ΔΟΚΙΜΗ: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS

Ομορφότερο και αναβαθμισμένο σε ποιότητα, τεχνολογία και ανέσεις με στόχο να πρωταγωνιστήσει στη ραγδαία αναπτυσσόμενη και ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV

  • - views
  • - comments
Ισχύς140 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο B-SUV της Ford έρχεται αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με ανανεωμένη γκάμα κινητήρων και με τετρακίνητη έκδοση για όσους αναζητούν off road περιπέτεια.


Η πιάτσα των B-SUV αποτελεί ‘προορισμό’ ολοένα και περισσότερων αγοραστών, είτε ανεβαίνουν μισό σκαλί από την κατηγορία Β (σουπερμίνι), είτε μεταπηδούν από τα MPV, είτε κάνουν downsize από τις μεγαλύτερες C (μικρομεσαία) και C-SUV. Συνεπώς, κάθε κατασκευαστής που θέλει να υπάρχει και αύριο, σπεύδει να παρουσιάσει την πρότασή του. Με το EcoSport η Ford δηλώνει "παρoύσα" στην Ευρώπη ήδη από το 2014. Όταν όμως το κόμπακτ SUV βρήκε το δρόμο του για την Ελλάδα το 2016, ήδη ο ανταγωνισμός είχε δυναμώσει αρκετά. Να όμως που ‘πατώντας’ στο ολοκαίνουριο Fiesta, η αμερικανική εταιρία ανανεώνει το EcoSport με στόχο να το εντάξει στους πρωταγωνιστές των B-SUV.

Το νέο EcoSport είναι πολύ πιο ευρωπαϊκό σε όλα του. Εμφανισιακά είναι πιο ελκυστικό, αναβαθμίστηκε σημαντικά σε ποιότητα και πλέον κατασκευάζεται στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Μάλιστα, αν και πρόκειται για facelift οι αλλαγές είναι τόσο πολλές και μεγάλες που η Ford θα μπορούσε κάλλιστα να μιλά για δεύτερη γενιά! Μην ξεχνάμε πως εκτός από νέους κινητήρες, το κόμπακτ SUV απέκτησε πλέον και τετρακίνητες εκδόσεις.



Οι διαστάσεις παραμένουν κόμπακτ με το μήκος να ξεπερνά ελάχιστα τα 4 μέτρα (M x Π x Υ: 4,1 x 1,8 x 1,7 m). Αισθητικά το ανανεωμένο μοντέλο ήρθε πιο κοντά στο ιδιαίτερα πετυχημένο Kuga αλλά και στο μεγαλύτερο Edge. Στοιχεία που του χαρίζουν ξεχωριστή ταυτότητα είναι η τραπεζοειδής μάσκα και οι πολυεστιακοί προβολείς εμπρός, το ψηλό ανάστημα και το σβήσιμο της ουράς στο πίσω μέρος που συγκλίνει με την ανοδική γραμμή της πίσω πόρτας. Μάλιστα, όσοι επιθυμούν μπορούν να προσθέσουν εξωτερικά του πορτμπαγκάζ την κανονική ρεζέρβα, ενισχύοντας το στυλ περιπέτειας. Στη δική μας περίπτωση πάντως το σπορ στοιχείο είναι αυτό που επικρατεί, αφού έχουμε να κάνουμε με την έκδοση ST-Line που διακρίνεται από τη διχρωμία στο αμάξωμα, τις πλαϊνές ποδιές, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες και τις πανέμορφες ζάντες αλουμινίου 17’’.



Ανάλογες σπορ περιποιήσεις έχει δεχθεί το εσωτερικό, το οποίο γενικότερα είναι βελτιωμένο αισθητικά και ποιοτικά. Η λογική θυμίζει αρκετά Fiesta, λόγω κυρίως της οθόνης αφής 8’’ που εξέχει του ταμπλό. Εκεί εδρεύει το σύστημα infotainment SYNC 3 που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργεί με κινήσεις pinch & swipe ή φωνητικές εντολές και φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Άξιος αναφοράς είναι και ο πίνακας οργάνων με κεντρική οθόνη 4,2’’ που προσφέρει πληθώρα ενδείξεων. Η ποιοτική αναβάθμιση γίνεται άμεσα αντιληπτή από τα μαλακότερα και πιο προσεγμένα υλικά που προσφέρουν την αύρα που έλειπε και περιμένεις από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, ψηλότερα από μοντέλα του ανταγωνισμού και έχει καλή εποπτεία του δρόμου απολαμβάνοντας άνεση από το αναπαυτικό κάθισμα και σωστή εργονομία. Στα συν να προσθέσουμε ακόμη τις πολλές και πρακτικές θήκες, ανάμεσά τους και το συρτάρι κάτω από το έδρανο του συνοδηγού.

Χωροταξικά, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με περίσσεια άνεση στην καμπίνα με τους πίσω να κάθονται ψηλά και να απολαμβάνουν απρόσκοπτη θέα προς τα έξω, ενώ κι ένας τρίτος δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα ανάμεσά τους. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 356 lt, διπλό δάπεδο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Από την άλλη, το πορτμπαγκάζ ανοίγει στο πλάι δυσκολεύοντας τη φόρτωση αποσκευών όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο με άλλο όχημα πίσω του, ενώ στην αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργείται μεν επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.238 lt με το δάπεδο στην άνω θέση, αλλά με κλίση.



Από την ευρεία γκάμα κινητήρων, το δικό μας EcoSport ‘φορά’ τον δυνατό 1.000άρη EcoBoost με τους 140 ίππους και τα 180 Nm ροπής. Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι ζωηρός σε αίσθηση και επιδόσεις: 0-100 km/h σε 11,8 sec και τελική ταχύτητα 188 km/h. Διακρίνεται για την απόκριση που έχει από χαμηλά, την ευστροφία και την ποιοτική του λειτουργία. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν είσαι σταματημένος, ανεβάζει στροφές στο άφημα του συμπλέκτη, πριν καν πατήσεις γκάζι! Σύμμαχος του EcoBoost είναι το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, τόσο στο κυνήγι των επιδόσεων όσο και στην οικονομική οδήγηση. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km, ενώ εμείς στην πράξη είδαμε τιμές από 5,7 μέχρι 9,5 lt/100 km, αναλόγως του στυλ οδήγησης, με μέσο όρο κοντά στα 8,0.

Στο δρόμο το EcoSport είναι ικανό και ευχάριστο. Ως γνήσιο Ford ταξιδεύει ήσυχα και επικοινωνεί με τον οδηγό, εμπνέοντάς του εμπιστοσύνη να επιτεθεί σε δρόμο με στροφές για να εισπράξει αποτελεσματικότητα και οδηγική απόλαυση. Ειδικά στην έκδοση ST-Line με την σπορ ανάρτηση προσφέρει ακόμη πιο δεμένη αίσθηση, δεν γέρνει αισθητά παρά το ψηλό του ανάστημα και κρατάει πολύ καλά, χωρίς μάλιστα να θυσιάζει την άνεση ή την ποιότητα κύλισης.



γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Ευρυχωρία
ξινά
  • Πορτμπαγκάζ που ανοίγει στο πλάι

Το νέο EcoSport εξοπλίζεται με τετρακίνηση Ford Intelligent All Wheel Drive αποκλειστικά με τον 1.5 EcoBlue diesel, οπότε η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι προσθιοκίνητη. Ακόμη κι έτσι πάντως, επιστρατεύει τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (190 mm) και τις ικανές γωνίες προσέγγισης (21ο), ράμπας (23,3ο) και αναχώρησης (33,3ο) για να κινηθεί σε χωμάτινες διαδρομές με εκδρομική διάθεση.

Η ανανέωση του B-SUV της Ford δεν έφερε ανατροπές στις τιμές που είναι παραπλήσιες με του προηγούμενου μοντέλου (στις αντίστοιχες εκδόσεις), ενώ πλέον ξεκινάνε από πιο χαμηλά, λίγο πάνω από 15.000 € για την έκδοση 1.0 EcoBoost 100 PS. Η κορυφαία ST-Line της δοκιμής με τον ισχυρότερο 1.000άρη βενζινοκινητήρα των 140 ίππων είναι στα 21.500 € με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ 7 αερόσακους, ESC, SYNC 3 με οθόνη αφής 8’’, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, ημιδερμάτινα καθίσματα και ζάντες αλουμινίου 17’’.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο EcoSport έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε εικόνα, ποιότητα και τεχνολογία και διατηρεί τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και το value for money για να μπει με αξιώσεις ανάμεσα στους πρωταγωνιστές των B-SUV. Σε μια κατηγορία που ο ανταγωνισμός διαρκώς ανανεώνεται, εμπλουτίζεται και δυναμώνει, η Ford έχει πλέον έναν παίκτη δυνατό σε όλους τους τομείς.


ΦΩΤΟ: Γ & Χ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


  • Ford EcoSport 2018 GR
    CATEGORYFord EcoSport 2018 GR
  • Ford EcoSport Ράφι Χώρου Αποσκευών
    CATEGORYFord EcoSport Ράφι Χώρου Αποσκευών
  • New Ford EcoSport 2017
    CATEGORYNew Ford EcoSport 2017
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine54

GOCAR Magazine #54

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ