Δοκιμή: Kia Ceed GT - 1.6 turbo με 204 ίππους

H 3η γενιά Ceed ήρθε να υπενθυμίσει στην αφρόκρεμα των ανταγωνιστών του ότι είναι εδώ. Και η έκδοση GT με τη σειρά της, να αναστατώσει τη σπορ γειτονιά!

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Μέση κατανάλωση6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2153 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Στο γρηγορότερο Ceed στην γκάμα, καλπάζουν 204 ίπποι από έναν υπερτροφοδοτούμενο των 1.6 λίτρων και έχει τα πάντα με το μέρος του.


Η αρχή για την Kia στις γρήγορες εκφάνσεις της γκάμας ήρθε 6 χρόνια νωρίτερα στο πρόσωπο του pro_ceed GT. Ένα ευρωπαϊκών διαστάσεων και φιλοσοφίας σχεδίασης 3θυρο hatchback που δεν είχε να ζηλέψει τους ανταγωνιστές του. Με δελεαστική τιμή για αυτό που πρόσφερε, εγγυημένη επταετία, αλλά και θετικό πρόσημο σε συμπεριφορά και επιδόσεις οι Κορεάτες είχαν κάθε λόγο να τρίβουν τα χέρια τους. Στα χρόνια της εξέλιξης του μικρομεσαίου Kia, μέχρι και το όνομα δέχτηκε αναβάθμιση. Το Ceed τώρα βρίσκεται στην 3η του γενιά και φυσικά η GT έκδοση παραμένει πολλά υποσχόμενη. 




Σπορ δημιουργία

Σχεδιάζεται και εξελίσσεται μηχανολογικά στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Ζίλινα της Σλοβακίας με ξεκάθαρη στόχευση την απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Η αρμονία στις γραμμές του πρωταγωνιστεί, ενώ χωρίς ακρότητες δείχνει το αθλητικό του στιλ και φυσικά τον έντονο δυναμισμό του. Και όλα αυτά συμβαίνουν από τις απλές εκδόσεις του Ceed. Για την περίπτωση GT, η Kia έχει επιλέξει μια ήπια επιθετικότητα που δεν κραυγάζει, αλλά δίνει ξεκάθαρα το νόημα της ύπαρξής του. Τροχοί 18’’ με έντονες κόκκινες δαγκάνες στο εσωτερικό τους, μεγάλες εισαγωγές μπροστά στον προφυλακτήρα και κόκκινο σιρίτι λεπτομέρειας να τρέχει περιμετρικά σε μασπιέ και σποϊλερ. Ψευτοδιαχύτης και τραπεζοειδής ψευδοαπολήξεις εξατμίσεων πίσω, αλλά και τα διακριτικά λογότυπα είναι τα σημεία που δίνουν ταυτότητα. Γοητεύει τη ματιά και πείθει ότι είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο της κλάσης του με βάση την εμφάνιση. Ομοίως και στο εσωτερικό η σχεδιαστική προσέγγιση δεν εστιάζει στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία. Σαφής η εξέλιξη όσον αφορά την τεχνολογική αναβάθμιση, τα υλικά κατασκευής και φυσικά την απλοποιημένη εργονομία, ενώ τα υλικά είναι καλοφινιρισμένα και μοιρασμένα ως προς τη σκληρότητα - με τα μαλακά να κυριαρχούν στο πάνω μέρος του ταμπλό. Λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν την γρηγορότερη έκδοση, έρχονται από τον σπορ εξοπλισμό με τα μπάκετ καθίσματα να συνδυάζουν διαφορετικά δέρματα με κόκκινες ραφές και εκτός από θετική στήριξη στο σώμα να προσφέρουν κομψότητα στη σπορ λογική. Το flat bottom τιμόνι, και τα αλουμινένια πεντάλ συμπληρώνουν την εξίσωση και η εύστοχη χρήση piano black επιφανειών και «φιλέτων» αλουμινίου σε καίρια σημεία τονώνουν την σπορτιφ αίσθηση.

Ο ευρωπαϊκός αέρας κυριαρχεί ενώ στην λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνονται τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού όπως τα Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist και High Beam Assist. Φυσικά το τεχνολογικό καλάθι περιλαμβάνει και τα Blind Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Smart Parking Assist ενώ το επίπεδο της προσφοράς του είναι υψηλό και δεν αφήνει περιθώρια κριτικής. Στις πλούσιες ανέσεις συμπληρώστε την 7άρα οθόνη αφής, που είναι τοποθετημένη ψηλά, έχει εύκολο μενού και μέσα από αυτή ξεδιπλώνονται όλες οι λειτουργίες συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Εκτός της συνεργασίας με την TomTom που εξασφαλίζει πιστότητα πλοήγησης, διαθέσιμα είναι ηχεία και ηχοσύστημα από την JBL που διακρίνονται για την ακουστική τους, σε μια καμπίνα που μπορεί να το υποστηρίξει. Θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, οι επιβάτες ακόμα και αν είναι λεβεντόπαιδα θα βρουν έναν καλό λόγο για την πρακτικότητα και τις ανέσεις της καμπίνας, ενώ για τις κύριες αποσκευές τους υπάρχουν πίσω 395 lt αποθηκευτικού χώρου.

 

Low profile

Με την είσοδο αντιλαμβάνεσαι ότι η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει σε σχέση με ένα απλό Ceed, στο βαθμό που οφείλει ένα σπορ αυτοκίνητο να το προσφέρει στον οδηγό του. Η συνολική του διακριτικότητα προκύπτει και στον τρόπο που εκφράζεται. Το Ceed GT δεν είναι ένας δράκος που βγάζει φωτιές, αλλά ένα σωστά εστιαζόμενο στον σπορ σκοπό αυτοκίνητο. Δεν αναλώνεται σε υπερβολές, αλλά προσφέρει γήινες επιδόσεις με περιτύλιγμα ένα λογικό κόστος χρήσης. Το γρηγορότερο για την ώρα Ceed «κάθεται» σε χαμηλότερη ανάρτηση κατά 10 mm, φοράει σκληρότερα ελατήρια και μελετημένες αντιστρεπτικές (μαλακώνει την εμπρός και σκληραίνει την πίσω) για να συνδυάζουν το σπορ αποτέλεσμα με προοδευτικές αντιδράσεις, αμεσότητα αλλά και ενδοτικότητα αν το τερέν δεν είναι χαλί.   

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι το GT έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τον δρόμο από αυτές που απολαμβάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα απεικονίζει το ταχύμετρο. Μπορεί η αίσθηση να μην είναι τόσο γεμάτη και όταν υπερβάλεις στην καρδιά της στροφής να μην δέχεσαι ωμή πληροφορία, όμως η εμπιστοσύνη και η αποτελεσματικότητα δεν κλονίζεται για να κόψεις ρυθμό.

 

Στα κατορθώματα του GT φυσικά μερίδιο ευθύνης κατέχει και ο υπερτροφοδοτούμενος  των 1.6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη τουρμπίνα στην πολλαπλή εξαγωγής να προσφέρουν 204 ίππους και 265 Nm ροπής, τα τελευταία σταθερά διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 4.500 rpm. Πρακτικά το μοτέρ απλώνει την απόδοσή του από το ρελαντί έως βαθιά προς τα κόκκινα και δεν ξεσπάει ούτε σε ήχο, αλλά ούτε και σε κλωτσιά ώθησης. Αν επιλέξεις βέβαια το πρόγραμμα Sport ο ήχος γίνεται ακόμα ποιο μπάσος, μπορεί να είναι fake και να φτάνει στα αυτιά μέσω των ηχείων, όμως είναι αρκετά πειστικός για να απολαμβάνεις το GT όταν στροφάρει προς τα κόκκινα. Η ευστροφία έτσι και αλλιώς είναι αδιαπραγμάτευτη, ενώ ως bonus της λειτουργίας Sport, εισπράττεις αμεσότερη απόκριση σε γκάζι και τιμόνι. Το φλογερό ταμπεραμέντο είναι διαθέσιμο και εξασφαλίζει γεμάτη απόδοση και δυναμικές επιδόσεις. Συνδυάζεται μάλιστα για την περίσταση και με το 7άρι διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 7 DCT που απλοποιεί ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα και φυσικά τις επιταχύνσεις. Φορτώνει βέβαια την τιμή με € 1.800 επιπλέον και αν ψάχνεις πατροπαράδοτο τρόπο σπορ έκφρασης με συμμετοχή του οδηγού, το GT είναι διαθέσιμο και με 6άρι χειροκίνητο. Στην αυτόματη εκδοχή του όμως εμφανίζεται ταχύτερο σε επιταχύνσεις κάτι που πετυχαίνει άκοπα, χωρίς ιδιαίτερη τέχνη και στα χαρτιά τουλάχιστον οικονομικότερο και με πιο καθαρό αποτύπωμα ρύπων. Αν κάπου υπερισχύει το χειροκίνητο είναι στα επιπλέον 5 km/h τελικής ταχύτητας.

γλυκά
  • Σπορ αισθητική
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Φρένα
  • Πλαίσιο
  • Ποιότητα
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
ξινά
  • ESP σε εγρήγορση και στο Off
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Πάντως τα 7,4’’ για τα 100 km/h από στάση και τα 225 km/h τελικής μπορούν να γίνουν καθημερινή πραγματικότητα, στην 7 DCT έκδοση της δοκιμής. Όλα συμβαίνουν με χαρακτηριστική ηρεμία και με ακλόνητη γεύση ευθυβολίας και ασφάλειας. Όταν αρχίζουν οι στροφές το Ceed GT μπορεί να συνεχίζει με την ίδια ορμητική διάθεση με την σφιχτή και ψαγμένη ανάρτηση να διαβάζει και τα Michelin Pilot Sport 4, να βεντουζάρουν σχεδόν παντού. Ελάχιστες κλίσεις και βιδωμένο στον δρόμο, το GT κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού για περάσματα με μεγάλες ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι περίφημα σε δύναμη και αποτελεσματικότητα. Διαδρομές με διάσπαρτες στροφές είναι το ψωμί του και οι μικρές και μεγάλες ευθείες που τις συνδέουν το βούτυρο στο μαχαίρι της σπορ αποτελεσματικότητας. Νιώθεις ένα σώμα με το αυτοκίνητο αλλά μην περιμένεις θεαματικό στιλ και τοποθέτηση πριν την κορυφή, γιατί το ESP καραδοκεί ακόμα και όταν είναι στο off. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο δεν αφήνει υποψία αγωνιστικής τοποθέτησης σε φουρκέτες αν κάτι τέτοιο φανταζόσουν. Αν υπερβάλεις συνολικά θα δεις το μπροστινό να ανοίγει ελαφρά την τροχιά του. Ακόμη όμως και πιεσμένο το μπροστινό μέρος διατηρεί την ακρίβειά του με τη βοήθεια ESP και του διαθέσιμου Torque Vectoring. Την υπερβολή βέβαια διακόπτει η επέμβαση των ηλεκτρονικών και ως κεντρική ιδέα σου ζητάει ιδανικές γραμμές και τότε μπορείς να διαπρέψεις σε ταχύτητα. 

Σε επίπεδο κατανάλωσης ένα σπορ αυτοκίνητο δεν περιμένεις να κάνει θαύματα και αν το οδηγείς αντίθετα από την χρήση που τοποθετείται στην αγορά και είσαι πουπουλένιος με το δεξί σου πόδι θα δεις τιμές που αρχίζουν από το νούμερο 8 στο trip computer. Από την άλλη όμως πόσο να αντέξεις; Η συνήθης λογική μέση κατανάλωση κυμαίνεται ανάμεσα στα 10 με 14 lt/100 km αναλόγως του ρυθμού, ενώ αν οδηγείς σαν καταδιωκόμενος σε ειδική διαδρομή ανηφορίζεις πολύ ψηλότερα σε νούμερα.

Ένα αξιόλογο σπορ επίπεδο αποτελεσματικότητας και ουσίας που συμπεριφέρεται με αξιοπρέπεια στο κομμάτι της καθημερινότητας και της συνολικής αισθητικής. Αυτό ακριβώς εκφράζει το Ceed GT και μπορεί να κάθεται τιμολογιακά σχεδόν επάνω στον εσωτερικό ανταγωνισμό (i30N), είναι όμως μια επιπλέον άποψη με ποιο γήινα στοιχεία, δεδομένα και πάγια έξοδα.

συμπέρασμα

Χωρίς να πουλάει απόλυτη σπορ προσήλωση στοχεύει άριστα το αθλητικό του πνεύμα και ζυγίζει την αποτελεσματικότητα με ευχάριστη διάθεση και επίκαιρες ανέσεις. Οι επιδόσεις είναι στο πετσί του, το πλαίσιο σε ωθεί να ορμήξεις, η σωστή ανάρτηση ρυθμισμένη για δραστήριο πάτημα κερδίζει τα εύσημα και η τεχνολογική του προίκα είναι κιμπάρικη για να γοητεύει. Και αν ακόμα το σκέφτεσαι, ρίξε μια ματιά στις παροχές με βάση την τιμή, στις πραγματικές σου ανάγκες, αλλά και στα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...