ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Micra 0.9 IG-T 90 PS

Η τούρμπο εκδοχή του νέου Micra με τον μικρό κινητήρα των 0,9 λίτρων που χαρίζει επιδόσεις και οικονομία σε ένα άκρως ελκυστικό πακέτο

  • - views
  • - comments
Ισχύς90 PS
Ροπή140 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η μία από τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του νέου Micra. Διαθέτει μικρότερο κυβισμό, μόλις 898 cc, αλλά με την αρωγή ενός τούρμπο αποδίδει 90 ίππους και 140 Nm ροπής, συνδυάζοντας αρμονικά τις επιδόσεις με το οικολογικό προφίλ που αναζητάς σε ένα σύγχρονο supermini. 


Αναβαθμισμένο εφ’ όλης της ύλης με όπλο την αισθητική του και την ποιότητα, το Micra αποποιείται τη σχέση με την προηγούμενη γενιά και χαράσσει νέο δρόμο. Πατά σε στέρεη βάση, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με το… καλημέρα. Αρκεί μια βόλτα μαζί του για να διαπιστώσεις πόσα βλέμματα τραβάει και πόσες ερωτήσεις συγκεντρώνεις για νέο ιαπωνικό μικρό.

Εύλογα θα λέγαμε, αφού το νέο Micra καταφέρνει να ξεχωρίζει από τα μοντέλα της κατηγορίας του, με την τολμηρή του γεμάτη ακμές σχεδίαση. Αυτά λίγο πολύ πλέον μετά από την αναλυτική δοκιμή της diesel έκδοσης τα γνωρίζετε. Αυτό που κάνει τη διαφορά εδώ είναι ο κινητήρας. Βενζίνη το καύσιμο και μικρή η χωρητικότητα, μόλις 0,9 λίτρα, με τρεις κυλίνδρους και τη βοήθεια τούρμπο και πολλαπλού ψεκασμού για να ανεβάσει την ισχύ στους 90 ίππους και να κάνει την ισοπαλία με το 1.500άρη diesel σε αυτόν τον τομέα.

Σε επίπεδο ροπής υπολείπεται σημαντικά του diesel που διαθέτει 220 Nm, με την απόδοση του βενζινοκινητήρα να είναι 140 Nm στις 2.250 rpm, αλλά να διακρίνεται για την πιο ομαλή λειτουργία του. Μια μικρή απροθυμία θα την δείξει στις χαμηλές στροφές, μικρότερη από αυτήν του diesel, αλλά θα σε αποζημιώσει με το δυνατό του τράβηγμα μετά τις 2.200 rpm με τα πράγματα να γίνονται ακόμα καλύτερα 300 «στροφές» πιο πάνω. Θα ξεγελάσεις τον ανυποψίαστο συνοδηγό σου που δεν γνωρίζει την έκδοση, όχι τόσο με τις απόλυτες επιδόσεις του που είναι παραπλήσιες με αυτές του diesel, 0-100 km/h σε 12,1 sec και μέγιστη ταχύτητα 175 km/h, αλλά περισσότερο με την αίσθηση που σου δίνει.

Ο ιδιαίτερος ήχος του 3κύλινδρου κινητήρα που περνάει μέσα στην καλά μονωμένη καμπίνα των επιβατών κολακεύει το σύνολο κρύβοντας την ταυτότητά του. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του, προτάσσοντας περισσότερο το οικολογικό του προφίλ. Αυτό που αρμόζει σε ένα σύγχρονο supermini, πληρώντας μάλιστα τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6b. Οι εκπομπές CO2 πέφτουν κατά ένα γραμμάριο κάτω από το ψυχολογικό όριο των 100 gr/km με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να περιορίζεται στα 4,4 lt/100 km.

Στην πράξη όπως αυτή αποτυπώθηκε κατά την συμβίωση μαζί του, είδαμε νούμερα κοντά στα 7,5 lt/100 km, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αν από την άλλη σε συνεπάρει το τράβηγμα πάνω από τις 2.500 rpm και περνάς περισσότερο χρόνο σε αυτό το εύρος στροφών, αξιοποιώντας το πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε θα δεις την κατανάλωση να σκαρφαλώνει πάνω από το 8. Το τιμόνι με το αρκετό «βάρος» ίσως ξενίσει αρχικά, αλλά γρήγορα γίνεται σύμμαχός σου σε κάθε είδους κίνηση. Ακριβές με σωστή πληροφόρηση στέκεται άξιος σύμμαχος στο στιβαρό πλαίσιο.

Στην πλούσια έκδοση μάλιστα που συνδυάζεται με τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών και ελαστικά χαμηλού προφίλ 205/45 προσφέρει αμεσότητα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου, χωρίς παράλληλα να ζημιώνει σημαντικά την άνεση. Βλέπετε, το μικρότερο βάρος του κινητήρα βενζίνης, σε σχέση με αυτό του diesel, έδωσε το δικαίωμα στους μηχανικούς της Nissan να προσφέρουν ένα πιο ισορροπημένο εμπρός μέρος, με πιο ήπια ρύθμιση της ανάρτησης που δρα ευεργετικά, τόσο στην προσφερόμενη άνεση, όσο και στην οδική συμπεριφορά. Άξια λόγου είναι τα φρένα, με απόδοση που σε κάνουν να αναρωτιέσαι πως ο συνδυασμός δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω, έχουν τόσο καλό αποτέλεσμα, με πολύ καλή αίσθηση μάλιστα από το μεσαίο πεντάλ.

Όλα αυτά σε ένα όμορφο περιτύλιγμα, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, που κάνουν τη συμβίωση με το νέο Micra, άκρως ευχάριστη. Κάθεσαι αναπαυτικά στα νέου τύπου καθίσματα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις που σου επιτρέπουν να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξάρτητα από το ύψος σου. Η ορατότητα είναι καλή με μοναδικό μεμπτό σημείο αυτή προς τις γωνίες του αμαξώματος εξαιτίας του πλάτος της κολόνας τόσο εμπρός όσο και πίσω. Υψηλός είναι και ο βαθμός πρακτικότητας, με τις τρεις ποτηροθήκες ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, τις δύο επιπλέον στις πόρτες και τη βαθιά θήκη στην κεντρική κονσόλα, μαζί με τις μεγάλες… τσέπες στις πόρτες να προσφέρουν περισσότερα από όσα ζητάς από ένα supermini.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Φρένα
  • Άνεση
  • Θέση οδήγησης
ξινά
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Κατανάλωση (υπό πίεση)

Η διχρωμία στο ταμπλό, μαζί με τα μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του, ενισχύουν την εικόνα του, καθιστώντας το Micra εκτός από ευχάριστο και ιδιαίτερα ποιοτικό. Στην ανώτερη έκδοση μάλιστα μπορείς να επιλέξεις δέρμα στις επενδύσεις του ταμπλό, κίνηση που απογειώνει την αισθητική του μοντέλου. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στη βασική έκδοση Energy, το Micra είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, Active Trace Control, Active Ride Control, αυτόματο φρενάρισμα, ρυθμιστή τελικής ταχύτητας, Start & Stop, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, A/C, έξι αερόσακους, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, ηχοσύστημα με Bluetooth και φώτα ημέρας LED.

Η τιμή του Nissan Micra 0.9 IG-T ξεκινά από τα 14.090 ευρώ που είναι 1.100 ευρώ λιγότερα από την έκδοση diesel, ενώ αν ανέβεις εξοπλιστικά πιο πάνω, στην κορυφαία έκδοση Techna, τότε η ψαλίδα της διαφοράς ανοίγει στα 1.500 ευρώ, με τις τιμές των δύο εκδόσεων να είναι 16.990 και 18.490 ευρώ αντίστοιχα.

συμπέρασμα

Η ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση με το τούρμπο φαίνεται να ταιριάζει γάντι με το νέο Micra, προσφέροντας ένα αρμονικό σύνολο που προάγει τις αρετές του πλαισίου. Διακρίνεται περισσότερο για την ομαλή λειτουργία του, παρά για τις απόλυτες επιδόσεις του, έχοντας προίκα από τη νέα γενιά την εν γένει ποιότητα τόσο στο δρόμο, όσο και στο εσωτερικό. Οι χώροι ικανοποιούν σε βαθμό που βολεύεις και μια… μικρή οικογένεια, ενώ στα θετικά του είναι και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που πάει πακέτο με την τιμή του που σε συνάρτηση το καθιστούν καλό value for money. 

 

  • Νέο Nissan MICRA - Apple CarPlay
    CATEGORYΝέο Nissan MICRA - Apple CarPlay
  • All New Nissan Micra - Meet the accomplice
    CATEGORYAll New Nissan Micra - Meet the accomplice
  • Nissan Micra 2017 - Play it your way
    CATEGORYNissan Micra 2017 - Play it your way
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine54

GOCAR Magazine #54

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ