Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 TSI - Game changer

To πρώτο crossover της Skoda αλλάζει τις ισορροπίες στην κατηγορία με το διττό χαρακτήρα και την ικανότητα του να ταιριάζει παντού

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)125,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Χαρακτηριστικά SUV, κόμπακτ διαστάσεις με άφθονους χώρους, που στην περίπτωση της έκδοσης του Kamiq των 116 ίππων, συνδυάζονται με πολύ καλές για την κατηγορία επιδόσεις. 

Τα τελευταία χρόνια η Skoda έχει καταφέρει να διαφοροποιήσει και να αναβαθμίσει σημαντικά την εικόνα της προσφέροντας μοντέλα που διακρίνονται για την ποιότητα και το χαρακτήρα τους. Η μετωπική επίθεση στα SUV έχει προκαλέσει αίσθηση, αφού τόσο το Kodiaq, όσο και το Karoq συγκαταλέγονται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές στις κατηγορίες τους.

Το… επόμενο χτύπημα είναι το νέο Kamiq, το οποίο σηματοδοτεί την πρώτη απόπειρα του τσέχικου εργοστασίου στην κατηγορία των crossover. Και με δεδομένη την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από τα υπόλοιπα SUV μοντέλα της Skoda, δεν είναι μυστικό ότι οι προσδοκίες είναι εξαιρετικά υψηλές!

Baby boom

Στη γλώσσα των «Ινούιτ», ανθρώπων που ζουν στο Βόρειο Καναδά και τη Γροιλανδία, η λέξη Kamiq χαρίζεται σε αυτόν που ταιριάζει τέλεια σε μία κατάσταση. Αν συνδυάσουμε το γεγονός ότι η συγκεκριμένη λέξη ξεκινάει με το γράμμα «Κ» και τελειώνει με το «Q» (όπως στα Kodiaq και Karoq) καταλαβαίνουμε τους λόγους που οι Τσέχοι προχώρησαν στην επιλογή του συγκεκριμένου ονόματος. Μετά το Scala, το Kamiq είναι το δεύτερο μοντέλο της Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0.

Το σχεδιαστικό τμήμα της τσέχικης εταιρίας αναφέρει ότι το Kamiq έχει δανειστεί πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Vision X που είχε δει τα φώτα της δημοσιότητας πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Οι ομοιότητες είναι ευδιάκριτες, αλλά σε κάθε περίπτωση το Kamiq δεν κρύβει ότι αποτελεί μέλος της οικογένειας των SUV της Skoda.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αν και ελαφρώς διαφοροποιημένα όντας πιο μικρά και πιο λεπτά σε σχέση με αυτά των Kodiaq και Karoq, δεν παύουν να «φωνάζουν» για τη συγγένεια που τα συνδέει. Αντίστοιχα, στο πλάι συναντάμε την χαρακτηριστική γραμμή στο αμάξωμα που διακρίνει τα νεότερα μοντέλα της Skoda, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED έχουν το κλασσικό σχήμα C, όπως και στο Scala.

Με λίγα λόγια δεν κρύβει το… «τσέχικο» διαβατήριο του, διατηρώντας όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία των SUV της σειράς, αλλά σε κόμπακτ μέγεθος. Βέβαια, παρόλες τις μικρότερες διαστάσεις του, το Kamiq ξεχωρίζει για τους χώρους και την άνεση που προσφέρει.

Τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν με ευκολία στο εσωτερικό του, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.395 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Δεν είναι μυστικό, ότι οι χώροι του γενικότερα συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού δεν ξεφεύγει από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda. Κυριαρχεί η απλότητα και οι καθαρές γραμμές, με την ποιότητα κατασκευής να είναι υψηλού επιπέδου. Ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών δένει αρμονικά, με την έκδοση Style να ξεχωρίζει για τη σύγχρονη αισθητική της.

Βλέπετε, εκτός από την κεντρική οθόνη με το Infotainment 3ης γενιάς της Skoda, στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός πίνακας των 10,25 ιντσών, ο οποίος και αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα του εσωτερικού διάκοσμου. Όπως είναι λογικό, υπάρχουν όλοι οι σύγχρονοι μέθοδοι συνδεσιμότητας τεχνολογίας Smartlink (Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link), ενώ διαθέτει δύο θύρες USB-C.

Πετυχημένη συνταγή…

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το Kamiq είναι το δεύτερο μοντέλο της Skoda -και το πρώτο SUV- που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0. Σε σχέση με το Scala, μπορεί να διατηρείται η ίδια αρχιτεκτονική με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά οι διαφορές στον τομέα της ανάρτησης είναι σημαντικές.

γλυκά
  • Διαστάσεις
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης

Τα αμορτισέρ είναι καινούργια, όπως και τα ελατήρια που έχουν μεγαλύτερη διαδρομή, η εμπρός αντιστρεπτική έχει μεγαλύτερη διάμετρο, ενώ γενικότερα διαφοροποιημένη είναι και η γεωμετρία, την ώρα που ο πίσω άξονας είναι ενισχυμένος. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα η απόσταση του Kamiq από το έδαφος να έχει αυξηθεί σημαντικά, αγγίζοντας τα 189 mm. Κάτω από το εμπρός καπό φιλοξενείται ο υπερτροφοδοτούμενος 1.000άρης TSI του Group, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 116 ίππους στις 5.000 rpm

Τιμή άκρως ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 200 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 rpm Η Skoda υποστηρίζει ότι η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,1 lt/100 km Κατά τη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι το Kamiq χωρίς ιδιαίτερα… «οικονομική» διάθεση απαιτεί περίπου 7 λίτρα, κάτι που σημαίνει ότι χωρίς κόπο η κατανάλωση του μπορεί να ακόμα χαμηλότερη.

Πασπαρτού

Περνώντας στο εσωτερικό του Kamiq, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι πρόκειται για crossover. Η θέση οδήγησης είναι κατά 40 mm πιο ψηλά τοποθετημένη σε σχέση με το Scala, γεγονός που προσφέρει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Ακόμα και έτσι, η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ υπάρχει πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα.

Με την πρακτικότητα να αγγίζει το τέλειο, από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του Kamiq διαπιστώνεις το φιλικό χαρακτήρα του. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, με τη ρύθμιση της να αγγίζει τη χρυσή τομή για κατασκευές του είδους. Άνετη, απορροφώντας με χαρακτηριστική ευκολία τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Ατού στο μανίκι του Kamiq, ο κινητήρας των 1.000 κ.εκ., που για την περίσταση αποδίδει 116 ίππους.

Η τάση της εποχής που προτάσσει σύνολα εσωτερικής καύσης χαμηλού κυβισμού, αλλά σε συνδυασμό με υπετροφοδότη λειτουργεί ιδανικά στην περίπτωση του crossover της Skoda. Η ροπή των 200 Nm, σε συνδυασμό με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, μεταφράζονται σε ζωντάνια στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Από τις πολύ χαμηλές στροφές, ο 1.000άρης TSI ανταποκρίνεται θετικά στο πάτημα του πεντάλ της βενζίνης. Στις μεσαίες στροφές ξεδιπλώνει τις αρετές του, ενώ δεν έχει πρόβλημα να σκαρφαλώσει κοντά στο όριο περιστροφής του.

Με τη γλώσσα των αριθμών, τα 9,9 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση περισσότερο θυμίζουν GTi της δεκαετίας του ’90, και αντικατοπτρίζουν την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Η ισχύς του κινητήρα είναι άκρως ικανοποιητική, αλλά ακόμα περισσότερο σε κερδίζει η λειτουργία του.

Σαν να μην φτάνει αυτό, σε ένα δρόμο με διαδοχικές στροφές διαπιστώνεις τον φιλικό και ευχάριστο χαρακτήρα του Kamiq. Η ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί τη γρήγορη οδήγηση, αφού διαπιστώνεις ότι το μικρό crossover προσφέρει εξαιρετικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ουδέτερο, και μόνο αν το παρακάνεις το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Αλλά ακόμα και σε αυτό το σημείο, οι όποιες αντιδράσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες, με τον οδηγό να αισθάνεται ασφάλεια πίσω από το τιμόνι του Kamiq, με το τελευταίο να αποδεικνύεται σχετικά ελαφρύ για τα γούστα μας.

συμπέρασμα

Παντώς καιρού! Το νέο Kamiq δικαιολογεί απόλυτα την ονομασία που του δόθηκε από τους «Ινούιτ», αφού μοιάζει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε περίσταση. Το κόμπακτ μέγεθος που διαθέτει του επιτρέπει να κινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη, και μάλιστα χωρίς περιορισμούς στους χώρους. Την ίδια ώρα, ο 1.000άρης κινητήρας του χαρίζει ζωντάνια, η οποία συνδυάζεται με χαμηλή κατανάλωση. Και όλα αυτά, σε ένα προσιτό οικονομικά σύνολο που χαρακτηρίζεται και διακρίνεται από όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν ανεβάσει επίπεδο τη Skoda.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Skoda Kamiq 1.0 TSI

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...