ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi

Σύνθημα άνεσης για το ανανεωμένο C4 Cactus, που αλλάζει τα δεδομένα του

  • - views
  • - comments
Ισχύς100 PS
Ροπή254 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO294 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Ήρθε σαν crossover με κομψή απλότητα και extreme εμφάνιση και τώρα ενώ διατηρεί τον χαρακτήρα του, κάνει στροφή στόχευσης στην mainstream μικρομεσαία γειτονιά με λάβαρο την άνεση.

Φτιαγμένο σε μικρομεσαία συνταγή από τότε που πρωτοεμφανίστηκε, δεν έμπαινε στα λημέρια των παραδοσιακών εκπροσώπων της κατηγορίας. Παρόλα αυτά, με εσανς crossover και τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα κατάφερε να προσελκύσει δυναμικά το ενδιαφέρον. Βασισμένο στην λιτή κομψότητα και την εκκεντρικά δοσμένη για κάποιους λογική της εικόνας του, πορεύτηκε πετυχημένα την προηγούμενη 4ετία, χωρίς περιττές φλυαρίες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και χωρίς να λείπουν σημαντικά στοιχεία ώστε να κατηγορηθεί για τη σχέση του με την επικαιρότητα. Στο νέο C4 Cactus, που αναλαμβάνει να καλύψει το κενό της C4 στην μικρομεσαία κατηγορία, η ανανέωση φέρνει καθολική αναβάθμιση και ωφελείται σε αρετές.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ξεχωριστό στιλ
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Κομψό σαλόνι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Παράθυρα πίσω που δεν κατεβαίνουν
  • Απουσία στροφόμετρου
  • Ρηχές ποτηροθήκες

 

Στόχους αναγνωρίσατε!

Το C4 Cactus δέχεται ένα εκτεταμένο facelift, ωριμάζει χωρίς να χάνει τον γνώριμο χαρακτήρα του και αλλάζει στόχευση προς τα μικρομεσαία οικογενειακά χατσμπακ. Μάλιστα, δεν αποτελεί προϊόν συμβιβασμού, καθώς διαθέτει τα εφόδια για να καλύψει όλες τις ανάγκες μίας οικογένειας. Το μήκος των 4.170 mm βρίσκεται στο μέσο της απόστασης ανάμεσα στα σουπερμίνι και τα compact οικογενειακά. Όμως αφενός το μεγάλο μεταξόνιο των 2.595 mm και αφετέρου η άριστη εκμετάλλευση των χώρων σε καμπίνα επιβατών και πορτμπαγκάζ, παραπέμπουν σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο.

Σχεδιαστικά διατηρεί την κεντρική ιδέα, αλλά φροντίζει να την οπλίσει με περισσότερη φινέτσα που προκύπτει με διαφορές από τους τροποποιημένους προφυλακτήρες, τη νέα λεπτή μάσκα που ενώνεται με τα LED ημέρας και πίσω από τα 3D LED φώτα. Οι ράγες οροφής πλέον δεν αποτελούν προτεραιότητα και τα γνωστά Airbumps που έκαναν πρεμιέρα στο προηγούμενο Cactus, τώρα είναι μικρότερα και τοποθετημένα πιο χαμηλά στις πόρτες. Τα πλαστικά χείλη των φτερών, τα κάτω τμήματα των προφυλακτήρων και τα μασπιέ, εξακολουθούν να είναι άβαφα σκουρόχρωμης λογικής και είναι κληρονομιά από το «περιπετειώδες» παρελθόν του. Ωφελημένο και το επίπεδο εξατομίκευσης ώστε ανάλογα με το προσωπικό στιλ του καθενός είναι διαθέσιμοι 31 χρωματικοί συνδυασμοί για το εξωτερικό, 5 σχέδια ζαντών (16’’ - 17’’) και άλλα πέντε πακέτα για την καμπίνα.



Στην τελευταία δεν άλλαξαν πολλά, με εξαίρεση την κονσόλα δαπέδου και τη λαβή του χειρόφρενου. Άλλωστε, το εσωτερικό του Cactus παραμένει ένα από τα πιο ευχάριστα και μοντέρνα σε αυτή την κατηγορία τιμής. Απέριττη αλλά κομψή αισθητική είναι η κεντρική ιδέα, με ευχάριστο διάκοσμο που παίζει με τα χρώματα και ένας συνδυασμός προσεγμένων μαλακών υλικών ψηλά στο ταμπλό και μέτριων σκληρών πλαστικών χαμηλότερα. Στο στενό ταμπλό αντικρίζει κανείς την μακρόστενη οθόνη πίσω από το τιμόνι, στον ρόλο του πίνακα οργάνων και ένα «tablet» στην κονσόλα για όλα τα υπόλοιπα. Ψυχαγωγία, ενημέρωση, διαδραστικότητα, πλοήγηση, λειτουργίες ηχοσυστήματος και συστήματος κλιματισμού, αλλά και πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, προκύπτουν από την οθόνη των 7’’ που είναι touch και με μενού στα Ελληνικά. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες, ορατές και κρυφές, όπως αυτή που παίζει τον ρόλο του ντουλαπιού μπροστά από τον συνοδηγό. Ανοίγει από πάνω και αποκαλύπτει ένα ικανό χώρο εκμεταλλευόμενο την απουσία του αερόσακου. Πριν βιαστεί κάνεις να το κατηγορήσει, θυμίζουμε ότι το Airbag in Roof τοποθετεί τον αερόσακο συνοδηγού ψηλά στην οροφή, απελευθερώνοντας χώρο και βάρος από το ταμπλό.

Σχεδίαση, αισθητική και ποιοτική αύρα αφήνουν εξαιρετικές εντυπώσεις, ενώ το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων παραμένει δυνατό σημείο του Cactus τόσο για επιβάτες όσο και αποσκευές (358lt). Η ένσταση παραμένει βέβαια για τα πίσω παράθυρα που προσφέρουν μόνο ανάκληση και για τις ρηχές ποτηροθήκες που δυσκολεύονται να συγκρατήσουν μπουκαλάκια νερού τη θέση τους. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας των καθισμάτων, για αναπαυτικότερη αίσθηση ενώ το πίσω κάθισμα είναι αρκετά φαρδύ και με μαλακό κεντρικό τμήμα για να φιλοξενήσει άνετα τον τρίτο επιβάτη.

 

Γαλλική κληρονομιά

Συνολικά η ψηλή θέση οδήγησης, η ευχάριστη καμπίνα και τα αναπαυτικά καθίσματα, δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση όταν οδηγείς το νέο C4 Cactus. Μπορεί η πολυθρονάτη αίσθηση να πάσχει σε επίπεδο πλευρικής στήριξης, όμως το ταξίδι με το γαλλικό μικρομεσαίο φέρνει εικόνες από την ενδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Σύμμαχος των καθισμάτων τώρα είναι η ποιοτικότερη κύλιση –ηχομόνωση, αλλά κυρίως μια πατενταρισμένη τεχνολογία που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους. Έτσι, περιορίζει τους κραδασμούς από λακκούβες και κακοτεχνίες και επι της ουσίας προσφέρει ξεχωριστή για την κατηγορία ταξιδιωτική ποιότητα.



Σαφώς δεν ισοπεδώνει τα πάντα, όμως καταφέρνει να φιλτράρει και να μην μεταφέρει στην καμπίνα τα τεκτενόμενα που βιώνουν οι τροχοί με το οδόστρωμα, τόσο σε επίπεδο τραντάγματος όσο και ήχου. Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτιφ χαρακτήρας, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που επιτεθείς σε δρόμο με στροφές. Λίγο η απόσταση των 155 mm από το έδαφος, λίγο η μαλακή ρύθμιση στην γενναία διαδρομή των αναρτήσεων και οι κλίσεις γίνονται αισθητές. Η υποστροφή εμφανίζεται νωρίς, αλλά δεν παίρνει έκταση γιατί αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά να τη μαζέψουν με έξυπνη παρεμβατικότητα. Εν ολίγοις το ESC δεν κόβει το ρυθμό, απλά σε προειδοποιεί και σε προστατεύει αν είσαι οδηγός με επιθετικό στιλ οδήγησης. Το τεχνολογικό πάρκο ασφάλειας του C4 Cactus περιλαμβάνει συνολικά 12 συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, κάτι που του δίνει bonus στην προστασία και ένα καλό λόγο να κοιτάει στα μάτια τις πιο προηγμένες προτάσεις στην προικισμένη από τεχνολογίες κλάση του. Σαν κερασάκι βέβαια προσφέρει προαιρετικά το Grip Control που τονώνει τις δυνατότητες και είναι ένα δώρο στον εκδρομικό του χαρακτήρα, αναβαθμίζοντας με σεμνότητα τις crossover δυνατότητες.

Στα θετικά και ο 1.6 BlueHDi που αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής και κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα. Οι μακριές σχέσεις στο θετικό σε αίσθηση και λειτουργία 5άρι κιβώτιο δεν φέρνουν σε δύσκολη θέση τον turbodiesel της Citroen, που δεν κοιτάζει να σε εντυπωσιάσει με νούμερα επιδόσεων (0-100 km/h σε 11,8’’ και τελική ταχύτητα 185 km/h), αλλά με την αίσθηση επιτάχυνσης που εξασφαλίζει η ροπή του. Και όλα αυτά, με τις τιμές κατανάλωσης να είναι δελεαστικές για να μην περιορίζεις το εκδρομικό βεληνεκές σου. Είναι εύκολο να κρατάς την ένδειξη του trip computer στα 6-7 lt/100 km, κινούμενος γρήγορα και αν εξασκήσεις τις γνώσεις σου στην οικονομική οδήγηση, θα δεις νούμερα που ξεκινούν από 4. Από την άλλη σε μια φυσιολογική χρήση, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 5,5 lt/100 km. Το ελαφρύ και ανατρεπτικό Citroen ερμηνεύει την καθημερινότητα με ευκολία, δεν του λείπει σχεδόν τίποτα από σύγχρονες ανέσεις, τεχνολογίες και gadget και εξωτερικεύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά με έμφαση στην βελούδινη άνεση, στοιχεία του dna μιας Citroen έτσι όπως ξεκίνησε να ξεχωρίζει στο πέρασμα του χρόνου. Φυσικά η απόδοση, η οικονομία και η ορεξάτη διάθεση για εκδρομικές στιγμές είναι πακέτο που δεν απουσιάζει, ενώ όλα τα παραπάνω παντρεύονται με ένα μοναδικό στιλ που ξεχωρίζει από μακριά.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Αλλάζει συνολικά και διαμορφώνει την εμφάνισή του στα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας χωρίς όμως να χανει την προσωπικότητά του. Αποκτά περισσότερη τεχνολογία και δίνει ξεκάθαρη έμφαση στην άνεση, που προκύπτει από ανάρτηση και καθίσματα, στοιχείο ανέκαθεν κτήμα της Citroen στα δημιουργικά της χρόνια. Με το νέο C4 Cactus, η γαλλική εταιρεία επιδιώκει να επιστρέψει στις διαχρονικές της αξίες, γαρνίροντας τες φυσικά με κάθε σύγχρονη απαίτηση.

  • GOCAR TEST - Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi
    CATEGORYGOCAR TEST - Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine53

GOCAR Magazine #53

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID