ΔΟΚΙΜΗ: SEAT Leon 1.5 TSI ACT EVO 130 PS

Ο 1.5 TSI βενζίνης έρχεται να δώσει ενέργεια στο αειθαλές SEAT Leon

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το SEAT Leon πέρασε πρόσφατα από μια ανανέωση που το έκανε πιο φρέσκο, με τη βάση του όμως να μετράει σχεδόν 7 χρόνια ζωής. Έτσι, μπορεί να μην είναι από τα νεαρότερα μέλη της κατηγορίας των μικρομεσαίων μοντέλων, αλλά σίγουρα είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα. Μετά λοιπόν από τις αισθητικές επεμβάσεις που δέχθηκε, ακολουθούν οι τεχνολογικές, με την απόσυρση του γνωστού και πετυχημένου επί σειρά ετών 1.4 TSI και την αντικατάστασή του με τον νέο 1.5 TSI.

Ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του ομίλου Volkswagen με τέσσερις κυλίνδρους, άμεσο ψεκασμό, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, υψηλή για τούρμπο σχέση συμπίεσης στα 12,5:1, πίεση στα 350 bar και σύστημα ACT απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων για μεγαλύτερη οικονομία.

Αυτός είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 130 και 150 ίππους αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με τη λιγότερο ισχυρή έκδοση με απόδοση 130 ίππων στις 5.000 – 6.000 rpm και με ροπή 200 Nm διαθέσιμα από τις μόλις 1.400 rpm και σταθερά στο σύνολο της τιμής της μέχρι τις 4.000 rpm.

Ένα γεμάτο σύνολο που συνοδεύεται από ομαλή λειτουργία, απουσία κραδασμών που συνοδεύουν τα 3κύλινδρα μοτέρ. Δεν διστάζει να ανεβάσει ψηλά, τραβώντας θετικά σχεδόν από το ρελαντί, με ένα μικρό κόμπιασμα κάτω από τις 1.400 rpm και μόνο στις μεγάλες σχέσεις.

Αν και η εν γένει φιλοσοφία του εστιάζει στην οικονομία καυσίμου, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,4 sec, έχοντας μέγιστα ταχύτητα 203 km/h. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων, με θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές.

Έτσι, το βάρους 1.239 κιλών Leon, με τους τροχούς των 16 ιντσών που εξοπλίζεται η βασική έκδοση Style, έχει εκπομπές CO2 128 gr/km σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP, ενώ η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,7 lt/100 km. Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας το βενζινοκίνητο Leon αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικό με τη μέση τιμή κατανάλωσης να είναι κοντά στα 7,5 lt/100 km σε καθημερινές συνθήκες κίνησης.

Σε ανοιχτό δρόμο, με περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες και τη συμβολή του συστήματος ACT που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, γράφει κατανάλωση που χτυπάει ευθέως diesel, προσφέροντας από την άλλη πιο γεμάτη λειτουργία όταν πιεστεί.

Ακόμα και έτσι, με το δεξί πόδι σε πιο στενή επαφή με την παχιά μοκέτα, η κατανάλωση δεν θα ξεφύγει πάνω από τα 8,5 lt/100 km. Στο δρόμο το Leon αποδεικνύει ότι είναι μια από τις πιο σπορτίφ επιλογές στην κατηγορία του. Το σφιχτό πλαίσιο εστιάζει στην οδική συμπεριφορά, με την ανάρτηση να κολακεύει το σύνολο.

Το τιμόνι και γενικότερα το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την αμεσότητα στις αντιδράσεις του. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, αφήνοντας το πίσω μέρος ανεπηρέαστο ακόμα και σε γρήγορη οδήγηση. Μόνο αν ο οδηγός το επιδιώξει τότε θα ανοίξει ελαφρώς την πορεία του, βοηθώντας στην τοποθέτηση και παρακάμπτοντας ως ένα βαθμό το φιλικά προς τη σβέλτη οδήγηση ρυθμισμένο ESP.

Δεν είναι το σκληροπυρηνικό Leon της προηγούμενης γενιάς, αφού η SEAT από το 2012 που παρουσίασε τη συγκεκριμένη εκδοχή του έδωσε μεγαλύτερο προβάδισμα στην άνεση. Απέχει από τον κορυφαίο ανταγωνισμό σε αυτόν τον τομέα, αλλά δεν θα δυσαρεστήσει, περνώντας στις περισσότερες των περιπτώσεων πάνω από τις κακοτεχνίες με γλυκό τρόπο, με την όποια αδυναμία του να εκδηλώνεται από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τέσσερις δίσκους, αεριζόμενοι οι εμπρός με διάσταση 288 mm και συμπαγείς οι πίσω 272 mm. Η απόδοση δεν αφήνει παράπονα, με το πάτημα του μεσαίου πεντάλ να είναι θετικό και η απόκριση άμεση, σιγοντάροντας έτσι με ιδανικό τρόπο το σπορτίφ σύνολο.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Μικρή οθόνη (βασική έκδοση)
  • Πολλά χρόνια στην αγορά

Σχεδιαστικά το Leon διατηρεί την ταυτότητά του, με τις ευθείες γραμμές να συμβάλουν στην επιθετική εικόνα που η SEAT θέλει να έχει το μικρομεσαίο της μοντέλο. Με μήκος 4.282 mm, πλάτος 1.816 mm, ύψος 1.459 mm και μεταξόνιο 2.636 mm το ισπανικό μοντέλο ήταν και παραμένει ένα από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του. Φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες ή και πέντε με κάποιες μικρές παραχωρήσεις από τον μεσαίο πίσω. Καμία υποχώρηση δεν απαιτεί όσον αφορά τις αποσκευές, με όγκο που φτάνει τα 380 λίτρα. Στο εσωτερικό η λιτή σχεδίαση και η άψογη εργονομία κυριαρχούν, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται να είναι ποιοτικά. Μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του ταμπλό ενισχύουν αυτή την εικόνα, με τη συναρμογή ακόμα και των σκληρότερων που συναντάμε στα πιο χαμηλά σημεία να είναι προσεγμένη, με μοναδική… παραφωνία για τα σημερινά δεδομένα τη μικρή σχετικά οθόνη 5 ιντσών.

συμπέρασμα
Με τιμή στα 17.405 ευρώ στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Style, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό με αεραγωγούς και για τους πίσω επιβάτες, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο, τροχούς αλουμινίου 16 ιντσών και σύστημα πολυμέσων, το SEAT Leon 1.5 TSI Evo 130 κρίνεται μια συμφέρουσα αγορά που συνδυάζει με αξιόλογο τρόπο, χώρους, επιδόσεις και οικονομία, σε ένα πακέτο.

 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...