Δοκιμή Mazda2 1.5 90 PS. Zoom Zoom

Οι παραδοσιακές αξίες και οι σύγχρονες αρετές της ιαπωνικής εταιρίας σε κόμπακτ πακέτο

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή148 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Mazda είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως 5θυρο με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων 75, 90 ή 115 ίππων.

Θυμάστε ένα παλιό διαφημιστικό της Mazda με τον πιτσιρικά που ψιθυρίζει "zoom-zoom"; Αυτή ακριβώς την αίσθηση νεανικότητας και σπιρτάδας σου δίνει το Mazda2, σε συνδυασμό όμως με όλα τα στοιχεία της νέας Mazda. Και λέγοντας «νέα» εννοούμε την premium και hi-tech αύρα που συνοδεύει όλα τα καινούρια μοντέλα της, από το 2άρι μέχρι το CX-30 και το Mazda6.

Το Mazda2 έχει μήκος 4.060 mm αλλά δείχνει μικρότερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Σε αυτό συμβάλλει η έντονα δυναμική του εμφάνιση, που αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο με αυτό το βαθύ κόκκινο της Mazda και τις μαύρες ζάντες 16’’ της έκδοσης Takumi.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη λιτή σχεδιαστική λογική της ιαπωνικής μάρκας. Τα σκληρά υλικά κυριαρχούν, συνοδεύονται ωστόσο από αψεγάδιαστη συναρμογή και άριστη εργονομία. Γενικά έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε κάτι ιδιαίτερα προσεγμένο και ποιοτικό. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης λιτός αλλά δεν του λείπει η πληροφόρηση, ενώ στο ταμπλό το σύστημα συνδεσιμότητας MZD Connect φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία. Στα θετικά και οι ικανοποιητικοί χώροι επιβατών και αποσκευών. Στις πίσω θέσεις βολεύονται με άνεση αναστήματα έως 1,75 m, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 280 lt που φτάνει στα 950 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Ο ‘zoom-zoom χαρακτήρας ξετυλίγεται στο δρόμο. Το Mazda2 είναι ποτισμένο με την ιδιαίτερη σπορ φιλοσοφία που συναντάς σε οτιδήποτε έχει κυλίσει τους τροχούς του από το εργοστάσιο της Χιροσίμα, τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Στιβαρό πλαίσιο και τιμόνι με σπαρταριστή αίσθηση και πληροφορία που σπάνια συναντάς σήμερα ακόμα και σε αμιγώς σπορ κατασκευές.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα συναρμογής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Κατανάλωση
ξινά
  • 5άρι κιβώτιο με μακριά κλιμάκωση

Μπροστινό που “ακούει” και πίσω μέρος με διάθεση να συμμετέχει στο παιχνίδι της τοποθέτησης πριν την στροφή, συνθέτουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση σουπερμίνι. Βοηθά και το σύστημα G-Vectoring που διαχειρίζεται τη ροπή στις στροφές για να περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού και για να βελτιώνει την πρόσφυση και την κατευθυντικότητα. Ασφάλεια στην οδήγηση προσφέρουν επίσης οι τεχνολογίες i-ACTIVSENSE, όπως το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, ο βοηθός αλλαγής λωρίδας και η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού. Παράλληλα, η επιμελώς στημένη ανάρτηση δεν δυσανασχετεί σε λακκούβες και ανωμαλίες παρά την σφικτή της ρύθμιση. Σίγουρα η άνεση δεν είναι το φόρτε της, αλλά δεν γίνεται κουραστική.

Είναι τόσο απολαυστικό το Mazda2 που σε προκαλεί να αναζητάς σπορ επιδόσεις. Ο ατμοσφαιρικός 1.500αρης Skyactiv-G στην έκδοση με τους 90 ίππους και τα 148 Nm ροπής, δεν είναι σε θέση να φοβερίσει τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Η Mazda πάντως ανακοινώνει την αισιόδοξη τιμή των 9,7 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 183 km/h.

Στις επιταχύνσεις από στάση, το Mazda2 τα καταφέρνει αρκετά καλά. Στις επιταχύνσεις εν κινήσει όμως η χαμηλή ροπή βγαίνει στην επιφάνεια. Σίγουρα δεν βοηθά και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου 5 σχέσεων, το οποίο πάντως διακρίνεται για την εξαιρετική του αίσθηση. Μοιραία πρέπει να πιέσεις τον κινητήρα αρκετά με συχνές επισκέψεις στο άνω άκρο του στροφομέτρου αν θες να κινηθείς γρήγορα σε στριφτερή διαδρομή. Από την άλλη, όσο κι αν ξεζουμίζεις το μοτέρ η κατανάλωση παραμένει σε λογικά πλαίσια. Η μέση τιμή που κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδιού τις ημέρες της δοκιμής μας ήταν χαμηλή, στα 7,4 lt/100 km (Mazda: 4,9 lt/100 km).

συμπέρασμα

Το Mazda2 ξεχωρίζει με την ενδιαφέρουσα σχεδίαση, τη δυναμική προσωπικότητα και την απαράμιλλη ιαπωνική πιστότητα και προσφέρει φιλικότητα και οικονομία στην καθημερινότητα. Στην έκδοση με τους 90 ίππους μπορεί να του λείπουν οι σπορ επιδόσεις, διακρίνεται ωστόσο για την οδηγική απόλαυση που απλόχερα προσφέρει.


ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

New Mazda 2

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)