ΔΟΚΙΜΗ Skoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4

Ένα σπορ sedan με χώρους που παραπέμπουν σε station wagon και κατανάλωση σε σουπερμίνι

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2136 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Στην Ευρώπη η Skoda προσφέρει την Octavia RS σε πληθώρα συνδυασμών. Με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης ή diesel, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, με κίνηση μπροστά ή σε όλους τους τροχούς. Στην Ελλάδα η επιλογή είναι μία: 2.0 TDI, DSG 6 σχέσεων, σύστημα 4x4. Όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της, δεν νιώθεις και τόσο… χειραγωγημένος.


Σπάνια ένα αυτοκίνητο μπορεί να δίνει την ίδια βαρύτητα στη λογική και το συναίσθημα. Από την μία, η πρακτική πλευρά: χώροι για μία οικογένεια και όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση. Από την άλλη, η απόλαυση: ένα αυτοκίνητο που ικανοποιεί με την εμφάνιση, την συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Η Skoda, η μάρκα του Ομίλου Volkswagen με την καλύτερη "στόχευση", έχει καταφέρει να συνδυάσει και τα δύο και μάλιστα αρμονικά, στο πρόσωπο της Octavia RS, τόσο σε sedan όσο και σε combi αμάξωμα.

Η σπορ εκδοχή του μεσαίου οικογενειακού της μάρκας από την Τσεχία έχει δεχτεί σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, ταυτόχρονα με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η γρίλια είναι φαρδύτερη και ενώνεται με τα εμπρός full-LED φωτιστικά σώματα. Τεχνολογίας LED είναι και οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι ενσωματώνουν προαιρετικά και λειτουργία φώτων στροφής. Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, οι έως 19 ιντσών τροχοί, η πίσω αεροτομή και η διπλή απόληξη της εξάτμισης ολοκληρώνουν το «μήνυμα» που θέλει να περάσει η Skoda με την Octavia RS. Η εικόνα στο εσωτερικό δεν είναι υπερβολική, όμως το σπορ τιμόνι, τα μπάκετ καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ θα τονώσουν τον… ενθουσιασμό του οδηγού.

Στους χώρους δεν έχουμε καμία διαφορά της RS σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Το μεταξόνιο των 2,68 μέτρων μεταφράζεται σε ευρύχωρο εσωτερικό για τους πίσω επιβάτες, ενώ το σπηλαιώδες πορτμπαγκάζ των 590 lt θα σε προκαλέσει να βρεις αρκετές βαλίτσες για να το γεμίσεις. Η Octavia RS έχει χαμηλότερο πλαίσιο κατά 15 mm, μεγαλύτερους τροχούς (17, 18 ή 19 ιντσών) και μεγαλύτερα δισκόφρενα. Η εμπρός ανάρτηση είναι κλασσικά γόνατα McPherson, ενώ ο πίσω άξονας – πολλαπλών συνδέσμων – είναι φαρδύτερος πλέον κατά 30 mm.

Όσον αφορά τους κινητήρες, ο 2.0 TSI αύξησε την ισχύ του από τους 220 στους 230 ίππους, όμως είναι κάτι που δεν μας αφορά επί της παρούσης, καθώς στην Ελλάδα η Octavia RS διατίθεται μόνο με diesel κινητήρα, το 2.0 TDI με 184 ίππους και 380 Nm ροπής (διαθέσιμη από τις 1.750 rpm). Και μάλιστα μόνο στην τετρακίνητη έκδοση με το εξαιρετικό DSG κιβώτιο 6 σχέσεων. Η Skoda ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,6 sec, τελική ταχύτητα 228 km/h, μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km και εκπομπές CO2 136 g/km.

γλυκά

- Επιδόσεις

- Οδική συμπεριφορά

- Ποιότητα κύλισης

- Χώροι

- Κατανάλωση

ξινά

- Τιμή

- Ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό

Πέρα από την τετρακίνηση (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη 5ης γενιάς που στέλνει το απαραίτητο μερίδιο ροπής στους πίσω τροχούς), η Octavia RS εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό διαφορικό XDS+ στον εμπρός άξονα και το Performance Mode Select. Το δεύτερο επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί την πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, την λειτουργία του κινητήρα και του DSG (για πιο άμεσες αλλαγές) καθώς και τον ήχο του κινητήρα πατώντας το κουμπί «RS Mode» στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Αυτόματα στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων εμφανίζεται η επιλογή του: Eco, Normal, Sport ή Individual.

Στον αυτοκινητόδρομο επιλέγεις το Eco για να ταξιδέψεις όπως με ένα τυπικό diesel: άνετα και μη χαμηλή κατανάλωση. Κάνοντας περισσότερα από 600 km στην εθνική οδό η ένδειξη από τον υπολογιστή ταξιδίου έπεσε κάτω από τα 6 lt/100 km, τιμή εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο με το βάρος και το χαρακτήρα της Octavia RS. Ακόμη και όταν προστέθηκαν τα… δρομολόγια μέσα στις πόλεις, η μεικτή κατανάλωση ανέβηκε μόλις στα 7,5 lt/100 km.

Στο πρόγραμμα Sport η πετρελαιοκίνητη Octavia RS εντυπωσιάζει με την επιτάχυνσή της, με την οδική της συμπεριφορά και με την ευκολία με την οποία «καταπίνει» τα χιλιόμετρα. Όσο… αποφασιστικά το εμπρός μέρος χαράσσει την επιθυμητή τροχιά, άλλο τόσο αθόρυβα το αυτοκίνητο αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες, οι οποίες δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες λόγω της ποιότητας κύλισης και της ηχομόνωσης. Στο συνολικά εξαιρετικό «πακέτο» προστίθενται και τα φρένα με την αποτελεσματική και ακούραστη λειτουργία. Παράλληλα, παρά τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/35) που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, είναι άνετη η συμβίωση μαζί του και στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη.

Αν θα έπρεπε να αντιπαραθέσουμε κάποια αρνητικά στην Octavia RS 2.0 TDI αυτά είναι η υψηλή τιμή (κοινή με την Octavia Combi RS στα 36.980€) η οποία οφείλεται βέβαια σε μεγάλο βαθμό στη φορολογία, καθώς και ορισμένες ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό, όπως το cruise control, οι χάρτες πλοήγησης και το σύστημα αυτόνομης πέδησης.

συμπέρασμα
Όταν μιλάμε για σπορ sedan το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως σε πολύστροφο βενζινοκινητήρα. Αν ξεπεράσεις την παρουσία ενός diesel κάτω από το καπό της Octavia RS, θα γοητευτείς από τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά της. Και για… μπόνους, θα πηγαίνεις στο πρατήριο μία στο τόσο.


POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...