Δοκιμή Opel Astra 1.2T 145 PS: Πιο ισχυρό, πιο αποδοτικό

Φαινομενικά μπορεί να είναι ίδιο, αλλά το Opel Astra του 2020 διαθέτει νέα μηχανικά μέρη που το καθιστούν πιο αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον

  • -
  • -
Ισχύς145 PS
Ροπή225 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Αντίθετα με τη συνήθη τακτική των περισσοτέρων εταιρειών στην Opel προτίμησαν να μην διαφοροποιήσουν το νέο Astra σχεδιαστικά, αλλά να το εφοδιάσουν με σύγχρονα πιο αποδοτικά και σαφώς πιο φιλικά προς το περιβάλλον μηχανικά μέρη.


Το Astra αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της Opel στη σύγχρονη ιστορία της, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τα 14 εκ. αυτοκίνητα από το 1991 μέχρι και σήμερα. Η νεότερη και συγκεκριμένα η 5η γενιά του γερμανικού best seller, διανύει το πέμπτο έτος ζωής της και στη γερμανική εταιρεία θεώρησαν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναβαθμιστεί. Αντίθετα με τη συνήθη τακτική των περισσοτέρων εταιρειών, προτίμησαν να μην το διαφοροποιήσουν σχεδιαστικά, αλλά να το εφοδιάσουν με σύγχρονα πιο αποδοτικά και σαφώς πιο φιλικά προς το περιβάλλον μηχανικά μέρη. Όπως στο Opel Astra της δοκιμής μας, που ήταν εφοδιασμένο με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.200 cc και απόδοσης 145 ίππων!


Εύλογα παρατηρώντας το νέο Astra «ψάχνεις» τις αλλαγές και… δεν τις βρίσκεις. Οι τεχνικοί της Opel εστίασαν την προσοχή τους στη βελτίωση της αεροδυναμικής και όχι στη σχεδίαση του αμαξώματος. Μετά από εκτενείς δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα, κατέληξαν σε μια σειρά από λύσεις που βελτίωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας για τη χάτσμπακ έκδοση στο 0.26 Cd. Κάτι που είχε σημαντικό αντίκτυπο στη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων. Οι αλλαγές που επέφεραν το παραπάνω αποτέλεσμα είναι τα νέα τμήματα στη μάσκα που ανοίγουν και κλείνουν ανεξάρτητα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη ροή αέρα, όπως και η βελτιστοποίηση του πατώματος, η οποία και περιορίζει το στροβιλισμό. Παράλληλα, στοιχείο που συμβάλλει στη μείωση κατανάλωσης και ρύπων είναι η σημαντική μείωση του βάρους.

Όντας οικογενειακό χάτσμπακ, το Opel Astra ξεχώριζε από την πρώτη γενιά για την ευρυχωρία, την άνεση και την πρακτικότητα που το διέκρινε. Στοιχεία που φυσικά διατηρούνται αναλλοίωτα και στην ανανεωμένη εκδοχή του. Στο εσωτερικό του μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες. Ακόμα και οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια, αλλά και για το κεφάλι. Την ίδια ώρα η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 370 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει τα 1.210! Τέλος, στο εσωτερικό συναντάμε πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα, στοιχείο που αυξάνει την πρακτικότητα.

Η σημαντικότερη και ειδοποιός διαφορά στη νεότερη γενιά του Opel Astra κρύβεται κάτω από το εμπρός καπό. Ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος κινητήρας είναι σχεδιασμένος και εξελιγμένος στη Γερμανία, αφού η κατασκευή του ξεκίνησε πριν την συμφωνία με το Group PSA. Έτσι λοιπόν, ο 1.200άρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη ροπή του αλουμινένιου συνόλου να αγγίζει τα 225 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 μέχρι και τις 3.500 rpm. Με τη γλώσσα των αριθμών οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, πάντα τηρουμένων των αναλογιών. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 10,3 δλ., την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ. Όμως, αυτό που είναι σημαντικό στην περίπτωση του νέου κινητήρα είναι ο τρόπος λειτουργίας του. Η χρήση ενός αντικραδασμικού άξονα στο μπλοκ μειώνει δραματικά τους κραδασμούς. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι χαμηλό και αναμφίβολα δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα τρικύλινδρο σύνολο.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Ανεπαίσθητες σχεδιαστικές αλλαγές
  • Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Παράλληλα, το 1.200άρι Astra των 145 ίππων είναι πιο αποδοτικό, αφού εκπέμπει 99-101 gr/km σε κύκλο NEDC και 119-126 gr/km στον αντίστοιχο WTLP. Στοιχείο που σημαίνει ότι είναι σύμφωνο με τα νεότερα αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων Euro 6d, όντας πιο αποδοτικό κατά 21%. Η Opel αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση του κυμαίνεται στα 4,4 λίτρα σε κύκλο NEDC και 5,2-5,5 στο WLTP. Εμείς τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση μας χρειαστήκαμε κατά μέσο ότι 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ., χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το πεντάλ της βενζίνης…

Πιστό στην παράδοση της Opel, το Αstra εξακολουθεί να διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής του. Προσεγμένα υλικά, συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, ενώ η συναρμογή είναι αυτή που περιμένεις από τη γερμανική εταιρία. Η εργονομία είναι πολύ καλή, με τα πάντα σωστά τοποθετημένα, αν και κάποια κουμπιά κρύβονται από τον επιλογέα των ταχυτήτων. Από εκεί και πέρα, η δική μας έκδοση διέθετε αναλογικό πίνακα οργάνων, με ψηφιακή οθόνη αφής στο κέντρο διάστασης 7 ιντσών. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και με αντίστοιχη οθόνη 8’’, η οποία και υποστηρίζει το νέο σύστημα Infotainment Multimedia Navi Pro, αλλά και ασύρματη φόρτιση κινητού.

Αλλαγές έχει δεχθεί και το πλαίσιο του νέου Astra, με στόχο να αναδείξει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά χωρίς να χάσει μέρος της άνεσης που το διακρίνει. Η ρύθμιση των αμορτισέρ είναι διαφορετική, ενώ προαιρετικά διατίθεται με πιο σφικτή ανάρτηση, διαφοροποιημένο σύστημα διεύθυνσης και σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα. Παρά τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, με την ανάρτηση να αποσβαίνει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βέβαια, η προσοχή μας επικεντρώθηκε στο νέο 3κύλινδρο σύνολο, του οποίου η λειτουργία είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένη. Στο δρόμο ο κινητήρας των 145 ίππων αποδεικνύεται ζωντανός και με καλή απόκριση στο γκάζι. Σίγουρα δεν αρέσκεται στις χαμηλές στροφές και το στροφόμετρο πρέπει να περάσει τις 2.200 rpm για να επιταχύνει ικανοποιητικά, ενώ στις μεσαίες ξεδιπλώνει τις αρετές του. Συνήθεια απαιτεί το σύστημα Start&Stop, το οποίο αρχικά ίσως και να σας εκνευρίσει. Από εκεί και πέρα, η οδική του συμπεριφορά είναι όπως έχουμε συνηθίσει από το Astra. Ασφαλές, προβλέψιμο και γενικότερα φιλικό, αφού δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει.

συμπέρασμα

Αναμφίβολα, το Opel Astra εξακολουθεί να διακρίνεται για όλα εκείνα τα στοιχεία που το έχουν καθιερώσει στη συνείδηση του κοινού. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, οι άνετοι χώροι και το υψηλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει, συνδυάζονται σήμερα με αποδοτικότερους κινητήρες και φιλικότερο προς το περιβάλλον χαρακτήρα. Διατηρώντας πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...