ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500X 1.0 FireFly 120 PS Cross

Το ιταλικό crossover με την περιπετειώδη περιβολή βάζει φωτιά στο downsizing και φτερά στις επιδόσεις

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)142,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το στιλάτο ιταλικό crossover με το εξοπλιστικό πακέτο cross απευθύνεται στους λάτρεις της περιπέτειας, ενώ ο νέος σβέλτος 1.000άρης κινητήρας ταιριάζει «γάντι» στα ελληνικά καθεστώτα.

Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση για το καλαίσθητο γούστο των Ιταλών και την υψηλή τους ραπτική, κάτι που περνάει και στα αυτοκίνητά τους. Το Fiat 500X είναι ένα από τα δημιουργήματα της φίρμας, που αντανακλά το γνήσιο ταπεραμέντο των «γειτόνων» μας και φυσικά δεν μπορούμε να μην νιώθουμε ευχάριστα κάθε φορά που βρισκόμαστε μέσα στο εν λόγω μοντέλο. Ειδικά μετά την πρόσφατη ανανέωση του 500Χ, η οποία συνεχίζει να ακολουθεί μεν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του απλού 500, αλλά φέρει νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογίες LED τόσο εμπρός όσο και πίσω, χαιρόμαστε να καθόμαστε πίσω από το δερμάτινο τιμόνι του. Απείραχτο έχει μείνει το έντονο εκτόπισμα και η crossover αισθητική. 


Η γκάμα του νέου 500Χ περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, την Urban με την αστική εμφάνιση, την City Cross με off-road αισθητική και την Cross με τον κορυφαίο εξοπλισμό για όσους αγαπούν τις εξορμήσεις εντός και εκτός δρόμου, όπου μάλιστα ο περιπετειώδης χαρακτήρας του ενισχύεται αισθητικά με την ιδιαίτερη «ποδιά» και τον ξεχωριστό διαχύτη. Στη διάθεσή μας είχαμε την τελευταία με τον νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης FireFly χωρητικότητας 1.0 lt. και με την υπόσχεση από την πλευρά της εταιρείας για μειωμένους κατά 20% θορύβους (σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης κινητήρα diesel) και για χαμηλότερη κατανάλωση (σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες της προηγούμενης γενιάς). Ισχύει όμως κάτι τέτοιο στην πράξη;
γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Ικανοποιητικοί χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 999cc FireFly αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Για πρώτη φορά βλέπουμε έναν 1.000άρη κινητήρα στο crossover της φίρμας, ο οποίος συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται
ξινά
  • Μέτρια αίσθηση τιμονιού
αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,9 sec, μια αξιοπρεπέστατη τιμή για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.320 κιλών. Πρακτικά, η δύναμη δεν ήταν κάτι που μας έλειψε καθόλου, με τη μέση κατανάλωση να έχει μεγάλο εύρος, ανάλογα με το πόσο επιθετικά ή προσεκτικά οδηγείς. Πιο συγκεκριμένα, ο υπολογιστής ταξιδιού μας έδειξε από 6,5 έως και… διψήφιες τιμές.

Στην καθημερινότητά μας όμως και με το μεγαλύτερο ποσοστό κίνησής μας να είναι επί αστικού φόντου, η κατανάλωση κυμάνθηκε από 7,3 έως 7,5 lt. ανά 100 χιλιόμετρα. Ο νέος κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Αυτό μεταφράζεται σε εκπομπές ρύπων 133 g/km CO2 και τα τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με το σημερινό καθεστώς κοστίζουν 160 ευρώ. Η ραφιναρισμένη λειτουργία και η απουσία του άγαρμπου ξεσπάσματος καθιστά το εν λόγω μοτέρ ιδανικό για να ζεις μαζί του. Μάλιστα, πολλοί είναι αυτοί που δεν πίστευαν ότι αυτό το δυνατό «τράβηγμα», προέρχεται από έναν χαμηλού κυβισμού κινητήρα. Επιβεβαιώνουμε την πιο ήσυχη λειτουργία του κινητήρα σε σχέση με τον diesel, ενώ το μικρό κροτάλισμα κάνει αισθητή την παρουσία του χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες στο εσωτερικό. 

Στην καμπίνα συναντάμε το ευχάριστο περιβάλλον της οικογένειας 500, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά, την ντιζαϊνάτη φάσα στο ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος, την εξαιρετική συναρμογή και τις αρκετές πρακτικές λύσεις αποθήκευσης. Όσο για τους επιβάτες, μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς παράπονα (εκτός από τον 5ο), ωστόσο ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων δημιουργεί ένα μικρό άγχος στους «αισιόδοξους» οικογενειάρχες. Με το γύρισμα του κλειδιού, η καλής ανάλυσης οθόνη αφής 7 ιντσών σε καλωσορίζει στον κόσμο του U-Connect. Η ματ επιφάνειά της επιτρέπει τη θέαση από κάθε γωνία, διευκολύνοντας έτσι τους εμπρός επιβάτες στον απόλυτο χειρισμό των σύγχρονων συστημάτων ψυχαγωγίας και διασύνδεσης (Bluetooth, τη θύρα USB και το AUX). Παράλληλα, στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Cross που είχαμε στα χέρια μας είναι το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας.

Αλλαγές δεν εντοπίσαμε κατά την οδήγηση του νέου μοντέλου, κρατώντας τις αρετές των 500Χ που είχαμε δοκιμάσει μέχρι και σήμερα. Η σφιχτή ανάρτηση υπογράφει στο καλό «πάτημα» του crossover, ενώ οι ανωμαλίες του δρόμου δεν ενοχλούσαν. Οι στάνταρ 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου (για το Cross) δεν μας εμπόδισαν στο να «παραστρατήσουμε» από τον προκαθορισμένο μας δρόμο, βγαίνοντας από την καλόβολη άσφαλτο και μπαίνοντας σε ένα μονοπάτι με πατημένο χώμα. Στην κορυφαία έκδοση Cross υπάρχουν επιπλέον οι μπάρες οροφής, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, adaptive cruise control και ένα πακέτο ασφαλείας που ονομάζει η Fiat: Active Safety. Αυτό περιλαμβάνει το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake), τον «επόπτη» τυφλού σημείου (Blind Spot Alert) και το ενεργό σύστημα διατήρησης ασφαλούς απόστασης (Safety Distance Manager). 
Το 500X είναι ένα all-around crossover εξοπλισμένο με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες ψυχαγωγίας και ασφάλειας. Το ιταλικό μοντέλο ξεκινάει από τα 19.000 ευρώ με τον νέο 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων. Η κορυφαία έκδοση Cross ξεκινάει από τα 21.000 ευρώ, ενώ με επιπλέον 1.000 ευρώ, η Fiat προσφέρει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (DCT) και τον 1.3 turbo των 150 ίππων.
συμπέρασμα
Το φρεσκάρισμα του ιταλικού crossover σε συνδυασμό με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τους νέους κινητήρες, δίνουν νέα πνοή στο 500Χ. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ενός λίτρου χαρίζει απλόχερα όλη του τη δύναμη όποτε τη χρειαστείς, χωρίς να θυσιάσεις πολύ καύσιμο από το ρεζερβουάρ σου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

VIDEOS

Νέο Fiat 500X 2018

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...