Δοκιμή: Mercedes - Benz CLA 180d - Υπόθεση gourmet

Υψηλή ποιότητα, προσεκτική προετοιμασία και καλλιτεχνική παρουσίαση. Οι διαφορετικοί κόσμοι των sedan και coupe σε ένα γευστικό πάντρεμα

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Στην αφρόκρεμα των premium μικρομεσαίων, η CLA έχει τον τρόπο της. Το τεχνολογικό υπόβαθρο με καινοτομίες, η sexy σχεδίαση και ο αριστοκρατικός δυναμισμός, είναι μερικά από τα σημεία υπεροχής της.


Παραπάνω από μια δεκαετία πριν, οτιδήποτε είχε τρεις όγκους κέρδιζε την ταμπέλα του συντηρητισμού, σταδιακά έχανε πελάτες και έβαζε σε σκέψεις ακόμα και παραδοσιακούς κατασκευαστές με έκφραση της συγκεκριμένης σχεδιαστικής λογικής. Οι τετράθυρες μπερλίνες, έχαναν έδαφος, γοήτευαν μεσήλικες που είχαν αγοραστική δύναμη, όμως έπαυαν να είναι ελκυστικές στους νεότερους παρα τον αδιαπραγμάτευτο εκσυγχρονισμό τους. Η σχέση τους με το μοντέρνο απομακρυνόταν και τότε έπεσε στο τραπέζι του σχεδιασμού η έξυπνη ιδέα της παντρειάς. Δυο κατηγορίες έσονται εις σάρκαν μίαν και η παρτίδα δείχνει να σώζεται!

 

Sedan & Coupe

Η sedan μανιέρα κέρδισε καμπύλες, χαμήλωσε την οροφή και ιδιαίτερα το τελείωμα της και πέταξε στα σκουπίδια τα πλαίσια από τις πόρτες. Το αποτέλεσμα μπορείτε να το φανταστείτε στη θέα της Mercedes CLA. Αν το 2013, στην πρώτη της εμφάνιση έκανε αίσθηση, σήμερα στη δεύτερη γενιά της διεκδικεί το πτυχίο της με άριστα. Η σημερινή CLA μάκρυνε σε μήκος 48 mm ξεπερνώντας μάλιστα κατά 2 mm ακόμα και την C-Class, κέρδισε 30 mm σε μεταξόνιο, φάρδυνε τα μετατρόχια 63 mm εμπρός και 55 mm πίσω, ενώ χαμήλωσε συνολικά το ύψος της οροφής 2 mm και κέρδισε 53 mm στο πλάτος. Όλες αυτές οι αλλαγές την έχουν ωφελήσει σε πρεστίζ και ουσία. Η αεροδυναμική παράδοση παραμένει με ένα κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή(Cd) 0,23 που δίνει στην μικρομεσαία μπερλίνα της Mercedes μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Το στιλ είναι ακόμα πιο ελκυστικό με αρμονικότερες αναλογίες που δίνουν την αίσθηση της ρέουσας κίνησης, ενώ ο δυναμισμός είναι εντονότερος με εμφανή τα σημάδια επηρεασμού από την CLS. Το καπό κατεβαίνει πιο χαμηλά, ενώ τα φωτιστικά σώματα λέπτυναν, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Αναπόσπαστο στοιχείο στον sexy σχεδιασμό της είναι και οι πόρτες χωρίς κολώνες, μια λογική με ξεκάθαρα Coupe dna που δίνει στιλ. Πέρα όμως από την εμφάνιση, η νεότερη CLA έχει τις προδιαγραφές που θα τις δώσουν μια έξτρα ώθηση στην υπόθεση δυναμική συμπεριφορά, αλλά και στους χώρους. Χωρίς οι τελευταίοι να αποτελούν προτεραιότητα και δυνατό σημείο δείχνουν αναβαθμισμένοι στους πίσω επιβάτες, που τώρα νιώθουν τα πόδια τους να μην είναι εγκλωβισμένα. Αν το ύψος τους είναι μέχρι 1,80 m, θα βρουν ικανοποιητικό και το χώρο στην περιοχή του κεφαλιού, ενώ ευκολότερος στη φόρτωση λόγω βελτίωσης στην είσοδο είναι ο ρηχός μεν αλλά ικανός χώρος για αποσκευές των 460 lt.



Το εσωτερικό θυμίζει την πρόσφατη A-Class από την οποία ουσιαστικά δανείζεται πολλά. Η εικόνα που αντικρίζει, νιώθει και αισθάνεται κανείς από τη στιγμή που θρονιαστεί στα καθίσματα της, είναι επαναστατικά σύγχρονη. Σχεδιαστική φιλοσοφία, ποιοτικά υλικά και συναρμολόγηση καθώς και αριστοκρατική αύρα προέρχονται αυτούσια από την hatchback αδερφή. Στο ταμπλό δεν περιμένεις κάτι διαφορετικό από τον βαθύ εκσυγχρονισμό που έφερε η κατάργηση των αναλογικών οργάνων με αντικατάστασή τους από δυο ψηφιακές οθόνες κάτω από ένα κοινό γυάλινο κάλυμμα. Η αριστερή προβάλει ψηφιακά τον πίνακα οργάνων με δυνατότητες αλλαγής του στιλ ή της απεικόνισης των πληροφοριών, κάτι που γίνεται από δυο μικρές ακίδες στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο «ποντικιού» ενός υπολογιστή. Η δεξιά που ασχολείται με το infotainment και άλλα υποσυστήματα ταυτόχρονα είναι και αφής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού μέσω του pad στην βάση της κονσόλας. Και βέβαια μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και το διαδραστικό και διαρκώς αναβαθμιζόμενο MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που ουσιαστικά είναι σύστημα φωνητικών εντολών. Στην εντολή «Hey Mercedes» ενεργοποιείται και η επικοινωνία μεταξύ οδηγού/επιβατών και αυτοκινήτου γίνεται σε απλή γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά. Μπορείς για παράδειγμα να αναφέρεις απλώς ότι κρυώνεις και το σύστημα «διαβάζοντας» τις συνθήκες θα προσαρμόσει τη θερμοκρασία του κλιματιστικού. Ταυτόχρονα έχει αποκτήσει επιπλέον την Interior Assist η οποία επιτρέπει τον έλεγχο με νεύματα, ενώ μπορεί να αποθηκεύσει τις προτιμήσεις.

Φυσικά εκτός των άλλων η CLA είναι εφοδιασμένη με τεχνολογία από το πάνω ράφι, με το επίπεδο εξοπλισμού να συνοδεύεται από το κορυφαίο πρωτόκολλο ασφάλειας, ώστε να θεωρείται από τα ασφαλέστερα μοντέλα στα premium μικρομεσαία. Συστήματα όπως τα Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist υποστηρίζουν τον οδηγό πιο αποτελεσματικά, διατηρώντας τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι. Επιπλέον, το Active Emergency Stop Assist και το Active Lane Change Assist, φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και αντιστοίχως διατηρεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας. Το Pre-Safe Plus αναγνωρίζει πιθανή πίσω σύγκρουση και με τις απαραίτητες ενέργειες μειώνει τις συνέπειες. Και βέβαια ο κατάλογος του εξοπλισμού είναι σχεδόν ανεξάντλητος, ζητώντας κάτι αντίστοιχο και από το βάθος στον τραπεζικό λογαριασμό του ενδιαφερόμενου.

 

Ταξιδιάρα και αποτελεσματική φύση

Ο γνωστός κινητήρας των 1.5 λίτρων έχει δεχτεί σημαντικές βελτιώσεις κάτι που αναβαθμίζει κατά 6% την απόδοση με αντίκτυπο και στις επιδόσεις. Έχει ηλεκτρικά ελεγχόμενο τούρμπο, νέα κυλινδροκεφαλή και αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπής, έχοντας επίσημη εργοστασιακή μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km. Στην πράξη οι καταναλώσεις είναι κοντά στα 6 lt/100 km οδηγώντας απελευθερωμένα και θα ανέβουν αρκετά πάνω από τα επτά, αν ψάχνεις συνεχώς αφορμή να επιβεβαιώνεις τα  205 km/h τελικής ταχύτητας και τα 10,7’’ για τα 0-100 km/h. Με ηρεμία σε μυαλό και δεξί πόδι θα ζήσεις στιγμές ανάμεσα στα 5 - 5,5 lt/100 km απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την ευκολία στην καθημερινότητα που προσφέρει το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
  • Φινέτσα
  • Απόδοση
  • Ασφάλεια
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Τιμή

Σε επίπεδο συμπεριφοράς σερβίρει μια premium αποτελεσματικότητα χωρίς ακραία χαρακτηριστικά που θα βασανίζουν την καθημερινότητα του χρήστη και διατηρεί την αριστοκρατική φινέτσα στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Mercedes. Η κορυφαία αεροδυναμική, μειώνει το θόρυβο που περνά στην καμπίνα, τα ηχομονωτικά υλικά προέρχονται από μεγαλύτερα αυτοκίνητα στην γκάμα, οπότε η σχεδόν 30% πιο ήσυχη στο σύνολο καμπίνα προσφέρει απολαυστική ταξιδιωτική αίσθηση που θυμίζει τις μεγαλύτερες Mercedes.



Το πλαίσιο εκδηλώνει τα χαρίσματα του με υποδειγματική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Συνολικά δεν τη λες σπορ, ακόμα και αν έχεις επιλέξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στο Dynamic Select, αλλά θα ακολουθήσει τον ρυθμό ακόμα και αν νιώθεις ότι προειδοποιεί «δεν είμαι για τέτοια».  Η αίσθηση του τιμονιού δεν είναι τόσο μεστή, ακόμα και στην Sport ρύθμιση, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι δεν έχεις αντίληψη για τη θέση των τροχών. Τα φρένα όμως διαχειρίζονται άριστα την ταχύτητα και δείχνουν συνέπεια και αντοχή. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν προκαλεί ανησυχητικές κλίσεις και διαβάζει σωστά το ανάγλυφο του δρόμου ώστε να σε κερδίσει με την αποτελεσματικότητα της, τόσο στις αλλαγές κατεύθυνσης, όσο και στην προοδευτικότητα σε αντιδράσεις. Στρίβει ουδέτερα, απουσιάζει η πρόωρη υποστροφή, ενώ η δραστικότητα του ESP είναι σωτήρια στην υπερβολή, χωρίς μάλιστα να επεμβαίνει ενοχλητικά από νωρίς. Η ουσία είναι ότι προσφέρει ποιοτικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς, ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους, οι μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές ράβδοι και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, δίνουν ένα μικρό προβάδισμα στην CLA σε επίπεδο φινέτσας στην οδική συμπεριφορά της, ακόμα και από την hatchback αδερφή της. Η CLA δεν ακολουθεί τη μόδα, αλλά την φτιάχνει. Καταφέρνει να κάνει το άλλοτε ξεπερασμένο υπέρμετρα ελκυστικό και να ενσωματώσει όλα τα χαρίσματα μιας σύγχρονης Mercedes στην μικρομεσαία κλάση. Κοστίζει αλλά αξίζει!

συμπέρασμα

Η 4θυρη Coupe πρόταση αποτελεί προέκταση της A-Class και αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς στα premium μικρομεσαία. Η 2η γενιά έγινε ακόμα πιο ελκυστική σε σιλουέτα κέρδισε την τεχνολογική φινέτσα που προσφέρουν οι hi tech οθόνες και το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και έδωσε έμφαση στο design που τονώνει το δυναμισμό. Η Mercedes επενδύει πολλά στη νέα γενιά και προσφέρει ένα αυτοκίνητο με αναβαθμισμένες αρετές, έτσι όπως τις συναντάς σε μεγαλύτερες, ενώ και εδώ η τεχνολογία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο για να της δώσει προβάδισμα. Το νέο αστέρι της Στουτγάρδης έχει λόγους να γοητεύσει τα premium πορτοφόλια.


 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ 

GOCAR TEST - Mercedes Benz CLA 180d

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...