ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Fabia Edition Cup 1.0 TSI 110 PS

Το Fabia φοράει τα αθλητικά του!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με όλα τα θετικά στοιχεία που το χαρακτηρίζουν και με σπορ εμφάνιση για να τιμήσει το αγωνιστικό παρελθόν, παρόν και μέλλον.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
  • Σπορ εικόνα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά

Για 3η συνεχόμενη χρονιά πρωταθλήτρια στο WRC2 με το Fabia R5 και συνεχίζει το τρέχον έτος με παρουσία στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο ομώνυμο πρωτάθλημα. Το όνομα της Skoda στα διεθνή αγωνιστικά σαλόνια είναι γραμμένο στην ενότητα επιτυχία, ενώ και σε επίπεδο εθνικού ενιαίου πρωταθλήματος στη χώρα μας το Fabia διατηρεί ζεστό το θεσμό. Στοιχεία που συντελούν σε μια καλή αφορμή να προκύψει μια αθλητικότερη σε look έκδοση που θα κεντρίσει την νεανική ματιά.

 

Edition Cup

Η επετειακή αυτή έκδοση έχει σκοπό να προβάλει το αγωνιστικό DNA της μάρκας και «χτίζεται» πάνω στην πλούσια έκδοση Style με τις ανάλογες διαφορές που θα δώσουν ταυτότητα στο σπορ προφίλ της. Προσφέρεται αποκλειστικά σε λευκό χρώμα με την οροφή και τους εξωτερικούς καθρέφτες να ακολουθούν τη μαύρη αντίθεση, ενώ οι αλουμινένιοι τροχοί των 16’’ ακολουθούν με τη σειρά τους την μαύρη απόχρωση. Σε συνδυασμό με τα σκούρα φιμέ κρύσταλλα και τα διακριτικά αυτοκόλλητα της έκδοσης που υπάρχουν χαμηλά στις πίσω πόρτες (πάνω από τα μασπιέ), αλλά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, δημιουργούν ένα πακέτο δυναμικό σε εξωτερική εικόνα. Η σχεδίαση παραμένει στη γενικότερη αισθητική της εταιρείας, η οποία κινείται στα όρια του ώριμα μοντέρνου. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, όπου οι οπτικές και ουσιαστικές διαφορές της επετειακής έκδοσης τονίζουν την σπορ εσανς σε σχέση με τα απλότερα Fabia, εστιάζοντας στο τριάκτινο τιμόνι που παραμένει πολυλειτουργικό και παντρεύεται με μπάκετ καθίσματα. Τα υλικά παραμένουν σκληρά στο σύνολό τους, αλλά καλοσυναρμολογημένα και με σωστό φινίρισμα, ενώ η εργονομία και οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα δεν θα δημιουργήσουν ποτέ αφορμή για γκρίνιες. Η φαρδιά φάσα που χωρίζει το ταμπλό στα δυο προσφέρει μια σύγχρονη σχεδιαστική νότα με σπορ premium αύρα, που δεν είναι το ζητούμενο στην συνολική κεντρική ιδέα του εσωτερικού. Δεν φλυαρεί σε εικόνα, ούτε ακολουθεί περιττούς εντυπωσιασμούς και διατηρεί την σχέση του με την λιτή αλλά γουστόζικη και πρακτική λογική που υποστηρίζεται και από τη φιλοσοφία Simply Clever της Škoda. Χάρη σε αυτήν συναντά κάνεις μετακινούμενο καλαθάκι απορριμμάτων στην πόρτα οδηγού ή συνοδηγού,  θήκη γυαλιών στην οροφή, ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και θήκη με δίχτυ στο πλάι, θήκη γυαλιών στην οροφή, διαχωριστικό στο χώρο αποσκευών για να μην μετακινούνται και χτυπάνε τα όποια μικροαντικείμενα πετάτε μέσα και άλλα πολλά που υπάρχουν για να διευκολύνουν την καθημερινότητα. Φυσικά δεν του λείπει εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων για να διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή, ενώ το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη 5’’ προσφέρει όλες τις απαιτούμενες ανάγκες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και διασύνδεσης. Οι χώροι παραμένουν στο άνω επίπεδο της κατηγορίας με τους πίσω επιβάτες να διαπιστώνουν ότι ακόμα και αν ανήκουν στην κατηγορία λεβέντες, δεν θα διπλωθούν για να βολευτούν, ενώ και ο χώρος αποσκευών (330 lt – 299 lt με ρεζέρβα) θα ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

 

Πρόθυμο πάνω απ’ όλα

Ο μικρός 3κύλινδρος TSI, στη δεύτερη και ισχυρότερη εκδοχή του με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής, είναι η ψυχή του Fabia Edition Cup. Πρόθυμος από χαμηλά και με αμεσότητα αντίδρασης στο γκάζι όταν ξεπεράσει η βελόνα στο στροφόμετρο τις 1.500 σ.α.λ., το μικρό υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ μετουσιώνει την απόδοσή του σε απολαυστικές επιταχύνσεις και θετικό συμπέρασμα. Σε θεωρητικό επίπεδο τα εξαιρετικά νούμερα επιδόσεων απεικονίζονται επισήμως από 196 km/h τελικής ταχύτητας και 9,5’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, κάτι που δεν δείχνει να απέχει από την πραγματικότητα, όσο μικρή σημασία και αν έχουν τα απόλυτα νούμερα. Στην πράξη η μακριά κλιμάκωση του 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου όχι μόνο δεν επηρεάζει την συνεχόμενη επιτάχυνση, αλλά διατηρεί τις στροφές χαμηλά κάτι που παρασύρει θετικά και την κατανάλωση. Στον ανοικτό δρόμο δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει ταχύτητες κοντά στην τελική, διατηρώντας την ευθύβολη αίσθηση και την ατάραχη συμπεριφορά του που εμπνέει ασφάλεια. Παράλληλα σε πολύ καλό επίπεδο εμφανίζεται η ποιότητα κύλισης και η ησυχία που διατηρεί στην καμπίνα επιβατών πουσάρει την εκδρομική διάθεση και τον καλοτάξιδο χαρακτήρα. Το στήσιμο δεν έχει αλλάξει και η μαλακή αίσθηση της ανάρτησης μπορεί να εκδηλώνει ότι προτεραιότητα είναι η άνεση, χωρίς να ξεχνά την αποτελεσματικότητα. Δεν θα κοπανήσει όμως και δεν θα νιώσεις ότι οδηγείς κάτι ποιο σφιχτό από αυτό που αντέχεις στην διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να αποστειρώνει την σπορ αίσθηση, ιδίως στην φουλ επίθεση όπου οι κλίσεις θα σημάνουν το καμπανάκι της υπερβολής από πλευράς του οδηγού.  Πρακτικά άλλωστε επεμβαίνουν και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας χάριν της ασφάλειας, όταν παρασυρθείς σε επιθετικό στιλ οδήγησης. Παρόλα αυτά, το Fabia θα ακολουθήσει πιστά τις δυναμικές εντολές και θα προσφέρει σωστή πληροφόρηση από το ελαφρύ μεν αλλά ακριβές τιμόνι, ενώ όσο επιμελές είναι στα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης, άλλο τόσο ακολουθεί την ίδιο δρόμο και σε επίπεδο επιβράδυνσης, προσφέροντας ικανοποιητικά και με διάρκεια φρένα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να ξεζουμίζεις το εύστροφο μοτέρ για να πας σβέλτα παρα μόνο όταν θες να επιβεβαιώσεις τα νούμερα επιδόσεων.



Τότε όμως θα ανεβάσεις σε διψήφιο νούμερο την κατανάλωση που με πιο φυσιολογικό στιλ οδήγησης παραμένει ένα από τα προνόμια του 3κυλινδρου χιλιάρη TSI. Μπορείς να βλέπεις 6 με 6,5 lt/100 km στην καθημερινότητα στο κλεινόν άστυ, ενώ σπάνια θα ξεπεράσεις τα 7 με 8 lt/100 km, αν οδηγείς απελευθερωμένα χωρίς να έχεις το μυαλό σου στην οικονομία. Αν βέβαια το παρακάνεις με το πόδι τεντωμένο σε διάρκεια στη μοκέτα, τότε καραδοκούν και  διψήφια νούμερα. Η Skoda λοιπόν διαθέτει την ειδική αυτή έκδοση για περιορισμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων με προνομιακή τιμή 14.900€ και δίνει μια διαφορετική επιλογή σε όσους αναζητούν λίγο πιο ξεχωριστό στιλ στην καθημερινότητά τους. Στα υπερ του supermini της Skoda, συμπληρώστε την καλή σχέση τιμής εξοπλισμού και συνολικών παροχών που περιλαμβάνουν 4ετή εγγύηση, service, ασφάλιση και οδική βοήθεια


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


συμπέρασμα

Το Fabia ήταν και είναι φωτεινό παράδειγμα για την Skoda σε μια προσπάθεια να προσφέρει πολύ αυτοκίνητο στην κατηγορία. Αποδοτικό σε κάθε τομέα καταφέρνει να κερδίσει εξαιρετικές κριτικές και να πείσει τον ενδιαφερόμενο τη στιγμή που ψάχνει ένα supermini πλήρες και ιδανικό για να χωρέσει τις ανάγκες του. Ο υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης προσθέτει στις επιδόσεις την οικονομία και στην έκδοση Edition Cup καρπώνεται μιας σπορ εμφάνισης μέσα έξω που το κάνει γοητευτικότερο στη νεανική ματιά και όλα αυτά μάλιστα τα προσφέρει χωρίς να απογειώσει την τιμή του.

GOCAR TEST - Skoda Fabia 1.0 TSI Edition Cup

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...