Δοκιμή Fiat 500X 1.6 MTJ 120 PS DCT Cross - The Italian SUV

Η οικονομία του diesel και η ευκολία του αυτόματου κιβωτίου παντρεύονται με το μοναδικό στυλ του 500Χ

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2116 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ιταλικό B-SUV ανανεώθηκε ελαφρώς στα τέλη του 2018 και διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: το 500X Urban με αστική εμφάνιση, το 500X City Cross με off-road αισθητική και το 500X Cross με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.


Δεν υπάρχει πιο πετυχημένη μετουσίωση ενός ρετρό σχήματος σε μορφή SUV. Κι όμως, οδηγώντας το Fiat 500Χ αντιλαμβάνεσαι ότι είναι ελαφρώς παρεξηγημένο. Το βλέπουμε ως το πιο στυλάτο μοντέλο της κατηγορίας του, αλλά οι αρετές του δεν περιορίζονται στην εμφάνιση.

Σίγουρα η καλλίγραμμη σιλουέτα είναι το πρώτο που κεντρίζει το ενδιαφέρον σου. Κομψή αλλά και δυναμική συνάμα, με έντονο το DNA του θρυλικού 500 και με όμορφες ξεχωριστές λεπτομέρειες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στην πρόσφατη, light ανανέωση του 500X, οι Ιταλοί περιορίστηκαν σε πραγματικά ανεπαίσθητες αλλαγές, όπως τα νέα φώτα ημέρας LED. Πάντως, τα πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα συνεχίζουν να διακρίνουν την έκδοση Cross και να προσθέτουν αύρα περιπέτειας.

Uconnect

Η νέα γενιά του συστήματος Uconnect με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών είναι συμβατή με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει Bluetooth, audio streaming, ανάγνωση μηνυμάτων και λειτουργία αναγνώρισης φωνής, θύρες Aux και (2) USB καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Διαθέσιμη είναι επίσης η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πλοήγησης TomTom 3D. Παράλληλα, οι χρήστες μέσω της δωρεάν εφαρμογής Uconnect LIVE μπορούν να ακούν μουσική μέσω των Deezer και TuneIn, να διαβάσουν ειδήσεις μέσω του Reuters, αλλά και να είναι σε επικοινωνία με τους φίλους τους μέσω του Facebook και του Twitter. Τέλος, οι εφαρμογές eco:Drive και my:Car επιτρέπουν στους οδηγούς να βελτιστοποιούν τον τρόπο οδήγησης τους, ώστε να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος καυσίμου και συντήρησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από τη μοντέρνα αισθητική, τον ευχάριστο διάκοσμο και τη σωστά μελετημένη εργονομία. Ο νέος πίνακας οργάνων διατηρεί τη λογική των τριών κύκλων ως χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογένειας 500 και προσφέρει πιο ευανάγνωστες ενδείξεις στην κεντρική ψηφιακή οθόνη TFT των 3,5 ιντσών. Το ταμπλό έχει σε μεγάλο τμήμα του το χρώμα του αμαξώματος και φιλοξενεί το σύστημα Uconnect που φροντίζει για συνδεσιμότητα, ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Η οθόνη αφής 7’’ έχει ποιοτική ανάλυση, είναι εύχρηστη και συμβάλλει στην ευχάριστη ατμόσφαιρα που βιώνεις στην καμπίνα του SUV της Fiat.

Στα θετικά του 500X συγκαταλέγονται οι μεγάλοι χώροι. Δύο ενήλικες βολεύονται με άνεση στο πίσω κάθισμα, ενώ υπάρχουν επίσης αρκετές θήκες και διπλό ντουλαπάκι στο ταμπλό για τα έγγραφα και καθημερινά μικροπράγματα. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί απόλυτα με το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τον όγκο των 350 λίτρων, ενώ η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων γίνεται εύκολα και γρήγορα απελευθερώνοντας 1.000 λίτρα για τις περιπτώσεις που χρειάζεσαι περισσότερο χώρο.

Αυτό που σε εντυπωσιάζει ωστόσο, είναι η αίσθηση στιβαρότητας και η ποιότητα της κατασκευής. Ο αρμονικός συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών κερδίζει το μάτι και την αφή και η άψογη συναρμογή τους αφήνει υποσχέσεις αντοχής και απουσίας τριγμών για πολλά χρόνια και χιλιόμετρα. Ακόμη και ανταγωνιστές από Γερμανία και Ιαπωνία μεριά θα ζήλευαν την συνολική ποιότητα του 500Χ!

Συστήματα υποβοήθησης

Το 500X Cross εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που περιλαμβάνει Autonomous Emergency Brake (αναγνώριση εμποδίων και αυτόματο φρενάρισμα), Safety Distance Manager (αυτόματη διατήρηση ασφαλούς απόστασης), Traffic Sign Recognition (αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας), Speed Advisor (αυτόματη προσαρμογή στο όριο ταχύτητας του δρόμου), Lane Assist (αυτόματη διόρθωση πορείας σε ακούσια αλλαγή λωρίδας), ESP με λειτουργία Hill Assist, αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων, Blind Spot Alert (επόπτευση τυφλού σημείου), κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές κατεύθυνσης και αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής. 

Την ίδια αίσθηση στιβαρότητας απολαμβάνεις στο δρόμο – άλλωστε το πλαίσιο έχει μεγάλη συγγένεια με αυτό της Alfa Romeo Giulietta. Κάθεσαι αναπαυτικά στην ψηλή και βολική θέση οδήγησης και απολαμβάνεις σωστή στήριξη, απρόσκοπτη ορατότητα και ένα αίσθημα σιγουριάς που προκύπτει από τη σφιχτή ανάρτηση. Η τελευταία διακρίνεται για τον τρόπο που ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος ακόμα και σε άτσαλες αντιδράσεις, όταν π.χ. φρενάρεις απότομα μέσα στη στροφή. Την ίδια στιγμή προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης. Το μόνο που θα ζητούσαμε, είναι λίγο καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι. Γενικά το 500Χ δίνει την αίσθηση ενός καλοστημένου επιβατικού και όχι ενός SUV που το αμάξωμά του απέχει 169 mm από την άσφαλτο. Απόσταση που σου επιτρέπει να πατάς χώμα χωρίς φόβο για επαφές της κοιλιάς με το έδαφος. Αρκεί βέβαια να μην παρασυρθείς, γιατί τα ασφάλτινα ελαστικά διάστασης 215/55 R17 συνοδεύονται από κιτ επισκευής και όχι ρεζέρβα. Άλλωστε, απουσιάζει και η τετρακίνηση.

Σε αστικό περιβάλλον από την άλλη απολαμβάνεις την ευελιξία που εξασφαλίζει το μήκος των 4,27 m, αλλά και την ευκολία που χαρίζει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το DCT 6 σχέσεων διακρίνεται για τη σβελτάδα και την ομαλότητα των αλλαγών και συνεργάζεται αρμονικά με τον 1.600άρη turbo diesel της Fiat. Στο κυνήγι της βέλτιστης απόδοσης του 1.6 Multijet II, οι μηχανικοί της FCA συνδύασαν σε μία μονάδα τον καταλύτη SCR με ψεκασμό ουρίας (AdBlue) και το φίλτρο σωματιδίων DPF, πετυχαίνοντας έτσι μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) και των μικροσωματιδίων (PM). Η απόδοση παραμένει ψηλά, στους 120 ίππους και τα 320 Nm ροπής, τα οποία αποδίδονται μόλις στις 1.750 rpm.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αίσθηση στιβαρότητας
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • 5 χρόνια εγγύηση
ξινά
  • Έλλειψη τετρακίνητης έκδοσης
  • Αίσθηση τιμονιού

Δεν είναι από τους πιο αθόρυβους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς, ειδικά στην επιτάχυνση, αλλά δεν γίνεται ενοχλητικός. Από την άλλη, είναι εύστροφος, τραβάει με δύναμη ειδικά στις μεσαίες στροφές και δίνει πολύ καλές επιδόσεις στο ιταλικό SUV, αντίστοιχες της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο: 0-100 km/h σε 10,7 sec και τελική ταχύτητα 186 km/h. Παράλληλα είναι και αρκετά οικονομικός. Στη δοκιμή μας οι τιμές κατανάλωσης που είδαμε στο trip computer κυμάνθηκαν στα 7 με 7,5 lt/100 km - η Fiat ανακοινώνει 4,7 lt/100 km με αντίστοιχες εκπομπές CO2 122 g/km.

Κερασάκι στην τούρτα είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης Cross, που, εκτός του πληρέστατου πακέτου συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, περιλαμβάνει ακόμη αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Adaptive Cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων και υαλοκαθαριστήρων και ζάντες αλουμινίου 17’’.

συμπέρασμα

Το ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά, αλλά δένεσαι περισσότερο ζώντας μαζί του. Στιβαρό όσο λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, με όλο το πακέτο πρακτικότητας, άνεσης και ασφάλειας που αναζητάς στην καθημερινότητά σου, αλλά και αύρα περιπέτειας για να συνοδεύει κάθε απόδρασή σου.


ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ, ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


VIDEOS

Νέο Fiat 500X 2018

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...