Δοκιμή Opel Grandland X 1.5 diesel: Λίρα εκατό

Νέος κινητήρας diesel, νέα βασική έκδοση, νέα άκρως ελκυστική τιμή, στο ίδιο ποιοτικό και ευρύχωρο πακέτο

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Με αχανείς χώρους, ποιότητα “Opel”, κορυφαία άνεση, κινητήρα diesel και τιμή ίδια με αυτή της βασικής έκδοσης βενζίνης, αυτό το Grandland X 1.5d έχει πολλά να πει. Σε αυτή τη φάση της ζωής του άλλαξαν κάποια πράγματα και όλα είναι προς τη θετική πλευρά. Ο 1.6 diesel κινητήρας έδωσε τη θέση του σε ένα νέο σύγχρονο 16βάλβιδο 1.500άρη με δύο εκκεντροφόρους, 130 ίππους (+10 από τον απερχόμενο) και 300 Nm ροπής. Η ροπή είναι ίδια, αλλά η δύναμη περισσότερη, κάτι που το νιώθεις στο δρόμο. Δεν σπάει τα χρονόμετρα, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 10,9 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 192 km/h, αλλά έχει νεύρο και κινείται σβέλτα με ευκολία και χωρίς ιδιαίτερη πίεση.

Αυτό συμβάλει με τη σειρά του στην οικονομία καυσίμου, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμή μας να μένει κάτω από τα 7,0 lt/100 km και παρά τα 1.435 κιλά που ζυγίζει το αμάξωμα. Κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο, με το πόδι να πέφτει βαρύ στο γκάζι, αλλά αυτό δεν φάνηκε να επηρεάζει την κατανάλωση. Από την άλλη σε ήπιους ρυθμούς κίνησης και με λίγη παραπάνω προσοχή και εύστοχες αλλαγές στο καλό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείς να πετύχεις τιμές και κάτω από το 6.

Το Opel Grandland X πατάει πάνω στο Peugeot 3008, αλλά με την προσέγγισή του να είναι αρκετά διαφορετική. Τόσο σε αισθητική, που ακολουθεί πιο χαμηλούς τόνους, όσο και στις ρυθμίσεις του πλαισίου, που εστιάζουν ξεκάθαρα στην άνεση. Η ανάρτηση προσφέρει τόνους από αυτήν, κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί δεόντως από τους υποψήφιους αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας και όχι μόνο.

Κινείσαι με υψηλή μέση ταχύτητα στον ανοιχτό δρόμο, ενώ το ανάγλυφο του οδοστρώματος δεν μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη. Το τιμόνι αφήνει τις κακοτεχνίες μακριά από τα χέρια του οδηγού, σκόπιμα και με τη λογική της άνεσης. Χωρίς να διακρίνεται για την πληροφόρηση που προσφέρει διαθέτει ακρίβεια και βοηθάει να κινηθείς σβέλτα ακόμα και σε δρόμους με στροφές.

Οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι υπαρκτές, αλλά δεν διαταράσσουν την ισορροπία του πλαισίου και την εν γένει καλή οδική συμπεριφορά του Grandland X. Το ESP λειτουργεί προστατευτικά χωρίς να είναι έντονα παρεμβατικό, εξάλλου οι μεγάλοι -έξτρα- τροχοί των 19 ιντσών με ελαστικά 235/50 προσφέρουν αρκετή πρόσφυση.

γλυκά
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Ανάρτηση
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα
  • Καθίσματα
  • Τεχνολογία
  • Αισθητική
ξινά
  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Πλαστικά στις πόρτες

Την έλλειψη της τετρακίνησης αναπληρώνει ως ένα βαθμό το προαιρετικό (στάνταρ στην έκδοση X-Clusive) ηλεκτρονικό σύστημα IntellGrip, το οποίο σε συνδυασμό με τροχούς 18 ιντσών και ελαστικά για λάσπη και χιόνι διευρύνει το πεδίο δράσης του μεγάλου SUV, έχοντας ως σύμμαχο και τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα. Το εσωτερικό του Grandland X διακρίνεται για την ποιότητά του, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο άνω μέρος του ταμπλό. Σκληραίνουν όσο κατεβαίνεις προς τα κάτω, ενώ θα μπορούσαν να είναι καλύτερα στις χειρολαβές. Άπλετοι είναι οι χώροι, με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Σε κάθε περίπτωση κάθεσαι ψηλά, είτε εμπρός είτε πίσω, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς τα εμπρός και ελαφρώς περιορισμένη προς τα πίσω, λόγω του μικρού κρύσταλλου που δημιουργείται από την κεκλιμένη οροφή. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο από 488 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού ή 514 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες η τιμή εκτοξεύεται στα 1.652 λίτρα.

συμπέρασμα

Με τιμή… δυναμίτη, στα 21.950 ευρώ, όσο ακριβώς κάνει και η έκδοση βενζίνης 1.2 με ίδια ιπποδύναμη, η diesel εκδοχή του Grandland X προσφέρει πέρα από την αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου και όφελος από την πρώτη στιγμή, αφού δεν έχει να καλύψει τη διαφορά σε τιμή που παραδοσιακά χωρίζει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις από τις diesel. Αναμφίβολα μια συμφέρουσα πρόταση που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, ειδικά αν οι χώροι και η άνεση είναι ψηλά στις προτεραιότητές σας και παράλληλα διανύετε πολλά χιλιόμετρα.

  

OPEL GRANDLAND X GREECE

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...