, πλοήγηση και ασφάλεια.

Νέος είναι και ο 2λιτρος diesel κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται η GLC 300 d Coupe. Είναι 4κύλυνδρος, πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6d και αποδίδει 245 ίππους και 500 Nm! Ισχύς και ροπή κατανέμονται στους τέσσερις τροχούς μέσω της τετρακίνησης 4MATIC και του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic 9 σχέσεων που διακρίνεται για την βελούδινη λειτουργία του. Ο turbodiesel δείχνει με το καλημέρα τις καλές του προθέσεις. Πολιτισμένος σε λειτουργία και ταυτόχρονα αποδοτικός, επιταχύνει με σθένος το μεγάλο SUV από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6,6 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 233 km/h.

Έχεις φυσικά τη δυνατότητα παραμετροποίησης της απόκρισης, τόσο του μοτέρ όσο και του κιβωτίου, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης του Dynamic Select (Comfort, Individual, Sport και Sport+). Θα περίμενες η μέση κατανάλωση να είναι τσιμπημένη, λόγω βάρους και ισχύος. Και όμως, στην πράξη είδαμε κατά μέσο όρο την λογική τιμή των 9,0 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 7,1 lt/100 km με μέθοδο WLTP). Έχουν κάνει καλή δουλειά οι μηχανικοί της Mercedes-Benz στον νέο diesel. Αντίστοιχα αποδοτικά είναι τα φρένα που διαχειρίζονται με ευκολία και αντοχή την υπόθεση ‘επιβράδυνση’. Το σημαντικότερο είναι πως η GLC Coupe μπορεί να ταξιδεύει με μεγάλη άνεση και ευκολία με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα προσφέροντας ήσυχο ταξίδι και υψηλή ποιότητα κύλισης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Ανέσεις
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα οδηγού

Στο δρόμο η GLC Coupe εξαργυρώνει την δυναμική της εικόνα, πάντα φυσικά στο πλαίσιο που ορίζει μια κατασκευή με το μέγεθος και το βάρος της. Η ανάρτηση δείχνει σφιχτή στις χαμηλές ταχύτητες απορροφώντας ωστόσο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Όσο η ταχύτητα ανεβαίνει αρχίζει και συμπεριφέρεται ακόμη καλύτερα και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση απολαμβάνεις σιγουριά και ασφάλεια υψηλού επιπέδου.

Η κίνηση σε όλους τους τροχούς βάζει τη δύναμη κάτω και προσφέρει πρόσφυση ακόμα και σε ολισθηρό τερέν. Αυτά μέχρι το σημείο που αποφασίσεις να αναζητήσεις ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα. Τότε αντιλαμβάνεσαι πως οδηγείς ένα SUV με έμφαση στην αποτελεσματικότητα και την άνεση που δεν αρέσκεται σε αυτό το στυλ οδήγησης.

Από την άλλη, χωμάτινες βατές διαδρομές είναι μέσα στο ρεπερτόριο της GLC Coupe, αρκεί ο ιδιοκτήτης να είναι διατεθειμένος να την υποβάλλει στα μαρτύρια της γρατζουνιάς και των στενών επαφών με τη φύση. Φυσικά, βόλτες σε κοσμικούς χειμερινούς προορισμούς είναι βούτυρο στο ψωμί της.

συμπέρασμα

Τα SUV ήταν, είναι και θα είναι στη μόδα και οι μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz, το εκμεταλλεύονται στο έπακρο καλύπτοντας κάθε γωνιά αυτής της κατηγορίας. Η GLC Coupe συνεχίζει να συνδυάζει αποτελεσματικά τον περιπετειώδη χαρακτήρα των SUV με τον δυναμισμό των coupe, θυσιάζοντας ελάχιστη από την πρακτικότητα και διατηρώντας όλες τις παραδοσιακές και σύγχρονες αξίες της μάρκας. Στην έκδοση 300 d με τον νέο 2λιτρο turbodiesel προσθέτει τον συνδυασμό απόδοσης, επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Πλεονεκτήματα τα οποία θα απολαύσει ο ιδιοκτήτης της, παρότι θα την επιλέξει κυρίως για την εμφάνισή της.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Νέα Mercedes-Benz GLC Coupe

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...