ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Πατάει σε προτερήματα κατηγοριών και προσφέρει γενναιόδωρα τα χαρίσματα του. Το νέο C5 Aircross θα σε πάει με στιλ και γαλλική φινέτσα στις ποιοτικές προτάσεις της κατηγορίας.

  • -
  • -
Ισχύς131 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV, μιλάει φαρσί τα γαλλικά σε επίπεδο άνεσης και συμπεριφοράς και έρχεται πλούσιο για να εκπληρώσει κάθε εκδρομικό όνειρο.


Αν έλειπε κάτι από την Citroen ήταν η ξεκάθαρη τοποθέτηση στην εμπορικότερη κλάση. Μπορεί οι μικρότερες κατηγορίες να είναι καλά καλυμμένες και το C4 Cactus να μεταπήδησε στη μικρομεσαία εκπροσώπηση, όμως εκεί που το Qashqai κάνει θραύση και συνωστίζονται όλοι οι κατασκευαστές για να ακολουθήσουν την ζήτηση του κοινού, υπήρχε απουσία. Με την είσοδο του νέου C5 Aircross όμως η Citroen λανσάρει ένα δημιουργικό SUV χωρίς ελλείψεις. Πληθωρικό σε όλα του και με την ευτυχή συγκυρία να εμφανίζεται στην αγορά με τη συμπλήρωση των 100 ετών από την ίδρυση της εταιρείας, επιστρέφει στις παραδοσιακές αξίες της φίρμας ως συνώνυμο της άνεσης.

 

Αιχμή του δόρατος

Με εξέχουσα θέση στις εκθέσεις Citroen, το C5 Aircross είναι το καμάρι των Γάλλων. Ποντάρουν πολλά επάνω του και δεν παρασύρονται να απλωθούν ψηλότερα στις κατηγορίες SUV, αλλά δηλώνουν ξεκάθαρα ότι τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV. Οπτικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει το ελκυστικό στιλ του με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες. Η διπλή μάσκα και τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, οι δυο εσοχές στο καπό, τα γνωστά airbumps, οι ράγες οροφής, τα πίσω φώτα με τέσσερις μονάδες 3D LED, οι τυφλές απολήξεις των εξατμίσεων εκατέρωθεν του ψευδοδιαχύτη και οι υπαρκτές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρουν οι διχρωμίες στο αμάξωμα, είναι μερικά από τα στοιχεία του χαρακτήρα του.

Οι γυάλινες επιφάνειες αγκαλιάζονται από μια χρωμιωμένη περίμετρο και οι κολώνες είναι βαμμένες μαύρες ώστε να δίνουν την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής, ενώ πίσω υπάρχει καμουφλαρισμένο φιμέ φινιστρίνι σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί και η ελλιπής ορατότητα. Αυτό αφορά το θεωρητικό σκέλος, γιατί η Citroen έχει φροντίσει με κάμερα οπισθοπορείας, όχι όμως από τις βασικές εκδόσεις, να προσφέρει λύση στο πρόβλημα. Οι διακοσμητικές ποδιές είναι διαθέσιμες με διακριτικότητα και δηλώνουν το περιπετειώδες της υπόθεσης, ενώ τα 230 mm από το έδαφος δείχνουν στον ανταγωνισμό ότι δεν θα φοβηθεί να ορμήσει στα κακοτράχαλα ακόμα και αν δεν υπάρχει τετρακίνηση. Το σεβαστό ύψος από το έδαφος δεν είναι το μοναδικό όπλο για τη διαφυγή από την ασφαλτόστρωση.

Σαν κερασάκι βέβαια προσφέρει προαιρετικά το Grip Control που τονώνει τις δυνατότητες και είναι ένα δώρο στον εκδρομικό του χαρακτήρα, αναβαθμίζοντας με σεμνότητα τις δυνατότητες. Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, οι επιλογές από το πρόγραμμα προσαρμόζουν τα ηλεκτρονικά αναλόγως των συνθηκών (χιόνι, λάσπη, άμμος), ενώ υπάρχει και Hill Assist Descent για να ελέγχει το C5 Aircross στις δύσκολες ολισθηρές καταβάσεις. Ραχοκοκαλιά του C5 Aircross είναι η γνωστή από τα 3008 κ 5008 πλατφόρμα EMP2 του Group PSA, που προσφέρει μειωμένο βάρος, αυξημένη στιβαρότητα και αφορμή για χώρους. Τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες προϊδεάζουν θετικά την προσοχή στην πρακτικότητα, ενώ με την είσοδο στο εσωτερικό διαπιστώνει κάνεις την δημιουργικότητα των ανθρώπων που είχαν την επιμέλεια της καμπίνας.



Η εικόνα μέσα είναι στα φόρτε της. Η σχεδιαστική αισθητική σε κερδίζει και η φινέτσα στο διάκοσμο δεν απέχει από την premium γειτονιά. Εκπέμπει φινετσάτη γαλλική προσέγγιση υψηλού χαρακτήρα, προσφέρει προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, ποιοτικά υλικά σε κάθε επιφάνεια - ακόμα και στην σκληρότερη και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Στο ρυθμό της εποχής του έρχεται εξοπλισμένο με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3’’ που προσαρμόζεται στις ενημερωτικές ή αισθητικές προτιμήσεις, αλλά και οθόνη αφής 8’’ στην κονσόλα. Τόσο το σύστημα infotainment για ψυχαγωγία, ενημέρωση και πλοήγηση, όσο και ο virtual πίνακας οργάνων ατενίζουν τα μέλλον και ανεβάζουν το πρεστίζ της πληροφόρησης.

Τεχνολογικά πλούσιο το C5 Aircross εκτός των άλλων περιλαμβάνει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, καθώς και έξι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Μια μεγάλου πλάτους κεντρική κονσόλα προσφέρει πλατύ υποβραχιόνιο με ένα δίφυλλο πορτάκι με πρόσβαση σε ένα μεγάλο ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο. Το επίπεδο της πρακτικότητας σε θέσεις μικροαντικειμένων και ευκολίες για το ταξίδι και τη καθημερινότητα είναι τοπ σε ένα C5 Aircross. Φωτιζόμενες ποτηροθήκες συμπληρώνουν το παζλ με στιλ και ένας ειδικός χώρος για ασύρματη φόρτιση smartphone προσφέρεται κάτω από τους εργονομικά τοποθετημένους λιγοστούς διακόπτες.

Η υψηλή τεχνογνωσία της Citroen στον κόσμο των MPV, έχει προικίσει ανάλογα το εσωτερικό του C5 Aircross. Τρία ανεξάρτητα, συρόμενα μπρος-πίσω (150 mm), πλήρως αναδιπλούμενα και με ρυθμιζόμενη κλίση (από 19° έως 26,5°) πλάτης, πίσω καθίσματα, επιτρέπουν ποιοτική άνεση και αυτονομία κινήσεων στους επιβάτες. Καμία διαμαρτυρία πλέον από τον μεσαίο που κάθεται το ίδιο άνετα, όπως οι άλλοι. Ο πρωταθλητισμός συνεχίζεται για το SUV της Citroen στο χώρο για τις αποσκευές. Αχανής, από 580 έως 720 λίτρα, με τα καθίσματα στη θέση τους, και μέχρι 1.630 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα, διαθέτει επιπλέον και εντελώς επίπεδο πάτωμα στο χώρο φόρτωσης.




Μαγικό χαλί

Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις πίσω από το τιμόνι του C5 Aircross, είναι η ψηλή θέση οδήγησης για ιδανική ορατότητα και έλεγχο του δρόμου και ένα ευρύχωρο και κομψό περιβάλλον. Κάθεσαι καλά και οι ρυθμίσεις επιτρέπουν σωστές γωνίες σε χέρια και πόδια ώστε να απολαμβάνεις τη σημασία που δίνουν οι Γάλλοι στην ευεξία σώματος και νου. Τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort μπορεί να τονίζουν την πολυθρονάτη αίσθηση και να πάσχουν σε επίπεδο πλευρικής στήριξης, όμως το ταξίδι με το γαλλικό SUV φέρνει εικόνες από την ενδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας, ποιοτικότατη κύλιση και ηχομόνωση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και επικοινωνιακή προθυμία το χαρακτηρίζει και σου δίνει μια εξαιρετική αφορμή για μακρινές και ξεκούραστες εκδρομές. Σύμμαχος των καθισμάτων στην άνεση είναι φυσικά η πατενταρισμένη τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους. Έτσι, περιορίζει τους κραδασμούς από λακκούβες και κακοτεχνίες και επι της ουσίας προσφέρει ξεχωριστή ταξιδιωτική ποιότητα. Σαφώς δεν ισοπεδώνει τα πάντα, όμως καταφέρνει να φιλτράρει και να μην μεταφέρει στην καμπίνα τα τεκτενόμενα που βιώνουν οι τροχοί με το οδόστρωμα, τόσο σε επίπεδο τραντάγματος όσο και ήχου.

Πρακτικά ακόμα και αν δεν είσαι fan της κατηγορίας θα βρεις καλά λόγια να πεις για το C5 Aircross. Ταξίδι στον αφρό με τους επιβάτες να ψιθυρίζουν ακόμα και με υψηλές ταχύτητες και οικονομία που απογειώνει την αυτονομία, εξαιτίας του 1.5 BlueHDi. Με σχεδόν 1.500 κιλά στην πλάτη του, τα 130 άλογα και 300 Nm ροπής μπορεί να μην το απογειώνουν σε επιδόσεις, όμως προσφέρει έναν καλό συνδυασμό απόδοσης που οφείλει και στις βελούδινες αλλαγές στο 8άρι αυτόματο που καλύπτει εύστοχα την κλιμάκωσή του. Είτε από τα paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι είτε στην κλασική θέση D ανταποκρίνεται αποτελεσματικά. Τα 10,6’’ για τα 0-100 km/h και τα 189 km/h τελικής ταχύτητας είναι πολύ καλές τιμές για ένα SUV τέτοιων διαστάσεων και βάρους. Ειδικά μάλιστα αν προσθέσεις ότι μπορείς να κινείσαι γρήγορα και με την μέση μεικτή κατανάλωση κοντά στα 6,5 lt/100 km το νέο μοτέρ τα καταφέρνει καλά, ενώ αν του φερθείς οικονομικά, θα δεις νούμερα λίγο πριν τον αριθμό 5.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψή αισθητική
  • Φινέτσα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ανάρτησης
  • Καθίσματα  
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Απουσία τετρακίνησης

Παρά το ανάστημα, διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ για ασφάλτινο set up. Μαζί με το ψωμωμένο προφίλ στα λάστιχα (235/55 R18) καταφέρνει να ξεγελάσει το ανάγλυφο και τις ανωμαλίες χωρίς να διαταράσσει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις είναι αισθητές μόνο όταν υπερβάλει σε σπορ ρυθμό, άλλωστε δεν είναι εδώ για αυτό το σκοπό. Αν και σωστό στην αποστολή του το τιμόνι, πειστική η στιβαρότητα του πλαισίου, η απόδοση της ανάρτησης και η αποτελεσματικότητα των φρένων, δεν επιβάλει το κυνήγι των στροφών όταν ξεπερνά την σβέλτη οδήγηση με ροή. Τα όρια παραμένουν υψηλά, όμως ακόμα και αν το παρακάνεις υπάρχει ο φύλακας άγγελος ESP που επαναφέρει την τάξη.

Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτιφ χαρακτήρας. Ερμηνεύει την καθημερινότητα με ευκολία, δεν του λείπει τίποτα από σύγχρονες ανέσεις, τεχνολογίες και gadget και εξωτερικεύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά με έμφαση στην βελούδινη άνεση. Μπορεί να απουσιάζει η τετρακίνηση, όμως για τις εκδρομικές του ανησυχίες το SUV της Citroen διαθέτει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που προσαρμόζεται ανάλογα με το τερέν. Με γενναιότητα στις παροχές του, premium προσέγγιση και σύνθημά του την άνεση, το νέο C5 Aircross ενσωματώνει πολλά σε ένα και δικαιωματικά ανταγωνίζεται μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα.  

συμπέρασμα

Σηματοδοτεί την δυναμική διεύρυνση της γκάμας στην κατηγορία των SUV, με το ρόλο της ναυαρχίδας. Από την άλλη δεν απλώνεται ψηλά στην κατηγοριοποίηση, θρονιάζεται το άνω άκρο των compact SUV και φροντίζει να προσφέρει με δημιουργικότητα, ευρυχωρία και έξυπνες λύσεις από τον MPV κόσμο. Φινετσάτο ποιοτικό σαλόνι με σχεδιαστική έμπνευση και σύγχρονες τεχνολογίες συνθέτουν έναν εσωτερικό κόσμο με γενναιοδωρία αριστοκρατικών ανέσεων. Η γαλλική άνεση πορεύεται με αντίστοιχη αποτελεσματικότητα και επικοινωνιακό χαρακτήρα, τη στιγμή που ο turbodiesel των 1.5 λίτρων βάζει το θετικό του πρόσημο στην απόδοση και οικονομία. Έρχεται πλούσιο για να εκπληρώσει το εκδρομικό όνειρο και δεν ζητά πλούτη για να το αποκτήσεις, ειδικά αν το βάλεις δίπλα δίπλα στον πρωτοκλασάτο ανταγωνισμό και συγκρίνεις τις παροχές του.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...