ΔΟΚΙΜΗ: Honda Jazz 1.5 i-VTEC

Το πρακτικό Jazz ρίχνει το γάντι στα σπορ υπερτροφοδοτούμενα σουπερμίνι, φορώντας έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη βενζινοκινητήρα με 130 ίππους

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή155 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,7 sec
Μέση κατανάλωση6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2150 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Honda ανανεώνεται στα σημεία και αποκτά σπορ χαρακτήρα στην έκδοση με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και 130 ίππων.

Έχοντας συμπληρώσει μια τριετία σχεδόν στην αγορά, η τρίτη γενιά του Honda  Jazz δέχτηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα. Οι αισθητικές αλλαγές είναι μικρές και θα τις εντοπίσεις στη μάσκα, στα εμπρός φώτα και στους προφυλακτήρες. Το μεγάλο νέο για το ιαπωνικό σουπερμίνι ωστόσο είναι η νέα έκδοση Dynamic με ακόμη πιο δυναμική σχεδίαση, που κινείται από ένα νέο για τη γκάμα μοτέρ, τον γνωστό από το HR-V, 1.5 i-VTEC.

ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ GOCAR: ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΡΙΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΣΚΙΤΣΑ MANGA ΜΕ ΤΟ HONDA CIVIC

Θα αναγνωρίσεις εύκολα το Jazz Dynamic από τους επιθετικούς προφυλακτήρες με τις κόκκινες λεπτομέρειες χαμηλά, τα πλαϊνά σπόιλερ, την αεροτομή, τα μαύρα καλύμματα στους καθρέπτες και τις μαύρες ζάντες 16’’. Στοιχεία που υπόσχονται σπορ χαρακτήρα, όπως άλλωστε και οι προδιαγραφές του κινητήρα. Είναι ατμοσφαιρικός πηγαίνοντας κόντρα στη μόδα του turbo, αλλά επωφελείται από το πασίγνωστο σύστημα VTEC. Αποδίδει 130 PS στις 6.600 rpm και 155 Nm στις 4.600 rpm, κάνοντας σαφές πως προτιμά τις υψηλές στροφές λειτουργίας. Επιπλέον, συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διακρίνεται για την ιδιαίτερα κοντή του κλιμάκωση.



Η πράξη επιβεβαιώνει αυτό που περιμένεις. Ο 1.500άρης i-VTEC στροφάρει με όρεξη από πολύ χαμηλά και απλώνει τη δύναμή του μέχρι ψηλά, έχοντας αμεσότατη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πόλη κινείσαι με 6η ακόμη και στα 40 km/h, χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις σχέση για να επιταχύνεις! Γενικά το Jazz 1.5 κινείται και ανεβάζει ταχύτητα με περίσσιο νεύρο: 8,7 sec για το 0-100 km/h ανακοινώνει η Honda, νούμερο που δείχνει πέρα για πέρα αληθινό. Αλλά και οι προσπεράσεις γίνονται σε χρόνο dt. Συγκριτικά με τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, το σπορ σουπερμίνι της Honda είναι αισθητά πιο γρήγορο από το Ford Fiesta 1.0 ST-Line 140 PS και χάνει αξιοπρεπώς από τα Suzuki Swift Sport 1.4Τ 140 PS και SEAT Ibiza 1.5 TSI FR 150 PS.

Θα περίμενες με τόσο κοντή κλιμάκωση και έμφαση στις επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου να έχει πάει περίπατο… προς τα πάνω. Κι όμως, το Jazz δεν ξεχνά έναν από τους λόγους που το έχουν κάνει δημοφιλές, ούτε σε αυτή την έκδοση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε κατά μέσο όρο 7,3 lt/100 km, τιμή που είναι κορυφαία ανάμεσα στα σπορ σουπερμίνι και απέχει ελάχιστα από την εργοστασιακή (6,6 σε WLTP). Αν μάλιστα συγκρατηθείς και στοχεύσεις στην οικονομία, θα δεις τιμές ακόμη και κάτω από 6!



γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κιβώτιο
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Χώροι
  • Πολυμορφικότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Θόρυβος μοτέρ στο ταξίδι

Ένα σπορ μικρό όμως, δεν αρκεί να είναι γρήγορο στην ευθεία. Πρέπει να είναι αποτελεσματικό στις στροφές και να προσφέρει απόλαυση στον οδηγό του. Και το Jazz το καταφέρνει, με το δικό του τρόπο. Η συνολική αίσθηση θυμίζει τις παλιές, καλές, ατμοσφαιρικές εποχές. Για να κερδίσεις ταχύτητα κρατάς τον κινητήρα ψηλά, αλλάζεις συχνά σχέσεις με το κιβώτιο που είναι κλασικό Honda - δηλαδή άψογο - και ακουμπάς σε μια ξεκάθαρα σφικτή ανάρτηση που, χωρίς να κουράζει ή να χάνει σε κράτημα, ενίοτε αναπηδά στις απότομες ανωμαλίες. Το τιμόνι είναι άμεσο και σε πληροφορεί σωστά για τα τεκταινόμενα ενώ τα φρένα προσφέρουν δύναμη και αντοχή. Σίγουρα το Jazz Dynamic δεν έχει την ευελιξία του Swift Sport ή το αρχοντικό πάτημα του Fiesta ST-Line, αλλά είναι κάπου ανάμεσα, όντας επικοινωνιακό και απολαυστικό. Η εμπειρία θα ήταν ακόμη πιο ξεχωριστή αν ο - αναμφίβολα σπορ και ευχάριστος - ήχος του μοτέρ θύμιζε περισσότερο τα παλιότερα VTEC. Η έντασή του από την άλλη γίνεται αισθητή στο ταξίδι, χωρίς όμως να καταντά κουραστική.

Κατά τα άλλα, Jazz. Που σημαίνει κορυφαία πρακτικότητα για supermini και ευρυχωρία που συναγωνίζεται μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε ορθή γωνία διευκολύνοντας αφάνταστα το μπες-βγες, ενώ πέντε ενήλικες, ακόμα και μεγάλων διαστάσεων, θα βολευτούν με όλες τους τις ανέσεις.



ΑΣΦΑΛΕΙΑ ADAS

Το νέο Honda Jazz εφοδιάζεται με το ADAS Pack που περιλαμβάνει πολλά συστήματα ασφάλειας και άνεσης, όπως:

Forward Collision Warning: Σε ταχύτητες πάνω από 15 km/h εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών και ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα.

Traffic Sign Recognition System: Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας.

Intelligent Speed Limiter: Ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός.

Lane Departure Warning: Προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα εάν το αυτοκίνητο αλλάξει λωρίδα χωρίς να ανάψει φλας.

High Beam Support System: Λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40km/h για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα.

Τα Magic Seats πίσω δίνουν απίστευτες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, ενώ και το πορτμπαγκάζ διαπρέπει με τη χωρητικότητα των 354 λίτρων. Και αν αναδιπλώσεις τα καθίσματα, εκτινάσσεται στα 1.314 με ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα.
Στο ταμπλό δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικό. Η σχεδίαση παραμένει σύγχρονη και τα πλαστικά σκληρά με προσεγμένη συναρμογή, η ορατότητα εξαιρετική και η εργονομία σωστά μελετημένη, με εξαίρεση το infotainment με το πολύπλοκο μενού. Στα θετικά και ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης Dynamic που περιλαμβάνει στάνταρ το πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού ADAS Pack (βλέπε σχετικό ΒΟΧ), καθώς και το σύστημα infotainment Honda Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, DAB radio, CD player, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin, διάφορες πληροφορίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones ή άλλες προσωπικές συσκευές πολυμέσων (μέσω WiFi, Bluetooth, HDMI ή MirrorLink). Εννοείται πως οι 6 αερόσακοι, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA με Hill Start Assist (HSA), το air condition, οι προβολείς ομίχλης και οι ζάντες αλουμινίου 16’’ είναι επίσης στάνταρ.

Όλα καλά λοιπόν, εκτός από την τιμή που σκαρφαλώνει πάνω από τα 20.000 € και σε βάζει σε δίλημμα: Jazz 1.5 ή Civic 1.0 Turbo; Περιμένουμε την άποψή σου στα σχόλια παρακάτω…

συμπέρασμα

Δύσκολα θα φανταζόταν κάποιος πως το εξαιρετικά πρακτικό Jazz θα μεταμορφωνόταν σε ένα ευχάριστο οδηγικά, σπορ σουπερμίνι. Ο 1.500άρης i-VTEC θα ενθουσιάσει τους λάτρεις του ήχου και της λατρείας για τις ψηλές στροφές των ατμοσφαιρικών κινητήρων, αλλά και τους ανένδοτους στο θέμα της οικονομίας. Η τιμή είναι τελικά ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας, αν και όποιος τελικά το επιλέξει, θα το απολαμβάνει για πολλά πολλά χρόνια. Το πιθανότερο είναι πως σε μια δεκαετία το Jazz 1.5, ως είθισται με τα Honda, δεν θα δείχνει γερασμένο αλλά θα είναι ακόμη καλύτερο.

Honda Jazz 1.5 i-VTEC 2018

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...