Δοκιμή: Skoda Scala 1.0 TSI - Μαθήματα μικρομεσαίου

Ήρθε και θρονιάστηκε στην κλάση C και όπως δείχνουν τα πράγματα, διδάσκει πώς πρέπει να είναι το σωστό μικρομεσαίο

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η επίκαιρη πρόταση της Skoda στα μικρομεσαία έρχεται με γνώση πρακτικότητας και ευρυχωρίας και φυσικά με πλήρες τεχνολογικό καλάθι για να συναρπάσει το κοινό του.  


Στη σύγχρονη ιστορία της Skoda, το Octavia ήταν το όχημα που της έδωσε την ευκαιρία να επιστρέψει στις ανταγωνιστικές προτάσεις που θα έχτιζαν ένα καλύτερο αύριο. Η μικρομεσαία επιλογή που έλαμψε σε πωλήσεις, κέρδισε τις οικογένειες με τους χώρους, έπεισε ακόμα και επαγγελματίες για την αξία του και εδραιώθηκε ως μια εξαιρετικά καλοπουλημένη και πετυχημένη ιδέα. Ποιότητα και προσφορά, αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα και κάπως έτσι το Octavia έγινε η κότα με τα χρυσά αυγά για τους Τσέχους. Μέσα στα χρόνια που ακολούθησαν όμως η μικρομεσαία λογική στην έναρξη της καριέρας του άρχισε να ξεχειλώνει προς τα λημέρια των μεσαίων και ο μικρομεσαίος ρόλος έφερνε και το Rapid στο παιχνίδι.

Στην πρόσφατη 15ετία μάλιστα, σταδιακά όλο και περισσότεροι κατασκευαστές στην προσπάθεια για ελκυστικότερο στιλ και σπορ γραμμές, έβαζαν σαν προτεραιότητα τη σχεδίαση και έχαναν την ουσία. Οροφές με κουπέ απόληξη και κλειστοφοβικοί χώροι επιβατών για το μέγεθος των αυτοκινήτων άλλαζαν τα δεδομένα μιας κατηγορίας, που έδειχνε να έχει χάσει τον προσανατολισμό και την επαφή με την πραγματικότητα. Χώροι θυσιασμένοι στο βωμό του δυναμισμού και πρακτικότητα που ξεθωριάζει χάριν της σπορτιφ εικόνας. Στο νέο παιδί της Skoda όμως τέτοιου είδους συμβιβασμοί απουσιάζουν.

 

Ανεβαίνει τα σκαλοπάτια

Το Scala έρχεται εμπνευσμένο από λατινική λέξη που δηλώνει την άνοδο και αυτό επιδιώκει ως τοποθέτηση στην γκάμα της Skoda. Είναι το 1o αυτοκίνητο του κατασκευαστή που χρησιμοποιεί την ευμετάβλητη πλατφόρμα MQB A0, όμως δεν περιορίζεται στα supermini δεδομένα, αλλά εισβάλλει ξεκάθαρα σε μικρομεσαία λημέρια σύμφωνα με τις προδιαγραφές του (μήκος: 4.362 mm, μεταξόνιο: 2.649 mm). Ακόμα και στην ενδοοικογενειακή άτυπη κόντρα λοιπόν βγαίνει πληθωρικότερο από τα ετεροθαλή αδέρφια (Golf, Leon) και εμφανώς πρακτικότερο σε σχεδίαση θυμίζοντας ένα σπορτιφ station wagon σύγχρονης κοπής. Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παντού δεν θυσιάζουν την ορατότητα, ενώ η σχεδίαση ισορροπεί το δυναμισμό με την ουσία. Η οροφή δεν καμπυλώνει έντονα προς τα πίσω αλλά τόσο όσο χρειάζεται, ενώ η διακριτική συνέχεια της πτέρυγας δίνει το σπορ κερασάκι που χρειάζεται. Η σύγχρονη εταιρική μάσκα, το δυναμικό παιχνίδι με τις εισαγωγές αέρα, οι προβολείς και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED, αλλά και η επωνυμία του κατασκευαστή ολογράφως επάνω στο γυαλί της 5ης πόρτας, είναι η κομψή και μοντέρνα εκφραστική εικόνα του, που προκύπτει από ένα προσεγμένο αεροδυναμικά αμάξωμα με συντελεστή (Cd) 0,29.

Χωρίς υπερβολές αλλά με την ανάλογη προσοχή στην λεπτομέρεια προκύπτει και η ευχάριστη εικόνα που αφήνει το μοντέρνο εσωτερικό με το εμπνευσμένο design που μάλιστα φέρει την υπογραφή του Έλληνα σχεδιαστή της Skoda, Δημήτρη Δαρκούδη. Ποιοτικό ακόμα και στα σκληρά πλαστικά του, με εργονομική συνέπεια και πρακτικότητα από τη Simply Clever φιλοσοφία της Skoda, αλλά και με κομψό διάκοσμο για να θεωρηθεί επίκαιρο, έχει τον τρόπο του για να σε κάνει να αισθανθείς ευχάριστα. Όπως μας εξήγησε ο σχεδιαστής του στην παρουσίαση, το χαρακτηριστικό σχήμα του φτερού το οποίο σχηματίζεται στο άνω τμήμα της μάσκας, έχει μεταφερθεί αυτούσιο και στο ταμπλό, ενώ στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η μοντέρνα οθόνη αφής του συστήματος infotainment, με διαστάσεις 6,5’’ στην βασική έκδοση και έως 9,2’’ στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις. Υπάρχει η δυνατότητα για κορυφαίο ήχο από τα δέκα ηχεία του SKODA Sound System ενώ η  ενσωματωμένη LTE eSIM του, προσφέρει online υπηρεσίες εκτός από το eCall. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, καθώς και Wi-Fi hotspot, ενώ το θετικό είναι ότι διαθέτει θύρες USB-C, αλλά μόνο τέτοιες, που ουσιαστικά δεν υποστηρίζουν όλα τα smartphones. Η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης είναι στις παροχές, ενώ στις προαιρετικές εξοπλιστικές του δυνατότητες προσφέρεται φυσικά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διάσταση 10,25’’.

Για την ασφάλεια εκτός από 9 αερόσακους διαθέτει μια πλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης με τα Lane Assist, Front Assist που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake και Pedestrian Protection να είναι στάνταρ. Τα Side Assist, Adaptive Cruise Control και Park Assist προσφέρονται προαιρετικά. Η σημασία που δίνει η Skoda στην ασφάλεια του νέου της μοντέλου αποδείχθηκε στην πρόσφατη «επίσκεψη» στα τεστ του Euro NCAP όπου απέσπασε εξαιρετικές βαθμολογίες.

Χωροταξικά τώρα, κρατάει την κατάσταση στα χέρια του. Διαθέτει αρκετό πλάτος για να φιλοξενήσει επαρκώς τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος στα γόνατα αλλά και στο κεφάλι είναι αρχοντικός ακόμα και για υψηλού αναστήματος επιβάτες που θα επιβεβαιώσουν στο νέο Scala τον τίτλο της ευρυχωρίας. Ακόμα και ο μεσαίος επιβάτης δεν θα νιώσει παρείσακτος, ενώ ο χώρος αποσκευών των 467 λίτρων κάνει  πρωταθλητισμό, χώρια που με απλή αναδίπλωση στις πλάτες των καθισμάτων απογειώνει το διαθέσιμο χώρο φόρτωσης στα 1.410 lt. 




Βόλτα με Scala

Ο 3κυλινδρος χιλιάρης είναι εδώ με 115 ίππους και έχει να κινήσει μια ελαφριά αλλά στιβαρή κατασκευή για να απολαύσεις την απόδοση. Επιδόσεις και οικονομία είναι στα δεδομένα που υπόσχεται και πραγματοποιεί. Σε χαρακτηριστικά, προθέσεις και εικόνα το Scala κερδίζει τις εντυπώσεις, κάτι που συνεχίζει όταν βρεθείς με το τιμόνι στα χέρια. Στην ισχυρή του έκδοση καρπώνεσαι 20 επιπλέον ίππους, 25 Nm ροπή, 6άρι κιβώτιο και δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, σε σχέση με την αντίστοιχη 95άρα. Διαπρέπει σε εύρος λειτουργίας, ζωηρής και πολιτισμένης απόδοσης και σε επιδόσεις που προσφέρει στο αμάξωμα των 1.165 kg. Επισήμως ανακοινώνονται 201 km/h τελικής ταχύτητας και 9,8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα. Στον ανοικτό δρόμο δεν δυσκολεύεται να ταξιδεύει με 160-180 km/h διατηρώντας την ευθύβολη αίσθηση και την ατάραχη συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την ησυχία που διατηρεί στην καμπίνα κάτι που πουσάρει την εκδρομική διάθεση και τον καλοτάξιδο χαρακτήρα. Με 200 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου όχι μόνο δεν επηρεάζει την συνεχόμενη επιτάχυνση, αλλά διατηρεί τις στροφές χαμηλά κάτι που παρασύρει θετικά και την κατανάλωση. Ταξιδεύει πάνω από τα όρια ταχύτητας με την κατανάλωση κοντά στα 6,5 lt/100 km και με φυσιολογικά σβέλτη οδήγηση σπάνια θα ξεπεράσεις τα 7 με 8 lt/100 km. Βέβαια αν αναζητάς επιβεβαίωση στα απόλυτα νούμερα επιδόσεων και αν η μια σχέση διαδέχεται την άλλη μόνο αν η βελόνα στο στροφόμετρο γλύφει τα κόκκινα, τότε μην περιμένεις κάτι λιγότερο από διψήφιο νούμερο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Kομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Αποκλειστικά θύρες USB-C
  • Σκληρά πλαστικά

 Μπορεί το τιμόνι να μην έχει τόσο βάρος για να τσεκάρεις το κουτάκι του ιδανικού, όμως είναι ακριβές και προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Το μακρύ μεταξόνιο και τα αυξημένα μετατρόχια, προσφέρουν την ευθυβολία και σταθερότητα που συναντάς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο και η βελτιωμένη ανάρτηση συνεργάζονται αρμονικά για αποτελεσματικότητα στην γρήγορη οδήγηση. Ώριμο, εύστοχο και ευέλικτο ακολουθεί ακαριαία τις εντολές που του δίνεις και σε βοηθά να διατηρήσεις την ταχύτητα της ευθείας αν η διαδρομή συνεχίζεται από ανοιχτές καμπές διαρκείας. Στα ποιο σφιχτά κομμάτια του επαρχιακού δικτύου το Scala διατηρεί το ανάλαφρο πάτημα και ακολουθεί πιστά τις γραμμές που έχεις στο μυαλό σου, ενώ ταυτόχρονα η αποτελεσματικότητα, η αίσθηση και η αντοχή των φρένων επιτρέπουν απροβλημάτιστη διαχείριση της ταχύτητας. Αν για κάτι πρέπει να γκρινιάξεις είναι για τα μόνιμα ενεργοποιημένα ηλεκτρονικά που δεν αφήνουν το παιχνίδι να εξελιχθεί έτσι όπως θα επιθυμούσε ένας ψαγμένος. Και αυτό γιατί το στήσιμο είναι ικανό, οι αντιδράσεις ισορροπημένες τόσο που νιώθεις ακόμα και την ουρά να ξεκινά την έναρξη του παιχνιδιού, αλλά μέχρι εκεί. Πρακτικά όμως στο ρεζουμέ, προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που περιμένεις και είναι η έξυπνη απάντηση στους παραδοσιακούς ισχυρούς της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Στην παραγωγικότερη περίοδο στην ιστορία της, η Skoda πλουτίζει τη γκάμα της με μοντέλα και μετα την επάρκεια σε SUV, επιστρέφει στα μικρομεσαία. Το νέο Scala κάνει την θεαματική είσοδο της Skoda στην κατηγορία των πεντάθυρων hatchback και ρεαλιστικά τα έχει όλα με το μέρος του. Έμφαση στα δυναμικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, στην απόδοση, στις μοντέρνες τεχνολογίες και φυσικά στην ευρυχωρία - πρακτικότητα. Βαδίζει στα χνάρια της επιτυχίας με αυτοπεποίθηση κρατώντας όλα τα επίκαιρα στοιχεία που αναζητά ο αγοραστής σήμερα. Το σύγχρονο μικρομεσαίο Skoda είναι η έξυπνη απάντηση στους παραδοσιακούς ισχυρούς της κατηγορίας.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Skoda Scala 1.0 TSI

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...