Renault Twingo GT

Στον ρυθμό της εποχής

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2140 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μικρό πόλης με κινητήρα turbo 1.2 λίτρων και 100 ίππους. Πέρα από την τιμή, η εκμετάλλευση χώρων, ο πλούσιος εξοπλισμός και η οδική συμπεριφορά, ολοκληρώνουν τον χαρακτήρα του.

γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Εξοπλισμός – Τιμή
  • Χώροι επιβατών
ξυνά
  • Αίσθηση πλαστικών
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Αναπηδήσεις πίσω άξονα

 

απόψεις

Το κοντό μεταξόνιο και οι εκατό ίπποι στους εμπρός τροχούς δίνουν ένα ενδιαφέρον σύνολο που στα αστικά του καθήκοντα είναι απόλυτα φιλικό και ευχάριστο. Η ψηλή θέση οδήγησης και το ευρύχωρο εσωτερικό ταιριάζουν απόλυτα στον αρχικό προορισμό του Twingo. Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν και «φουσκώσει» το turbo, τότε το GT δικαιολογεί το λογότυπο του όμως δεν θα πρέπει κανείς να νομίσει ότι οδηγεί GTi.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Δεδομένων των συγκυριών και όχι μόνον, το Twingo GT φουσκώνει το ανάστημα του απέναντι στον ανταγωνισμό, καμουφλάρεται κάτω από το γλυκό προφίλ ενός τετράτροχού πόλης και απαιτεί την προσοχή του κοινού. Επίκεντρο της έκδοσης GT είναι αν μη τι άλλο ο μικρός 1.2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TCE, ο οποίος αφήνει το δικό του άρωμα, στον χαρακτήρα του Twingo GT.

 

Σχεδιαστικά εφυές

Σχεδιαστικά αν δεν σαστίσεις με μιας, απορρίπτοντας το, το αποδέχεσαι και αν το ζήσεις λιγάκι σου κάθεται καλά στο μάτι, ειδικά το εμπρός μέρος. Η έκδοση GT βέβαια έχει τα δικά της «ντεκόρ», με τα διακριτικά λογότυπα στον εμπρός προφυλακτήρα, την αεροτομή, τις ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και τους γκρι εξωτερικούς καθρέπτες να υπογραμμίζουν το ποιόν της. Στο εσωτερικό το βλέμμα πέφτει στο στροφόμετρο το οποίο ξεφυτρώνει μπροστά από το τιμόνι. Οι υπόλοιπες ενδείξεις (ταχύμετρο, ενδείξεις ηχοσυστήματος κτλ.)  βρίσκονται στο κέντρο, σε ένα πάνελ που «γέρνει» προς τον οδηγό και δεσπόζει στο πάνω μέρος του ταμπλό. Τα πλαστικά ικανοποιούν αλλά δεν εντυπωσιάζουν, απαιτώντας κάποια επιείκεια, η οποία ξεπληρώνεται εν μέρει στην τιμή κτήσης. Η εργονομία επιτρέπει γρήγορη εξοικείωση, το χειριστήριο για το ηχοσύστημα στην κολώνα του τιμονιού, είναι έτοιμο να λάβει δράση στο ατελείωτο μποτιλιάρισμα και ο αυτόματος ηλεκτρονικός κλιματισμός ρυθμίζεται εύκολα, δροσίζοντας τους επιβάτες από το «προικισμένο» κλίμα της χώρας μας.

Μπορεί το Twingo να μην κερδίζει στα «καλλιστεία» της κατηγορίας, στο θέμα των χώρων παίζει με δικούς του όρους. Το επαρκές ύψος της καμπίνας των επιβατών και το πίσω συρόμενο κάθισμα, το κάνουν να χαμογελάει με νόημα ακόμα και σε μερικούς εκπροσώπους της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας (supermini). Ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από τα 165 έως τα 285 lt, εις βάρος πάντα του διαθέσιμου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών, που εξαιτίας της διαμόρφωσης του καθίσματος τυπικά μπορούν να είναι μόνον δύο. Οι εμπρός πάντως κάθονται άνετα, έχοντας στη  διάθεση τους αναπαυτικά καθίσματα, στα οποία όμως οι πιο απαιτητικοί θα αναζητήσουν περισσότερη πλευρική στήριξη.

 

Ξυπνητήρι TCE

Ο χρόνος κυλάει ευχάριστα πίσω από το καλορυθμισμένο τιμόνι του Twingo GT, το οπόιο σκληραίνει ουσιαστικά όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Επίκεντρο της παρουσίας στο δρόμο, είναι ο κινητήρας TCE των 1.2 λίτρων. Ξεδιπλώνει αποτελεσματικά τα 145 Nm της ροπής, τραβάει γραμμικά από τις 2.000 μέχρι τις 5.000 rpm, δικαιολογώντας με το παραπάνω τους 100 ίππους που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Η κατανάλωση είναι λογική, έως και χαμηλή αν ο οδηγός λειτουργεί με οικονομο-οικολογικά κριτήρια. Το κιβώτιο είναι θετικό, με ένα μικρό έλλειμμα σε αίσθηση, με την κοντή κλιμάκωση να ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του μοντέλου. Οι επιδόσεις του κατασκευαστή, 0-100km/h σε 9,8 sec, τελική 185 km/h, δίνουν μια τάξη μεγέθους των δυνατοτήτων του.


Καλοκουρδισμένο στο δρόμο

Θετικά μηνύματα δίνει η συμπεριφορά της ανάρτησης, το παιχνίδι με την ουρά δεν λείπει, αν και η υποστροφή θα είναι το πρώτο πράγμα που θα απασχολήσει τον ενθουσιώδη οδηγό. Η άνεση είναι δεδομένη, ενώ μια λίγο πιο σκληρή ρύθμιση, θα εξυπηρετούσε πιο πολύ την εκμετάλλευση της δύναμης του κινητήρα. Οι αναπηδήσεις του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, χαλάνε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις το θετικό προφίλ, δίνουν μια νευρικότητα στα πολλά και απαιτούν κάποια σύνεση. Το σήκωμα του τρίτου τροχού υπό πίεση είναι γεγονός, ενώ το «πυροσβεστικό» ESP ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και τιμάται 650 €. Τα φρένα πριμοδοτούνται από το βάρος της κατασκευής (980 kg), οπότε τα εμπρός δισκόφρενα και τα πίσω ταμπόυρα κρίνονται επαρκή.

συμπέρασμα

Το Twingo GT συνοδεύεται από όλα τα  στοιχεία που το κάνουν ευχάριστο στη καθημερινή μετακίνηση και όχι μόνον. Ο δυνατός κινητήρας μεγεθύνει τις δυνατότητες του εντός και εκτός πόλης, βάζοντας το στις επιλογές μεγαλύτερου αγοραστικού κοινού.  Η τιμή των 13.100€ και ο πλούσιος εξοπλισμός (πλην ESP) ενισχύουν το προφίλ του, αποτελώντας εν τέλει το βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

VIDEOS

Renault Twingo GT

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...